Helemaal mee eens...Staceybeesie schreef:Voor mij persoonlijk is het ziektekosten verzekerings het grootste nadeel. Gelukkig hebben wij er nog niet veel mee te maken gehad,
maar daar maak ik me wel eens zorgen over. Je weet namelijk maar nooit.
Toch geloof ik heel sterk in het, "Beter goed geprobeerd, dan achteraf zeggen hadden we maar..."
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nadelen emigratie/wonen VS?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Nadelen emigratie/wonen VS?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Dat lijkt me heel leuk! Washington heeft dat inderdaad al veel meer, tenminste zo was het in mijn herinnering ook. Ik was eens in een wat studentikoze wijk, met ook allemaal kleinere terrasjes. Ik weet zou gauw niet meer hoe dat heet, maar dat was ook heel gezellig. Ik vind het sowieso een leuke stad, een van mijn favorieten in de VS.Petra/VS schreef:Wanneer kom je naar Washington? Kunnen we fijn mensen gaan kijken (inderdaad wat het zo leuk maakt). De brede trottoirs in het centrum zijn bij uitstek geschikt voor terrassen, waarbij je heerlijk mensen kunt kijken. Favoriet van mij: Brasserie Beck, als is Ten Penh een snelle tweede.
Interessant. Maar het hangt er met dat soort afwegingen natuurlijk ook vanaf wat het alternatief zou zijn geweest. Als wij er voor gekozen hadden om in NL te gaan wonen, waren we er qua inkomen een stuk meer op achteruit gegaan dan nu. En daar valt of staat toch een hoop mee.PeterLI schreef:Zelf zou ik nooit zijn geemigreerd met de ervaringen en kennis die ik nu heb. Ik heb ook de hoop dat ik in 2012 kan terugkeren naar de EU (al dan niet NL, misschien NO of DE) omdat ik de kwaliteit van de EUNL toch wel op waarde weet te schatten.
Dat geldt voor mij ook en ik ben het met je eens dat dat je beeld een stuk genuanceerder maakt. Ook ik was niet idolaat van Amerika toen ik er ging wonen, en nog steeds bekijk ik het niet door een roze bril. Er zijn zeker ook nadelen aan het land, maar wat mij betreft weegt het niet op tegen de voordelen. Het is natuurlijk ook per situatie verschillend, per woonplaats en het hangt van je eigen verwachtingen af.PeterLI schreef:Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik nooit iets met de US heb gehad. Dat ik met een Amerikaanse ben getrouwd is puur toeval.
"Keep Georgia On Your Mind"
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Ik denk dat we dit wel een beetje kunnen nuanceren?PeterLI schreef:En uiteindelijk zul je toch netto USD miljonair moeten zijn om in de US een enigzins veilige toekomst voor je gezin te creeeren.
Er zijn heel veel gezinnen in Amerika (waaronder die van mij) die echt geen miljonair zijn. Wat wel een feit is dat je toch wel (ruim) meer als 1 miljoen in je 401K moet hebben als je een beetje normaal pensioen wil genieten...
Als gepensioneerde alleenstaande vrouw kan ik zeggen dat je geen miljoen nodig hebt om goed te kunnen leven. Dat is dus mijn persoonlijke ervaring, en hangt er ook van af wat je gewend bent and op welke stand en waar je wil leven. Ik kan heel goed leven, en reizen zoveel als ik wil. Ik ontzie me niets, en heb nu ook meer geld dan toen ik twee jaar geleden stopte met werken.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Om weer even on topic te gaan. Ik heb zelf natuurlijk geen eigen ervaring met wonen in Amerika. Ik mis volgens mij echter een nadeel dat ik in veel blogs tegenkom. Laat ik het maar het arbeidsethos, of liever het gebrek daaraan, noemen. Ik lees in de blogs steeds weer voorbeelden van afspraken die niet nagekomen worden, leveringen die zonder bericht niet of niet op tijd plaats vinden etc. En meestal is het dan toch zo dat men zich daar enorm aan ergert. Het lijkt alsof de betrokkenheid bij de organisatie waarvoor men werkt vaak minder is dan in Nederland. Of vergis ik me nu heel erg?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Bandido
- Amerika-expert
Grappig, dat herken ik namelijk juist totaal niet: Amerikanen zijn -in mijn ogen- punctueler dan Nederlanders en je krijgt er meer en sneller gedaan. Bovendien gaat hier om vijf uur niet het licht uit en is het heel gewoon om 's avonds nog emails te krijgen en te versturen, men verwacht dat ook. Ook wordt er minder en korter vergaderd, tijd is geld tenslotte. Wel denk ik dat over de gehele linie genomen de productiviteit wat lager licht, omdat er onder werktijd meer privezaken geregeld worden. Maar qua werken vind ik juist de Amerikaanse mentaliteit (voor zover je daarvan kunt spreken) prettiger. Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.Old Faithful schreef:Laat ik het maar het arbeidsethos, of liever het gebrek daaraan, noemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Waarschijnlijk is het In Florida in een kleine stad dan toch weer anders, dan in Atlanta. Hier herken ik dat ook wel hoor, afspraken die slecht worden nagekomen etc.
In Nederland is dan wel om 5 uur naar huis mentaliteit en ondanks de vele vrije tijd die de Nederlanders genieten word er meer productief gewerkt dan hier, in ieder geval in mijn bedrijf, lijkt wel.
In Nederland is dan wel om 5 uur naar huis mentaliteit en ondanks de vele vrije tijd die de Nederlanders genieten word er meer productief gewerkt dan hier, in ieder geval in mijn bedrijf, lijkt wel.
-
- Amerika-expert
Met de baantjes die ik heb gehad merk ik dat ook wel hoor.
Best wel andere werk mentaliteit en ook best bezig om eigen hachje mooi te presenteren, soms ten koste van collega's.
En zo ben ik ook van de 1 op de andere dag met 60 andere mensen laid off. Dat was pas echt een hele rare gewaarwording.
Best wel andere werk mentaliteit en ook best bezig om eigen hachje mooi te presenteren, soms ten koste van collega's.
En zo ben ik ook van de 1 op de andere dag met 60 andere mensen laid off. Dat was pas echt een hele rare gewaarwording.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik merk dat ook wel, dat de productiviteit lager ligt. Ik heb een collega die soms in het weekend nog moet werken om bij te blijven, maar ja, hij doet dan ook erg veel andere dingen onder werktijd. Een andere collega werkt vaak 's avonds heel lang door, en heeft soms twee dagen nodig om een document in elkaar te zetten wat ik in een halve dag doe - en ik werk echt niet hard.
Het lijkt haast wel of we efficiënter werken, en onze tijd beter benutten. Ik werk nu bijna een jaar bij dit bedrijf, en moet eerlijk zeggen dat ik pas een keer of twee een dagje stress heb gehad; voor de rest kan ik elke dag lekker op tijd naar huis, en heb altijd (ruimschoots) op tijd af wat af moet zijn (en meer).
Voor mijn gevoel werk ik op 2/3 van mijn kunnen, en krijg links en rechts te horen dat ik zoveel gedaan krijg - dat ligt echt niet aan mij (zo goed ben ik echt niet
), maar in vergelijking met de rest lijkt dat maar zo...
Maar goed, eigenlijk is dat geen echt nadeel, want je krijgt complimenten terwijl je minder hard werkt!

Het lijkt haast wel of we efficiënter werken, en onze tijd beter benutten. Ik werk nu bijna een jaar bij dit bedrijf, en moet eerlijk zeggen dat ik pas een keer of twee een dagje stress heb gehad; voor de rest kan ik elke dag lekker op tijd naar huis, en heb altijd (ruimschoots) op tijd af wat af moet zijn (en meer).
Voor mijn gevoel werk ik op 2/3 van mijn kunnen, en krijg links en rechts te horen dat ik zoveel gedaan krijg - dat ligt echt niet aan mij (zo goed ben ik echt niet

Maar goed, eigenlijk is dat geen echt nadeel, want je krijgt complimenten terwijl je minder hard werkt!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Ben het niet helemaal met Dento eens, het is nu 10pm en kom net thuis, ik was samen met een collega nog aan het werk.
De 9 tot 5 mentaliteit heb je hier niet; veel van mijn collega's maken veel meer uren en krijgen geen 'overtime'...
En zelfs als je thuis bent dan heb je nog die ellendige 'crackberry'
*note: mijn mening voor wat ik zie bij mijn werkgever en de +/- 500 collega's in de US....
De 9 tot 5 mentaliteit heb je hier niet; veel van mijn collega's maken veel meer uren en krijgen geen 'overtime'...
En zelfs als je thuis bent dan heb je nog die ellendige 'crackberry'

*note: mijn mening voor wat ik zie bij mijn werkgever en de +/- 500 collega's in de US....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn ervaring is ook, dat men erg veel en lang werkt (voor soms heel weinig geld). Maar ik werkte in de service industrie en was niet afhankelijk van anderen om mijn werk te doen. Er werd van iedereen een bepaalde minimum productiviteit, die bij elk bedrijf aardig hoog lag, verwacht. Bij mijn eerste baan werkte ik vrijwel iedere dag ver over en mijn collega's met mij, want er werden simpelweg niet genoeg mensen ingehuurd voor de hoeveelheid werk. Haalde je die nummers niet, dan stond je op straat. Er blijven natuurlijk wel altijd mensen, die enkel voor dat minimum werken, heb ik gemerkt als manager bij American Express. Een Nederlandse kennis van ons werkt voor een multinational en heeft zowel hier in de VS, als in Nederland als manager gewerkt. Hij prefereerde de VS, want in Nederland maakte het niet uit, of er een belangrijk project was, de werknemers namen toch vrij en hij als manager zat dan met hun werk opgezadeld. Terwijl hier in de VS mensen zelfs hun vakanties uitstelden om het project af te maken (heb ik ook ervaren). Er zullen voor- en nadelen aan de werkmentaliteit zitten en het zal uitmaken in welke branche en wellicht ook de locatie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Kwijt" raken dat ding, zo is hubby eraf gekomen. Hij werd helemaal gek van het getril, elke keer als er een mailtje kwam en ik ook, op de meest rare tijden, omdat hjij veel met collega's werkt die in het Midden Oosten zitten.TedjevanEs schreef:En zelfs als je thuis bent dan heb je nog die ellendige 'crackberry'![]()
Ik zie wel verschil met de baan die ik heb en die hubby heeft. Ik ben hourly en sommigen van mijn collega's zijn echt hun uren aan het volmaken met zomin mogelijk werk. Ook constateer ik toch wel een mentaliteit van " That is not my job".
Hubby is salaried en moet soms op de meest rare tijden werken, ivm met tijdsverschillen en krijgt daar idd geen "overtime" voor. Wel kan hij weer makkelijker tussendoor langer pauze nemen om onze dochter naar school brengen om halen, zonder problemen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eigenlijk vind ik salaried zo oneerlijk! Wij werden geacht gewoon op zaterdag of zondag te werken zonder extra betaling, omdat we "salaried" waren (niet bij Amex overigens, wat echt een fijne werkgever is). Voor degenen, die het verschil niet weten: met "salaried" krijg je een bepaald salaris voor 40 uur per week en niets extra's, als je langer dan dat werkt, "hourly" krijg je betaald, wat je werkt en meestal anderhalf keer zoveel, als je 's avonds of zelfs dubbel, als je in het weekend moet werken. Natuurlijk is het voor kleine bedrijven makkelijker om mensen "salaried" aan te nemen. Aan de andere kant krijg je bij "hourly" weer wat Wiepster schrijft, mensen, die lanterfanten om maar meer uren te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik denk dat die 9 to 5 mentaliteit er bij sommige mensen gewoon meer in zit dan bij anderen. Laatst hadden we op het werk overstroming. Men stond tot aan de enkels in het water(de sprinklers waren door een storing afgegaan)en om 3 uur riep de verzorgingsdienst dat ze naar huis gingen want hun werktijd zat erop terwijl het water gezellig door de gangen klotste. Zoiets begrijp ik dus echt helemaal niet.
Toen ik in de VS woonde waren er ook problemen met leveranciers en diensten en het is mijn oprechte mening dat overal wel wat is. Ik wil niet meer in de VS wonen(tenslotte heb ik dat al gedaan!) maar kom er bijzonder graag voor een vakantie. Ook meerdere keren per jaar als het mogelijk is. Ieder zijn meug(zou mijn moeder zeggen).
Toen ik in de VS woonde waren er ook problemen met leveranciers en diensten en het is mijn oprechte mening dat overal wel wat is. Ik wil niet meer in de VS wonen(tenslotte heb ik dat al gedaan!) maar kom er bijzonder graag voor een vakantie. Ook meerdere keren per jaar als het mogelijk is. Ieder zijn meug(zou mijn moeder zeggen).

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Color01
- Amerika-expert
persoonlijk denk ik dat ik hier harder moet werken voor m'n centen dan in nederland
in nederland was alles iets rustiger op het werk dan hier..hier is het meer gericht op prestatie ..met een vooruitzicht op een grotere bonus.

in nederland was alles iets rustiger op het werk dan hier..hier is het meer gericht op prestatie ..met een vooruitzicht op een grotere bonus.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook salaried, heb geen 9 tot 5 mentaliteit (ik werk totdat het af is, deed ik in Nederland ook) en krijg mijn overtime dus ook niet betaald, en ja soms heb ik ook lange dagen of weken ertussen (zeker als ik voor het werk op reis moet, dan zitten er ook dagen van 12 uur bij, waar ik soms op zondagochtend al moet vertrekken en pas vrijdagavond laat weer thuis ben, waarvoor ik echt niet meer betaald krijg), maar over het algemeen krijg ik mijn werk af binnen de 40 uur per week, zonder dat ik daar extra (hard) voor moet werken, of in het weekend, in tegenstelling tot sommige collega's. Ik zal wel geluk hebben gehad...
Of het is hier in Colorado allemaal wat meer relaxed... want ik kan me voorstellen dat ook dit niet overal gelijk is in de VS.

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
De meesten van jullie werken in het bedrijfsleven, ik werk in de gezondheidszorg (hoewel dat ook steeds meer op een fabriek begint te lijken), en zoals mijn moeder een keer zei "het is geen pen die je om 5 uur kunt laten vallen." Als het druk is blijf je wat langer om te helpen, of je hebt je werk niet helemaal af en blijft wat langer. We worden per uur betaald, en ik zie ook mensen die het melken, die nooit op tijd klaar zijn. De mensen die salaried zijn zoals management zie ik meestal wel op tijd vertrekken. Je ziet harde werkers en je ziet er die het minimale doen.
We moeten hier hard werken, maar toch zou ik niet meer in Nederland willen werken in dit beroep. Er zijn meer mogelijkheden tot ontplooing en niemand die er gek van opkijkt als je op de 45e nog met een opleiding begint. Dat wordt juist toegejuigd.
We moeten hier hard werken, maar toch zou ik niet meer in Nederland willen werken in dit beroep. Er zijn meer mogelijkheden tot ontplooing en niemand die er gek van opkijkt als je op de 45e nog met een opleiding begint. Dat wordt juist toegejuigd.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Wat Any schrijft in bovenstaande post, kan ik alleen maar beamen. Binnen mijn bedrijf, ook een onderdeel van de Health Care Industry, word zeker gepromoot om jezelf te ontwikkelen. Mijn studie die ik gelijk begonnen ben bij aankomst in Florida, word nu voor een groot deel vergoed. Het maakt niets uit hoe oud je bent, in Nederland zou ik minder kans hebben om de baan bemachtigen die ik nu heb, omdat ik daar te oud zou zijn.......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6568 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 5 Reacties