Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Sten, I like your attitude!!
Ok, voor degene die dit leerzaam vinden, Jeroen en ik zijn vandaag bij de GGD geweest, en hebben er het een en ander aan prikken gehaald.
Ik citeer nog een keer de lijst van Amerika: - en zet er het commentaar van de GGD Den Haag bij
The following vaccinations are required for immigration purposes:
* Hepatitis A } Combinatieprik in drie keer, vandaag de eerste gehad (beide), en de volgende in augustus en dan na vijf maanden nog een keer. Deze was wel verplicht voor Amerika doeleinden volgens de zeer aardige dame.
* Hepatitis B } (Combinatieprik, mee begonnen)
* Influenza } Deze hoefde nu nog niet, misschien in/na oktober dit jaar, dan was er weer een 'nieuwe' beschikbaar
* Influenza type b (Hib) } Dit was een nieuw type dat pas volgend jaar voor het eerst in Nederland gedaan wordt, was t.z.t. te overwegen
* Measles } Combinatieprik BMR die ik moest doen omdat hij niet vermeld staat in mijn gegevens, Jeroen hoefde die niet, had hij al gehad.
* Meningococcal } Was onwaarschijnlijk, twijfelgeval, laten we aan Amerikaanse medische dienst over
* Mumps } BMR Combinatieprik (ik)
* Penumococcal } Twijfelgeval, laten we aan Amerikaanse medische dienst over
* Pertussis } Niet nodig volgens haar
* Polio } Twijfelgeval? Laten we open staan
* Rotavirus } Niet nodig volgens haar
* Rubella } BMR, heb ik dus vandaag gehad
* Tetanus and diphtheria toxoids } DTP Hebben we allebei vandaag gehad
* Varicella } Niet nodig volgens haar
---
Conclusie: Jeroen heeft vandaag twee prikken gehad (een linker-, een rechterarm), ik heb vandaag drie prikken gehad (een linker-, twee rechterarm).
Op herhaling moeten we nog: Hep A + B (nog twee keer) en eventueel ook nog griepinjectie...
We hebben beide nu een keurig geel boekje in plastic hoesje gekregen, ter grootte van een paspoort en ook met het uiterlijk daarvan.
Ik had gezegd dat we Hep A en B nu niet zouden doen, maar we hebben het dus wel gedaan, omdat het volgens haar ervaring inderdaad vereist was voor mensen die naar Amerika gaan, en omdat je het nu mooi kon spreiden over een half jaar drie keer.
Kosten: € 181,- (voor zowel consult als alle prikjes samen van vandaag)
Bijwerkingen: Jeroen werd een beetje witjes na de prikken en zag vlekken voor zijn ogen en moest even gaan liggen. Daarna trok het wel weer wat bij en ging het weer. Ik voelde me direct na de prikken even zwaar worden in mijn lichaam, maar juist licht in mijn hoofd, maar deze twee bijwerkingen trokken na vijf minuten al weer weg.
Van DTP, linkerarm, kon je een stijve arm krijgen volgens haar en in het algemeen kon je je voor een dag of wat wat lamlendig voelen. Ik heb nergens last van (tot nu toe, kan nog komen?), Jeroen zegt dat zijn linkerarm iets stijfjes is.
PS Voel wel iets in mijn rechterbovenarm nu, een beetje spierpijn gevoel, maar op een heel beperkte plaats en maar heel licht...
Ik citeer nog een keer de lijst van Amerika: - en zet er het commentaar van de GGD Den Haag bij
The following vaccinations are required for immigration purposes:
* Hepatitis A } Combinatieprik in drie keer, vandaag de eerste gehad (beide), en de volgende in augustus en dan na vijf maanden nog een keer. Deze was wel verplicht voor Amerika doeleinden volgens de zeer aardige dame.
* Hepatitis B } (Combinatieprik, mee begonnen)
* Influenza } Deze hoefde nu nog niet, misschien in/na oktober dit jaar, dan was er weer een 'nieuwe' beschikbaar
* Influenza type b (Hib) } Dit was een nieuw type dat pas volgend jaar voor het eerst in Nederland gedaan wordt, was t.z.t. te overwegen
* Measles } Combinatieprik BMR die ik moest doen omdat hij niet vermeld staat in mijn gegevens, Jeroen hoefde die niet, had hij al gehad.
* Meningococcal } Was onwaarschijnlijk, twijfelgeval, laten we aan Amerikaanse medische dienst over
* Mumps } BMR Combinatieprik (ik)
* Penumococcal } Twijfelgeval, laten we aan Amerikaanse medische dienst over
* Pertussis } Niet nodig volgens haar
* Polio } Twijfelgeval? Laten we open staan
* Rotavirus } Niet nodig volgens haar
* Rubella } BMR, heb ik dus vandaag gehad
* Tetanus and diphtheria toxoids } DTP Hebben we allebei vandaag gehad
* Varicella } Niet nodig volgens haar
---
Conclusie: Jeroen heeft vandaag twee prikken gehad (een linker-, een rechterarm), ik heb vandaag drie prikken gehad (een linker-, twee rechterarm).
Op herhaling moeten we nog: Hep A + B (nog twee keer) en eventueel ook nog griepinjectie...
We hebben beide nu een keurig geel boekje in plastic hoesje gekregen, ter grootte van een paspoort en ook met het uiterlijk daarvan.
Ik had gezegd dat we Hep A en B nu niet zouden doen, maar we hebben het dus wel gedaan, omdat het volgens haar ervaring inderdaad vereist was voor mensen die naar Amerika gaan, en omdat je het nu mooi kon spreiden over een half jaar drie keer.
Kosten: € 181,- (voor zowel consult als alle prikjes samen van vandaag)
Bijwerkingen: Jeroen werd een beetje witjes na de prikken en zag vlekken voor zijn ogen en moest even gaan liggen. Daarna trok het wel weer wat bij en ging het weer. Ik voelde me direct na de prikken even zwaar worden in mijn lichaam, maar juist licht in mijn hoofd, maar deze twee bijwerkingen trokken na vijf minuten al weer weg.
Van DTP, linkerarm, kon je een stijve arm krijgen volgens haar en in het algemeen kon je je voor een dag of wat wat lamlendig voelen. Ik heb nergens last van (tot nu toe, kan nog komen?), Jeroen zegt dat zijn linkerarm iets stijfjes is.
PS Voel wel iets in mijn rechterbovenarm nu, een beetje spierpijn gevoel, maar op een heel beperkte plaats en maar heel licht...
apart Sten, maar GGD adviseert wellicht wel anders uiteindelijk als wat Amerika op basis van je leeftijd op moment van keuring doet... aldus mijn ervaring
Ik zou griepprik afraden voor later, die hoeft niet, zelf hoefde wij ook geen hep A en zeker geen B (heel jonge kinderen moeten die 'officieel' wel allebei, iets oudere kinderen alleen HepB, maar krijgen dat niet voor of tijdens de keuring dus ik weet niet wanneer--en of--ze die uiteindelijk krijgen. Kiyu wellicht kun jij vertellen of je kinderen nog zijn ingeent voordat ze naar school mochten??? Vindt ik wel interessant, al is dat voor Sten geloof ik niet relevant
)
als volwassene heb je 1 recente DTP nodig en 1 BMR en die hebben jullie dus nu begrijp ik
dit is wat er staat en je allemaal niet krijgt:
rotavirus: not age appropriate
hib: not age appropriate
hep A: not age appropriate
Hep B: not age appropriate
Meningococcal: not age appropriate
human pap..: not required
varicella: not age appropriate
zoster: not required
pneumococcal: not age appropriate
influenza: not age appropriate
Let wel dat dit voor moment van keuring gold en regels natuurlijk kunnen veranderen (onze keuring was maart 2010), wellicht is een beter advies op te vragen bij de assistente van de keruingsarts waar je heen gaat, in NL is dat dus alleen Dr Schulte in Amsterdam en als je uitlegt dat je de prikken graag zelf van te voren haalt, snappen ze dat heus wel...daarnaast zijn ze allemaal supervriendelijk daar!!!!
Ik zou griepprik afraden voor later, die hoeft niet, zelf hoefde wij ook geen hep A en zeker geen B (heel jonge kinderen moeten die 'officieel' wel allebei, iets oudere kinderen alleen HepB, maar krijgen dat niet voor of tijdens de keuring dus ik weet niet wanneer--en of--ze die uiteindelijk krijgen. Kiyu wellicht kun jij vertellen of je kinderen nog zijn ingeent voordat ze naar school mochten??? Vindt ik wel interessant, al is dat voor Sten geloof ik niet relevant

als volwassene heb je 1 recente DTP nodig en 1 BMR en die hebben jullie dus nu begrijp ik
dit is wat er staat en je allemaal niet krijgt:
rotavirus: not age appropriate
hib: not age appropriate
hep A: not age appropriate
Hep B: not age appropriate
Meningococcal: not age appropriate
human pap..: not required
varicella: not age appropriate
zoster: not required
pneumococcal: not age appropriate
influenza: not age appropriate
Let wel dat dit voor moment van keuring gold en regels natuurlijk kunnen veranderen (onze keuring was maart 2010), wellicht is een beter advies op te vragen bij de assistente van de keruingsarts waar je heen gaat, in NL is dat dus alleen Dr Schulte in Amsterdam en als je uitlegt dat je de prikken graag zelf van te voren haalt, snappen ze dat heus wel...daarnaast zijn ze allemaal supervriendelijk daar!!!!
Hoi Jaja5,
ja DTP en ik ook BMR hebben we nu vandaag gehad, en zijn al begonnen met Hep A en B, en maken die natuurlijk ook af... ze leek me zeer kundig , dus ik ga op deze dame van de GGD af... volgend jaar zullen we dan naar verwachting niet meer hoeven, want we hebben ze nu gehaald.
Griepprik, die zullen we dan mogelijk niet doen, wachten we wel af...
Ja, het is toch in ieder geval duidelijk dat we die Heb A en B wel hebben....
We merken allebei niets, alleen beide een beetje (minimaal) spierpijn in rechter bovenarm...
ja DTP en ik ook BMR hebben we nu vandaag gehad, en zijn al begonnen met Hep A en B, en maken die natuurlijk ook af... ze leek me zeer kundig , dus ik ga op deze dame van de GGD af... volgend jaar zullen we dan naar verwachting niet meer hoeven, want we hebben ze nu gehaald.
Griepprik, die zullen we dan mogelijk niet doen, wachten we wel af...
Ja, het is toch in ieder geval duidelijk dat we die Heb A en B wel hebben....
We merken allebei niets, alleen beide een beetje (minimaal) spierpijn in rechter bovenarm...
Hoi Sten, ja ik schrijf het ook voor de andere winnaars van dit jaar, iemand wilde toch ook niet onnodig (ziva? sorry weet ik niet meer)
ook wel veel tegelijk, had die vrouw (of jij!) dat niet liever willen spreiden?
en wie weet hebben jullie het wel nodig allemaal in 2011, dat kan ook nog
ook wel veel tegelijk, had die vrouw (of jij!) dat niet liever willen spreiden?
en wie weet hebben jullie het wel nodig allemaal in 2011, dat kan ook nog

Hoi Jaja5
Is ook goed als er veel info beschikbaar is...
Ik weet niet meer of Ziva nu ook Heb A en B liet doen? Zij woont ook in Den Haag en is waarschijnlijik naar dezelfde GGD gegaan? (op de Thorbeckelaan).
Ik kon die BMR ook later doen, maar die dame zei dat je het ook gerust samen kon doen (dus ik drie vandaag) en dat heb ik gedaan. Ik merk er tot nu toe inderdaad weinig van. Ook waren de prikken niet duur, voor ons samen vijf dus in totaal en dan consultprijs erbij € 181,- samen, dat is te overzien. Ik ben wel blij dat nu te doen, dan wordt het volgend jaar allemaal wat gemakkelijker... ik zag er ook wel tegenop, maar nu lijkt onterecht.
PS: de lichte spierpijn in mijn rechterbovenarm is nu al weer zo goed als weg... in de linkerarm nog steeds geen reactie... en dat was toch de DTP waar zij van zei dat daar nog wel eens een stijve arm van kan optreden. Ook Jeroen heeft daar niets...
Is ook goed als er veel info beschikbaar is...
Ik weet niet meer of Ziva nu ook Heb A en B liet doen? Zij woont ook in Den Haag en is waarschijnlijik naar dezelfde GGD gegaan? (op de Thorbeckelaan).
Ik kon die BMR ook later doen, maar die dame zei dat je het ook gerust samen kon doen (dus ik drie vandaag) en dat heb ik gedaan. Ik merk er tot nu toe inderdaad weinig van. Ook waren de prikken niet duur, voor ons samen vijf dus in totaal en dan consultprijs erbij € 181,- samen, dat is te overzien. Ik ben wel blij dat nu te doen, dan wordt het volgend jaar allemaal wat gemakkelijker... ik zag er ook wel tegenop, maar nu lijkt onterecht.
PS: de lichte spierpijn in mijn rechterbovenarm is nu al weer zo goed als weg... in de linkerarm nog steeds geen reactie... en dat was toch de DTP waar zij van zei dat daar nog wel eens een stijve arm van kan optreden. Ook Jeroen heeft daar niets...
Aanvulling vaccinaties vandaag: Jeroen en ik hebben nu beide toch spierpijn in de linker "DTP" bovenarm, en bij hem is daarnaast het ook (wat) stijf geworden... en rechterarm allebei een beetje spierpijn ... wel maf dat we allebei dezelfde reactie hebben.
Hoewel mijn linkerbovenarm dus (nog?) niet stijf is...
PS Hee, ik zie nu pas dat de tijd op dit forum een uur achterloopt? Het is nu 16.54 uur, maar volgens het forum een uur eerder...

Hoewel mijn linkerbovenarm dus (nog?) niet stijf is...
PS Hee, ik zie nu pas dat de tijd op dit forum een uur achterloopt? Het is nu 16.54 uur, maar volgens het forum een uur eerder...
Die tijd kan je instellen in je eigen profiel!
Wat betreft de vaccinaties: Bij mijn medische keuring op 1 juni kreeg ik ook te horen dat ik Hep A en B niet hoefde omdat deze niet age appropriate waren. Dus het is niet zo dat je echt alle vaccinaties van die lijst moet hebben. Welke je precies moet hebben wordt bepaald door de arts die het onderzoek af neemt.
Overigens had ik persoonlijk last van de BMR prik, daar was ik toch licht grieperig van de volgende dag.
Wat betreft de vaccinaties: Bij mijn medische keuring op 1 juni kreeg ik ook te horen dat ik Hep A en B niet hoefde omdat deze niet age appropriate waren. Dus het is niet zo dat je echt alle vaccinaties van die lijst moet hebben. Welke je precies moet hebben wordt bepaald door de arts die het onderzoek af neemt.
Overigens had ik persoonlijk last van de BMR prik, daar was ik toch licht grieperig van de volgende dag.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
@ Oscar G
Aha, ga ik even instellen dan...
OK, dus het verschilt met die Hep A en B, nou ja, maken het nu maar af.
En maar hopen dat ik morgen niet grieperig ben, want ik wil wel soccer kijken.
Aha, ga ik even instellen dan...
OK, dus het verschilt met die Hep A en B, nou ja, maken het nu maar af.
En maar hopen dat ik morgen niet grieperig ben, want ik wil wel soccer kijken.

@ Oscar G
Voel me normaal vandaag. De BMR prik kan mijn lichaam blijkbaar hebben.
Het is ook beter dit in de zomer te doen. In het najaar of in de winter heb ik meer kans op reacties denk ik, omdat je lichaam dan al werkt tegen verkoudheids indringers. Dat legde de dame ook uit, als je al iets onder de leden hebt (hoef je niet te merken), dan kan het zijn dat de aandacht naar die vaccin 'deeltjes' uit gaat en je dan last krijgt van dat andere.
Ben er blij om, want ik wil wel van harte vanavond naar Nl-Ur kijken.
Voel me normaal vandaag. De BMR prik kan mijn lichaam blijkbaar hebben.

Ben er blij om, want ik wil wel van harte vanavond naar Nl-Ur kijken.

Goed om te horen dat je nergens last van hebt!
Ik lag ook niet ziek in bed toen die dag, maar had het wat "slappe' gevoel wat je wel eens hebt als je de griep aan het krijgen bent. Ik ben die dag wel gewoon aan het werk gegaan enzo. Dag erna helemaal nergens meer last van gehad. Zal bij iedereen inderdaad weer anders zijn.
Ik lag ook niet ziek in bed toen die dag, maar had het wat "slappe' gevoel wat je wel eens hebt als je de griep aan het krijgen bent. Ik ben die dag wel gewoon aan het werk gegaan enzo. Dag erna helemaal nergens meer last van gehad. Zal bij iedereen inderdaad weer anders zijn.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
@ Oscar G
Weet je nog in welke tijd je die prik genomen had (welke maand)?
Ik fiets de laatste tijd veel, ben wel in een goede conditie denk ik...
Zou ook van Ziva wel willen horen hoe ze die prikken ervaren heeft, altijd interessant...
Groetjes,
Sten
Weet je nog in welke tijd je die prik genomen had (welke maand)?
Ik fiets de laatste tijd veel, ben wel in een goede conditie denk ik...
Zou ook van Ziva wel willen horen hoe ze die prikken ervaren heeft, altijd interessant...
Groetjes,
Sten
1 juni, dus iets meer dan een maand geleden 
Conditie...sjah..zullen we het daar maar niet over hebben
haha.

Conditie...sjah..zullen we het daar maar niet over hebben

@ OscarG
Wel grappig van die "Oom" verzekeringen, dat is mijn achternaam min -en. Als die verzekering goed is, misschien iets voor ons...
Ik ben benieuwd naar de reacties op dit topic van jou...

Wel grappig van die "Oom" verzekeringen, dat is mijn achternaam min -en. Als die verzekering goed is, misschien iets voor ons...
Ik ben benieuwd naar de reacties op dit topic van jou...
Er wordt de hele tijd gesproken dat documenten niet ouder mogen zijn dan 6 maanden, waar staat dit dan? Ik heb het niet gelezen.jaja5 wrote:
ik weet niet of je er rekening mee houd dat je NLse papieren soms maar max 6 maanden oud mogen zijn,
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
2009-2011 Nederland
in de papieren.
waarom vraag je dit?
is het ook voor jou van toepassing?
zo ja wat heb je al?
waarom vraag je dit?
is het ook voor jou van toepassing?
zo ja wat heb je al?
Ik neem aan dat je bedoelt de papieren die je krijgt als je een oproep krijgt om naar het consulaat te gaan? In de brief van KCC staat verder niets.jaja5 wrote:
in de papieren.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
na (of iets eerder) de 2e NL krijg je een pakket van het consulaat (in geval van Nederland) en daar staat alles in, dat is op persoon dus kan verschillen, ook kunnen zaken per jaar wisselen en hoeft alles niet als DV2010 te zijn (die heb ik gewonnen), maar dat van die 6 maanden geldt vreemd genoeg voor Nederlandse geboorteuittreksels wel.
Voor vaccinaties hoef je daar geen rekening mee te houden trouwens! Kun je ook met originele oude papieren (vodjes soms hahah) doen. wat je je case number? ik was met 22xxx in maart 2010 aan de beurt (eerder dan verwacht!)
PS als je gericht wil weten welk papier wel of niet aan die 6 maanden moet voldoen kan ik dat wel opzoeken (met regels vor DV2010 dan he)
Voor vaccinaties hoef je daar geen rekening mee te houden trouwens! Kun je ook met originele oude papieren (vodjes soms hahah) doen. wat je je case number? ik was met 22xxx in maart 2010 aan de beurt (eerder dan verwacht!)
PS als je gericht wil weten welk papier wel of niet aan die 6 maanden moet voldoen kan ik dat wel opzoeken (met regels vor DV2010 dan he)
Ik ben wel benieuwd welke documenten aan die 6 maanden termijn moeten voldoen. Ik heb namelijk alle documenten nog van de vorige keer aanvragen van een visum.
Casenummer 28xxx de kans dat we worden uitgenodigd voor een interview is dus behoorlijk klein, maar we blijven hopen op een goede afloop.
Casenummer 28xxx de kans dat we worden uitgenodigd voor een interview is dus behoorlijk klein, maar we blijven hopen op een goede afloop.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties