Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
TomTom
Re: TomTom
Sente,
Misschien een domme vraag, maar waarom niet gewoon kopen? Via tomtom heb je voor 39,- euro de kaart van Amerika gedownload, en je krijgt nog 10,- euro korting als je je voor de eerste keer aanmeldt. En: je mag hem gewoon houden, voor als je nog een keer naar Amerika gaat!
Misschien een domme vraag, maar waarom niet gewoon kopen? Via tomtom heb je voor 39,- euro de kaart van Amerika gedownload, en je krijgt nog 10,- euro korting als je je voor de eerste keer aanmeldt. En: je mag hem gewoon houden, voor als je nog een keer naar Amerika gaat!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je dat toch te veel vindt, dan ga je gewoon zonder! Gaat zeker lukken, zo doen wij het al jaren. Tot voor kort deed zelfs iedereen het zonder. Niets makkelijker dan rijden in het westen.
Koop wel een goede kaart, dat moet je sowieso doen, ook mét TT, want die wil ook wel eens de weg kwijt zijn. Of plotseling niet meer werken.
Marianne
Koop wel een goede kaart, dat moet je sowieso doen, ook mét TT, want die wil ook wel eens de weg kwijt zijn. Of plotseling niet meer werken.
Marianne
Je kunt helemaal het kaartje van een ander niet gebruiken. Elk kaartje hoort bij een TT en je kunt dus slechts iemands TT lenen MET kaartje maar alleen een kaartje gaat niet.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan niet, kaartjes zijn gekoppeld aan een Tom-Tom en werken niet in een andere.Sente schreef:Iemand een SD-kaartje V 8.5 (of eventueel lagere versie) TOMTOM te koop of uit te lenen (maand september) om te gebruiken in een TOMTOM one?
Alvast bedankt,
Sente
Koop toch gewoon zelf die kaarten, veel handiger en echt niet duur vergeleken met de complete reis.....
En los daarvan, ik ga al meer dan 25 jaar zonder TT op reis naar Amerika, werkt ook niet onaardig.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
maar das weer een andere discussie..... (die al meerdere malen gevoerd is op het forumPete.Z schreef:En los daarvan, ik ga al meer dan 25 jaar zonder TT op reis naar Amerika, werkt ook niet onaardig.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mag er toch graag weer elke keer over beginnen
En niet iedereen leest die oude discussies, of staat er bij stil dat het ook anders kan.
Marianne

En niet iedereen leest die oude discussies, of staat er bij stil dat het ook anders kan.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik blijf een voorstander van beide, TomTom en kaart!
Computer en mobiele telefoon 'moeten' tegenwoordig immers ook altijd mee, kunnen we ook best een paar weken zonder... Daar hoor je nooit iemand over...
Overigens afgelopen vakantie helemaal geen kaart gebruikt, enkel de Rand McNally om zo af en toe te zien waar ik zat. Niet om de route te bepalen. Vooraf had ik thuis de route al m.b.v. Tyre gemaakt en in de TomTom gezet. Werkt perfect!
Roland

Overigens afgelopen vakantie helemaal geen kaart gebruikt, enkel de Rand McNally om zo af en toe te zien waar ik zat. Niet om de route te bepalen. Vooraf had ik thuis de route al m.b.v. Tyre gemaakt en in de TomTom gezet. Werkt perfect!

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik doe het ook zonder telefoon en laptop hoor.
Maar het ging mij er meer om dat iemand erg veel moeite doet om het zo goedkoop mogelijk te houden. Tja, dan lijkt geen TT mij de eenvoudigste oplossing.
Marianne

Maar het ging mij er meer om dat iemand erg veel moeite doet om het zo goedkoop mogelijk te houden. Tja, dan lijkt geen TT mij de eenvoudigste oplossing.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het alleen erg irritant dat er steeds genoemd moet worden 'dat je best zonder navigatie kan en een landkaart voldoende is' als er weer eens een vraag over navigatie is....
Roland

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar Roland, hoe makkelijk en fijn die navigatie ook is, het is toch zo dat je zonder kunt? En ik vind dat dat best zo nu en dan weer eens gezegd mag worden want het zijn toch elke keer weer andere mensen die er vragen over stellen. En door al die topics over navigatie krijgt een beginneling wellicht het idee dat het een must is.
Misschien denkt TS dat het heel moeilijk rijden is in Amerika, nu, dat is niet zo, zeker niet in het westen, en daar wil ik dan graag op wijzen. Misschien had TS nog niet eens bedacht dat het zonder kon.
Marianne
Misschien denkt TS dat het heel moeilijk rijden is in Amerika, nu, dat is niet zo, zeker niet in het westen, en daar wil ik dan graag op wijzen. Misschien had TS nog niet eens bedacht dat het zonder kon.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vraag gaat over een navigatiesysteem. Niet of je het nu wel of niet nodig hebt. Dan vind ik het niet bij de vraag horen om een navigatiesysteem maar weer te gaan afkraken. Mensen weten echt wel dat ze zonder navigatiesysteem kunnen rijden, kan in Nederland immers ook. Maar als er een vraag over een navigatiesysteem zelf gesteld wordt, vind ik het onnodig en niet relavant om ook nog eens te benadrukken 'dat men er wel zonder kan'. Misschien dat antwoord bewaren als de vraag gesteld wordt of een navigatiesysteem een must is...
Roland
Roland
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb het zelf tot nu toe altijd zonder navigatie gedaan.
Maar dan moest ik ook vaak naar toeristische plekken en dat valt meestal prima te vinden en met behulp van een printje van google maps was het allemaal goed te doen.
Dit keer ga ik in Amerika zelf wel een navigatiesysteem aanschaffen. (iemand tips voor een goed en goedkoop systeem? (A) )
Vooral omdat ik kennissen op ga zoeken die zijn verhuisd sinds de laatste keer dat ik ben geweest.
Dus het is dan meer om de juiste straten te vinden.
Als je alleen een stad of dorp zoekt of iets groots daarbinnen is het prima te doen allemaal.
Maar dan moest ik ook vaak naar toeristische plekken en dat valt meestal prima te vinden en met behulp van een printje van google maps was het allemaal goed te doen.
Dit keer ga ik in Amerika zelf wel een navigatiesysteem aanschaffen. (iemand tips voor een goed en goedkoop systeem? (A) )
Vooral omdat ik kennissen op ga zoeken die zijn verhuisd sinds de laatste keer dat ik ben geweest.
Dus het is dan meer om de juiste straten te vinden.
Als je alleen een stad of dorp zoekt of iets groots daarbinnen is het prima te doen allemaal.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom?Coyote schreef:Ik vind het alleen erg irritant dat er steeds genoemd moet worden 'dat je best zonder navigatie kan en een landkaart voldoende is' als er weer eens een vraag over navigatie is....![]()
Roland
Er zijn genoeg mensen die daar geeneens over na hadden gedacht, en automatisch denken dat je niet zonder navigatie kan.
Blijkbaar wil topic starter niet te veel uitgeven, de optie landkaart aandragen lijkt me dan heel realistisch!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach kom, zo erg is het niet.Pete.Z schreef:Er zijn genoeg mensen die daar geeneens over na hadden gedacht, en automatisch denken dat je niet zonder navigatie kan.
Ik heb mijn punt gemaakt en denk dat het wel duidelijk is.
Roland
Can we all just get along?
Wat ik veel irritanter vind is dat Sente allerhande reacties krijgt en zelf totaal niet reageert. Beetje eenzijdig forumverkeer.
Overigens ben ik erg content met mijn Tomtom en Amerika-kaart, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik voor het eerst alleen ga rijden in Amerika en dat rijdt toch wat makkelijker met een navigatiesysteem!
Wat ik veel irritanter vind is dat Sente allerhande reacties krijgt en zelf totaal niet reageert. Beetje eenzijdig forumverkeer.
Overigens ben ik erg content met mijn Tomtom en Amerika-kaart, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik voor het eerst alleen ga rijden in Amerika en dat rijdt toch wat makkelijker met een navigatiesysteem!
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
De mensen die roepen dat je geen navigatie nodig hebt zijn meestal mensen die nog nooit geprobeerd hebben met navigatie te rijden in Amerka.
Wij hebben de eerste reizen ook alleen met een RandMcNally gereisd en dat ging prima.
Sinds 3 reizen hebben we een Tomtom mee en tsjongejonge, wat is dat een verbetering, je ziet een hoop meer als je niet de hele tijd met je snufferd op die kaart hoeft te turen.
De roadtrips zijn er stukken leuker op geworden, en het was al zo leuk.
Het gaat niet alleen om de route maar je kan bijvoorbeeld ook de dichtsbijzijnde supermarkt, tankstation, ziekenhuis of tandarts (allebei al nodig gehad) noem maar op, door een knop aan te raken heel snel vinden!
Alternatieve routes kan je gaan rijden, je kan zien hoelang en hoever je nog moet naar je volgende bestemming, je kan zien of er achter de berg waar je langs rijdt een groot meer ligt, ik noem maar wat...
Als je bijvoorbeeld door grote steden heen moet rijden kan je om je heen kijken in plaats van te turen met je vinger op de kaart. En mocht je dan helemaal verkeerd rijden dan berekent Tomtom automatisch gelijk een nieuwe route voor je.
Ook houdt hij in de gaten dat je niet te snel rijdt, ook niet onbelangrijk...
Wij hebben de RandMcNally trouwens altijd wel binnen handbereik, altijd makkelijk om in het groot te zien waar je precies bent.
Wij hebben de eerste reizen ook alleen met een RandMcNally gereisd en dat ging prima.
Sinds 3 reizen hebben we een Tomtom mee en tsjongejonge, wat is dat een verbetering, je ziet een hoop meer als je niet de hele tijd met je snufferd op die kaart hoeft te turen.
De roadtrips zijn er stukken leuker op geworden, en het was al zo leuk.
Het gaat niet alleen om de route maar je kan bijvoorbeeld ook de dichtsbijzijnde supermarkt, tankstation, ziekenhuis of tandarts (allebei al nodig gehad) noem maar op, door een knop aan te raken heel snel vinden!
Alternatieve routes kan je gaan rijden, je kan zien hoelang en hoever je nog moet naar je volgende bestemming, je kan zien of er achter de berg waar je langs rijdt een groot meer ligt, ik noem maar wat...
Als je bijvoorbeeld door grote steden heen moet rijden kan je om je heen kijken in plaats van te turen met je vinger op de kaart. En mocht je dan helemaal verkeerd rijden dan berekent Tomtom automatisch gelijk een nieuwe route voor je.
Ook houdt hij in de gaten dat je niet te snel rijdt, ook niet onbelangrijk...
Wij hebben de RandMcNally trouwens altijd wel binnen handbereik, altijd makkelijk om in het groot te zien waar je precies bent.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Ik sluit me helemaal aan bij Ingrid, zij beschrijft uitstekend de voordelen van TomTom.
Voor ons is de combinatie navigatiesysteem én wegenkaart ook de meest ideale.
En er zit ook een aan/uit knop op Tommie, dus als het ons begint te irriteren (en dat gebeurt nog wel eens), dan gaat ie uit en rijden we gewoon even op "eigen kracht".
Voor ons is de combinatie navigatiesysteem én wegenkaart ook de meest ideale.
En er zit ook een aan/uit knop op Tommie, dus als het ons begint te irriteren (en dat gebeurt nog wel eens), dan gaat ie uit en rijden we gewoon even op "eigen kracht".
16x USA / 30 staten
Mee eens, Iedereen moet gewoon lekker doen wat hij/zij zelf prettig vind. Wij gebruiken ook meestal bij de TT wel een kaart om het grote overzicht te hebben op plekken waar we weinig zijn geweest.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten over de voor- en nadelen van een navigatiesysteem. Die zijn er inderdaad al voldoende gevoerd. En ja, het is heel erg handig, dat ontken ik toch niet.
Maar het ging mij er in dit geval alleen om, om Sente er op te wijzen dat een TT niet per se noodzakelijk is - dit vanwege het feit dat het financieel blijkbaar wat moeilijk lag.
Dat is alles.
En ik heb zelf al eens (ongevraagd) 4 weken met de NeverLost rondgereden en ik heb hier een TomTom, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Marianne
Maar het ging mij er in dit geval alleen om, om Sente er op te wijzen dat een TT niet per se noodzakelijk is - dit vanwege het feit dat het financieel blijkbaar wat moeilijk lag.
Dat is alles.
En ik heb zelf al eens (ongevraagd) 4 weken met de NeverLost rondgereden en ik heb hier een TomTom, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, en ik had dezelfde reden als Marianne, gewoon even er op wijzen dat het echt niet hoeft.
Ik rij 80.000 kilometer per jaar door Nederland en Europa, en allemaal met een tomtom, maar op vakantie heb ik daar geen behoefte aan, maar ik begrijp dat dat wat naief van me is.
Ik rij 80.000 kilometer per jaar door Nederland en Europa, en allemaal met een tomtom, maar op vakantie heb ik daar geen behoefte aan, maar ik begrijp dat dat wat naief van me is.