Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen bij douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Christien
Amerika-ontdekker

Problemen bij douane

Bericht door Christien »

Ik ben afgelopen jaar 3 keer naar Amerika gevlogen en ik kwam altijd zonder problemen de douane door, tot ik afgelopen december naar Atlanta vloog. Ik werd, na enkele vragen beantwoord te hebben, door de douane beambte doorgestuurd naar een aparte kamer waar ik een heleboel vragen moest beantwoorden. Ook moest ik alles uit mn handbagage halen...ik werd er een beetje (heel erg) zenuwachtig van maar ik had niets te verbergen en niks illegaals ofzo gedaan dus ik heb uiteindelijk wel gewoon een stempeltje gekregen. Maar ik ben nou wel een beetje bang dat ik misschien volgende keer (komende zomer) weer problemen bij de douane krijg...:?

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die zo een extra ondervraging hebben gehad?
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Problemen niet echt, ik vond alleen dat de douane van Atlanta verschrikkelijk onvriendelijk waren.
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je zegt douane, maar ik vermoed dat je immigrations (de paspoortcontrole) bedoelt, klopt dat? Als men je apart genomen heeft voor extra vragen dan moeten je eerdere antwoorden daar wel aanleiding toe hebben gegeven, anders doen ze dat niet (zelfs niet wanneer ze onvriendelijk zijn). Heb je zelf enig idee wat die aanleiding kan zijn geweest?
Life is good in the Tarheel State.
Christien
Amerika-ontdekker

Bericht door Christien »

Um, ja idd de paspoortcontrole...waar je normaal een stempeltje hoort te krijgen, haha

En ik heb veel nagedacht over wat de aanleiding geweest zou kunnen zijn, maar ik ben er nog niet echt achter. Ik verblijf elke keer gewoon bij vrienden en doe verder niets bijzonders...Maar de eerste beambte vroeg zelfs of ik een North Carolina drivers license had aangevraagd tijdens mijn vorige bezoek en dat vond ik toch wel een beetje raar!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zou het kunnen omdat je meerdere keren in één jaar naar Amerika bent geweest? Zat er misschien steeds een x-aantal maanden tussen dat het op ging vallen?

Ik zou het anders ook niet weten. En eigenlijk is het ook wel raar, er zijn meer mensen die meerdere keren per jaar naar Amerika gaan. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze dan "problemen" hadden.

Kan ook zomaar zijn dat ze meer info wilden over een antwoord van je naar aanleiding van een vraag die ze aan je stelden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Christien schreef:.Maar de eerste beambte vroeg zelfs of ik een North Carolina drivers license had aangevraagd tijdens mijn vorige bezoek en dat vond ik toch wel een beetje raar!
Lijkt mij dat het dan toch iets met je naam te maken moet hebben???

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ik ben drie keer in Atlanta aangekomen, en twee keer daarvan was ik enkele maanden daarvoor ook in de VS geweest, maar heb nooit gemerkt dat de immigrations in Atlanta strenger was dan ergens anders.
Dus ik denk dat ze je naam met die van iemand anders hebben verwisseld, anders kan ik me niets voorstellen.
In july vliegen we weer op Atlanta, en ik zit de dagen al af te tellen..
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

hekkie schreef:Lijkt mij dat het dan toch iets met je naam te maken moet hebben???
Dat denk ik ook. 'Christien' is een veelvoorkomende naam onder terroristen :lol:
Life is good in the Tarheel State.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hangt ook af van de situatie, ben ook in Atlanta vorig jaar de dans ontspringen..vermoed ik..alleen met dochter ..en maar doorvragen,ook aan Ruby, die super verlegen is en mij maar aankijkt...wil je helpen, dan is het
"i am asking Her..ma'am".. vooral toen ze vertelde dat ze op bezoek ging bij haar vader, werden de vragen steeds indringender....waar ik hem ontmoet had, of ik nog een relatie had etc...ik had de laatste keren dan ook een brief van mijn werkgever bij me dat ik dan en dan weer terug moest zijn...een tip op een forum...
Gelukkig in oktober was immigration in Chicago een stuk vriendelijker en minder oplettend....konden praktisch zo doorlopen, hoefde niets uit te leggen...
Een gezin of couple dat samen reist wekt minder vragen op, dan een alleengaande reiziger...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL @ Marcel

Wij kunnen praktisch ook iedere keer doorlopen bij de paspoort controle op Dulles Airport. Misschien helpt het dat we met z'n tweeen reizen en de foto's van onze vier kleintjes in onze paspoorten staan. Lijkt mij voldoende reden om terug naar Nederland te willen. Vorig jaar kon er zelfs nog een glimlach vanaf en werd er een opmerking geplaatst in de trant van "Vacation without the kids eh?" : ))
Sandy
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hi,

Ik ben afgelopen jaar voor 2x 3 maanden naar mijn vriend geweest. De 2de keer hebben ze ook heel grof gedaan aan de douane. Ze hebben heel veel vragen gesteld over mijn financiële situatie, wat ik zoal deed als mijn vriend werken was,etc. en ook of ik mijn contract mee had. Na veel 5'en en 6'en zei de beambte dat ik vroeger moest terug komen(geen 90 dagen dus) . Ik was ook wel even mijn kluts kwijt. Bij mijn vriend aangekomen doe ik mijn heel verhaal en haalde ik mijn paspoort boven om te zien wat soort stempel ze me dan hadden gegeven maar het bleek toch om de "gewone" stempel te gaan. Ik ben toen nog eens extra gaan informeren bij de costums aan de dichtst bijzijnde luchthaven. Die hebben mij na een klein verhoor gezegd dat ik toch 90 dagen mocht blijven maar dat ik de volgende keer best met een toeristenvisum naar de VS kom. Ze waren heel vriendelijk en wensten me zelfs veel plezier :) . Ik denk dus dat het echt afhangt bij wie je terecht komt...
ALTIJD heel beleefd blijven, gewoon korte antwoorden geven. Zeker ook niet langer blijven dan dat is toegestaan!!!
Volgende keer neem ik ook mijn contract mee en een brief van mijn werkgever. Vraag me eigenlijk af of ze Nederlands verstaan!?!? :wink:

Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hoi Christien

Ik ben afgelopen jaar naar Texas geweest en ik heb ook "problemen" gehad bij de immigration. Gelukkig had ik dit al van een klasgenootje gehoord en uit voorzorg al alle stagepapieren per post verstuurd zodat ik niks in mijn bagage had waaruit ze zouden kunnen afleiden dat ik stage ging lopen (stage lopen wordt namelijk als werk gezien en dat mag niet zomaar)
De eerste man vroeg waar ik vandaan kwam en zag op mijn label AMS. Ik moest me melden bij een apparte balie waar mijn hele koffer en handbagage overhoop gehaald werd. Ook werden er heel veel vragen gesteld; waar ga je naartoe, waar ken je die mensen van, wie heeft je ticket betaald, heb je meer dan 100000 dollar op zak....etc. Nou ja zeg! Ook vroeg die man steeds tussendoor "waar ga je werken" GRRRRR

Ik heb wel gemerkt dat als je beleefd blijft en korte antwoorden geeft, zij ook beleefder gaan doen.'

Succes met je volgende reis....

groetjes, Jolanda

Ik bleef gewoon rustig, terwijl mijn hart bijna uit mijn vel sprong......
Wil in aug op vakantie gaan bij mijn stagegezin.....hoop dat nu wel alles in een keer goed gaat want het was zenuwslopend.....
phillybilly
Amerika-expert

ps...dit was niet in Atlanta maar in Washington......bij mijn overstap naar Austin
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Als ik alle commentaren zo lees, krijg ik de indruk dat die immigration ambtenaren een goede neus voor twijfelgevallen hebben.
terwijl de vakantiegangers gewoon mogen doorlopen (meestal), zijn het diegenen die met andere bedoelingen naar de States komen (vriend, stage) degenen die er uit gepikt worden !!!
Laat dit een extra waarschuwing zijn.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Christien
Amerika-ontdekker

Bericht door Christien »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het idd dan toch aan mijn antwoorden heeft gelegen. Ik reis in mn eentje en ik ben niet de typische vakantie ganger omdat ik gewoon tijd door wil brengen met goede vrienden...Ik ga volgende keer dus wel wat beter mijn antwoorden voorbereiden, dat ik ze in ieder geval niet het gevoel geef dat ik daar wil blijven ofzo. Ik ga volgende keer trouwens ook rechtstreeks vanuit München naar Charlotte, NC dus hopelijk zijn ze daar wat aardiger!

Zaandra- Ik zou echt bang worden als ze mij zouden vertellen dat ik eerder terug moest...Waar slaat dat ook op? Het is toch 90 dagen of helemaal niets lijkt me...

Jolanda- Hoe kon je wel stage lopen dan? Lijkt me best gevaarlijk om dat te doen zonder het goede visum...Maar jij ook succes met je volgende reis!
Annemarie
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemarie »

Het hangt volgens mij gewoon echt af van de tijd en bui waarin de immigration officer zich bevindt... Vanaf mei 2003 tot maart 2005 ben ik vrijwel continu in de USA geweest, moest er natuurlijk steeds na ca 85 dagen even uit. Was dan ca 5 dg in NL en vloog weer terug. Ging altijd goed totdat ik in maart 2005 met een vertraagde vlucht vanuit Amsterdam aankwam, dus geen drukte etc op Dulles airport. Ik denk dat dit de reden was dat immigration ineens moeilijk ging doen. Hij had ineens alle tijd vd wereld en stuurde mij naar de "interrogation room", en dat is zeker geen pretje! Gelukkig kwam ik er uiteindelijk met een stempel voor weer 90 dg uit, maar heb deze niet volgemaakt want de schrik zat er behoorlijk in. Ben dus half april naar NL terug gevlogen en pas half juni 2005 weer teruggegaan, en bij aankomst op Dulles, guess what? Totaal geen problemen! Ik was natuurlijk allang blij maar vond het wel vreemd, dacht dat bij het scannen van mijn paspoort het hele verhaal wel boven zou komen. Niet dus!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, Annemarie!!! :offtopic: Zijn felicitaties aan de orde? Alles goed gegaan? En spreken we nog een keer af? (Ik realiseer me, dat dit abracadabra is voor de rest, maar het lijkt me zo leuk, als Annemarie haar verhaal hier schrijft, dus zend ik expres geen PB-tje ;)). Schrijf je je verhaal, Annemarie, pretty please? Ik brand van nieuwsgierigheid!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Pretty Please with Sugar on Top ;)
Sandy
phillybilly
Amerika-expert

Hoi Christien,

Je vroeg hoe ik wle stage kon lopen zonder visum?
Nou, het is moeilijk om een visum te krijgen voor agrarisch werk (ik studeer diergezondheid en dat valt onder agrarisch) en als het al lukt betaal je je blauw.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar niks lukte en toen besloot ik als toerist te gaan. Mijn stage was namelijk een gedragsonderzoek bij paarden en ik kreeg er niet voor betaald. Ik kreeg wel kost en inwoning. Dus heb ik er van gemaakt dat ik op vakantie ging bij die mensen ( ik kende ze al langer en ze hadden me dus uitgenodigd :wink: ) beetje sightseën, beetje paardrijden, bla bla. Omdat mijn stage maar 10 weken was, paste dat precies binnen het toeristenvisum (visawaiver)
In aug ga ik écht op vakantie daar......gelukkig weet ik hoe het er aan toe kan gaan, maar dat wil natuurlijk niks zeggen.....denk dat het aan de persoon ligt en of het wel of niet druk is.

Succes nog met reizen, en laat je plezier hierdoor niet bederven :P

Groetjes, Jolanda
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Het is al vaker gezegd, en ook al in meerdere topics, maar de immigration officers zijn toch wel erg vervelend. Dit is ook het enige waar ik altijd tegen op zie als ik naar amerika ga.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer