Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zitplaatsen reserveren bij Air France/KLM

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Zitplaatsen reserveren bij Air France/KLM

Bericht door Pioenroos »

Via Cheaptickets heb ik tickets naar Boston gekocht. Nu zou ik graag op de lange vlucht een rijtje van 3 bij het raam willen
reserveren.

Bij "Manage my reservation", op de site van Air France, zag ik dat al deze plaatsen al weg waren. Ik heb toen maar, helemaal
achteraan in het vliegtuig, drie plaatsen naast elkaar in het middenstuk genomen. Altijd nog beter dan verspreid door het
vliegtuig zitten, dacht ik.

In een helder moment besloot ik het reserveringsnummer eens in te geven op de site van de KLM. Ook hier kwam de reservering
te voorschijn en zag ik vervolgens tot mijn blijdschap dat er hier nog wel drie plekken bij het raam beschikbaar waren. Meer dan
genoeg zelfs.

Maar nu lukt het maar niet om ze daadwerkelijk te reserveren :? . Na de laatste stoel verschijnt er steeds een berichtje dat de
stoelen er niet meer zijn.

Wat doe ik verkeerd?
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Zitplaatsen reserveren bij Air France/KLM

Bericht door RuudB »

Die plaatsen zijn dan toch niet te boeken. Had ik ook toen ik family row plaatsen wilde vastleggen. Vanmorgen bij het inchecken zag ik dat de plaatsen die ik had gereserveerd al weg waren en dat ze ons op een andere family row/bulkhead plaats hadden gezet.
Afbeelding
Pioenroos
Amerikafan

Bericht door Pioenroos »

Het kan dus zijn dat je plaatsen gereserveerd hebt en dat ze dan alsnog weggeven zijn? Nou, ja!

In ons geval zou het niet eens zo erg zijn, want ik vind ze eigenlijk maar niets. Mijn probleem is
dat ik er vanaf wil, en volgens de site van KLM zou het moeten kunnen, en dat lukt niet :?
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

Als je onder 1 reserveringsnr zit wordt je vaak toch al automatisch bij elkaar geplaatst?
Probeer anders te bellen met KLM reserveringen. Online heeft vaak beperkte functionaliteiten.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik kon voor onze vluchten in mei alleen maar bij Air France mijn stoelen wijzigen en niet bij KLM. Misschien is dat bij jou ook wel zo.
Bij mij liep het systeem vaak vast, tot ongeveer een maand voor de vlucht. Toen lukte mijn stoelwijziging pas.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pioenroos schreef:Het kan dus zijn dat je plaatsen gereserveerd hebt en dat ze dan alsnog weggeven zijn? Nou, ja!
Het vooraf vastleggen van stoelen geeft geen enkele garantie dat je deze ook krijgt, als je er niet extra voor betaald is het slechts een verzoek, vaak lukt het wel, maar komt er bv. een frequent flyer met een Platinum status die jouw mooie plaats wil hebben dan kun je wel eens ergens anders neergezet worden.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Harry schreef:maar komt er bv. een frequent flyer met een Platinum status die jouw mooie plaats wil hebben dan kun je wel eens ergens anders neergezet worden.
Dat is mij toch echt nog nooit gelukt hoor, iemand anders zijn plaats inpikken .... :roll: !? Ik heb altijd het idee dat zoiets alleen maar gebeurt als het een vriendje of familie-lid van iemand van KLM is ... :cry:
Laatst gewijzigd door MattRob op 11 jul 2010, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij konden onze stoelen ook niet reserveren. En terug konden we niet eens op die pagina komen. Dat ging via Delta en daar kregen we allerlei foutmeldingen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pioenroos
Amerikafan

Bericht door Pioenroos »

Allemaal bedankt voor de informatie. Het ligt dus niet aan mij :) .

Ik twijfel nu of ik wel online zal inchecken, want dan zit ik natuurlijk aan die slechte plaatsen vast.
Of is het wishful thinking dat ik aan de balie wel betere plaatsen krijg toegewezen?
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Njit schreef:Wij konden onze stoelen ook niet reserveren. En terug konden we niet eens op die pagina komen. Dat ging via Delta en daar kregen we allerlei foutmeldingen.
MIsschien later nog eens proberen? Wij hebben 2 weken terug bij Delta geboekt en gewoon onze plekken vastgelegd... Wel hadden we eerst wat probleempjes maar na een telefoontje naar Delta werkte het allemaal weer. Misschien een idee?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
pilsner
Amerika-ontdekker

Bericht door pilsner »

Domme vraag misschien, maar er werd me gemeld dat we 90dagen voor onze vlucht de stoelen kunnen reserveren in het vliegtuig.
Moeten we nu ook wachten tot 90 dagen voor onze terugvlucht vooraleer we de plaatsen op de terugvlucht kunnen reserveren?
maw, nu de stoelen van de heenvlucht reserveren en over drie weken die van de terugvlucht of kan ik nu al alles vastleggen?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoe het nu het online gaat weet ik (nog :mrgreen: ) niet, maar in 2008 en de jaren daarvoor was het 90 dagen voor de heenvlucht en 90 dagen voor de terugvlucht, je moest toen nog bellen met reserveringen en dat deed je dus 2 keer.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Gaat online ook zo. 90 Dagen voor de heenvlucht inloggen dus en nogmaals 90 dagen voor de terugvlucht.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer