Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lauya: Tips voor onze Reis LA, SF, LV
Reis Lauya: Tips voor onze Reis LA, SF, LV
Hallo!
Wij gaan voor onze (pre)huwelijksreis een rondreis maken door Amerika. We hebben nu een standaard pakket gekozen bij Exit-reizen, wat er op zich prima uitziet, maar ik twijfel een beetje of er wel genoeg tijd is voor de national parken, en of we echt wel naar Scottsdale moeten. Ik dacht zelf om de dagen Scottsdale in te wisselen voor meer tijd vóórdat we in Las Vegas aankomen.
Geen idee of dat heel zonde is, en dat je echt een keer in je leven in Scottsdale moet zijn geweest? Iemand een idee?
Dit is ons schema.
- 2 overnachtingen in Los Angeles
- 1 overnachting in Pismo Beach
- 3 overnachtingen in San Francisco
- 1 overnachting in Lake Tahoe
- 1 overnachting in Fresno
- 1 overnachting in Bakersfield
- 2 overnachtingen in Las Vegas
- 1 overnachting in St. George Zion N.P. Utah
- 1 overnachting in Page
- 1 overnachting in Sedona
- 2 overnachtingen in Scottsdale
- 1 overnachting in Palm Springs
- 2 overnachtingen in San Diego
We eindigen weer in LA omdat we vanaf daar vliegen naar Maui waar we gaan trouwen!
Alvast bedankt voor de tips!
Wij gaan voor onze (pre)huwelijksreis een rondreis maken door Amerika. We hebben nu een standaard pakket gekozen bij Exit-reizen, wat er op zich prima uitziet, maar ik twijfel een beetje of er wel genoeg tijd is voor de national parken, en of we echt wel naar Scottsdale moeten. Ik dacht zelf om de dagen Scottsdale in te wisselen voor meer tijd vóórdat we in Las Vegas aankomen.
Geen idee of dat heel zonde is, en dat je echt een keer in je leven in Scottsdale moet zijn geweest? Iemand een idee?
Dit is ons schema.
- 1 overnachting in Pismo Beach
- 3 overnachtingen in San Francisco
- 2 overnachtingen in Las Vegas
- 1 overnachting in St. George Zion N.P. Utah
- 1 overnachting in Page
- 1 overnachting in Sedona
- 2 overnachtingen in Scottsdale
- 1 overnachting in Palm Springs
- 2 overnachtingen in San Diego
We eindigen weer in LA omdat we vanaf daar vliegen naar Maui waar we gaan trouwen!
Alvast bedankt voor de tips!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips voor onze Reis LA, SF, LV
Hallo Lauya,
Welkom op het forum!
Voordat we met allerlei suggesties komen: wat ligt er al vast? Kan alles nog aangepast worden? En wanneer gaan jullie?
En nee, Scottsdale is geen must, net als Palm Springs, Fresno, Bakersfield.
Marianne
Welkom op het forum!
Voordat we met allerlei suggesties komen: wat ligt er al vast? Kan alles nog aangepast worden? En wanneer gaan jullie?
En nee, Scottsdale is geen must, net als Palm Springs, Fresno, Bakersfield.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Lauya: Tips voor onze Reis LA, SF, LV
Post even je complete route, zo te zien inderdaad een reis waar wel wat uit kan om hem mooier te maken.
(als hij al volledig geboekt is niet mogelijk, neem ik aan)
(als hij al volledig geboekt is niet mogelijk, neem ik aan)
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ligt eraan wanneer je gaat, maar dit zou ik veranderen in 2 nachten Yosemite en 1 nacht Lone Pine, zodat je via de Tioga Pass kunt rijden mits deze open is.
Ook op het einde is Scottsdale niet nodig, vanaf Sedona zou ik rechstreeks naar San Diego rijden, evt. met nog 1 tussenstop.
Maar er is vast nog iets leukers en mooiers van te maken zoals het er nu naar uitziet. Dit blijft toch een beetje een reisbureau route en dat is wel jammer.
Ligt eraan wanneer je gaat, maar dit zou ik veranderen in 2 nachten Yosemite en 1 nacht Lone Pine, zodat je via de Tioga Pass kunt rijden mits deze open is.
Ook op het einde is Scottsdale niet nodig, vanaf Sedona zou ik rechstreeks naar San Diego rijden, evt. met nog 1 tussenstop.
Maar er is vast nog iets leukers en mooiers van te maken zoals het er nu naar uitziet. Dit blijft toch een beetje een reisbureau route en dat is wel jammer.
O je, daar komen ze weer voorbij. De rondreis favoriten Fresno, Bakersfield, St. George etc. 2 nachten Scottsdale? Ik zou niet weten waarom en zo te zien sturen je ze van Page via Grand Canyon naar Sedona en Sedona is maar 2 uur van Phoenix en geen overnachting aan de rim. En St. George is nog een uur rijden naar Zion en Bryce slaan ze helemaal over en je kan gemakkelijk van Phoenix naar San Diego zonder Palm Springs. Lake Tahoe? Waarom niet SF naar Yosemite? Kennelijk kom je in de zomer als Tioga Pass open is re. Lake Tahoe-Fresno anders begrijp ik Lake Tahoe ook niet en waarom in de zomer via Fresno en Bakersfield naar Las Vegas en niet via Death Valley NP. Ben ook benieuwd naar de gehele route en de tijd van het jaar...
Yeehaw
Yeehaw
Bedankt voor de reacties al zo snel!
Eigenlijk ligt er nog helemaal niets vast. Behalve de dag van vertrek (8 april 2011), de trouwdatum (3 mei, maar dat is al op Maui) en de terugreis (7 mei). Even uit mijn hoofd, ik geloof dat we 29 of 30 april naar Maui vliegen, vanuit LA.
Lake Tahoe vinden we zelf wel leuk om te bekijken omdat mijn toekomstige schoonzusje daar getrouwd is.
Ben zelf nog nooit in USA geweest dus heb eigenlijk geen idee wat omrijden, belachelijk is, en wat niet.
Wil in ieder geval Yosemite, Sequoia, Death valley, Zion, Antilope Canyon, Monument Valley, Grand Canyon, en misschien Joshua Tree zien. En LA, SF en LV, natuurlijk. Of mis ik iets heel belangrijks??? Of rijden we nu heel erg om oid?
Zat er zelf aan te denken om de 2 dagen Scottsdale in te wisselen voor 1 dag extra Yosemite, en een dag extra Grand Canyon.
Ik sta open voor alle suggesties! Ik ben echt een compleet groentje op dit gebied.
Groeten!
Eigenlijk ligt er nog helemaal niets vast. Behalve de dag van vertrek (8 april 2011), de trouwdatum (3 mei, maar dat is al op Maui) en de terugreis (7 mei). Even uit mijn hoofd, ik geloof dat we 29 of 30 april naar Maui vliegen, vanuit LA.
Lake Tahoe vinden we zelf wel leuk om te bekijken omdat mijn toekomstige schoonzusje daar getrouwd is.
Ben zelf nog nooit in USA geweest dus heb eigenlijk geen idee wat omrijden, belachelijk is, en wat niet.
Wil in ieder geval Yosemite, Sequoia, Death valley, Zion, Antilope Canyon, Monument Valley, Grand Canyon, en misschien Joshua Tree zien. En LA, SF en LV, natuurlijk. Of mis ik iets heel belangrijks??? Of rijden we nu heel erg om oid?
Zat er zelf aan te denken om de 2 dagen Scottsdale in te wisselen voor 1 dag extra Yosemite, en een dag extra Grand Canyon.
Ik sta open voor alle suggesties! Ik ben echt een compleet groentje op dit gebied.

Groeten!

Hallo!
Kunnen jullie me misschien ook vertellen of het wel verstanding is om naar Yosemite en Sequoia te gaan in April? Las net dat alle wegen, Tioga, Mariposa e.d. in Yosemite allemaal dicht zijn rond die tijd.
Is het dan de moeite om daar heen te gaan (2) dagen? En hoe zit dat met Sequoia?
En heeft April ook nog zijn invloed op bezoektijden van de Grand Canyon?
Dank Alvast!
Kunnen jullie me misschien ook vertellen of het wel verstanding is om naar Yosemite en Sequoia te gaan in April? Las net dat alle wegen, Tioga, Mariposa e.d. in Yosemite allemaal dicht zijn rond die tijd.
Is het dan de moeite om daar heen te gaan (2) dagen? En hoe zit dat met Sequoia?
En heeft April ook nog zijn invloed op bezoektijden van de Grand Canyon?
Dank Alvast!

Dit lijkt mij wel een mooie route.
Lake Tahoe ligt niet heel erg gunstig voor een bezoek aan Yosemite. De Tioga pass zal nog dicht zijn dus je moet aan de zuidwest kant naar binnen.
Sequoia - Las Vegas en Bryce - Moab zijn wel lange maar ook mooie ritten
Je zou ook het Moab gedeelte eruit kunnen halen om aan de kust wat meer tijd te hebben, een dag extra daar zou geen overbodige luxe zijn, maar die kun je ook krijgen als je niet naar Tahoe zou gaan.
8-4 aankomst LA
9-4 LA
10-4 LA - Pismo Beach
11-4 Pismo Beach - San Francisco
12-4 San Francisco
13-4 San Francisco
14-4 San Francisco - Lake Tahoe
15-4 Lake Tahoe - Yosemite
16-4 Yosemite
17-4 Yosemite - Sequoia
18-4 Sequoia - Las Vegas
19-4 Las Vegas
20-4 Las Vegas - Zion
21-4 Zion
22-4 Zion - Bryce
23-4 Bryce - Moab
24-4 Moab
25-4 Moab
26-4 Moab - Monument Valley
27-4 Monument valley - Grand Canyon
28-4 Grand Canyon - Joshua Tree
29-4 Joshua Tree - Los Angeles
Lake Tahoe ligt niet heel erg gunstig voor een bezoek aan Yosemite. De Tioga pass zal nog dicht zijn dus je moet aan de zuidwest kant naar binnen.
Sequoia - Las Vegas en Bryce - Moab zijn wel lange maar ook mooie ritten
Je zou ook het Moab gedeelte eruit kunnen halen om aan de kust wat meer tijd te hebben, een dag extra daar zou geen overbodige luxe zijn, maar die kun je ook krijgen als je niet naar Tahoe zou gaan.
8-4 aankomst LA
9-4 LA
10-4 LA - Pismo Beach
11-4 Pismo Beach - San Francisco
12-4 San Francisco
13-4 San Francisco
14-4 San Francisco - Lake Tahoe
15-4 Lake Tahoe - Yosemite
16-4 Yosemite
17-4 Yosemite - Sequoia
18-4 Sequoia - Las Vegas
19-4 Las Vegas
20-4 Las Vegas - Zion
21-4 Zion
22-4 Zion - Bryce
23-4 Bryce - Moab
24-4 Moab
25-4 Moab
26-4 Moab - Monument Valley
27-4 Monument valley - Grand Canyon
28-4 Grand Canyon - Joshua Tree
29-4 Joshua Tree - Los Angeles
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt in april wel iets lastiger. De Tioga Pass in Yosemite is gesloten, net als de Glacier Point Raod. Maar verder zijn de wegen normaal gesproken wel open.
Ik zou zeggen: boek geen accommodatie via Exit. Vlucht en zo is prima, maar hou de route en de keuze van de accommodatie open. Je zult in april geen problemen hebben om iets te vinden, of desnoods boek je zelf iets als je dat prettiger vindt, maar hou in elk geval de mogelijkheid open om iets te kunnen veranderen.
Kijk voor de parken eens op de nps-site (www.nps.gov ). Er staat overal wel aangegeven hoe de situatie in het voorjaar is. Alles is in principe open, 24 uur per dag. Alleen bij sneeuwval kan er eens een weg afgeloten zijn. Daarom is wat flexibiliteit in de route zo handig.
South Lake Tahoe is wat ongelukkig als je niet over de Tioga Pass kunt, maar je zou wel van Lake Tahoe naar Death valley kunnen rijden.
De route van Habi is ook mooi, met Moab er in. Maar als je dat doet zou ik iets meer tijd voor dat deel nemen en ook Capitol Reef en Page meenemen. En dan geen Yosemite en Sequoia??? Moeilijk. gewoon meerdere routes uitwerken en ter plekke bekijken wat je doet, afhankelijk van het weer?
Ik zou zelf graag in die tijd van het jaar naar Moab gaan, maar dan zou ik niet in SF beginnen. Met jullie begin- en eindpunt, en met Lake Tahoe erbij is het toch wat handiger om wel Yosemite en Sequoia te doen, en dan ook tijd te nemen voor parken als Death valley en Joshua Tree.
Marianne
Ik zou zeggen: boek geen accommodatie via Exit. Vlucht en zo is prima, maar hou de route en de keuze van de accommodatie open. Je zult in april geen problemen hebben om iets te vinden, of desnoods boek je zelf iets als je dat prettiger vindt, maar hou in elk geval de mogelijkheid open om iets te kunnen veranderen.
Kijk voor de parken eens op de nps-site (www.nps.gov ). Er staat overal wel aangegeven hoe de situatie in het voorjaar is. Alles is in principe open, 24 uur per dag. Alleen bij sneeuwval kan er eens een weg afgeloten zijn. Daarom is wat flexibiliteit in de route zo handig.
South Lake Tahoe is wat ongelukkig als je niet over de Tioga Pass kunt, maar je zou wel van Lake Tahoe naar Death valley kunnen rijden.
De route van Habi is ook mooi, met Moab er in. Maar als je dat doet zou ik iets meer tijd voor dat deel nemen en ook Capitol Reef en Page meenemen. En dan geen Yosemite en Sequoia??? Moeilijk. gewoon meerdere routes uitwerken en ter plekke bekijken wat je doet, afhankelijk van het weer?
Ik zou zelf graag in die tijd van het jaar naar Moab gaan, maar dan zou ik niet in SF beginnen. Met jullie begin- en eindpunt, en met Lake Tahoe erbij is het toch wat handiger om wel Yosemite en Sequoia te doen, en dan ook tijd te nemen voor parken als Death valley en Joshua Tree.
Marianne
Een route met jouw wensen:
08-4 aankomst LA
09-4 LA
10-4 LA - Jucca Valley - (via west entrance) Joshua Tree NP (naar noord) - Twentynine Palms
(zonder Joshua Tree zou je naar Kingman kunnen gaan en meer tijd voor Route66 nemen)
11-4 Twentynine Palms - Amboy - Kingman - Grand Canyon NP (http://www.xanterra.com)
12-4 Grand canyon - Monument Valley
13-4 Monument Valley - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Page
14-4 Page - Glen Canyon Dam - Bryce Canyon NP
15-4 Bryce Canyon NP - Zion NP
16-4 Zion NP
17-4 Zion NP - Las Vegas
18-4 Las Vegas
19-4 Las Vegas - Death Valley NP (Furnace Creek of Stovepipe Wells via http://www.xanterra.com)
20-4 Death Valley NP - Ridgecrest - Lake Isabella - Three Rivers
21-4 Three Rivers - Sequoia NP - Oakhurst
22-4 Oakhurst - Yosemite Valley - Groveland
23-4 Groveland - (via 49 en 88) - South Lake Tahoe
24-4 Lake Tahoe - San Francisco
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
27-4 San Francisco - Cambria
28-4 Cambria - LA
29-4 LA
Bryce Canyon NP kun je eigenlijk niet overslaan.
De Tioga Pass en Glacier Point Road zijn in april nog gesloten. In Bryce, Sequoia/Kings en Yosemite heb je ook vaak nog plekken met (verse) sneeuw.
Vergeet Fresno, Bakersfield en St. George. Dat zijn van die plaatsten waar touroperators makkelijk een hotel kunnen krijgen, maar je zit erg ver van de Nationale Parken.
Kijk eens wat je kwijt bent door overnachtingen zelf te boeken, daar kun je veel mee besparen.
Johan
08-4 aankomst LA
09-4 LA
10-4 LA - Jucca Valley - (via west entrance) Joshua Tree NP (naar noord) - Twentynine Palms
(zonder Joshua Tree zou je naar Kingman kunnen gaan en meer tijd voor Route66 nemen)
11-4 Twentynine Palms - Amboy - Kingman - Grand Canyon NP (http://www.xanterra.com)
16-4 Zion NP
17-4 Zion NP - Las Vegas
18-4 Las Vegas
19-4 Las Vegas - Death Valley NP (Furnace Creek of Stovepipe Wells via http://www.xanterra.com)
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
28-4 Cambria - LA
29-4 LA
Bryce Canyon NP kun je eigenlijk niet overslaan.
De Tioga Pass en Glacier Point Road zijn in april nog gesloten. In Bryce, Sequoia/Kings en Yosemite heb je ook vaak nog plekken met (verse) sneeuw.
Vergeet Fresno, Bakersfield en St. George. Dat zijn van die plaatsten waar touroperators makkelijk een hotel kunnen krijgen, maar je zit erg ver van de Nationale Parken.
Kijk eens wat je kwijt bent door overnachtingen zelf te boeken, daar kun je veel mee besparen.
Johan
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Prachtige route van Johan! Helemaal mee eens, Fresno en Bakersfield eruit....in allebei de stadjes geweest, er is NIETS wat je wilt zien daar (en een heleboel dat je vooral niet wilt zien
).
Je kunt hier nog wel een beetje mee schuiven, als je bijvoorbeeld meer tijd in de steden door wilt brengen kun je Monument Valley overslaan, om maar een voorbeeld te geven. Als jullie jong zijn en van steden houden kan ik je aanraden iets meer tijd in LA door te brengen, 1 dag is wel erg mager om iets van die stad mee te krijgen. SF is met twee dagen op zich heel goed te doen maar wederom, als je van steden houdt kan een dagje extra hier ook geen kwaad. Dat zijn allemaal persoonlijke keuzen maar in de basis is dit een perfecte route!

Je kunt hier nog wel een beetje mee schuiven, als je bijvoorbeeld meer tijd in de steden door wilt brengen kun je Monument Valley overslaan, om maar een voorbeeld te geven. Als jullie jong zijn en van steden houden kan ik je aanraden iets meer tijd in LA door te brengen, 1 dag is wel erg mager om iets van die stad mee te krijgen. SF is met twee dagen op zich heel goed te doen maar wederom, als je van steden houdt kan een dagje extra hier ook geen kwaad. Dat zijn allemaal persoonlijke keuzen maar in de basis is dit een perfecte route!
-
- Amerikakenner
Nog een stem voor de route van Johan! Heel fraai.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Je moet wel erg graag naar Lake Tahoe willen om de omweg te gaan maken maar ik zie ook geen andere oplossing dan die van Johan. Anders kan je nog gemakkelijk een dagje Yosemite toevoegen. Ik zou ook overwegen om de dag na aankomst meteen op weg te gaan naar bv Joshua Tree NP en de dagen voor LA aaneengesloten aan het eind van de reis te plannen.
Yeehaw
Yeehaw
Ziet er inderdaad goed uit.
Ik heb gisteren even overlegd, en we hebben besloten dat South Lake Tahoe er misschien maar uit moet. (voor een andere keer in de zomer als we ook Yellowstone en uitgebreid Yosemite gaan doen)
Maar is het mogelijk om in een klap van Twentynine Palms naar de Grand Canyon te racen? En is een nachtje Grand Canyon voldoende? We willen daar ook graag een helikoptervlucht maken.
De rest ga ik eens even uitgebreid bekoekeloeren! Ik kom er op terug...
08-4 aankomst LA
09-4 LA
16-4 Zion NP
17-4 Zion NP - Las Vegas
18-4 Las Vegas
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
28-4 Cambria - LA
29-4 LA
Ik heb gisteren even overlegd, en we hebben besloten dat South Lake Tahoe er misschien maar uit moet. (voor een andere keer in de zomer als we ook Yellowstone en uitgebreid Yosemite gaan doen)
Maar is het mogelijk om in een klap van Twentynine Palms naar de Grand Canyon te racen? En is een nachtje Grand Canyon voldoende? We willen daar ook graag een helikoptervlucht maken.
De rest ga ik eens even uitgebreid bekoekeloeren! Ik kom er op terug...
08-4 aankomst LA
09-4 LA
16-4 Zion NP
17-4 Zion NP - Las Vegas
18-4 Las Vegas
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
28-4 Cambria - LA
29-4 LA

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een heel mooie route zo. Bewaar de dag LA voor het laatst zodat je speling hebt voor het geval je ergens langer wilt blijven.
Voor de GC heb je inderdaad niet heel veel tijd als je ook nog een helikoptervlucht wilt doen. Maar ik weet niet waar je nog een dag zou kunnen winnen, behalve dan die dag South Lake Tahoe, maar die zou je ook voor Yosemite kunnen gebruiken. Eventueel Monument Valley overslaan? Of je rijdt wat verder dan Twentynine Palms, dan heb je ook nog een (deel van) de middag bij de Grand Canyon. Het is overigens wel te doen hoor, van Twentynine Palms naar de GC.
Mocht je South Lake Tahoe overslaan en nog een overnachting in Yosemite doen overnacht dan in de vallei en niet in Groveland, dat scheelt veel heen en weer rijden. Wil je wat luxer zitten en toch dicht bij het park dan is El Portal de beste optie.
Voor Yosemite is dit een aardige site, kijk eens bij "the best time to visit Yosemite".
Marianne
Voor de GC heb je inderdaad niet heel veel tijd als je ook nog een helikoptervlucht wilt doen. Maar ik weet niet waar je nog een dag zou kunnen winnen, behalve dan die dag South Lake Tahoe, maar die zou je ook voor Yosemite kunnen gebruiken. Eventueel Monument Valley overslaan? Of je rijdt wat verder dan Twentynine Palms, dan heb je ook nog een (deel van) de middag bij de Grand Canyon. Het is overigens wel te doen hoor, van Twentynine Palms naar de GC.
Mocht je South Lake Tahoe overslaan en nog een overnachting in Yosemite doen overnacht dan in de vallei en niet in Groveland, dat scheelt veel heen en weer rijden. Wil je wat luxer zitten en toch dicht bij het park dan is El Portal de beste optie.
Voor Yosemite is dit een aardige site, kijk eens bij "the best time to visit Yosemite".
Marianne
Het probleem van " iets verder rijden dan 29Palms " is dat er geen hotels meer zijn tot bij Needles. Als je meer tijd aan GC wil besteden rijd dan meteen van LA naar Kingman of zelfs naar Seligman of Williams en sla Joshua Tree NP over. Of zelfs in een keer naar GCNP (8-9 uur van LA) maar om dit te doen de dag na aankomst zou niet mijn keuze zijn.
Dank voor alle tips!
Ik denk dat we er dit van gaan maken!
8-4 Adam - LA
9-4 LA
10-4 LA
11-4 LA - 29 Palms
12-4 29 Palms - Grand Canyon
13-4 Grand Cayon
14-4 Grand Cayon - Monument Valley
15-4 Monument Valley - Page
16-4 Page - Springdale
17-4 Springdale - Las Vegas
18-4 Las Vegas
19-4 Las Vegas - Death Valley
20-4 Death Valley - Three Rivers
21-4 Three Rivers - Yosemite
22-4 Yosemite
23-4 Yosemite - SF
24-4 SF
25-4 SF
26-4 SF - Monterey
27-4 Monterey - Pismo
28-4 Pismo - LA
29-4 LA - Maui
Ik ben nog een beetje in dubio over of ik misschien een dag kust moet omruilen voor een dag Zion? Ik wil ook wel even lekker genieten van Big Sur en gaan Whale Watchen. Moeilijk!
We kunnen natuurlijk ook nog een dagje extra boeken en het allebei doen
Hahaa, vrees dat ik gewoon een H&M trouwjurkje moet aan gaan schaffen 
Wat denken jullie? Keuze maken of is beide wel de moeite waard?
En hebben je jullie verder nog tips, voor overnachting in Yosemite en Grand Canyon?
Ik denk dat we er dit van gaan maken!
8-4 Adam - LA
9-4 LA
10-4 LA
11-4 LA - 29 Palms
12-4 29 Palms - Grand Canyon
13-4 Grand Cayon
14-4 Grand Cayon - Monument Valley
15-4 Monument Valley - Page
16-4 Page - Springdale
17-4 Springdale - Las Vegas
18-4 Las Vegas
19-4 Las Vegas - Death Valley
20-4 Death Valley - Three Rivers
21-4 Three Rivers - Yosemite
22-4 Yosemite
23-4 Yosemite - SF
24-4 SF
25-4 SF
26-4 SF - Monterey
27-4 Monterey - Pismo
28-4 Pismo - LA
29-4 LA - Maui
Ik ben nog een beetje in dubio over of ik misschien een dag kust moet omruilen voor een dag Zion? Ik wil ook wel even lekker genieten van Big Sur en gaan Whale Watchen. Moeilijk!
We kunnen natuurlijk ook nog een dagje extra boeken en het allebei doen

Wat denken jullie? Keuze maken of is beide wel de moeite waard?
En hebben je jullie verder nog tips, voor overnachting in Yosemite en Grand Canyon?

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mijn keuze zou zijn om een dag langer in Zion te plannen ten koste van de extra nacht langs de kust. Zion is zo'n mooi park, je kunt er heerlijke wandelingen maken en bovendien is Springdale een gezellig plaatsje. De kustroute zou je zo in kunnen delen;
-SF-Cambria (deze dag rij je dus langs Big Sur, Cambria ligt net voorbij het mooie bergachtige deel)
- Cambria-Santa Barbara-LA
Maar als je tijd hebt, waarom dan niet die extra dag? Voor de prijs van het ticket maakt het niets uit en het is maar 1 dag dus qua kosten zal het niet zo'n groot verschil maken.
Overnachtingen in Yosemite en Grand Canyon boek je ook het beste via Xanterra. Voor de GC kun je denken aan de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge. Beiden liggen vlak aan de rim. Voor Yosemite is Curry Village, midden in de vallei, een goede plek.
-SF-Cambria (deze dag rij je dus langs Big Sur, Cambria ligt net voorbij het mooie bergachtige deel)
- Cambria-Santa Barbara-LA
Maar als je tijd hebt, waarom dan niet die extra dag? Voor de prijs van het ticket maakt het niets uit en het is maar 1 dag dus qua kosten zal het niet zo'n groot verschil maken.
Overnachtingen in Yosemite en Grand Canyon boek je ook het beste via Xanterra. Voor de GC kun je denken aan de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge. Beiden liggen vlak aan de rim. Voor Yosemite is Curry Village, midden in de vallei, een goede plek.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Van Page rijd je in een keer naar Springdale, dan loop je òf Bryce mis òf Zion. Beiden zijn de moeite waard! Een dag extra in Sprindale maakt het mogelijk om de rijdag naar Springdale iets van Bryce te zien en de dag erna iets in Zion te doen. Waarom niet in Ruby's Inn stoppen en de dag erna naar Springdale? Dan kun je van beiden iets zien.
En ik ben het wel eens met RiverCola dat het voor de prijs van ticket niet zoveel uitmaakt om een of twee dagen extra te blijven zeker in die tijd niet. Het is laagseizoen. Uiteraard kan ik niet op jullie kalender kijken of in je portemonne maar als je het kunt doen zou ik net even iets meer tijd pakken. De parken hebben zo hun eigenheid! En het is vast niet zo dat je elk jaar teruggaat, om dan nog ff te gaan kijken.
Nou ja succes met plannen .. wel mooie tijd in woestijn denk ik!!
En ik ben het wel eens met RiverCola dat het voor de prijs van ticket niet zoveel uitmaakt om een of twee dagen extra te blijven zeker in die tijd niet. Het is laagseizoen. Uiteraard kan ik niet op jullie kalender kijken of in je portemonne maar als je het kunt doen zou ik net even iets meer tijd pakken. De parken hebben zo hun eigenheid! En het is vast niet zo dat je elk jaar teruggaat, om dan nog ff te gaan kijken.
Nou ja succes met plannen .. wel mooie tijd in woestijn denk ik!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite boek je via www.yosemitepark.com .RiverCola schreef:Overnachtingen in Yosemite en Grand Canyon boek je ook het beste via Xanterra. Voor de GC kun je denken aan de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge. Beiden liggen vlak aan de rim. Voor Yosemite is Curry Village, midden in de vallei, een goede plek.
Als je op tijd bent kun je in Curry Village een cabin with bath nemen. Of de Stoneman Room. Maar die zijn nu al niet meer vrij.

Iets luxer en prettiger/rustiger is Yosemite Lodge. Maar dat is dan ook wel weer wat duurder.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2059 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-