Hier weer even een update.
Alles is op het moment verder goed hier maar we hebben wel een kleine tegenslag gehad.
We zijn namelijk beroofd van mijn portemonnee waarin al mijn creditcards en bankpasjes zaten. Ook mijn rijbewijs, de net aangeschafte nationale parkenpas en een beetje contant geld zat erin.
We waren bij een klein museumpje en op de één of andere manier is de portemonnee uit de rugzak gevallen of gestolen. We ontdekten het toen we een kwartiertje later ergens anders wat wilden betalen. We zijn natuurlijk meteen terug gereden maar de portemonnee was nergens te vinden in het musem en was ook niet afgegeven bij de kassa. Iedereen heeft nog helpen zoeken daar maar helaas, iemand had hem meegenomen. We hebben wel een idee wie het was want die persoon had steeds onze richting uitgekeken toen we daar zaten.
Ik heb direct ter plekke met de mobiele telefoon naar Visa, Fortis en de ANWB alarmafdeling gebeld. De Visa kaarten en bankpasjes zijn direct geblokkeerd en gelukkig was er nog niets van de pasjes gehaald, dus de dief heeft er nu niets meer aan. De schade is dus alleen zo’n $100 contant geld en een hele hoop ongemak als we weer in Nederland terug zijn omdat ik een nieuw rijbewijs en nieuwe pasjes moet aanvragen. Natuurlijk moesten we ook aangifte doen voor de verzekering dus we zijn teruggereden naar Albuquerque en zijn daar naar een politiebureau gegaan. Dat bleek niet meer in gebruik te zijn. Een ander politiebureau bleek op zondag gesloten te zijn maar een vriendelijk agent vertelde ons dat we gewoon per internet aangifte kunnen doen en dat uitprinten. Dus dat gaan we morgen maar proberen. Ik moet ook nu weer toegeven dat een TomTom wel erg handig kan zijn, het scheelde ons een hoop gezoek.
Gelukkig heeft Ger zijn pasjes nog wel en die zijn niet geblokkeerd dus we kunnen gewoon geld op nemen en er is dus verder geen probleem.
Natuurlijk was de schrik een momentje groot, vooral voor Joyce omdat ze even dacht dat we helemaal zonder geld zaten en dat we dus nergens konden slapen.
Maar toen na het bellen met Visa bleek dat we alle pasjes van Ger gewoon konden blijven gebruiken was alles weeer oké en bovendien hebben we nog een backup creditcard van Ger zijn werk.
We hadden gisteren toevallig net een rustige dag omdat we alleen maar een korte rit van Albuquerque naar Santa Fe zouden maken (75 miles) dus die rit hebben we eind van de middag alsnog gemaakt via de mooie Turquoise Trail en het leuke hippieplaatsje Madrid. We hebben nu voor twee nachten een kamer genomen in de Sage Inn in Santa Fe (kregen weer een leuke korting, hoezo alles van tevoren boeken

)
Verder hebben we alles vrij snel van ons afgeschud en de stemming is nu weer prima en vrolijk.
Vandaag houden we lekker een rustdag. We hebben lekker uitgeslapen, Ger en Joyce liggen nu lekker te zonnen bij het piepkleine zwembadje en ik ga wat kleding wassen want die stapel is aardig gegroeid (ja, je ziet wel weer hoe de taken verdeeld zijn

).
Verder hebben we het erg naar ons zin. Gisteren hebben we White Sands bezocht en het was prachtig! Wat een mooie witte omgeving. We waren er vroeg dus er waren nog maar weinig mensen, het was er gewoon doodstil. We hebben een korte wandeling gemaakt en hebben een paar duinen beklommen maar meer zat er niet in want het was zo heet dat het water in straaltjes over onze ruggen liep.
Daarna zijn we naar Albuquerque gereden waar we een kamer hebben genomen in de Sandia Peak Inn. Die vrouw vond ons zo aardig dat ze ons na een kort gesprekje een suite aanbod voor $ 89 in plaats van $109. Niet verkeerd toch?
Daarna hebben we een heerlijke hamburger gegeten bij 66 diner en hebben ’s avonds een baseballwedstrijd van de Albuquerque Isotopes bezocht, een ontzettend leuke ervaring. Önze club won ook nog met 3-0 !
We hebben gisteravond lekker eten gehaald bij Whole Foods naast het hotel in Santa Fe en hadden daar ook weer een leuk gesprekje met een jongen die daar werkte over voetbal (het lijkt wel of iedereen hier het Nederlands elftal gevolgd heeft, we krijgen er constant opmerkingen over) en over Amsterdam.
Toen we na een tijdje vertelden dat we vandaag beroofd waren verontschuldigde hij zich, hij vond het heel rot dat zoiets ons in zijn land was overkomen. We kregen spontaan onze pasta gratis mee en ook de jongen van de pizza afdeling die het verhaal meegeluisterd had gaf onze pizza slices gratis mee. Wat een aardige mensen wonen er hier in New Mexico (behalve één dan, die nu met mijn portemonnee rondloopt)
Het is nog steeds erg warm, zo rond de 40 graden.
we zitten nu nog twee nachten in Santa Fe (New Mexico ) en gaan dan iets noordelijker naar de hoge bergen in Colorado. Daar zal het wel iets koeler zijn.
Groetjes van Marjon, Ger en Joyce