Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika

Bericht door Dento »

Matjong schreef:die verschrikkelijk kou
Overigens valt het met de (on)verdraagbaarheid van die kou best wel mee; -5°C met 80% luchtvochtigheid voelt vele malen kouder aan dan -5°C met 10% luchtvochtigheid... en de dagen waarop het echt extreem koud wordt (denk -25°C) zijn op één hand te tellen. En het voordeel van de droge lucht is dat je nauwelijks je autoruiten hoeft te krabben als het gevroren heeft c.q. vriest... :wink:

Qua infrastructuur vind ik Denver trouwens bijzonder fijn. Alles is heel eenvoudig bereikbaar (ook het vliegveld :wink: ), het is erg makkelijk navigeren door Denver, ook als je de weg niet goed kent. Er is ook een heel goed openbaar vervoer-systeem. Daarbij voelt Denver, afhankelijk van waar in de stad je je bevindt, niet echt als een grote stad - zeker niet in de buurt waar wij wonen, ook al zitten we zo'n 10 minuten van downtown.

En tja, wat heet "veel te doen", hè... het hangt een beetje af van waar je naar op zoek bent, denk ik. Denver heeft natuurlijk niet zulke dingen als het Martin Luther King Center of Coca Cola... maar de museum line-up is niet verkeerd (Denver Museum of Nature and Science, Denver Art Museum, Colorado History Museum, Museum of Contemporary Art), het Colorado Capitol Building, Denver heeft meer dan 200 parken, de Denver Zoo (waar veel evenementen georganiseerd worden zoals Brew At The Zoo), de US Mint, Elitch Gardens (pretpark), de Colorado Rockies (honkbal), de Denver Broncos (football), de Denver Nuggets (basketball), de Colorado Rapids (voetbal), de Colorado Outlaws (lacrosse), de 16th Street Mall (al vind ik daar persoonlijk niet zo heel veel aan, maar anderen vinden het schitterend), diverse theaters, een keur aan restaurants en bars van allerlei niveaus en prijsklassen, je hebt Golden op 20 minuten met de Coors Brewery en het graf van Buffalo Bill op Lookout Mountain, Boulder op een half uurtje rijden, Red Rocks Natural Amphitheater (waar veel bekende en beroemde artiesten optreden) op een half uurtje, Fort Collins met zijn oude autovrije centrum op een uurtje en de New Belgium Brewery, Breckenridge op anderhalf uur, natuurlijk de diverse landschappen waardoor Denver omringd wordt waardoor je in no time midden in de prachtige natuur zit, enz. enz. om maar even te noemen wat me zo 1-2-3 te binnen schiet.

Zoals je ziet, er is toch wel wat te doen in Denver... :wink: Tot zover deze bijdrage vanuit Denver :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Denver heeft natuurlijk niet zulke dingen als het Martin Luther King Center of Coca Cola... maar de museum line-up is niet verkeerd (Denver Museum of Nature and Science, Denver Art Museum, Colorado History Museum, Museum of Contemporary Art), het Colorado Capitol Building, Denver heeft meer dan 200 parken, de Denver Zoo (waar veel evenementen georganiseerd worden zoals Brew At The Zoo), de US Mint, Elitch Gardens (pretpark), natuurlijk de diverse landschappen waardoor Denver omringd wordt waardoor je in no time midden in de prachtige natuur zit, enz. enz. om maar even te noemen wat me zo 1-2-3 te binnen schiet.
Deze zelfde opsomming kan ik voor Atlanta ook maken, maar dat is allemaal toch meer toeristisch van aard. En als je er zelf woont zie je dat soort dingen een keer en dat is het dan wel. Ik bedoelde meer in het kader van uitgaan, cultuur en dan soort dingen. Voor mij is dat heel belangrijk en zoals ik al zei ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar misschien moet ik er gewoon een keer naartoe gaan en het zelf ondervinden. Ik bedoel het ook niet negatief, maar in een draadje als dit is het denk ik vooral belangrijk om een soort van referentiekader aan te geven waaruit meelezers wat kunnen putten. Ik zal echt niet beweren dat Atlanta voor iedereen de beste plek op aarde is, of Denver of welke andere stad dan ook. Maar het helpt denk ik wel met het vinden van wat criteria die het onderzoeken wat gemakkelijker maken. Het is voor iedereen anders.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tuurlijk, zoals ik al aangaf, het is maar net waar je naar op zoek bent, en dat is inderdaad voor iedereen anders.

Als ik naar onszelf kijk, dan zijn de keren dat we het afgelopen jaar downtown zijn geweest op de vingers van één hand te tellen. De keren dat we de stad uit zijn geweest (andere stadjes, natuur) zijn daarentegen vele malen groter. Wij zijn dan ook geen echte stadsmensen, maar zouden ons meer thuis voelen buiten de grote stad, of ergens in de bergen.

En maar goed ook dat we allemaal anders zijn... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zoals jullie al zeggen, een hoop hangt ook af van de persoon en wat zijn/of haar voorkeur is. Ik denk dat elke stad wel iets te bieden heeft voor mensen die er wonen als je ernaar op zoek gaat. Bijvoorbeeld wat wordt er bedoelt met "cultuur"? Voor mij is dat bijvoorbeeld een bezoek aan het de openlucht optreden van een toneelgroep die "Much ado about nothing" van Shakespeare opvoert, een optreden van Riverdance, ballet in Denver Performing Arts Center, een concert in Red Rocks of Pepsi Center of wanneer Cirque du Soleil weer eens een bezoek aan Denver brent. Maar voor een ander is een bioscoop bezoek misschien al genoeg cultuur.

Ik heb een kennis die in Des Moines IA woont en net zoveel op kan sommen voor die stad als Dennis en ik over Denver. Maar ik ben er geweest en zou er niet willen wonen; misschien onterecht. Een stad beoordelen op "bewoonbaarheid" kun je volgens mij niet met een bezoekje gedurende de vakantie. Je moet er dan echt wat langer doorbrengen en mondane zaken doen zoals boodschappen, even naar de DMV of rondkijken hoeveel (tand)artsen er zijn die bij jou criteria van healthcare passen. En zelfs dan is er nog geen garantie dat je later besluit dat je woonstee niet helemaal aansluit bij je verwachtingen. Maar dat is nu juist de american way of life; als het niet bevalt ga je gewoon weer ergens anders wonen. Een inwoner van de USA is niet zo honkvast als een inwoner van Nederland. Als je werkgever hier voorstelt dat je beter in een stad 1500 miles verderop tot je recht komt, dan vindt men het niet ongewoon om dan maar te verhuizen. Maar als een postmedewerker in Amsterdam wordt gevraagd zijn werk vanaf volgende maand in Groningen te verrichten is de reactie daarop vaak heel anders.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Heb even niet voldoende tijd om gans draadje rustig te lezen, ben er even vlug verticaal doorgecrosst.
Twee steden op de lijst ken ik vrij goed

Charlotte NC

Heb ik 2 jaar gewoond vooraleer we naar Atlanta kwamen en het is toch wel een flink verschil.
Niet qua klimaat maar eerder qua omvang. Charlotte is een stuk kleiner, best rustig om te wonen en vooral gericht op bank en verzekeringen.
Als je klantenlijst dus veel fin. instellingen bevat is dat zeker een aanrader.

Maar toch woon ik liever in Atlanta, al is het maar omdat Bandido ons erin 'gebabbeld' heeft. Het is een vrij grote stad waar je kan kiezen voor midtown of voor de suburbs met bergen en zee op een voor Amerikaanse normen redelijke afstand. Heel wat bedrijven vestigen zich in buitenwijken zoals Marietta, Kennesaw, Sandy Springs, Alpharetta enz. Hier kan je dan naar Europese normen echt wel mooie huur en koophuizen vinden met een lap grond die tig keer zo groot is dan in Belgie of Nederland. Ook de dagelijkse uitgaven zijn hier best betaalbaar.

Ja soms is het hier wel te warm (lees te vochtig) zoals bijvoorbeeld toen we gisteravond naar concert van Sting zijn geweest. Het pas na 10pm aangenaam warm, soit we zijn verwend! Ja je bent hier nooit alleen op de weg maar als je kantoor en huurhuis goed op elkaar afstemd dan valt dit best mee.
Gezien ik vrij veel moet reizen voor het werk is het grote voordeel de hub van Delta, je kan zowat overal heen via directe nationale/internationale vluchten, toch wel een luxe tov de andere steden die je in je lijstje hebt.

Wij hadden op onze lisjt Washngton, Charlotte, Tampa en Atlanta staan. Washington had onze voorkeur maar was gewoon te duur. Tampa was mooi maar te weinig jobmogelijkheden en bandido heeft de rest voor ons gedaan....

Succes en ben benieuwd wat jullie zullen kiezen

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dank voor de extra info over de steden Bart. :)

We werken enkel samen met adverteerders (we doen aan marketing) en dat beperkt zich niet tot een bepaalde branch bij ons. We zijn totaal niet gebonden aan een branch wat betreft klanten, enkel voor het vinden van personeel. IT personeel bijvoorbeeld kan voor ons wel eens heel belangrijk worden. Ook hebben we een flink aantal laag betaalde ongeschoolde facatures, helpdesk/administratief achtig werk bijna iedereen wel kan die een klein beetje handig is met de computer. Wat dat betreft zitten we denk ik in Atlanta wel goed, alhoewel ook de andere plekken op ons lijstje vast niet slecht zijn.

Wat jij zegt over kantoor en huurhuis op elkaar afstemmen, daar is voor ons heel -heel- erg belangrijk. De afgelopen 5 jaar hebben we altijd vanuit huis gewerkt en we zijn daar erg aan gewend geraakt. Een kantoor lijkt ons echter GEWELDIG, eindelijk eens wat meer contact met mensen in de plaats van altijd maar bellen of chatten, maar voor ons is een korte afstand van werk en kantoor echt heel erg belangrijk (lekker on-Amerikaans :D). En ik bedoel dus echt heel kort: 5 a 10 minuten rijden max, en geen half uur of laat staan een uur. We hopen dus dat dat een beetje gaat lukken. In veel suburbs in de VS waar we geweest zijn was op niet op al te grote afstand altijd wel een locatie met kantoren te vinden. Een aantal collegas van ons wonen zelf ook slechts een paar minuten van hun eigen kantoor. We hebben dus eigenlijk wel hoop dat dat ergens in Atlanta ook moet kunnen. Waarschijnlijk moeten we onze woonlocatie alleen erg laten afhangen van waar we kantoorruimte kunnen vinden.

Omgeving Tampa ben ik vorige maand geweest. Wel aardig, maar het heeft niet zo'n heel goede indruk nagelaten, dus die was al verdwenen van ons lijstje. Temperatuur was er overigens PERFECT. :D
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Tja je kan altijd een huurhuis nemen met een basement.
Vaak hebben die aparte ingang aan de zijkant en een trap binnen in het huis.
Meeste basements hebben ook de basics zoals een keuken en toilet.
Lijkt me de kortst mogelijke afstand voor woon-werk en toch afgescheiden gedeelte.
Mocht je deze optie nemen is wel belangrijk dat je even checkt met je community of dit wel mag en wat de beperkingen zijn.

Ik werk op een biz. centre met meerdere pavilioentjes voor kleinere ondernemingen en in alle eerlijkheid is het enige contact die we hebben is met interne medewerkers, niet met de buren!

Bart
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Ik denk dat we zelf meer hebben aan een kantorencomplex waar veel verschillende kleine bedrijven zitten. Op die manier zijn er al tal van faciliteiten (goed internet, noodstroom, mogelijkheid eigen computer servers te parkeren, parkeerruimte, soms gedeelde conference rooms, soms nog een cafe etc.). Ik ken 2 collegas die dat ook hebben en dat is voor zover ik kon zien ideaal. Gewoon een stuk verdieping van een of andere kantoorgebouw waar bijvoorbeeld heel veel ICT bedrijven samen zitten. We hopen zoiets te kunnen vinden. We willen wel een stukje kantoor aan huis, maar zien het niet zitten daar personeel te ontvangen. Als het goed blijft lopen wordt dat ook al snel te klein.

Ik heb een beetje gecraigslist, en alhoewel ik er echt weinig vanaf weet en maar kort heb gekeken, lijken er ook in bijvoorbeeld Noord-Atlanta wel wat van zulke plekken te zijn. Bijvoorbeeld:

http://atlanta.craigslist.org/nat/off/1821829125.html
http://atlanta.craigslist.org/nat/off/1821008234.html
http://atlanta.craigslist.org/nat/off/1820751145.html
http://atlanta.craigslist.org/nat/off/1821830258.html
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Matjong schreef: ... mogelijkheid eigen computer servers te parkeren
Ik zou liever kiezen voor het co-locaten van de servers; betrouwbaarder qua stroom voorziening (mulitple sources en generator backup), mogelijkheden to "bursting" als je een keer heel veel internet bandwidth nodig hebt en eventueel beschikking over IT operational personeel zonder die zelf in dienst te moeten hebben. Dat geeft dan weer meer mogelijkheden voor de keuze van je kantoor vestiging omdat de servers geen kritieke element in je keuze hoeft te zijn.

http://www.sitesouth.com/colocation.htm
http://www.abraxis.net/web_hosting_colo ... cation.php
http://www.net2atlanta.com/
http://servercolocationatlanta.com/
http://www.netriplex.com/solutions/serv ... ation.aspx
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Klopt Loek, ook dat is zeker een mogelijkheid. We hebben momenteel al 3 servers en hebben er nog 3 extra nodig binnenkort. Co-location is nu inderdaad niet mogelijk omdat de servers in de VS moeten staan, maar als we daar gaan wonen behoort dat wel tot de mogelijkheden. :) Dank voor de links.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:Begrijp ik ook wel Petra, maar als ik het lijstje met andere steden zie, zou Richmond toch niet tot mijn keuze vallen.
Als je er "komt" te wonen, is er echt wel wat van te maken. Geloof ik direct. En in elke plaats is wel een leuk gedeelte en zijn er mooie plekjes te vinden.
Je moet het per slot van rekening zelf doen, vind ik altijd. Maar als je echt mocht kiezen, zou je dan voor Richmond gaan
ipv Washington area in jouw geval? Geloof het niet ;-)
Nee, maar dit gebied is wel erg duur en Richmond een stuk minder, terwijl je toch dichtbij dit gebied en andere leuke plaatsen in Virginia zit (en dichterbij de kust, wat voor mij een plus zou zijn). Overigens ken ik een Nederlandse, die in Richmond woont. Matjong, als je interesse hebt, wil ik haar wel vragen of ze het goed vindt, dat je contact met haar zoekt. Ze kent de stad door en door en woont er met heel veel plezier. Mij heeft Richmond ook aangenaam verrast (dat ik de stad pas na 25 jaar hier wonen echt bezocht, zegt al wat over mijn bevooroordeelde opinie erover ;)). Ik weet trouwens niet of ik in elke plaats hier leuke gedeeltes en mooie plekjes zou kunnen vinden, maar dat is een ander onderwerp ;). Maar het komt er wel op neer, dat Matjong een moeilijke keuze te maken heeft in ieder geval.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Petra/VS schreef:Maar het komt er wel op neer, dat Matjong een moeilijke keuze te maken heeft in ieder geval.
Maar we hebben er wel ontzettend zin in! Nog 10 dagen. :) Heel leuk dat aanbod van Richmond! Het enige waar ik even mee zit is dat we niet 100% zeker zijn of we alle plekken van het lijstje kunnen af gaan, en het zou toch sneu zijn als je het vraagt en we blijken het niet te redden met de planning! Overigens heb ik eerder in dit topic gezegd dat we 4 weken gaan, maar uiteindelijk denk ik dat we iets van 6 weken de tijd hebben dus dat scheelt weer (alhoewel het nog altijd kort is).
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als je de teleurstelling van de genoemde steden achter je rug heb kom je lekker naar Texas, heerlijk klimaat, veel leukere mensen en een mooie zee gevuld met zonnebrandolie :lol:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nog even met mijn stadje spammen: volgens Money Magazine is mijn stadje de 2e beste plaats om te wonen. 8)

Bron: CNN Money
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het valt me op, dat Money Magazine ieder jaar andere plaatsen aanwijst, als "beste om te wonen". Degenen, die daar dan willen wonen, moeten dus constant verhuizen ;). Er zit wel vaak een plaats uit onze buurt in de top tien. Vienna was nummer 4 in 2005. Columbia staat er vrij vaak in, het verbaast me eigenlijk, dat Reston, ook een "planned community" er nooit bijstaat.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nou, zo gek is dat niet ... als de lijst elke jaar hetzelfde blijft, dan is het geen nieuws meer. :lol:

Het verbaast me eigenlijk dat jouw stad er niet bij zit. Daar zit toch meer geld dan hier in Columbia volgens mij. Niet dat geld zo belangrijk is, maar volgens mij wegen het inkomens- en opleidingsniveau en werkloosheid bij Money magazine vrij zwaar bij het maken van de lijst.

Reston ken ik niet zo goed. Ik heb een korte tijd in Manassas gewoond, maar verder ken ik Virginia alleen van uitstapjes.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar: als de lijst elk jaar verandert, wat is er dan verslechterd in de steden van het vorige jaar, of wat hebben de steden in de huidige top tien de afgelopen maanden zodanig drastisch veranderd dat ze nu ineens in de top 10 voorkomen?

Ik heb altijd mijn twijfels bij dit soort lijstjes. Sowieso zijn de resultaten ook altijd verschillend als diverse magazines zo'n onderzoek doen, omdat iedereen weer andere criteria hanteert.

Een jaar of twee geleden stond Louisville, CO in de top 10 van een van die lijstjes; in de Money Magazine zie je dat al niet meer. Fort Collins, CO staat nu op 6, en heeft volgens mij al eens hoger en al eens lager gestaan... Veel fluctuatie, dus...

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Forbes is ook goed in dat soort lijstjes. Elk jaar zie je uitslagen verschijnen van de verschillende plaatsen in Amerika.
Onlangs is er ook een onderzoek geweest gebaseerd op de gegevens van het censusbureau
en daar werd Raleigh gekozen als de stad met de best quality of life. Op zich lijkt me dat een redelijk goed referentie kader al zijn die gegevens denk ik ook weer snel verouderd. Forbes hanteert soms nog wel een beetje betrekkelijke punten in hun onderzoeken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Uit dat stukje:
Washington leads four categories. It has the lowest poverty rate for families, the largest concentration of management and professional jobs, the highest share of big houses, and the best percentage of college-educated adults.
Vandaag hebben we langs de Potomac gereden in Maryland en onze ogen uit het hoofd gekeken naar de huizen daar :shock: . Volgens mij bestaan er niet eens zulke grote huizen in Nederland. We zijn aan de andere kant van de rivier in Virginia ook wat gewend, maar wat ik vandaag zag sloeg alles. Als je in de buurt van Washington bent, rijdt voor de grap eens River Road naar het westen!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik weet dat Columbia vorig jaar helemaal niet in de lijst voorkwam omdat ze toen alleen steden met minder dan 50,000 inwoners vergeleken hadden. Ik denk dat ze elk jaar de criteria iets aanpassen om toch weer iets hebben om een artikel over te schrijven, plus dat veranderingen in werkloosheid, etc. toch voor fluctuaties zorgen.

Dat het ene jaar steden met een bepaald aantal inwoners meetellen en het andere jaar niet is natuurlijk complete onzin. Zo'n artikel is natuurlijk uiteindelijk toch iemands mening met een manipulatie van gegevens als basis. Ik wilde er ook niet mee zeggen dat de TS daarom in Eden Prairie moet gaan wonen, maar als inwoner van Columbia is dat gewoon leuk om te lezen dat iemand anders het (bijna) net zo leuk vind als ik ... al is het in mijn ogen natuurlijk #1. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer