Bedankt alvast!
Mijn route is hier te downloaden: https://www.yousendit.com/download/THE1 ... VG14dnc9PQ
Als er een vraagteken ergens staat dan denken we dat het misschien beter anders kan.
Ja, ik zou via Gettysburg (zeker de moeite van een bezoek aan het slagveld waard) over de US15 en US340 naar Front Royal rijden, dan kom je door mooie natuur en ook langs Harpers Ferry, West Virginia, met mooi uitzicht over de Potomac rivier. Dan in Front Royal naar Big Meadows rijden over de Skyline Drive. Daarmee heb je, naar mijn mening, genoeg Shenandoah NP te pakken.1250 schreef:Dag 12: Lancaster, PA - Big Meadows, VA - Vandaag richting Shenandoah, NP... we hebben eigenlijk te weinig tijd daarvoor uitgetrokken, dus ik wil de Skyline Drive het meeste vanuit de RV doen... Google Maps stuurt mij rechtstreek richting RV park Big Meadows, ik zou eigenlijk liever het anders doen....:
De hele I-81 S tot ongeveer Staunton, daarna de I-64 E opgaan en dan bij de Skyline Drive d'r afgaan, dan rijden we uiteindelijk de hele Skyline Dr. wel helaas in een hoog tempo maar het is niet anders.. of adviseren jullie mij wat anders..? - Big Meadows RV Park
Hier zou ik dan de Thornton Gap uitgang van Skyline Drive nemen en via de 211 en I-66 naar Washington rijden. Dan kun je die dag ook de stad nog in, want die tijd zul je goed kunnen gebruiken.Dag 13: Big Meadows, VA - College Park, MD - Vandaag gaan we naar Washington, ik wil als we uit Shenandoah NP rijden de hele Skyline Dr. afrijden en dus bij Front Royal, VA de I-66 opgaan daarna de I-495 en dan dus College Park, MD vanuit het noorden benaderen... Wat denken jullie van die route? Daarna gaan we weer genieten van (weer) een welverdiende borrel, we lijken wel alcoholisten...- Cherry Hill Park, College Park, MD
Thanks voor al je tips...! Na ook nog een keer de tip van Petra heb ik besloten toch via Gettysburg te gaan...john ny schreef:Je reis ziet er giga uit. Je tips vwb Washington horen we je nog... Ik heb zelf geen ervaring met jouw route, ik heb wel delen hiervan gedaan en kan je in ieder geval de tip geven niet in het NO Name Restaurant in Boston te gaan eten.... niet super goedkoop en slechte kwaliteit. In Boston is het inderdaad goed toeven vwb eten en drinken.... je zult daar goed aan je trekken komen.
.
De Amish heb ik ook bezocht, ik ben gewoon wat rond gelopen, hun markt bezocht ( echt een aanrader super verse producten), ik heb ook de fout gemaakt een (openbare) kerk dienst mee te maken. Duurde erg lang (ruim 1,5 uur)...Al met al wel leuk en leerzaam om te zien hoe deze mensen anno dit tijdperk nog steeds zo kunnen leven.
Niet te missen in Philly is natuurlijk de Philly steak, de Liberty Bell... ook hier zijn (in mijn herinnering, is al 10 jaar geleden) veel leuke zaakjes...
Gettysburg is wellicht ook nog een tipje...???
Voor NY vraag je geen tips..die staan ook op dit Forum natuurlijk genoed, ook voor DC trouwens. Maar mocht je nog wat willen weten (excl. RV vragen, heb ik helaas geen ervaring mee) dan hoor ik het graag.
Al met al heb je genoeg om naar uit te kijken lijkt mij.
John NY
Bedankt voor je tips over B&J, we gaan even kijken of we het het omrijden waard vinden! Bedankt!OscarG schreef:Ik ben ook een grote B&J fan en daarom heeft mijn vriendin mij vorig jaar verrast met een bezoek aan de B&J fabriek. Helemaal top, maar veel kleiner dan wat ik had verwacht! En dat terwijl ze daar 70% van alle wereldwijde productie draaien. Je kan bij de fabriek buiten rond lopen en daar hebben ze de B&J graveyard waar alle smaken liggen die het niet gehaald hebben op de markt. Binnen kan je een rondleiding nemen, dit gaat in groepen. Je krijgt dan eerst een filmpje te zien over de geschiedenis van B&J, daarna krijg je de fabriekshal te zien en krijg je hier uitleg over. Vervolgens wordt je naar een ruimte geleid waar vroeger B&J hun kantoor hadden en nieuwe smaken bedachten. Daar mag je dan een meer apartere smaak proeven die of niet meer op de markt is, of nog op de markt moet komen. De rondleiding duurde volgens mij niet heel lang, iets van 45 minuten?
Verder is er een giftshop metB&J Merchandise, leuke t-shirts en sweaters! Ook zijn er uiteraard verschillende punten in en om het gebouw waar je ijs kan kopen. Kortom: Naar mijn mening is het leuk als je toevallig in de buurt bent (wij waren op weg naar Montreal), maar ik zou er niet enorm veel voor om rijden. Als je met kinderen bent, zou ik wel er voor om rijden trouwens, denk dat zij er meer uit halen dan volwassenen. Blijft wel een persoonlijke keuze natuurlijk!
Super bedankt voor je tips! Van mijn moeder leerde ik altijd dat je altijd tips moest doen van experts dus ik denk dat ik het maar zo ga doenPetra/VS schreef:Ja, ik zou via Gettysburg (zeker de moeite van een bezoek aan het slagveld waard) over de US15 en US340 naar Front Royal rijden, dan kom je door mooie natuur en ook langs Harpers Ferry, West Virginia, met mooi uitzicht over de Potomac rivier. Dan in Front Royal naar Big Meadows rijden over de Skyline Drive. Daarmee heb je, naar mijn mening, genoeg Shenandoah NP te pakken.1250 schreef:Dag 12: Lancaster, PA - Big Meadows, VA - Vandaag richting Shenandoah, NP... we hebben eigenlijk te weinig tijd daarvoor uitgetrokken, dus ik wil de Skyline Drive het meeste vanuit de RV doen... Google Maps stuurt mij rechtstreek richting RV park Big Meadows, ik zou eigenlijk liever het anders doen....:
De hele I-81 S tot ongeveer Staunton, daarna de I-64 E opgaan en dan bij de Skyline Drive d'r afgaan, dan rijden we uiteindelijk de hele Skyline Dr. wel helaas in een hoog tempo maar het is niet anders.. of adviseren jullie mij wat anders..? - Big Meadows RV Park
Hier zou ik dan de Thornton Gap uitgang van Skyline Drive nemen en via de 211 en I-66 naar Washington rijden. Dan kun je die dag ook de stad nog in, want die tijd zul je goed kunnen gebruiken.Dag 13: Big Meadows, VA - College Park, MD - Vandaag gaan we naar Washington, ik wil als we uit Shenandoah NP rijden de hele Skyline Dr. afrijden en dus bij Front Royal, VA de I-66 opgaan daarna de I-495 en dan dus College Park, MD vanuit het noorden benaderen... Wat denken jullie van die route? Daarna gaan we weer genieten van (weer) een welverdiende borrel, we lijken wel alcoholisten...- Cherry Hill Park, College Park, MD
Dat is persoonlijk, maar ik zou het, denk ik, niet doen. Het enige, wat je ermee wint, is, dat je de ESB dan ook op je foto's hebt staan.1250 schreef:
Is het leuk voor de rest van de family als ik ook al Empire State Building heb geboekt ook nog Top of the Rock te doen...?