Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Vana: UPDATE: Een kleine tegenslag, we zijn beroofd!!!

Bericht door vana »

Die droogte valt ook tegen, volgens de bewoners hier hebben ze in jaren niet zo'n hoge luchtvochtigheid gehad. Iedereen klaagt erover.

Vandaag was het gelukkig iets koeler, zo'n 90 graden. Chircahua NM was erg mooi, we hebben een korte hike gemaakt. wat een heerlijk rustig park ook! Daarna zijn we doorgereden naar Alamagordo. White Sands hebben we nog niet kunnen doen omdat het al schermerde toen we daar langskwamen maar vooral omdat er enorm donkere luchten en onweer in de verte was.
We hopen dat het morgenochtend weer helder weer is, dan gaan we een bezoek aan White Sands brengen en rijden dan door naar Albuquerque.
Vanochtend hebben we een fantastisch ontbijtrestaurantje ontdekt in Bisbee (je vindt het nooit als je het niet weet)
Hierover later meer :D

Groetjes Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 19 jul 2010, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.

Bericht door markro »

Marjon, leuk dat jij zo nu en dan even iets laat horen. Jullie moeten het wel heel erg heet hebben daar in het zuiden. Ik benijd jullie niets. Een paar jaar geleden zijn wij de hitte in Zuid-Arizona ontvlucht naar San Diego, CA.
Nu zitten jullie dus in het mooie New Mexico. Ik hoop dat jullie daar net zo van genieten als dat wij dat hebben gedaan. Wij vonden het een erg mooie staat, zo heel anders dan de andere staten. Ik wens jullie een prachtige reis verder.
Sterkte met de hitte en heel veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat leuk dat je hier een verslagje bijhoudt! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Heel veel plezier nog en geniet ervan...
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Leuk om hier toch een live-verslag te krijgen, Marjon. Chiracahua is echt een prachtig park, en dat rustige, dat spreekt ons ook heel erg aan. Veel plezier straks in White Sands, en sterkte met de hitte.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat leuk dat we hier toch een update van jullie reis krijgen :D
Wij vonden Bisbee ook een heel leuk stadje en het San Ramonhotel geweldig!

Veel plezier bij White Sands!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Gelukkig is het wat koeler en hopelijk blijft dat ook even.
Wij hadden inderdaad geen last van de hoge luchtvochtigheid maar die temperaturen komen me nog zeer bekend voor.
Wel jammer dat jullie niet de zonsondergang in White Sands hebben kunnen zien, maar overdag is het ook erg mooi. Hopelijk geen donkere luchten meer.

Ben wel benieuwd naar het ontbijt in Bisbee, was dat de Bisbee Breakfast Club in Warrren waar wij ook gegeten hebben? dat was inderdaad wel erg apart en lekker.

Goede reis naar Albuquerque :hello2: :hello2: :hello2:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Leuk de update van jullie reis, ben wel benieuwd of wij het een beetje uithouden met de warmte in Scottsdale/Tucson komende dagen. Hopenlijk hebben jullie in de ochtend mooi weer bij White sands, lijkt me zo'n mooi park. Ik ben ook benieuwd of Kasha Katuwe al open is voor jullie en ook voor ons een weekje later. Veel plezier in ieder geval.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Leuk Marjon om een verslagje van jullie eerste dagen te lezen. Gelukkig zijn jullie allemaal weer opgeknapt. Die hitte daar hadden wij ook best last van. Jullie zijn wel in een heel mooi gebied nu! Leuk dat jullie in hotel San Ramon hebben overnacht in Bisbee. Daar hebben wij ook een keer overnacht. Wat een mooi park he Chiricahua. Hebben jullie daar de Echo trail gelopen? Ik wens jullie nog heel veel plezier! Over twee dagen mogen wij eindelijk ook. Maar wij gaan juist eerst naar de 'kou' van IJsland ;)

Groetjes,

Karin
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja Paula het was de Bisbee Breakfast Club (dachten wij een ontdekking gedaan te hebben :evil: )
Het is nu half 8 in de ochtrend en we vertrekken zo meteen naar White Sands Het is mooi helder weer, dus dat wordt vast leuk.

Ik had nog niets over onze huurauto verteld. Toen we aankwamen stonden er drie auto's om uit te kiezen (we hadden een standard SUV)
Er stonden twee KIA Sorrento's en één KIA Borrego. Natuurlijk werd het de laatste.
Hij is heel groot, er zitten drie rijen stoelen in waarvan we er éen omlaaggeklapt hebben. We hebben we dus een zee van bagageruimte. Volgens mij is het een Fullszie SUV ?

We zijn er wel achter dat hij vreselijk zuipt, maar ach, dan kopen we maar een shirtje minder toch?

Groetjes van Marjon, Ger en Joyce.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:Ja Paula het was de Bisbee Breakfast Club (dachten wij een ontdekking gedaan te hebben :evil: )
Heb je onze weblog niet goed genoeg gelezen? :lol: :lol:

Veel plezier in White Sands en gelukkig is het weer goed.
Grappig dat jullie ook een Borrego hebben, ik had er nog nooit van gehoord, misschien is het "onze" auto wel. :wink:
Als ze hem niet goed schoongemaakt hebben moeten er nog ergens 8 zakjes cactus-en wildflowerzaadjes in liggen die we vergeten zijn mee te nemen.

Veel plezier en tot de volgende update maar weer.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tja dat herken ik van wel en toch niet goed lezen; anders hadden wij ook in dat leuke hotel Ramon gezeten ipv dat dure CopperQueen. Stond zelfs bij favorieten :oops: :shock:

fijn Marjon dat het beter gaat, wij vonden Chiricahua ook erg mooi, rustig en een fijn park. Lekker ontspannen. Ben benieuwd wat je van New Mexico vindt, en zeker van White Sands. Wij vonden het een erg mooie staat, zo anders en gevarieerd. Veel plezier in ABQ vanavond, Santa Fe de komende dagen.

En het zal wel lekker rijden zijn in een auto met voldoende bagageruimte! :D
jos 59
Amerika-ontdekker

Bericht door jos 59 »

Nou wij hebben er erg veel plezier mee beleefd en het was thuis wel weer even afzien.
Dus Marjon en Ger het lag niet aan ons wij vonden ook dat hij behoorlijk duur in gebruik was.
Maar je krijgt er dan ook wel een stukje comfort voor terug.
Oh ons kenteken was AHT 2479 maar dat zou wel erg toevallig zijn.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Leuk, een update ! Dat is wel een flinke bak. Een Sorento lijkt me niet eens een standaard SUV, eerlijk gezegd ... Maar nu ruimte zat dus, net als wij (wel een andere auto, maar ook groot met 4 personen; ruimte zat, echt heerlijk).

Bij jullie wel ERG warm, wij vinden het hier, met tussen de 35 en 40 graden al ERG warm ... En we gaan nu richting Florida, dus krijgen de hoge luchtvochtigheid er nog gratis bij :mrgreen: !

HAVE FUN ! Hoop dat je snel gewend bent aan het (grote) tijdsverschil :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Heel leuk dat je hier al updates plaatst.
Zalig toch rondscheuren in zo'n grote bak. Ben benieuwd naar White Sands.
Nog veel plezier,
groetjes,
Anita
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat balen dat jullie zo'n slechte start hadden van de vakantie, maar gelukkig heeft het niet lang geduurd. Die hitte en vochtigheid is echt "killing" he! Toen wij er waren in de tweede week van juni klaagde iedereen daar ook over. Wij merkten ook al dat het veel vochtiger was dan normaal, en vooral ook zo heet. Wij vonden het niet fijn! In Santa Fe hadden wij weer normale temperaturen van begin 30.

Wat een heerlijke auto hebben jullie! Het is volgens internet een full-size, dus jullie hebben echt mazzel gehad een grotere auto te krijgen zonder bijbetaling. Het is toch wel lekker luxe zo'n grote bak, zeker als je lekker alle ruimte hebt voor de bagage! Dat scheelt heel wat passen en meten.

Ik ben erg benieuwd wat jullie vonden van White Sands, en of jullie ook zo genieten van Santa Fe. Wij vonden New Mexico een heerlijke staat, we kunnen ons wel voorstellen er ooit nog eens terug te komen.

Enne, die foto van Joyce en Ger is erg leuk!

Veel plezier nog!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Heel erg fijn Marjon dat je ons een beetje op de hoogte houdt zodat we toch wat met jullie mee kunnen reizen. Jammer van de slechte start, maar zeker met zulke temperaturen moet je toch de eerste dagen wat acclimatiseren.
Ik ben heel benieuwd wat jullie van White Sands vinden. Veel plezier daar en groetjes aan Ger (ook van Jan) en Joyce.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Vana: UPDATE: Een kleine tegenslag, we zijn beroofd!!!

Bericht door vana »

Hier weer even een update.
Alles is op het moment verder goed hier maar we hebben wel een kleine tegenslag gehad.
We zijn namelijk beroofd van mijn portemonnee waarin al mijn creditcards en bankpasjes zaten. Ook mijn rijbewijs, de net aangeschafte nationale parkenpas en een beetje contant geld zat erin.
We waren bij een klein museumpje en op de één of andere manier is de portemonnee uit de rugzak gevallen of gestolen. We ontdekten het toen we een kwartiertje later ergens anders wat wilden betalen. We zijn natuurlijk meteen terug gereden maar de portemonnee was nergens te vinden in het musem en was ook niet afgegeven bij de kassa. Iedereen heeft nog helpen zoeken daar maar helaas, iemand had hem meegenomen. We hebben wel een idee wie het was want die persoon had steeds onze richting uitgekeken toen we daar zaten.

Ik heb direct ter plekke met de mobiele telefoon naar Visa, Fortis en de ANWB alarmafdeling gebeld. De Visa kaarten en bankpasjes zijn direct geblokkeerd en gelukkig was er nog niets van de pasjes gehaald, dus de dief heeft er nu niets meer aan. De schade is dus alleen zo’n $100 contant geld en een hele hoop ongemak als we weer in Nederland terug zijn omdat ik een nieuw rijbewijs en nieuwe pasjes moet aanvragen. Natuurlijk moesten we ook aangifte doen voor de verzekering dus we zijn teruggereden naar Albuquerque en zijn daar naar een politiebureau gegaan. Dat bleek niet meer in gebruik te zijn. Een ander politiebureau bleek op zondag gesloten te zijn maar een vriendelijk agent vertelde ons dat we gewoon per internet aangifte kunnen doen en dat uitprinten. Dus dat gaan we morgen maar proberen. Ik moet ook nu weer toegeven dat een TomTom wel erg handig kan zijn, het scheelde ons een hoop gezoek.

Gelukkig heeft Ger zijn pasjes nog wel en die zijn niet geblokkeerd dus we kunnen gewoon geld op nemen en er is dus verder geen probleem.
Natuurlijk was de schrik een momentje groot, vooral voor Joyce omdat ze even dacht dat we helemaal zonder geld zaten en dat we dus nergens konden slapen.
Maar toen na het bellen met Visa bleek dat we alle pasjes van Ger gewoon konden blijven gebruiken was alles weeer oké en bovendien hebben we nog een backup creditcard van Ger zijn werk.

We hadden gisteren toevallig net een rustige dag omdat we alleen maar een korte rit van Albuquerque naar Santa Fe zouden maken (75 miles) dus die rit hebben we eind van de middag alsnog gemaakt via de mooie Turquoise Trail en het leuke hippieplaatsje Madrid. We hebben nu voor twee nachten een kamer genomen in de Sage Inn in Santa Fe (kregen weer een leuke korting, hoezo alles van tevoren boeken :mrgreen: )
Verder hebben we alles vrij snel van ons afgeschud en de stemming is nu weer prima en vrolijk.
Vandaag houden we lekker een rustdag. We hebben lekker uitgeslapen, Ger en Joyce liggen nu lekker te zonnen bij het piepkleine zwembadje en ik ga wat kleding wassen want die stapel is aardig gegroeid (ja, je ziet wel weer hoe de taken verdeeld zijn :roll: ).

Verder hebben we het erg naar ons zin. Gisteren hebben we White Sands bezocht en het was prachtig! Wat een mooie witte omgeving. We waren er vroeg dus er waren nog maar weinig mensen, het was er gewoon doodstil. We hebben een korte wandeling gemaakt en hebben een paar duinen beklommen maar meer zat er niet in want het was zo heet dat het water in straaltjes over onze ruggen liep.
Daarna zijn we naar Albuquerque gereden waar we een kamer hebben genomen in de Sandia Peak Inn. Die vrouw vond ons zo aardig dat ze ons na een kort gesprekje een suite aanbod voor $ 89 in plaats van $109. Niet verkeerd toch?
Daarna hebben we een heerlijke hamburger gegeten bij 66 diner en hebben ’s avonds een baseballwedstrijd van de Albuquerque Isotopes bezocht, een ontzettend leuke ervaring. Önze club won ook nog met 3-0 !

We hebben gisteravond lekker eten gehaald bij Whole Foods naast het hotel in Santa Fe en hadden daar ook weer een leuk gesprekje met een jongen die daar werkte over voetbal (het lijkt wel of iedereen hier het Nederlands elftal gevolgd heeft, we krijgen er constant opmerkingen over) en over Amsterdam.
Toen we na een tijdje vertelden dat we vandaag beroofd waren verontschuldigde hij zich, hij vond het heel rot dat zoiets ons in zijn land was overkomen. We kregen spontaan onze pasta gratis mee en ook de jongen van de pizza afdeling die het verhaal meegeluisterd had gaf onze pizza slices gratis mee. Wat een aardige mensen wonen er hier in New Mexico (behalve één dan, die nu met mijn portemonnee rondloopt)

Het is nog steeds erg warm, zo rond de 40 graden.
we zitten nu nog twee nachten in Santa Fe (New Mexico ) en gaan dan iets noordelijker naar de hoge bergen in Colorado. Daar zal het wel iets koeler zijn.

Groetjes van Marjon, Ger en Joyce
Laatst gewijzigd door vana op 05 aug 2010, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE: Een kleine tegenslag; we zijn beroofd

Bericht door Martin & Marianne »

Jeetje Marjon, wat vervelend van die portemonnee. En het is meestal niet het geld, maar het gedoe er om heen! Gelukkig dat julile nog voldoende pasjes hebben. Wel vorozichtig met die andere pasjes nu!
Fijn dat jullie verder wel konden genieten en wat een aardige mensen overal (behalve die ene dan). Ik hoop voor jullie dat het in Colorado wat minder heet is. Veel plezier verder!

Marianne
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Poeh, dat is schrikken!! Wat een toestand voordat je dan alles geregeld hebt heh en dan het tijdsverschil nog? Gelukkig dat Ger dan ook nog pasjes heeft, wij houden ook altijd de verschillende cards gescheiden bij ons.
De reis klinkt tot nu toe fantastisch, ik wens jullie dan ook sterkte en nog veel plezier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is flink balen van de portemonee. :( Gelukkig laten jullie je vakantie er niet door bederven en valt de schade relatief mee. Het is in ieder geval prettig als iedereen zo meelevend is. :D

Veel plezier nog. De Turquoise Trail en de rit door Madrid heb ik enkele weken geleden ook nog gedaan. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer