Er zijn ook mensen die een eigen bedrijf hebben en niet willen trouwen met hun partner omdat ze bang zijn dat, ookal trouwen ze onder voorwaarden, hun partner alles zal proberen af te nemen van de zaak die zij zelf hebben opgebouwd. Of dat terecht is ja of nee is een andere discussie, maar dat en zoals gezegd zaken zoals allimentatie kan een reden zijn waarom mensen niet willen trouwen. Dus tegenover de rechten, staan ook wat plichten
Mijn beide broers, allebei alllang samenwonend zonder kinderen, mijn schoonzusje met kinderen en samenwonend, allemaal niet getrouwd. hebben geen van allen een bedrijf. Allimentatie zal je toch moeten betalen als je een kind verwekt hebt daar maakt een boterbriefje weinig verschil. Als ik mijn broers deze vraag over trouwen stel trekken ze hun schouders op en weten het eigenlijk ook niet. Wel hebben ze allebei een samenlevingscontract (of hoe dat ook mag heten)
Nu snap ik persoonlijk de aversie niet om het partnerschap bij twee mensen van hetzelfde geslacht niet ook gewoon huwelijk te noemen
Het woord huwelijk is in de VS een diep geworteld iets en hoort daar om religieuze redenen een verbintenis tussen man en vrouw te zijn. Waar om daaraan tornen?
Dat je voor gelijke rechten gaat ben ik met je eens, maar dat men dat dmv het beladen woord huwelijk moet doen?
Je kunt de vraag ook omdraaien.
Wat is de reden dat een homostel zonodig in het huwelijksbootje moet treden?
Je kunt ook gewoon vechten voor je rechten toch?
Dan heb je een stuk minder last van de conservatieve achterban.