Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in Yosemite park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marlous26
Amerika-newbie

Overnachten in Yosemite park

Bericht door marlous26 »

Ik ben op zoek naar een leuk hotel of overnachtingsmogelijkheden in het Yosemity park. Heeft iemand een tip voor mij? Belangrijk is dat de ligging goed is en de prijs niet te duur.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door pyca op 20 jul 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spelfout uit titel gehaald
kammie2007
Amerika-ontdekker

Re: Overnachten in Yosemity park

Bericht door kammie2007 »

Beste Marlous,

Wij zijn vorig jaar ( september ) naar Amerika geweest en hebben toen 3 nachten overnacht op de campings die in Yosemite aanwezig zijn. Is echt helemaal geweldig en ook niet erg duur. Je zult natuurlijk wel een tentje mee moeten nemen ;) Daarnaast moet je ook ver van te voren reserveren. Voor meer info zie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm

Groet,

Hendrik
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachten in Yosemite park

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marlous, er is al ontzettend veel over de mogelijkheden geschreven, gebruik de zoekfunctie maar eens. Let daarbij op de spelling, het is Yosemite.
Wanneer ga je er naar toe, en hoe lang? Heb je al een idee wat je in het park wilt gaan bezoeken?
Wij zaten in 2008 in een cabin in Curry Village en in een tent bij White Wolf, zie ons reisverlsag.
Voor meer info over accommodatie in het park zie www.yosemitepark.com en dan naar accommodations. Goed gelegen en niet duur (relatief dan) zijn de tenten in Curry Village of bij Housekeeping Camp.

Marianne
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Hoi Marlous,

Wij hebben vorig jaar in een tent in Curry Village geslapen.
Dit is :
NEGATIEF
1- Duur voor wat het is
2- Kampinggevoel (douches en lavabo's een beetje verderop)
3- Je hoort je buurman scheten laten
4- Ik had heel de nacht schrik dat er een beer in onze tent zou komen (ze maken je zo bang met filmpjes etc)

POSITIEF
1- Zeer goede ligging
2- "Goedkoopste" alternatief om in het park zelf te slapen
3- Het was een ongeloofelijke ervaring, vergeet ik nooit meer

Ik denk dat er in het park zelf niet echt een fantastisch prijs/kwaliteit overnachting te vinden is...
The Ahwahnee, het zogezegde gerennommeerde, luxe hotel, in het park, vonden wij maar oude bucht.
Je zou gek zijn om daar een kamer van 400 USD / nacht vast te leggen.
Wij zijn er 's avonds wel gaan eten, dat viel heel goed mee.

Moest ik teruggaan (en dat zal zeker nog gebeuren), neem ik een hotel net buiten het park.
De reistijden op zich vallen echt goed mee en van parkeerproblemen hebben wij nooit geen last gehad.

Da's mijn bescheiden mening :wink:
Your body may be a temple, mine's an amusement park !
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vond de Ahwahnee prachtig zeker geen oud bucht maar iets met karakter.
Moet wel zeggen dat wij heel veel minder dan $400 per nacht hebben betaald dat zou ik het niet waard vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer