Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis keko: LA-->SF route van 3 weken, is de route goed?
Reis keko: LA-->SF route van 3 weken, is de route goed?
Min of meer een route uitgestippeld.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
LA en Vegas staan vast (overnachtingen geboekt), SF willen we niet korter heen dan nu gepland.
Van LA--> Needles--> Page is lang, maar is het te lang?
Za 21/8: Vlucht naar LA.
Aankomst Towneplace Suites, naar Manhattan Beach, beetje zwemmen en relaxen
Zo 22/8:
Hollywood Walk of Fame, Hollywood Sign, Venice Beach
Ma 23/8:
Auto’s omruilen, naar Joshua Park rijden (2,5 uur naar zuid ingang), beetje wandelen, ’s avonds naar Needles (1,5 uur)
Di 24/8:
Needles naar Page, via Grand Canyon.
Wo 25/8:
Page – Horseshoe Bend. Dan naar Bryce. Bryce naar Springdale/Glendale
Do 26/8:
Zion
Vr 27/8:
Springdale/Glendale naar Vegas. (3 uur) via valley of fire en Hoover Dam bezoeken, totale reistijd 4.27 uur
Za 28/8:
Vegas. Steel Panther!
Zo 29/8:
Vegas. Zwemmen, shoppen, gokken
Ma 30/8:
Naar Death Valley/Badwater (3 uur). Even kijken of we de hitte buiten de auto aankunnen, dan weer fijn de airco in en naar Lone Pine (2 uur 20 min.)
Di 31/8:
Lone Pine – Yosemite (+- 4 uur).
Wo 1/9:
Yosemite, einde dag naar Fresno / kleinere plaats in de omgeving
Do 2/9:
Fresno?
Vr 3/9:
vroeg op, naar Big Sur via Zuidroute (4 uur) Via Cambria
kamperen langs de kust in Big Sur gebied
Za 4/9:
Via kust naar Monterey – aquarium bezoeken
Zo 5/9:
nog meer kust
Ma 6/9:
Santa Cruz?
Di 7/9:
Via Cupertino naar Berkeley?
Wo 8/9:
Berkeley - SF
Do 9/9:
SF
Vr 10/9:
SF
Za 11/9:
SF, ’s middags naar vliegveld/huis L
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
LA en Vegas staan vast (overnachtingen geboekt), SF willen we niet korter heen dan nu gepland.
Van LA--> Needles--> Page is lang, maar is het te lang?
Za 21/8: Vlucht naar LA.
Aankomst Towneplace Suites, naar Manhattan Beach, beetje zwemmen en relaxen
Zo 22/8:
Hollywood Walk of Fame, Hollywood Sign, Venice Beach
Ma 23/8:
Auto’s omruilen, naar Joshua Park rijden (2,5 uur naar zuid ingang), beetje wandelen, ’s avonds naar Needles (1,5 uur)
Di 24/8:
Needles naar Page, via Grand Canyon.
Wo 25/8:
Page – Horseshoe Bend. Dan naar Bryce. Bryce naar Springdale/Glendale
Do 26/8:
Zion
Vr 27/8:
Springdale/Glendale naar Vegas. (3 uur) via valley of fire en Hoover Dam bezoeken, totale reistijd 4.27 uur
Za 28/8:
Vegas. Steel Panther!
Zo 29/8:
Vegas. Zwemmen, shoppen, gokken
Ma 30/8:
Naar Death Valley/Badwater (3 uur). Even kijken of we de hitte buiten de auto aankunnen, dan weer fijn de airco in en naar Lone Pine (2 uur 20 min.)
Di 31/8:
Lone Pine – Yosemite (+- 4 uur).
Wo 1/9:
Yosemite, einde dag naar Fresno / kleinere plaats in de omgeving
Do 2/9:
Fresno?
Vr 3/9:
vroeg op, naar Big Sur via Zuidroute (4 uur) Via Cambria
kamperen langs de kust in Big Sur gebied
Za 4/9:
Via kust naar Monterey – aquarium bezoeken
Zo 5/9:
nog meer kust
Ma 6/9:
Santa Cruz?
Di 7/9:
Via Cupertino naar Berkeley?
Wo 8/9:
Berkeley - SF
Do 9/9:
SF
Vr 10/9:
SF
Za 11/9:
SF, ’s middags naar vliegveld/huis L
Re: Reis keko: LA-->SF route van 3 weken, is de route goed?
Die opmerking over auto's omruilen snap ik niet? In L.A. kun je bijna niet zonder auto en om nou voor een dag een ander type te hebben, die logica ontgaat mij.
Tot Las Vegas ga je echt te snel. Na Yosemite gaat het rustiger. Jammer dat je de verdeling zo gemaakt hebt. Ik begrijp dat Las Vegas vast staat vanwege Steel Panther (geen idee wat het is). Maar je ruimt nu wel erg weinig tijd in voor met name Grand Canyon en Bryce. Ik weet niet hoe vroeg het dan donker is, maar in dit gebied wil ik je in het donker rijden echt afraden. Donker is ook echt donker en schemering zoals hier kennen ze niet echt. Van L.A. naar Grand Canyon is in een volle dag te rijden. Je zit aan het begin van je vakantie dus je zult nog vroeg wakker zijn, ik raad je aan om Joshua te skippen en in een ruk naar de Grand Canyon te rijden en daar te overnachten (bij voorkeur in het park en dus snel reserveren). In Page kun je de Glenn Canyon dam bekijken, net zo indrukwekkend als de Hooverdam en daar kom je wel langs. Gezien de tijd die je hebt zou ik Valley of Fire overslaan.
Ik zou het dus tot Las Vegas zo doen:
21/8 vliegen naar L.A.
22/8 L.A.
23/8 L.A. - Grand Canyon
24/8 Grand Canyon - Page
25/8 Page - Bryce
26/8 Bryce - Zion
27/8 Zion - Las Vegas
Maar zelfs dan is dit een krap schema. Overnachten in Death Valley is erg bijzonder en de hotels hebben airco. Het park is het mooi'st en op zijn koelst in de namiddag en vroege ochtend. Je hebt tijd genoeg in dit deel van je reis, aan de kust rond S.F. besteed je (gezien de rest van je reis) veel tijd. Daar kan best een dagje van af.
dus zo:
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mono Lake - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Tot Las Vegas ga je echt te snel. Na Yosemite gaat het rustiger. Jammer dat je de verdeling zo gemaakt hebt. Ik begrijp dat Las Vegas vast staat vanwege Steel Panther (geen idee wat het is). Maar je ruimt nu wel erg weinig tijd in voor met name Grand Canyon en Bryce. Ik weet niet hoe vroeg het dan donker is, maar in dit gebied wil ik je in het donker rijden echt afraden. Donker is ook echt donker en schemering zoals hier kennen ze niet echt. Van L.A. naar Grand Canyon is in een volle dag te rijden. Je zit aan het begin van je vakantie dus je zult nog vroeg wakker zijn, ik raad je aan om Joshua te skippen en in een ruk naar de Grand Canyon te rijden en daar te overnachten (bij voorkeur in het park en dus snel reserveren). In Page kun je de Glenn Canyon dam bekijken, net zo indrukwekkend als de Hooverdam en daar kom je wel langs. Gezien de tijd die je hebt zou ik Valley of Fire overslaan.
Ik zou het dus tot Las Vegas zo doen:
21/8 vliegen naar L.A.
22/8 L.A.
23/8 L.A. - Grand Canyon
24/8 Grand Canyon - Page
25/8 Page - Bryce
26/8 Bryce - Zion
27/8 Zion - Las Vegas
Maar zelfs dan is dit een krap schema. Overnachten in Death Valley is erg bijzonder en de hotels hebben airco. Het park is het mooi'st en op zijn koelst in de namiddag en vroege ochtend. Je hebt tijd genoeg in dit deel van je reis, aan de kust rond S.F. besteed je (gezien de rest van je reis) veel tijd. Daar kan best een dagje van af.
dus zo:
Las Vegas - Death Valley
Lee Vining - Yosemite
Inderdaad jammer dat je 5-7 september in die regio blijft hangen en weinig tijd neemt voor de regio Grand Canyon - Page - Bryce.
In augustus lijkt me Joshua Tree niet zo geschikt. Het is wel een mooiere route via 29Palms en Amboy en een stukje Route66 in vergelijking tot de Interstates.
En je hoeft niet per se in 1 keer van LA naar Grand Canyon te rijden. Williams is ook een aardige opties.
Lone Pine is 1 van de betere alternatieven wanneer je niet in DV wil overnachten.
Vergeet Fresno, maar probeer nog een nacht in het park te blijven of bij voorbeeld El Portal, Oakhurst of Groveland.
Johan
In augustus lijkt me Joshua Tree niet zo geschikt. Het is wel een mooiere route via 29Palms en Amboy en een stukje Route66 in vergelijking tot de Interstates.
En je hoeft niet per se in 1 keer van LA naar Grand Canyon te rijden. Williams is ook een aardige opties.
Lone Pine is 1 van de betere alternatieven wanneer je niet in DV wil overnachten.
Vergeet Fresno, maar probeer nog een nacht in het park te blijven of bij voorbeeld El Portal, Oakhurst of Groveland.
Johan
Johan; inderdaad hij hoeft niet in ene keer. Maar die overnachtingen in Las Vegas staan al. Stonden die niet, dan kon je bij de kust nog wel wat weghalen qua tijd. Stop je een overnachting tussen L.A. en Grand Canyon dan zul je of Page of Bryce of Zion moeten laten vallen. Dan offer ik liever joshua tree en maak ik er een echte rijdag van om iets meer rust in die parken te krijgen.
Ik had graag meer tijd gehad in het Utahstuk, maar heb afgesproken met vriendin in Vegas, dus helaas, dat kan niet veranderd worden.
De valley of fireroute kost 15 minuten meer dan via de interstate, lijkt me voor die vijftien minuten een mooiere route.
Auto's ruilen zal helaas moeten, ik heb nu twee auto's gehuurd, kon mijn oorspronkelijke reservering niet uitbreiden zonder dat dit veel duurder werd, dus ruil van auto...
Grand Canyon: hoef ik niet veel tijd voor uit te trekken, ik ben in de buurt, dus wil wel even kijken als ik er bijna langsrijd, maar besteed liever tijd aan Bryce of Zion. Ik had eerste het idee om niet de übertouristische zuidkant mee te pakken, maar de north rim, maar dat kost erg veel tijd...
De tijd na vegas is 'rustig'. Wanneer overnachten in DV echt zo mooi is, neem ik het advies van Jolanxyz inderdaad graag over.
Las Vegas - Death Valley
Lee Vining - Yosemite
Joshua Tree is ook geen must, was eerder een onderbreking van een lange dagrit, maar zoals ik het begrijp kan ik dat beter overslaan?
De valley of fireroute kost 15 minuten meer dan via de interstate, lijkt me voor die vijftien minuten een mooiere route.
Auto's ruilen zal helaas moeten, ik heb nu twee auto's gehuurd, kon mijn oorspronkelijke reservering niet uitbreiden zonder dat dit veel duurder werd, dus ruil van auto...
Grand Canyon: hoef ik niet veel tijd voor uit te trekken, ik ben in de buurt, dus wil wel even kijken als ik er bijna langsrijd, maar besteed liever tijd aan Bryce of Zion. Ik had eerste het idee om niet de übertouristische zuidkant mee te pakken, maar de north rim, maar dat kost erg veel tijd...
De tijd na vegas is 'rustig'. Wanneer overnachten in DV echt zo mooi is, neem ik het advies van Jolanxyz inderdaad graag over.
Las Vegas - Death Valley
Lee Vining - Yosemite
Joshua Tree is ook geen must, was eerder een onderbreking van een lange dagrit, maar zoals ik het begrijp kan ik dat beter overslaan?
Bedankt voor alle tips trouwens!
Heb al veel gelezen op het forum en niet te geloven hoe veel mensen hier advies (willen) geven! echt top!
Heb al veel gelezen op het forum en niet te geloven hoe veel mensen hier advies (willen) geven! echt top!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou zeker Valley of Fire SP niet over slaan, het is zo'n mooi park. Je hebt er ruim voldoende tijd voor. Van Springdale naar Las vegas is maar 2 1/2 uur rijden.
Neem na de I 15 de 169 richting Overton. Volg dan de 169 door de East Entrance van het park. Je kunt dan de scenic drive volgen en eventueel nog een korte trail lopen. Vervolgens via de West entrance er weer uit en de I 15 volgen naar las Vegas.
Veel plezier.
Marjon
Neem na de I 15 de 169 richting Overton. Volg dan de 169 door de East Entrance van het park. Je kunt dan de scenic drive volgen en eventueel nog een korte trail lopen. Vervolgens via de West entrance er weer uit en de I 15 volgen naar las Vegas.
Veel plezier.
Marjon
Het is niet zo zeer het kwartiertje omrijden, maar waarom omrijden als je niet uitstapt, fotootje maakt, klein wandelingetje maakt, bezoekerscentrum bezoekt of te wel... je bent gauw een uur of anderhalf bezig. Dat je je trouwens wilde concentreren op Bryce en Zion, had ik uit je planning niet gehaald. Je besteed amper tijd aan Bryce als je eerst nog naar Horseshoe Bend wil en 's avonds alweer in Zion wil zijn. Dan is Bryce net zo'n Japans fotobezoek als wat je voor de Grand Canyon hebt staan. Voor beide parken is dat net iets te kort door de bocht.
Inderdaad, helemaal met Marjon eens, niet overslaan.
maar voor de rest wordt het wel een erg japanse tour tot aan LV
maar voor de rest wordt het wel een erg japanse tour tot aan LV

-
- Amerika-expert
Meer dan volledig eens met Jolanxyz, hiervan zouden zelfs Japanners geel uitslaan. Een overnachting rond Bryce en dan een hele vroege start richting Zion: is dat niet mogelijk ? Anders gewoon Bryce overslaan, je kunt tussen Page en Zion ook enkele schitterende dingen zien.Je besteed amper tijd aan Bryce als je eerst nog naar Horseshoe Bend wil en 's avonds alweer in Zion wil zijn. Dan is Bryce net zo'n Japans fotobezoek als wat je voor de Grand Canyon hebt staan. Voor beide parken is dat net iets te kort door de bocht.
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De overnachting en de volle dag in Fresno begrijp ik niet, ik zou in Yosemite overnachten en daar nog een dag blijven. Probeer iets in het park te vinden, dat scheelt veel heen en weer rijden.
Als je in Page bent is Antelope Canyon ook een must. En een overnachting in Bryce kan ik ook aanraden. Eventueel ten koste van een nacht in Zion; je kunt 's morgens vroeg naar Zion rijden, en daar nog bijna een hele dag doorbrengen en eventueel ook nog de volgende ochtend.
Glendale vind ik geen handig uitgangspunt voor Zion, ik zou voor Springdale gaan.
Marianne
Als je in Page bent is Antelope Canyon ook een must. En een overnachting in Bryce kan ik ook aanraden. Eventueel ten koste van een nacht in Zion; je kunt 's morgens vroeg naar Zion rijden, en daar nog bijna een hele dag doorbrengen en eventueel ook nog de volgende ochtend.
Glendale vind ik geen handig uitgangspunt voor Zion, ik zou voor Springdale gaan.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo hebben wij het ook gedaan, want het was te warm voor een lange wandeling. Wij hebben de secnic drive gereden en gepicknickt onder de "Vana rots"jolanxyz schreef:Het is niet zo zeer het kwartiertje omrijden, maar waarom omrijden als je niet uitstapt, fotootje maakt, klein wandelingetje maakt, bezoekerscentrum bezoekt of te wel... je bent gauw een uur of anderhalf bezig. .
Maar ondanks de korte tijd hebben we daar geen spijt van, het park heeft veel indruk op ons gemaakt.
Maar ook al duurt het anderhalf uur dan hebben ze toch nog tijd zat? Ze rijden die dag alleen van Springdale naar Las Vegas. Ze hebben zelfs nog wel tijd voor de Hooverdam eventueel.
Marjon
precies zo gedaan Marjon, totaal geen spijt van. Zouden alleen vroeger op de dag gaan omdat het zo heet was en inderdaad vluchten naar schaduw en airco.
Het is niet zo zeer Valley of Fire wat in plaats van het geschatte kwartiertje, een uur of anderhalf in beslag zal nemen, maar zo wordt ook het bezoek aan Grand Canyon en Bryce beschreven. Dat zijn ook geen half uurtjes, wil je er tenminste iets van zien. Of te wel, ik denk dat deze parken in deze route onderschat worden qua grote en tijd.
"Grand Canyon: hoef ik niet veel tijd voor uit te trekken, ik ben in de buurt, dus wil wel even kijken als ik er bijna langsrijd, maar besteed liever tijd aan Bryce of Zion."
Het zal ongetwijfeld jouw keuze zijn van vakantie 'vieren', maar volgens mij ga je een heleboel missen.
Door 'even' langs Bryce en Zion te racen doe je onrecht aan die parken. Wil je er echt iets van zien/proeven, dan moet je helaas de auto uit; hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de Grand Canyon.
En ja het is er 'toeristisch', maar ja dat geldt voor een heleboel plaatsen in het zuidwesten, maar daar doen we toch allemaal aan mee.
Jaap
Het zal ongetwijfeld jouw keuze zijn van vakantie 'vieren', maar volgens mij ga je een heleboel missen.
Door 'even' langs Bryce en Zion te racen doe je onrecht aan die parken. Wil je er echt iets van zien/proeven, dan moet je helaas de auto uit; hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de Grand Canyon.
En ja het is er 'toeristisch', maar ja dat geldt voor een heleboel plaatsen in het zuidwesten, maar daar doen we toch allemaal aan mee.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
Fresno zou ik uit de route halen, kijk even naar de documentaire van Louis Theroux 'Fresno- The city of Crystal Meth' en je weet waarom. Er is trouwens niets te doen daar, ik ben er geweest (nog vóór dat ik die docu gezien had) en vond het na een koffie bij Starbucks alweer tijd om door te rijden.
Wel zou je kunnen overwegen om na Yosemite niet gelijk door te rijden naar SF (je hebt in dit deel van je route nog erg veel tijd 'over') maar het gebied ten noorden van SF aan te doen. Je hebt daar de 2 wijngebieden Sonoma en Nappa die echt Toscaans aandoen. Erg mooi. Je kunt er winetasten bij de velen wineries (kosten gemiddeld 10 dollar pp voor het proeven van 4 of 5 wijnen), je kunt er naar de kust of de bossen in bij Muir Woods. Sausalito is ook een leuk havendorpje om te bezoeken, aan de overkant van de baai zie je SF al liggen.
Veel mensen slaan deze omgeving over tijdens een reis naar het zuidwesten maar het is er werkelijk parchtig, rustig en heel relaxt (er hangt een echte hippie-vibe!).
Wel zou je kunnen overwegen om na Yosemite niet gelijk door te rijden naar SF (je hebt in dit deel van je route nog erg veel tijd 'over') maar het gebied ten noorden van SF aan te doen. Je hebt daar de 2 wijngebieden Sonoma en Nappa die echt Toscaans aandoen. Erg mooi. Je kunt er winetasten bij de velen wineries (kosten gemiddeld 10 dollar pp voor het proeven van 4 of 5 wijnen), je kunt er naar de kust of de bossen in bij Muir Woods. Sausalito is ook een leuk havendorpje om te bezoeken, aan de overkant van de baai zie je SF al liggen.
Veel mensen slaan deze omgeving over tijdens een reis naar het zuidwesten maar het is er werkelijk parchtig, rustig en heel relaxt (er hangt een echte hippie-vibe!).
Veel tips en suggesties. De eerste week is dus te vol.
Als ik het zo hoor, dan skip ik Grand Canyon en Bryce.
Grand Canyon leek mij geen plek op tijd voor uit te trekken, ik dacht dat dat of iid de Japanse fotoplek is of je maakt een tocht van meerdere dagen, voor optie 2 heb ik geen tijd, dus dan skip ik het maar...
Dat zou dan worden:
Ma 23/8:
auto halen (LAX) rijden naar Kingman (rijtijd 5 u 20min)
Di 24/8:
Kingman naar Page (rijtijd 4 u 42 min)
Wo 25/8:
Page – Horseshoe Bend/Antelope Canyon, eind vd dag naar Springdale/Glendale (rijtijd 2uur 20 min)
Do 26/8:
Zion
Vr 27/8:
Springdale/Glendale naar Vegas. (3 uur) via valley of fire en Hoover Dam bezoeken, totale reistijd 4.27 uur (ik hoef er pas eind vd middag te zijn, dus genoeg tijd lijkt me)
Het alternatief is natuurlijk om de route volledig te veranderen en meteen richting Zion te rijden en meer tijd uit te trekken voor Bryce, Zion en de omgeving en het allemaal wat rustiger en relaxter te doen
Bijvoorbeeld:
Ma 23/8:
auto halen (LAX) rijden naar Springdale (7u 30min), als dat te veel is: naar mesquite
Di 24/8:
Zion (eventueel eerste naar Springdale rijden)
Wo 25/8:
Springdale naar (rijtijd 2uur) Bryce Canyon
Do 26/8:
Dixie National en Zion noordkant (Kolob), overnachten in de buurt (bijvoorbeeld Sand Hollow state park)
Vr 27/8
State Hollow -> Vegas via valley of fire (eventueel Hoover Dam)
Fresno dus ook niet doen, wij zijn wel mensen die af en toe ook een stad nodig hebben, vandaar dat Fresno was opgenomen, het idee hierachter was dat je een hele dag in Yosemite kan zijn en uiteindelijk kan overnachten in een stad. Wawona moeten we boeken, dus dat wil ik graag vastleggen, de rest erna is een grove schets wat tijdens de reis wellicht aangepast wordt...
Als ik het zo hoor, dan skip ik Grand Canyon en Bryce.
Grand Canyon leek mij geen plek op tijd voor uit te trekken, ik dacht dat dat of iid de Japanse fotoplek is of je maakt een tocht van meerdere dagen, voor optie 2 heb ik geen tijd, dus dan skip ik het maar...
Dat zou dan worden:
Ma 23/8:
auto halen (LAX) rijden naar Kingman (rijtijd 5 u 20min)
Di 24/8:
Kingman naar Page (rijtijd 4 u 42 min)
Wo 25/8:
Page – Horseshoe Bend/Antelope Canyon, eind vd dag naar Springdale/Glendale (rijtijd 2uur 20 min)
Do 26/8:
Zion
Vr 27/8:
Springdale/Glendale naar Vegas. (3 uur) via valley of fire en Hoover Dam bezoeken, totale reistijd 4.27 uur (ik hoef er pas eind vd middag te zijn, dus genoeg tijd lijkt me)
Het alternatief is natuurlijk om de route volledig te veranderen en meteen richting Zion te rijden en meer tijd uit te trekken voor Bryce, Zion en de omgeving en het allemaal wat rustiger en relaxter te doen
Bijvoorbeeld:
Ma 23/8:
auto halen (LAX) rijden naar Springdale (7u 30min), als dat te veel is: naar mesquite
Di 24/8:
Zion (eventueel eerste naar Springdale rijden)
Wo 25/8:
Springdale naar (rijtijd 2uur) Bryce Canyon
Do 26/8:
Dixie National en Zion noordkant (Kolob), overnachten in de buurt (bijvoorbeeld Sand Hollow state park)
Vr 27/8
State Hollow -> Vegas via valley of fire (eventueel Hoover Dam)
Fresno dus ook niet doen, wij zijn wel mensen die af en toe ook een stad nodig hebben, vandaar dat Fresno was opgenomen, het idee hierachter was dat je een hele dag in Yosemite kan zijn en uiteindelijk kan overnachten in een stad. Wawona moeten we boeken, dus dat wil ik graag vastleggen, de rest erna is een grove schets wat tijdens de reis wellicht aangepast wordt...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Kingman naar Page en dan niet naar de Grand Canyon? Dat kan niet. Als je van LA naar Williams rijdt, dan kun je de volgend dag op weg naar Page nog een kort bezoek brengen aan de GC. Mooier is om er te overnachten, dan heb je de eerste dag een lange rijdag, maar het is te doen. Je zou van Page nog via Bryce naar Zion kunnen rijden, maar als je de tijd wilt nemen voor Zion is het wel mooi om daar 2 nachten te zitten. Vergeet Glendale, daar kom je niet eens langs als je van Page komt. En je kunt last hebben van de wegwerkzaamheden.
Als je graag naar een stad wilt, waarom trek je dan niet meer tijd uit voor SF? Vergeet Santa Cruz. En bedenk dat je voor Yosemite echt meer tijd nodig hebt dan een halve dag. Naar Fresno is het bijna 2 uur rijden, dus er blijft weinig tijd voor het park over als je daar gaat overnachten. Twee of drie volle dagen Yosemite is ook niet verkeerd, je hebt er de ruimte voor. Waar houden jullie van, willen jullie gaan wandelen? Waarom wil je naar Wawona? Dat ligt niet erg gunstig voor de vallei. Ik zou zo snel mogelijk gaan kijken wat er in de vallei (Curry Village, Housekeeping Camp of Yosemite Lodge) vrij is.
Marianne
Als je graag naar een stad wilt, waarom trek je dan niet meer tijd uit voor SF? Vergeet Santa Cruz. En bedenk dat je voor Yosemite echt meer tijd nodig hebt dan een halve dag. Naar Fresno is het bijna 2 uur rijden, dus er blijft weinig tijd voor het park over als je daar gaat overnachten. Twee of drie volle dagen Yosemite is ook niet verkeerd, je hebt er de ruimte voor. Waar houden jullie van, willen jullie gaan wandelen? Waarom wil je naar Wawona? Dat ligt niet erg gunstig voor de vallei. Ik zou zo snel mogelijk gaan kijken wat er in de vallei (Curry Village, Housekeeping Camp of Yosemite Lodge) vrij is.
Marianne
Hoi, wandelen, maar niet 8 uur op een dag (ik wel, mijn ega niet)
Crane Flat, Hodgdown Medow, Wawona zijn de enige plaatsen waar nog plek is...
Crane Flat, Hodgdown Medow, Wawona zijn de enige plaatsen waar nog plek is...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, ik had gemist dat je een camping zocht. Dan zou ik voor Crane Flat gaan, mooie camping, en ligt heel centraal. Bijzonder dat er nog plaats is, dat zou ik dan maar snel reservren. En misschien komt er ook nog wel iets in de vallei vrij.
Je hoeft ook niet 8 uur te gaan wandelen, kijk maar eens naar de mogelijkheden op www.yosemitehikes.com . Fietsen is ook leuk, in de vallei.
Marianne
Je hoeft ook niet 8 uur te gaan wandelen, kijk maar eens naar de mogelijkheden op www.yosemitehikes.com . Fietsen is ook leuk, in de vallei.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1487 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-