Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alleen New York

Bericht door headhunterke »

Sex & the City zijn wij toevallig tegengekomen.
Niet de gebouwen ofzo, maar de échte filmset op 5th Avenue (Bergdorf & Goodman) mét de cast.
Leuke ervaring.
Later die week trouwens ook nog een opname van Dr. Phill net buiten de Apple Store gezien :-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Justme1984 »

Headhunterke, is daar nog iets van te zien dan? aangezien sex and the city afgelopen is?
Wel tof zeg, ik zat er over te denken om naar Oprah te gaan als ik niet in new york blijf. maar dr phil zit die in New york?
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Nee, dat denk ik niet, aangezien het een enkele scene was (volgens wat ik van omstaanders hoorde, want ik volg het zelf niet.)
Ik weet eigenlijk niet waar Dr. Phil zit, maar op zo'n locatie zal het wel een speciale aflevering geweest zijn.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Hoi,

Dr. Phil kun je bezoeken in LA. Wij zijn toevallig vorig jaar bij 2 opnames geweest. Erg leuk om mee te maken moet ik zeggen. Hou wel rekening dat je een hele ochtend daaraan kwijt bent. Ik denkt dat dit bij Oprah hetzelfde zal zijn. Lijkt me ook leuk om een keer mee te maken.

groetjes,

Rachel
flossie
Amerika-newbie

Bericht door flossie »

Hoi Justme & iedereen....

Ik ben terug ja !!! Enkele dagen al maar nu pas beetje in de normale routine terug...

Ik heb het fantastisch gehad ! Een fantastische week was het alhoewel stikheet 95° F (rond 37 °C) maar dat deerde ons niet echt... ons voeten daarentegen...dat was een marteling, maar we hebben dan ook gelopen iedere dag van 's morgens vroeg tot rond middernacht...

Op 7 dagen héél veel gezien en gedaan... zelfs geen tijd gehad om te shoppen stel je voor !! Maar ik moest en zou zoveel mogelijk zien en doen...

Ik heb een hele mooie powerpoint presentatie van mijn beste foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ze te tonen want het is nogal een grote file... als iemand een tip heeft waar ik hem kan publiceren zodat jullie hem kunnen bekijken, dan hoor ik dat graag..

Het hotel is zeer goed meegevallen alhoewel ik wel mijn ontbijtje en kopje koffie miste 's morgens... maar genoeg stalletjes op straat dus daar dan maar koffie halen..

Ik zou wel een reisverslagje kunnen schrijven maar daar heb ik nog wat tijd voor nodig....

Kan wel al een paar tips meegeven die ik zelf ondervond.. misschien kennen jullie ze al maar toch.... de Citypass is dus een hele besparing op alles wat je wil zien... mijn vriendin had die niet en die was héél wat méér geld kwijt en wat meer is... je mag alle lijnen gewoon voorbijlopen en hoeft niet aan te schuiven met die pass...

Geld afhalen met de debetkaart van mijn bank ging prima... ik betaalde in België 3 à 4 eur per keer dat ik 100 eur afhaal... t'is maar dat je het weet..

In de taxi's kun je betalen met cash of met creditcard dus dat is supermakkelijk, de metrocard is een heel leuk ding en héél handig.... vond dat superleuk die subway... wel héét daarbeneden maar who cares? we were in NY... !

Mijn foto's zijn echt heel leuk geworden en ben ik blij dat ik nog snel een digitaal toestelletje kocht toen ik vertrok... heb nog nooit zo genoten van foto's maken en ik heb er heel veel, wel zeker 400... :clap:

Wou er heel graag wat langer blijven maarja.... ik heb het leuk gehad, het weer was fantastisch, de vrienden heel leuk en het verblijf in the United States is mij zeer meegevallen... voornamelijk de klantvriendelijkheid... daar kunnen ze hier nog wat van leren...

Wil je mijn powerpointje zien laat me es weten hoe ik dat best toon en waar want het is wel zeker 700 MB groot...

Groetjes,

Flossie
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wat fijn om te horen dat je zo ontzettend hebt genoten! En ik snap dat je alles nog moet laten bezinken, thanks voor de fijne tips alvast!
Ik kan helaas niet aangeven hoe je via powerpoint de foto´s hier kunt precenteren. Misschien weet iemand anders dat?

Veel plezier nog met nagenieten :)
Ik ben al met mijn blog bezig, http://daffie-in-newyork.blogspot.com/ maar er staat nu nog niet veel nuttigs op. Beetje aan het zoeken hoe dat allemaal werkt.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

flossie schreef:
heb nog nooit zo genoten van foto's maken en ik heb er heel veel, wel zeker 400... :clap:
Haha dat maak ik ongeveer op 1 dag, als het niet al meer is tijdens zo'n reis. :lol: Maar blij te horen dat je genoten hebt.

Just me, ik heb geprobeerd een reactie achter te laten op je blog maar het ging mis. In elk geval, zodra het zover is, ga ik 'm volgen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

@Georgie, wat lief van je, een collega was het eerst ook niet gelukt. ben nog aan het uitzoeken hoe het werkt....
Ik zal nog wel even laten weten als ie goed werkt. op dit moment staat er ook nog niet veel op.

Edit: heb iets in de instellingen aangepast, als het goed is doet hij het niet. Maar je mag ook kijken wanneer ik weg ben hoor, :thumbup:
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Een beetje paniek hier!

Ik krijg bij mijn bank geen creditcard, heb net te weinig inkomen :roll:
Ik heb er nu een online aangevraagd maar verwacht dat die dezelfde eisen stellen dus, ik zal het toch echt zonder moeten gaan doen.
Ik ben een beetje in paniek aangezien mijn pinpas me al eerder in het buitenland in de steek heeft gelaten, en daarnaast wordt vrijwel alles in amerika met cc gedaan....
Ik weet niet hoe het werkt met boeken van hotels, of ik vooraf cash kan betalen? of gaat het betalen bij vertrek? HELP.......

Ik ga in ieder geval van de bank eisen dat ze direct een oplossing bieden wanneer ik daar kom te staan en mijn pas werkt niet, ik ben nu al ongerust :cry:

Verder heb ik de laatste papieren binnen en dat is toch wel weer tof om door te lezen.

zucht
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Vreemde handelswijze van je bank. Elke student met een studiefinanciering heeft toch tegenwoordig een cc. Wellicht kan je in geval van nood een cc van je ouders lenen. Je kunt dan in ieder geval "pinnen" en je hotel voldoen. Bij hotels etc. kijken ze vaak alleen of het nummer en naam overeenkomen van de cc die is opgegeven bij de boeking. En de achternaam komt, in geval van cc van je ouders, ook overeen.

Is niet helemaal de juiste weg maar wellicht een nood oplossing.

good luck.

:thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Thanks!

Ik ga dan inderdaad maar overwegen de cc van mijn ouders mee te nemen. Alleen ik dacht dus dat het niet kon omdat het een persoonlijke kaart is. De achternaam komt wel overeen. Ik heb gelukkig nog ff de tijd om alles uit te zoeken, maar leuk is anders.

thanks voor je bericht!
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Yes!!! Toch online mijn CC kunnen krijgen!!!! helemaal opgelucht! Nu hoef ik me daar niet meer druk om te maken....

:P

Over 6 weken is het dan toch echt zover, heb al zin om mijn koffer in te gaan pakken haha, maar goed heb hier nog al mijn spullen nodig.
Ik neem in ieder geval vooral kleren mee die indien nodig en een overvolle koffer met nieuwe kleren, allemaal in NY mogen blijven. Hebben ze daar ook een soort van Leger des heils ofzo? Dan kan ik mensen daar gelukkig maken met leuke kleren uit Nederland..
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Goed nieuws... :thumbup: .

Het leger is naar mijn mening een internationale organisatie, ze zullen er wel zijn maar waar..??! Ik weet wel dat haast elke kerk een soort opvang heeft voor dakloze of mensen met uitkering etc. Wellicht dat zij je spullen kunnen gebruiken.

Veel plezier met je cc. :wink:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Thanks John NY!

Ben echt blij met mijn cc, ben nu aan het berekenen hoeveel ik ongeveer nodig zal hebben qua geld.

Weet misschien iemand waar ik ongeveer op moet tellen wat ik nodig heb voor ongeveer 4 weken? Wat zijn jullie ervaringen met kosten voor eten etc?
Ik heb ongeveer 1000 tot 1500 te besteden voor 3 tot 4 weken. Hier moet nog wel het verblijf van de 3e en eventueel 4e week vanaf maar dat kan ik ook nog met cc betalen mocht dat nodig zijn. ( Ik krijg 3/4 e week weer loon dus betaal het dan weer af)

Hebben jullie veel meer nodig gehad? Of is dit opzich wel te doen?
Ik ben niet van plan om er bijzonder duur te gaan doen, beetje leuke dingen shoppen en gezellig maar niet duur eten.

Ben benieuwd! :P
Greeetzzzz

edit: Nog wat vragen met betrekking tot het boeken van een hostel voor de 3e en 4e week. Eerder werd geloof ik al gezegd dat het beter is dat ruim van te voren te doen ivm beschikbaarheid. Hoe zit het dan met annuleren? Is dat ook alleen met geldige reden? Of verschilt dat per hostel?
Ik zit een beetje rond te snufflen en zie nu een hostel in miami beach voor 179 dollar voor 9 nachten, ik kan me dat totaal neit voorstellen zo goedkoop :oops:
Er staat ook bij annuleren: kosteloos bij annulering tot 2 dagen voor de aankomstdatum. Is dat gebruikelijk?
Ik wil me van de ene kant nog niet vastleggen, maar natuurlijk ook niet het risico lopen dat alles dadelijk vol zit......

:roll:
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Poeh, volgende week zaterdag is het al zover! Ben al heel ver met alle voorbereidingen en vroeg me af wat het verstandigste is.
Ik ga vanuit de school vele excursies doen enzo, maar ik weet niet welke week wat er allemaal te doen is. Is het dan wel verstandig om een new york pass aan te schaffen? Die zijn er toch voor een beperkt aantal dagen en ik weet niet of ik dat ga redden en de kosten er dan uit haal.

Aangezien ik 4 weken de tijd heb om alles te zien en te doen, is het misschien dan toch beter het zonder de pas te doen? Kan ik hem ook halen wanneer ik daar ben, of moet ik m van te voren bestellen thuis online?

Groetjes!
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Als je nu eerst eens naar de site van New York city pass gaat en vervolgens kijkt welke attracties je wilt gaan bekijken...dan kan je uitrekenen of de new york pass voor jou voordelig is. Natuurlijk kan je de pas ook in new york aanschaffen maar ik weet niet wat je er dan voor moet betalen (wellicht is via internet bestellen voordeliger).
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hey, dat had ik inderdaad bekeken. Ik dacht alleen dat wanneer ik bijvoorbeeld vanaf maaandaag de pas zou hebben, dat ik vanaf dan 7 dagen (bijvoorbeeld) heb om deze te gebruiken.

Maar nu lees ik dit: If you elect to collect your pass(es) in New York, we will email a collection voucher for you to print out and bring to one of our pick up locations.

Please note – Collection option is free of charge, your Pass(es) are activated the first time you use it, not when you collect them. So what are you waiting for – buy now & save in NYC.

Dus als ik het goed begrijp kan ik de pass online bestellen, bijvoorbeeld op een zondag ophalen, maar als ik m op dinsdag voor het eerst gebruik, is hij vanaf dinsdag 7 dagen geldig en dus niet vanaf de zondag wanneer ik de pas ophaal.....
(ik ga niet voor niks een cursus engels doen :wink: )

Ik zie inderdaad ook dat hij online goedkoper is dan wanneer ik m in NY koop, maar aan de andere kant zou ik m dus ook in NY online kunnen bestellen, zoals ik het lees tenminste.

http://www.newyorkpass.com/lastminute-orders.aspx

Als ik het verkeerd heb hoor ik dat graag :D
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Op de New York city pass zit een chip ingebouwd. Zodra je de pas bij de eerste attractie gebruikt, start de geldigheid van de pas.
Dus als je de pas zondag haalt en je gebruikt hem dinsdag, dan gaat de geldigheid vanaf dinsdag lopen.

Natuurlijk kan je de pass ook bestellen in new york city, mits je natuurlijk over internet en een credit card beschikt!
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

thanks, ik ga daar dan online een pass bestellen, heb inmiddels een cc, dan kan ik beter een inschatting maken of ik het eruit ga halen met de dingen die we vanuit de cursus doen. anders kan ik altijd nog in de 3e week een pass aanschaffen want dan doe ik geen cursus meer.

In ieder geval thanks! :thumbup:

en nu verder zenuwen want aankomende zaterdag is het al zover!!! :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer