Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Segway rijden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ZappyVlaams
Amerikafan

Re: Segway rijden

Bericht door ZappyVlaams »

Wel, ik zie niet welk voordeel een Segway heeft, ze zijn anders wel vergelijkbaar. Beide zijn mileuvriendelijk, sneller dan gewoon wandelen zonder dat je in een auto zit, beide zijn dus ook bij voorkeur enkel voor in de stad (hoewel een fiets in principe overal wel past). Maar fietsen zijn sneller (hangt natuurlijk van jezelf af), je kan gewoon afstappen van je fiets en dan ben je een voetganger, volgens mij heb je minder kans dat je fiets gestolen wordt dan dat je Segway gestolen wordt, fietsen is beweging en dus ook meteen gezond, je fiets hangt niet vast aan batterijen (behalve je lichten als je geen dynamo hebt), je kan meer bagage meenemen (alles wat je op je rug kan dragen plus dan nog eens een bagagerek) en bovenal: de doorsneefiets kost geen 5000 dollar. Daarom dat ik de Segway zo onlogisch vind: het is inderdaad beter dan wandelen (in sommige gevallen), maar er bestaat al bijna tweehonderd jaar een product dat alles kan wat een Segway kan met zoveel meer voordelen én een voordeliger prijskaartje.

Het enige voordeel aan een Segway is volgens mij dat je hem gemakkelijker kunt opbergen in een autokoffer, maar voor het geld dat je aan een Segway geeft, kan je gemakkelijk een fietsrek kopen.

En stiekem vind ik een Segway er ook helemaal niet cool uitzien.
Afbeelding
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

ZappyVlaams schreef:
En stiekem vind ik een Segway er ook helemaal niet cool uitzien.
Je zou het haast niet durven zeggen met al die enthousiastelingen maar ik vind het eerlijk gezegd ook een van de sufste uitvindingen van de afgelopen tien jaar.... Zeker niet cool!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Een Segway ziet er misschien niet cool uit maar het rijden erop is wel degelijk cool.

De argumenten die je noemt zijn vooral van toepassing als je zelf een Segway zou willen kopen als ik een tour doe heb ik geen beperkingen wat betreft aanschaf, batterijen en ik hoef ook niet veel mee te nemen.

Voordeel van de Segway boven een fiets vind ik dat je makkelijk om je heen kunt kijken als je stil staat (doordat je 360° kunt draaien op de plek) en doordat je hoger staat dat de mensen om je heen zie je ook meer als het wat drukker is.
Doordat je makkelijk dicht bij elkaar bent (omdat je niet de lengte van een fiets hebt) vind ik het voor een tour ook erg prettig omdat je de gids beter in de buurt hebt.

Ik denk dat het misschien moeilijk voor te stellen is als je er nog nooit op gereden hebt maar het is meer dan de moeite waard.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Zelf aanschaffen of zelfs huren zou ik inderdaad ook nooit doen. Ik vind het vooral in combinatie met een stadtour met gids erg interessant. Dat vind ik per fiets ten eerste niet handig en ten tweede zó standaard ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Snap de hele discussie ook niet zo. Als je er de voordelen niet van ziet dan doe je het toch lekker niet?
Er zijn zat dingen waar ik ook niet enthousiast van wordt en die ik ook niet cool vind. Maar om dat nou te gaan melden?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik snap de discussie ook niet goed, het gaat tenslotte niet om de vergelijking van fiets en segway. Maar ik heb het argument dat de segway niet cool is al eerder gehoord.
Mijn neef (30) vindt het ook een suf ding en zou er nooit op gaan rijden, zegt hij :?
Maar dit alles heeft mij er niet van weerhouden om alvast de segwaytour in Austin, TX te boeken. Een tour van 2 uur door de stad.
Tjonge, het duurt nog 3 maanden, maar ik verheug me nu al!!

** Vraagje aan andere segwayliefhebbers: ik kreeg behoorlijk pijn in mijn voeten na een uur rijden. Hadden jullie daar ook last van of zou dat zijn omdat je nog niet meteen ontspannen rijdt?
16x USA / 30 staten
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pijn in je voeten is normaal. Meeste tours hebben na een uurtje even een benenstrek-pauze.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik probeer meestal (klinkt stoerder dan het is na twee ritjes) een beetje te bewegen terwijl ik erop sta dat gaat prima en zorgt voor een beetje doorbloeding.
Helaas kan ik slecht lang staan maar op de Segway heb ik er geen problemen mee gehad. De ene tour was twee uur en de andere zelfs drie.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vandaag bij GroupOn

Today's Deal: $35 for a Lakefront Segway Tour from Bike and Roll Chicago (Up to $59 Value)

Afbeelding

http://www.groupon.com/chicago/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer