Nou nou, zo kan ie wel weer. Ik heb niemand aangevallen op zijn of haar intellect.nitwit schreef:Poetry mijn achtergrond is theologie ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Iemand aanvallen op zijn of haar intellect is erg laag! Zoals jij er over spreekt lijkt het er meer op dat jij het van horen zeggen hebt. Je kan de bijbel op verschillende manieren lezen. Er zijn mensen die zeggen dat het het letterlijke woord van god is en daar naar leven, maar ze vergeten hierbij dat je zelfs als je letterlijk alles als het woord van god wil zien nog steeds te maken hebt met de menselijke vertaling ervan. Hier gaan veel dingen mis. Theologen hebben al vaak dingen weer moeten herzien. Het is niet zo zwart wit. Laat mensen die er anders over denken in hun waarde. Als jij wil geloven dat jou waarheid klopt is dat je goed recht. Blijf jezelf wel afvragen of je nog steeds je naasten lief hebt met jouw houding!
Het feit dat je theologie heb gestudeerd zegt niks. Ik heb dominees horen roepen dat God niet bestaat.
Ik ben een christen en daarmee bedoel ik dat ik de keuze in mijn hart gemaakt heb dat de Here Jezus zoon van God is en mijn leidsman. Christen ben je alleen wanneer je de keuze maakt om Hem te volgen en niet omdat je ouders of omgeving dat is.
Mijn volgen van de Here is niet gebasseerd op aangeleerd gedrag maar op ervaring.
Ik ben gezegend om op zeer jonge leeftijd van God te mogen hebben gehoord en in de jaren daarna heb ik Hem mogen leren kennen.
Weten wie God is, is NIET Hem kennen. Hem leer je alleen kennen waarneer je een relatie met Hem aangaat, wat betekent dagelijks bidden.
Ik heb diensten van verschillende stromingen bijgewoond puur om te zien hoe ze de Here aanbidden/lofprijzen. En nee ik ben niet zoekende, ik ben God gebonden en niet stroming.
Daarmee bedoel ik dat ik God volg door Zijn zoon de Here Jezus. Ik volg geen kerk maar ik volg mijn Here Jezus. Ik leef naar de regels van God en niet naar regels door de mens opgesteld.
Ik wil best een gesprek met je aangaan over mijn Here maar dan met respect.
Zoals jij je eigen mening mag hebben mag ik het ook.
Graag met respect een discussie aangaan. Je hebt theologie gestudeerd dus dan weet je dat de Here Jezus met respect met iedereen omging. Als christen dient Hij (de Here Jezus de christus) jou voorbeeld te zijn, ik ga er even vanuit dat je christen bent of is er een ander reden waarom je theologie hebt gestudeerd.