Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 1250: Noord oost USA

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis 1250: Noord oost USA

Bericht door nieuwenoord »

Dag 2: Tappan, NY - Clinton, CT - Na een korte nacht worden we door Moturis om 07:00 opgehaald bij ons hotel, we hopen rond 08:00 dan ongeveer bij Moturis te zijn, ik denk dat we dan rond 09:00 kunnen wegrijden. Ik denk dat we het beste zo snel mogelijk uit de drukte van NY kunnen gaan en daarna pas naar een Wal*Mart Supercenter (!) gaan. Hoe kunnen we het best uit de drukte van NY rijden en naar Clinton, CT rijden, via de I95N (81 mijl) of meer in een bocht maar minder drukte via de CT-34E (106 mijl)? Als we via de I95N rijden kunnen we denk ik het beste naar de Wal*Mart in New Haven gaan... als we via de CT-34E rijden moeten we naar een andere... Ik hoop dat we rond 16:00 op het RV park kunnen zijn zodat we alles rustig kunnen opzetten enz. - Riverdale Farm Campsite
Wij hebben toen overal gekeken voor Wal*Marts, die in New Haven (of Milford) was ook de eerste die wij tegen kwamen. Is goede keus. Net als de camping trouwens.
Dag 3: Clinton, CT - Eastham, MA - Hoe kunnen we het beste naar Cape Cod rijden...? We zouden via de I95N kunnen rijden en dan het laatste stuk Mid Cape Cod Highway of via de US-1N en dan ook weer het laatste stuk Mid Cape Cod Highway... aan de ene kant voel ik veel voor de US-1N omdat die waarschijnlijk mooier is en rustiger aan de andere kant is de Interstate waarschijnlijk wel sneller maar veel minder mooi... is de US-1N echt mooi om te rijden..? Ik hoop dan rond 16:00 op de camping aan te komen... dan gaan we daarna lekker ontspannen en uitrusten enz... - Atlantic Oaks Campground
Wij hebben Cape Cod destijds overgeslagen op advies van Paetra, die het maar saai vond ;-)
Dag 5: Middelboro, MA - Vandaag gaan we Boston bezoeken, hoe kunnen we het beste van de camping naar Boston gaan, auto, camper, OV, waarom? Wat moeten we persé doen in Boston, we zijn er maar kort, dus ik denk dat we helaas niet genoeg tijd hebben voor een Walvissen tour. Wij vinden lekker eten wel lekker en volgens mij kan je in Boston heerlijk kreeft eten dus als iemand nog goede tips heeft voor een kreeft restaurant... dan hoor ik die graag ! = Boston / Cape Cod KOA
Ik kan me herinneren dat er een goede treinverbinding was van Middleboro naar Boston. Camper is niet te doen, huurauto hebben wij toen genomen, maar parkeren kostte ons ook heel veel geld in Boston. Camping was destijds erg druk, maar verder prima.
Welke optie kunnen we als beste kiezen...? We komen na een lange vermoeiende dag aan in Lancaster, PA... - Old Mill Stream Campground

Dag 11: Lancaster, PA - Vandaag willen we de Amish Culture gaan bezoeken, hoe kunnen we dat het beste doen? Kunnen we nog naar een museum o.i.d.? Tips?
Old Mill Stream is prima! Restaurantjes op loopafstand. Wij vonden wij het Amish Farm & House Museum erg mooi om te doen! Zeker niet overslaan.
Dag 12: Lancaster, PA - Big Meadows, VA - Vandaag richting Shenandoah, NP... we hebben eigenlijk te weinig tijd daarvoor uitgetrokken, dus ik wil de Skyline Drive het meeste vanuit de RV doen... Google Maps stuurt mij rechtstreek richting RV park Big Meadows, ik zou eigenlijk liever het anders doen....:
De hele I-81 S tot ongeveer Staunton, daarna de I-64 E opgaan en dan bij de Skyline Drive d'r afgaan, dan rijden we uiteindelijk de hele Skyline Dr. wel helaas in een hoog tempo maar het is niet anders.. of adviseren jullie mij wat anders..? - Big Meadows RV Park
De hele Skyline Drive zou ik niet rijden. Die is erg lang en veel van hetzelfde. Bovendien zijn er tunnels waar je niet door kan met een camper. Je moet eraf voor Thorthon Gap. Van Front Royal tot Thorton Gap is al een heel stuk, lang genoeg.

Dag 14: Washington, DC - Ik begreep dat we het beste met het OV vanuit het RV park Washington, DC kunnen bezoeken, over tips voor Washington open ik een apart topic... - Cherry Hill Park, College Park, MD
OV is inderdaad dé manier, bus vanaf de camping, verder met de metro. Wij hadden een huurauto en parkeerden trouwens midden in de stad op het dak van Union Station, was niet eens duur.

Dag 17: College Park, MD - Clarksboro, NJ / Philadelphia, PA - Vandaag kunnen we pas laat vertrekken vanuit Washington want we hebben vandaag in de ochtend nog een tour door een monument in Washington... Dan over de route die we het beste kunnen nemen... We kunnen via de I-95 N rijden maar ik denk dat we beter via de US-301 N, veel rustiger en maar 16 mijl langer... Wat denken jullie welke weg we het beste kunnen nemen...? - Timberlane Campground
Dag 20: Philadelphia, PA - Tappan, NY - 'S ochtends de camper schoonmaken, daarna denk ik dat we het beste via de I-95 en daarna de I-287 zodat we de meeste drukte vermijden... Of kunnen we beter een andere weg nemen...? Daarna met een taxi naar Manhattan - Priceline hotel
Gewaagd hoor: het is een heel eind over de I95 naar Tappan, ik zou buitenom rijden, wij deden er destijds ruim 3 uur over om langs New York van zuid naar noord te komen. Ik heb je route voor die ochtend even in Google Maps gegooid en krijg 2 uur en 22 minuten rijtijd. Ik durf bijna te zeggen dat je daar wel vier uur van kan maken. Zie mijn verslag van onze tocht over de I95 in 2007: http://www.nieuwenoord.nl/?p=210
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Monique, hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie!
nieuwenoord schreef:
Dag 20: Philadelphia, PA - Tappan, NY - 'S ochtends de camper schoonmaken, daarna denk ik dat we het beste via de I-95 en daarna de I-287 zodat we de meeste drukte vermijden... Of kunnen we beter een andere weg nemen...? Daarna met een taxi naar Manhattan - Priceline hotel
Gewaagd hoor: het is een heel eind over de I95 naar Tappan, ik zou buitenom rijden, wij deden er destijds ruim 3 uur over om langs New York van zuid naar noord te komen. Ik heb je route voor die ochtend even in Google Maps gegooid en krijg 2 uur en 22 minuten rijtijd. Ik durf bijna te zeggen dat je daar wel vier uur van kan maken. Zie mijn verslag van onze tocht over de I95 in 2007: http://www.nieuwenoord.nl/?p=210
We hoeven de camper pas uiterlijk om 17:00 in te leveren omdat we hem eigenlijk 21 dagen hebben gehuurd... :wink:
nieuwenoord schreef:
Dag 12: Lancaster, PA - Big Meadows, VA - Vandaag richting Shenandoah, NP... we hebben eigenlijk te weinig tijd daarvoor uitgetrokken, dus ik wil de Skyline Drive het meeste vanuit de RV doen... Google Maps stuurt mij rechtstreek richting RV park Big Meadows, ik zou eigenlijk liever het anders doen....:
De hele I-81 S tot ongeveer Staunton, daarna de I-64 E opgaan en dan bij de Skyline Drive d'r afgaan, dan rijden we uiteindelijk de hele Skyline Dr. wel helaas in een hoog tempo maar het is niet anders.. of adviseren jullie mij wat anders..? - Big Meadows RV Park
De hele Skyline Drive zou ik niet rijden. Die is erg lang en veel van hetzelfde. Bovendien zijn er tunnels waar je niet door kan met een camper. Je moet eraf voor Thorthon Gap. Van Front Royal tot Thorton Gap is al een heel stuk, lang genoeg.
Als ik de route neem die Petra mij heeft geadviseerd kom ik dan goed uit...?
Laatst gewijzigd door 1250 op 05 jul 2010, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Petra/VS schreef:
1250 schreef:
Is het leuk voor de rest van de family als ik ook al Empire State Building heb geboekt ook nog Top of the Rock te doen...?
Dat is persoonlijk, maar ik zou het, denk ik, niet doen. Het enige, wat je ermee wint, is, dat je de ESB dan ook op je foto's hebt staan.
Hier kan ik mij helemaal in vinden petra. :clap: :clap: Ik vind het wel beide een aanrader, echter er hangt natuurlijk wel weer het bekende prijskaartje aan. De sensatie is overigens wel gelijk, althans naar mijn mening.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Yep, Petra's route is helemaal goed :wink:

Je hebt gelijk, je hebt me al eerder verteld dat je de camper een dag eerder ging inleveren, vergeten!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Geeft niks, kan het begrijpen!

Ik zit zelf alleen nog een beetje in mijn maag hoe van de camping (KOA Boston / Cape Cod) naar Boston te gaan... het ligt bijna 40 mijl buiten het centrum van Boston, dat lijkt mij zover voor de Metro...

Ik denk dat we in Philadelphia maar een auto moeten huren, willen zoveel verschillende dingen doen... die niet centraal liggen dat het moeilijk wordt zonder auto.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

In 2005 konden wij per shuttle vanaf de Boston/Cape Cod KOA naar het treinstation en dan rechtstreeks per trein naar Boston, wat een prima oplossing was. Misschien kan dat nog?

Fijn topic dit en veel goede tips! Ik blijf het volgen en ga proberen binnenkort aan onze eigen route te beginnen.
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

"Dag 2: Tappan, NY - Clinton, CT - Na een korte nacht worden we door Moturis om 07:00 opgehaald bij ons hotel"

Ik heb hierover een vraagje. Wij moeten ook een camper oppikken in Tappan bij Moturis, maar ik had begrepen dat Moturis alleen vanaf Newark transport regelde. Hoe hebben jullie transport naar Moturis toe geregeld? Wij zitten in een hotel op Manhattan en ik had me voorgenomen met de taxi naar Moturis te gaan, maar als ze je ook kunnen ophalen, heb ik dat natuurlijk veel liever! :clap:
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Moturis haalt alleen op bij een aantal vastgestelde hotels bij Newark. Daarom gaat 1250 ook met een taxi van JFK naar het Marriot bij Newark om daar de volgende dag opgehaald te worden.

Geen camperverhuurder die je ophaalt in Manhattan.
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Menno,

Ik heb nog even een blik op je route geworpen en hij ziet er indrukwekkend uit. Maar zoals ik je al aangaf zijn we nog niet aan die kant van de VS geweest (op een of andere manier trekt de ruige natuur van het westen ons meer). Echt zinvol commentaar zal ik dus niet geven. Maar de Ben en Jerry fabriek zou ik er zeker in opnemen :mrgreen:

Komt er een (live) verslag dit jaar of moeten we het met tweets doen?

Gr.
Erwin & Ingeborg
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dank, dank voor alle reacties! Ik ga ze morgen rustig op mijn gemak lezen met de kaart d'r naast...! Nogmaals bedankt!

@erwinl Ik denk dat jullie het met alleen tweets zullen moeten doen... heel heel misschien maak ik nog een liveverslag.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Het komt ineens weer dichterbij allemaal...

Ik had nog een paar vraagjes:

-Monique/Nieuwenoord heeft een auto gehuurd in Lancaster, PA, wie van de RV'ers heeft dat nog meer gedaan, waarom enz.?
Wij twijfelen namelijk nog erg of het wel of niet moeten doen...

-In Shenandoah NP heeft de Marys Rock Tunnel een hoogte restrictie van 12''8, dat is te laag voor onze RV, maar gaan we daar doorheen als we d'r uit gaan bij Thornton Gap?

-We willen waarschijnlijk naar Alexandria, VA en Mt Vernon, VA gaan, kunnen we dat met de RV doen of is het verstandiger daar ook een auto te huren?

Alvast bedankt!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Mag ik vragen wanneer jullie naar de USA gaan, en hou je ook een weblog bij? Wij gaan namelijk ook vanaf 8 augustus met de RV, maar ik vind relatief weinig reisverslagen van mensen die met een RV zijn.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij vertrekken 25 juli... Ik twijfel nog even over een reisverslag ja/nee, maar als ik d'r eentje heb zal ik het posten hoor...!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat je zou kunnen doen is de metro naar Alexandria nemen (hoewel best ver vanuit College Park) en dan de watertaxi naar Mount Vernon. In Alexandria zal het bijna onmogelijk zijn met een RV te parkeren. De stadjes hier zijn oud en de straten niet veel wijder, dan de Nederlandse. Mount Vernon heeft een grotere parkeerplaats, maar die is in de zomer ook erg druk. Een huurauto zou wel verreweg het makkelijkst zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Oké, wat kost de watertaxi ongeveer...?

Bedankt voor het advies!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

1250 schreef:Ik zit zelf alleen nog een beetje in mijn maag hoe van de camping (KOA Boston / Cape Cod) naar Boston te gaan... het ligt bijna 40 mijl buiten het centrum van Boston, dat lijkt mij zover voor de Metro...
www.mbta.com, 't is een uurtje met de trein van Middleborough naar South Station in Boston.

En ik heb Cape Cod nooit saai gevonden, vooral niet in de zomer, en ik kwam er vaak. Ik ben er een poos niet geweest omdat we nu een plek in Maine hebben, maar Provincetown vond ik altijd erg gezellig.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ook niet. Ik vond het er super, inderdaad vooral Province town.
Een hele belevenis! Verre van saai, hi hi hi.
De stranden vond ik er ook trouwens geweldig. Zou er zo weer heen willen eigenlijk.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@dutchie_in_boston Thanks, ga ik dat doen... stuk makkelijker en goedkoper denk ik :wink:...

Cape Cod heb ik ook veel zin in, dit wordt volgens mij een fantastische vakantie! :mrgreen:

Net besloten om wel een auto te huren in Lancaster, PA, Monique heeft mij helemaal overtuigd...:
Nieuwenoord schreef:Auto huren in Lancaster? Je rijdt dan niet met een grote camper door het leefgebied van de Amish. Rondom Lancaster is alles toeristisch, maar wat als je echt een beetje het land in gaat met een auto met PA-kenteken, kan je veel meer zien, foto's maken (vanuit de auto, ze vinden het maar niks daar) en onopvallend rondrijden.

Zelfs de Amish zwaaien naar je als je met een huurauto van daar rond toert!
Ik heb alleen nog deze vraag...
1250 schreef:-In Shenandoah NP heeft de Marys Rock Tunnel een hoogte restrictie van 12''8, dat is te laag voor onze RV, maar gaan we daar doorheen als we d'r uit gaan bij Thornton Gap?
Iedereen alvast bedankt!
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Hallo Menno,

Voor jullie gaat de reis bijna beginnen! Ik ben benieuwd of je nog een weblog bij gaat houden? Dan ga ik je zeker volgen. Zeker nu ik (eindelijk) aan onze route begonnen ben :). Of anders misschien af en toe een bericht via het forum?

Heel veel plezier!
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Onze vakantie is begonnen! We zijn ongeveer een uur geleden in het Pullman hotel gearriveerd, wisten al wat we konden verwachten, maar het is en blijft voor mij één van de beste Airport hotels rondom Brussel.

Ik heb vanmiddag gebeld met Moturis en bevestigd gekregen dat we in een echt big-boy camper gaan rijden, eentje met bunk-beds... onze dag en vakantie kon/kan niet meer stuk...! :clap:

Ik zal proberen hier regelmatig een update te plaatsen met onze belevenissen omdat we toch uiteindelijk besloten hebben geen weblog bij te houden...

Gr. Menno
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer