Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar naartoe in 2011 ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar naartoe in 2011 ?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou door kunnen rijden naar LA, scheelt wel je een dag en extra kilometers, maar geen drop off kosten (Alamo, via usareisen.de).

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is het een optie om in Phoenix te eindigen, of krijg je ook daar drop-off kosten?
(overigens, ik heb al een aantal maal meegemaakt dat er toch geen kosten werden berekent, terwijl bij reserveren dat wel was aangegeven, maar dat is dus een 250 dollar gok)

Aan de andere kant, wat is 250 dollar voor een route naar je zin, en vrije keuze waar vandaan je vertrekt.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je zou vanaf LV door kunnen rijden naar Los Angeles of eventueel San Diego. Dat is maar 4 tot 5 uurtjes rijden.
Bij USA Reisen betaal je geen drop-off kosten tussen Colorado en Californië.

Lijkt me een hele mooie route trouwens!

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tijd is ook geld!! een hele dag in de auto zitten rijdend over een interstate door de woestijn, terwijl je eigenlijk wilt bijkomen in LV in een luze hotel met zwembad oid. Tja, Je reisverslag lezend kunnen jullie wel wat aan, zachtjes uitgedrukt , maar was het toch te veel of te druk, val dan niet in herhaling!! :wink:

Misschien is Phoenix/Scottsdale dan een betere keuze na Page. Kun je afzakkend ook nog dingen mee nemen zoals Blue Canyon en zaken rond Sedona.

Mooie route trouwens, jullie reisverslag van deze keer lezend kunnen jullie je ei wel kwijt dan met wandelen ed.

Edit; sorry Phoenix is nog duurder 300$ Maar verder geeft dus alleen Alamo geen dropoff kosten, je moet dus goed opletten.!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Inderdaad, op het einde van de vakantie nog speciaal van Las Vegas naar Los Angeles rijden om de 300 usd drop-off kost uit te sparen, dat doe ik niet.
Ben vorig jaar al enkele dagen in Los Angeles geweest, anders was het wel een goed idee.

Voorlopig heb ik op basis van een aantal reisverslagen onderstaande route uitgetekend.
Denk om het in juni te doen, zoals dit jaar.

http://img24.imageshack.us/img24/2167/route2011.jpg

De punten die ik heb opgenomen zijn:
- landen in Denver, CO
- bezoek Rocky Mountains NP (Estes Park en Nederland)
- Canon City, CO (waarom heb ik dat nu weer opgenomen :oops: )
- Great Sand Dunes NP
- Crested Butte, CO
- Ouray, CO (ook hier even kwijt waarom ik het heb opgenomen :oops: )
- Durango, CO met treinrit naar Silverton en bus terug
- Mesa Verde NP
- "iets" bezoeken onder Farmington, CO (help, ook hier hetzelfde :oops: )
- White Mesa, UT
- Natural Bridges NM, UT
- Muley Point, UT
- Valley of the Gods, UT
- Mexican Hat, UT
- Monument Valley, UT
- Canyon de Chelly NM, UT
- Tuba City, UT (Coalmine Canyon ea)
- Page, AZ (Rim Rocks, Toadstools, lottery The Wave, ...)
- Kaibab, AZ (met georganiseerde uitstap via ?)
- "het gebied met de vinnen" tussen VOF en Zion :oops:
- Las Vegas, NV

Bewust NIET meegenomen omdat ik er in 2009 en/of 2010 al geweest ben:
- parken rond Moab
- Bryce
- Zion
- Grand Canyon

Zeer zeker sla ik enkele zaken over en daarom graag jullie aanvullingen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Santa Fe en Kasha katuwe Tent Rocks lijkt me toch ook wel wat voor jullie.
Ik ben hard met een verslag bezig, Marjon maakt vast ook wel wat en Paula en Jos doen het nu. Dus lezen maar
Ouray rijd je langs op weg naar Durango en is gewoon een leuk stadje tussen prachtige bergen. Silverton kom je dan ook al langs. Dus of je die treinreis dan nog een keer wilt doen? Je komt wel langs een iets andere route ( afgronden) maar ook de autorit is erg mooi.
Onder Farmington heb je aan de ene kant BistiBadlands en andere kant Chaco culture ( weet niet of je van ruines, oude culturen ed houdt.)
In Kanab wil je vast net als wij met Terry Alderman naar White Pocket?
En die finnen heet Little Finland.

Nog meer?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bedankt !

- Kasha katuwe Tent Rocks heb ik voorlopig toegevoegd, is op het eerste zicht wel flink uit de richting, 7u omrijden in totaal, nog verder te bekijken
- Ouray heb ik teruggevonden, had het genoteerd voor de Cascade Waterfalls aldaar
- inderdaad, mogelijk rijden we al van Silverton naar Durango met de auto maar mensen die de treinreis gedaan hebben vinden deze toch heel mooi, nog te bekijken
- het was idd BistiBadlands
- en ja, het was white Pocket
- en tenslotte idem wat Little Finland betreft

Op het kaartje lijkt mij nu wel heel veel op en afrijden, zal nog eens wat puzzelen.

http://img696.imageshack.us/img696/2167/route2011.jpg

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

en Canon City was dat parkje wat Marjon ontdekt had Calhan P Mines SP, nee dat klopt niet, sorry.
Misschien moet je eerst een route maken met de plaatsen die je echt wilt aandoen. En daarna de rest invullen. Wanneer je graag die treinrit wilt maken dan kun je bv ook vanuit het zuiden naar Durango, een dag de treinrit en dan verder naar Mesa Verde en via de Valley of Gods/op en neer de Mokidugway en Muleypoint naar Monument Valley. Ouray en Natural Bridges sla je dan over. Bisti Badlands is steeds een beetje lastig maar die weg rijdt wel snel!

White Pocket is trouwens prachtig, Blue Canyon vond ik nog mooier en KKTR was gewoon erg leuk om te doen net als Bisti.

Nou succes en even laten bezinken, je bent net terug :wink:
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 02 jul 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Canon City is drie keer niks, wij hebben er ook overnacht. Maar het was puur gunstig gelegen op onze route. Van Denver, via Garden of the Gods naar Canon City en de volgende dag naar Crested Butte. Deze rit is trouwens prachtig! Je rijd eerst door een canyon-achtig gebied, langs een rivier door de bergen. Later kom je in de High Desert terecht, graslanden, paarden, hier en daar een boerderij en tenslotte, zodra je bij Gunnison de weg naar Crested Butte inslaat rijd je de Alpine bergen in.

Wij sliepen in Crested Butte in de 'Inn at Crested Butte' (http://www.innatcrestedbutte.net/). Het is een klein hotelletje, met kleine maar mooie kamers, een jaccuzi op het terras waar je 's avonds lekker kunt bubbelen. 's middags mag je in de lobby, gratis, een wijntje komen drinken met een kaasje erbij en 's ochtends staat er een fantastisch ontbijt klaar. Jerry, de eigenaar was bijzonder aardig en humoristisch.
Dit was onze duurste overnachting van de vakantie maar wel zo één die je nooit meer vergeet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer