Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika

Bericht door markro »

jufkim schreef:Hebben jullie nog tips waar wat te boeken? Boeken jullie wel bij 1 organisatie of echt alles los?
Op de AllesAmerika-website vind je deze pagina met touroperators.

Vraag eens offertes aan voor vluchten + auto/camper (+ eventuele eerste en laatste overnachting) bij bijvoorbeeld Exit-Reizen en WRC-Reizen. En vergelijk deze, al dan niet met alle losse componenten van de reis zelf boeken.

Wij boeken altijd een fly-drive (vluchten + huurauto) bij WRC-Reizen en boeken de overnachtingen zelf, via het internet of ter plekke (wij reizen in voor- of naseizoen op de bonnefooi). Hotel voor eerste overnachting boeken wij altijd van te voren via het internet.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jos 59
Amerika-ontdekker

Bericht door jos 59 »

Wij kiezen altijd voor een lekkere luxe SUV en de hotels boeken we via internet
Dat is niet echt altijd nodig maar het is wel prettig dat je niet hoeft te zoeken.
Tenslotte kun je de meeste hotels kort van te voren (meesal zo'n 24 uur) annuleren.
Ook boeken we veel hotels via priceline en wij vinden het toch wel gewoon lekker
om in een opgemaakt bedje te stappen.
Zo'n grote camper heeft veel voordelen maar ook zo zijn beperkingen en is in steden
niet echt handig ook financieel gezien betwijvel ik of het goedkoper is.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Voor het geld zou ik een camper niet laten, het zal niet zo heel veel verschil maken in prijs met een auto en hotel.
In een camper zal je vlugger zelf voor het eten zorgen dan iedere dag uit eten moeten gaan, dat compenseert het een en ander weer.
Maar zoals jullie deze reis voorstellen met heel veel steden, dan zou ik waarschijnlijk besluiten om een auto te huren.
Laatst gewijzigd door Annie op 23 jul 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

Wij zijn ook met de trein van New York naar Washington gegaan. Een prima verbinding!
We hadden in new York een hotel naast het Central Station. We dachten dat dat lekker makkelijk zou zijn zodat je dan zo de trein kon nemen naar Washington. Aangekomen bij Central Station bleek dat er helemaal geen treinverbinding is vanaf dat station naar Washington. Dus toch maar met de taxi naar het andere station en daar in een eindeloze, bloedhete rij om een kaartje te kopen. Kijk dus even van te voren goed welk station je moet hebben en reserveer je treinkaartjes van te voren....scheelt je veel gedoe!

Verder ben ik het met de vorige reacties eens. Naar mijn idee heb je teveel dagen gepland in de steden en te weinig natuur om met een camper te gaan. Uiteindelijk zullen de kosten van een hotel en camper elkaar nauwelijks ontlopen. Ik zou als ik jou was zeker iets meer natuur opnemen in je reis. Op deze manier zie je natuurlijk wel het 1 en ander maar juist de prachtige natuur laat je (zowel aan de oostkust als aan de westkust) redelijk links liggen.Jammer! Probeer om te beginnen minimaal 1 volle dag in Yosemite te pakken. Je hebt nog alle tijd dus je kunt nog alle kanten op met deze reis, maar nu race je van stad naar stad......
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

sunny007 schreef: Probeer om te beginnen minimaal 1 volle dag in Yosemite te pakken. Je hebt nog alle tijd dus je kunt nog alle kanten op met deze reis, maar nu race je van stad naar stad......
Dit hebben we al aangepast we hebben nu 2 halve en 1 hele dag in Yosemite.

Prijstechnisch heb ik het nog niet bekeken, maar denk nu aan het volgende.
- New York met het ov
Met de trein naar Washington, daar ook met het ov verplaatsen.

- Orlando een auto huren, daarmee naar Miami rijden.
In Miami ook van de huurauto gebruik maken en daar inleveren.

- Dan vliegen naar San Francisco, daar met het ov verplaatsen.
Bij het verlaten van SF een camper huren en daarmee het laatste deel van de reis afleggen.
In het laatste deel hebben we met name de natuurparken zitten en dat lijkt me erg prettig per camper.

We hebben inderdaad nog de tijd om de reis te optimaliseren.
Ik kan nu al offertes opvragen, maar is dat zinvol? De reis wordt in september 2011 gemaakt en de tarieven zullen vast nog wijzigen.
Hoelang van te voren is het zinvol om prijzen te vergelijken en offertes op te vragen?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zeker voor de camperhuur geld hoe vroeger geboekt hoe lager de prijs.
We boeken onze camper meestal rond september dan zijn de prijzen voor het nieuwe seizoen bekent, in ieder geval bij Tioga Tours, veel andere aanbieders komen pas eind october, begin november met de nieuwe prijzen maar voor ons komt Tioga altijd als goedkoopste uit de bus.
Voor vliegtickets geld dat de prijzen 330 dagen voor de vliegdatum bekent zijn.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

- New York met het ov

Bij het verlaten van SF een camper huren en daarmee het laatste deel van de reis afleggen.
In het laatste deel hebben we met name de natuurparken zitten en dat lijkt me erg prettig per camper.
Goed gepland zo! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

pushirubiano schreef:
- New York met het ov

Goed gepland zo! :thumbup:
Dat is fijn om te horen.
Nu kijken wat ons deze droomreis ongeveer gaat kosten :wink:
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Ik heb het al een paar keer zelf doorgerekend, en ja een camper is echt duurder. Maar je hebt vakantie, en de ervaring is dan vaak niet in geld uit te drukken. Wil je een keer lekker "camperen", moet je dat lekker doen joh.

Een dingetje; blijf je echt zoveel dagen in Washington? Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik was na een dag blij dat ik er weg kon. Nou was ik er wel in het weekend, en dan loopt die stad echt leeg en leken er vooral zwervers rond te hangen.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Mehaw schreef:Een dingetje; blijf je echt zoveel dagen in Washington? Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik was na een dag blij dat ik er weg kon.
Wij waren één dag in Washington en vonden het veel te kort :!: De volgende keer zouden we minimaal 1 dag langer willen blijven.

Zo zie je maar hoe verschillend iedereen denkt/doet.

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je na een dag Washington gezien hebt, heb je je niet ingelezen in wat er allemaal in en rond de stad te zien en doen is. Inderdaad is het toeristische gedeelte met de Mall, monumenten en regeringsgebouwen in het weekend vrij leeg, al begint daar nu ook verandering in te komen. Maar dat is slechts een klein gedeelte van de stad en er is buiten de stad ook van alles te zien en doen, dat met ov te bereiken is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Wij waren anderhalve dag in Washington en ik vond het ook te kort. Voor mij is het een goede reden om nog een keer terug te gaan.

Ik kan niet oordelen over de weekenden want wij waren er op maandag en dinsdag, het was er gezellig druk vooral met toeristen. Ik weet wel dat via priceline een heel groot verschil is tussen weekenden en doordeweeks. Ik had in februari 2009 voor mijn dochter een kamer geboekt dichtbij het Witte Huis 4 sterren en maar 45 dollar betaald. In oktober doordeweeks heb ik voor een 3 sterren 100 dollar betaald en ik zat bij Georgetown University.

Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Ramona
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Ron30
Amerika-newbie

Bericht door Ron30 »

Wat betreft het OV naar Washington. Ik heb dit zelf ook gedaan en prima bevallen.

Als je DC in een dag doet heb je hooguit de bekende plekjes bekeken en heb je verder nog niets gezien.

Destijds waren we al een dag kwijt voor de wandeling van grofweg het capitool naar Arlington en toen hadden we nog geen enkel museum van binnen bekeken. Het mooie is dat ze bijna allemaal gratis zijn en ondanks dat we hier destijds een dag voor gepland hadden, heb ik nu nog genoeg dingen musea waar ik ook nog wel een keer doorheen wil wandelen. Hou je van dieren dan is de zoo (ook gratis) ook aan te raden.

Als je in Orlando geen pretparken gaat bezoeken sla het dan over en ga meteen naar Miami. Gebruik die 2 dagen voor bijvoorbeeld een tochtje nar Key West. Key West is leuk voor het sfeertje. Voor het onderwatergebeuren moet je op Key Largo zijn.

Als ik het zo bekijk zie ik weinig rustdagen. Persoonlijk zou ik het Florida gedeelte schrappen en dan het oost/west gedeelte iets ruimer op zetten. Als je dan moet schrappen ivm te wienig vrije dagen dan gaat dit ook makkelijker en anders kun je nog wat dagen niks doen of rustiger aan.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Vorig jaar hebben wij ongeveer een vergelijkbare reis gedaan en het is ons goed bevallen.
In Washington vondt ik veel loopbaar.
Ons hotel zat een aantal blokken van het white house.
Wel hebben we net als in New york een hop-on hop-of tour gedaan.
Deze doet alles aan want de Arlington begraafplaats ligt een aardig eindje weg.
Wij hadden vier volle dagen in New york en vier volle dagen in Washington.
Neem je de auto mee in grote steden als LA en San Francisco en Las Vegas
dan komt hier ook nog ongeveer 24 dollar per dag parkeerkosten bij.
In Las Vegas en San Francisco hebben we de auto niet gebruikt.
In Los Angeles is hij onmisbaar.Ook wij zijn door gevlogen naar Florida
en zijn vijf dagen in Orlando geweest.Hier is de auto ook weer bijna onmisbaar.
En op een vakantie daar voor zijn we van Miami naar Orlando gereden
en hier hebben we ongeveer vijf uur over gedaan.Vanuit Miami rijdt je met een klein half uurtje naar
de Everglades.
Je gaat een geweldige vakantie tegemoet veel plezier met het plannen.!
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Vlieg tickets heb ik de afgelopen twee jaar bij Exit reizen geboekt.
Gewacht tot oktober dan krijg je 100 euro vroegboek korting.
De auto zit bij de fly drive in en voor een klein bedrag werdt dit een suv.
Voor jullie zal dit duurder uitvallen omdat wij met vier personen waren.
En bij de fly-drive krijg je met zijn vieren all een full size auto.
Wij vlogen de eerste keer op Washington en vanaf hier in drie kwartier
naar New york gevlogen.
In Washington nog vijf dagen gebleven en toen door gevlogen naar Amsterdam.
De tussen vluchten had exit ook verzorgd.Goedkoper kon ik het toen niet vinden.
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

Tja...... ik was zo mooi op tijd begonnen. Heb dit topic op tijd aangemaakt en nog is het niet rond....
Er is zoveel tussen gekomen dat ik er al vanuit ging dat we niet meer zouden gaan, sterfgevallen, een huis, werkwissling etc.

En toch.... begint het ineens weer erg hard te kriebelen. Maar we hebben allebei in september vrij.
Ik kreeg onverwacht toch vrij, heerlijk, maar is het nog haalbaar om nu alles te gaan regelen? Ik ben er eigenlijk een beetje 'uit'.
Ik heb mij toen vrij goed erin verdiept qua afstanden en leuke plaatsen e.d.

Wellicht kunnen de 'ervaren' forumleden mij hier wat bij helpen?

We moeten wel wat aanpassingen doen, we hebben niet zoveel vakantiedagen, dus her en der valt er wat af.
Dit is eigenlijk het programma zoals het er nu staat.

Dag 1 aankomst NY
dag 2: NY
dag 3: NY
dag 4: NY
dag 5: NY
dag 6: NY + vliegen naar San Francisco
dag 7: San Francisco
dag 8: San Francisco
dag 9: san fransisco, camper ophalen en naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden)
dag 10: Yosemite National Park naar ????? (waar kan je mooi met de camper heen rijden?
dag 11: ????? in Yosemite National Park - Visalia – (180 km)
dag 12: Visalia  los Angeles (303 km)
Dag 13: Los Angeles - hollywood
dag 14: Los Angeles  Beverly Hills
dag 15: Los Angeles – Barstow (185 km)
dag 16: Barstow - Las Vegas (243 km) The strip
dag 17: Las Vegas --Venetian
dag 18: Las Vegas - ????????????
dag 19: ??????- GC
dag 20 Grand Canyon NP – Page tour te doen naar Antelope Canyon,
dag 21: Page
dag 22: Page - Salt Lake City
dag 23: salt lake city
dag 24: salt lake city - naar huis
dag 25: thuis

Iemand ervaring/ tips voor een leuk en vooral betaalbaar hotel in de steden?
- New York
- San Francisco

Waar vinden jullie vaak betaalbare tickets voor binnenlandse vluchten?

Welke organisatie is betrouwbaar en betaalbaar voor wat betreft het huren van een camper?

Mocht je nog andere tips hebben, dat blijft welkom :-)

Bedankt alvast.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

het lijkt erop dat je je reis betaalbaar wil houden, dan is mijn advies toch echt om een auto te huren ipv een camper. Je schreef eerder dat je veel parken gaat bezoeken, maar ik zie veel overnachtingen in LA en Page en LV. Ik denk dat toch exht dat auto + motel goedkoper is.
Heel leuk adres in New York is de Chelsea Lodge (lukt even niet om de link te kopieren) Wij kregen daar een upgrade, dus hebben niet in de kleinere kamers geslapen, maar hadden een 'eigen appartement' Leuke ligging en leuke buurt. Ach en met de metro ben je overal zo. Fijne vakantie!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Is LA echt een must?
Ik vond LA leuk om een keer gezien te hebben (wij deden ook een dag Hollywood/Beverly Hills/Venice Beach en een dag Universal), maar ik vond LA verder niet zo bijzonder.
Je schrijft nu 1 dag voor Hollywood en 1 dag voor Beverly Hills (en nog een halve dag denk ik want je rijdt op dag 15 slechts tot Barstow), deze twee dingen kun je echt op één dag doen.
Je kunt er ook voor kiezen om via Death Valley naar las Vegas te rijden en evt. Zion (of Bryce) nog mee nemen op je weg naar SLC (daar kom je langs).
Ik weet alleen niet of je in September met een camper door Death Valley mag.

Zijn jullie wandelaars? Want je hebt ook veel tijd gepland in de Grand Canyon. In principe heb je als je alleen de uitzichtpunten wilt zien geen 1, 5 dag nodig voor de GC. Wil je een wandeling naar beneden maken, dan wel natuurlijk.

Zoals je huidige schema eruit ziet, zou ik ook voor een auto gaan en niet voor een camper.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

Nici en Ceetje,

Gelukkig, ik kan weer op internet en dus op het forum. Bedankt voor jullie reacties. Zou het met een huurauto zo veel goedkoper zijn?
Met een camper lijkt het me eens erg leuk, maar als dat veel duurder is en afgeraden word.....

Weet iemand een goede route vanaf san francisco door Yosemite en dan richting L.A?
Ik vind dat Yosemite deel erg lastig, qua route, maar ook qua overnachtingsplekken,

Hebben jullie daar tips voor/ ervaring mee?

Dank je wel
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Begrijp me niet verkeerd: een camper is idd leuk!
Alleen heb je in jouw route veel tijd ingepland voor steden en in steden is een camper gewoon minder gemakkelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met de route van van SF naar LA via Yosemite, maar ik zou ik ervoor kiezen om vanuit SF naar Yosemite te rijden, vervolgens naar Monterey en vanaf daar Highway 1 (kustroute) nemen. Indien nog mogelijk zou ik ervoor kiezen om in Yosemite zelf te overnachten. Volgens mij ben je erg laat voor een camping in Yosemite, maar je zou kunnen kijken/bellen of er nog annuleringen zijn?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer