Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KLM: Boeing 747 of 777 - entertainment

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dirkD
Amerika-ontdekker

KLM: Boeing 747 of 777 - entertainment

Bericht door dirkD »

Hallo iedereen,

In april volgend jaar gaan mijn vrouw en ik een rondreis maken in het zuidwesten van de USA.

In principe zouden we vanuit Amsterdam naar LA vliegen, en ook zo terugkomen.
We wonen wel in Belgie, maar ik houd van rechtstreekse vluchten (niet panisch rond vliegen, maar ook geen held :wink:)

Ik zag op de KLM site dat KLM op LA vliegt met een Boeing 747 of 747-Combi.
Daarnaast vliegt KLM ook wel op SF, maar dan met Boeing 777.

Naar ik heb begrepen zijn de 777's de moderne variant, en bevat elke stoel een multimedia-scherm, terwijl de 747's nu stelselmatig geupgrade worden.
Ik had begrepen dat alle 747's van KLM gedurende dit jaar aangepast zouden worden.

Weet iemand of echter de toestellen op de lijn AMS-LA reeds aangepast zijn?
Verder zag ik dat je op sommige dagen een 747-400 kan nemen, en op andere een 747-400 combi (minder zitplaatsen + cargo ruimte).
Enige voorkeuren voor de ene of de andere?

In de 747-400 heb je dan ook nog de (betalende) optie om op zgn two-seat-rows te zitten, lekker met zijn tweetjes.. Is dit wat, zo achteraan in het vliegtuig zitten?

Alvast bedankt,

Dirk
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: KLM: Boeing 747 of 777 - entertainment

Bericht door Njit »

Volgens mij kun je er nooit 100% vanuit gaan dat je een bepaalde kist hebt. Kan zomaar veranderd worden als er een schema aangepast wordt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Er werd in 2008 (laatste keer dat ik met KLM vloog) al gesproken over een "update programma" voor de KLM toestellen,
zou per toestel 6 weken duren. Als ze dat nu nog niet gefixed hebben voor de 747's (bron:KLM site),
vrees ik dat het er ook nooit gaat komen in de oudere KLM toestellen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

KLM is nog druk bezig met de update van de 747´s, van de 22 toestellen zijn er inmiddels 12 klaar, 1 wordt er op dit moment omgebouwd en er moeten er dus nog 9 gedaan worden, alle full passenger 747´s zijn inmiddels aangepast.

Ik zou altijd zo ver mogelijk naar voren in het vliegtuig willen zitten, hoe verder naar voren hoe minder lawaai en dus meer comfort, de beste economy plaatsen in de KLM 747´s zaten altijd links voorin het toestel naast de enorme keuken, maar dat is inmiddels economy plus geworden en daar moet dus voor bijbetaald worden, het is het geld wel waard, het is een erg fijne plaats om in dit toestel te zitten.

Welk toestel er ingezet wordt op LA is niet te zeggen, elke dag kan het weer een andere 747 zijn, het is niet zo dat 1 teostel steeds heen en weer vliegt.

En verder is het zomerschema voor volgend jaar nog helemaal niet bekent, meestal wordt dat pas eind februari definitief, pas dan kun je met iets meer zekerheid zeggen welk(e) toestel(len) er ingezet gaan worden naar LA.
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Bedankt voor alle feedback :thumbup:

Dus alle full passenger 747's (dus alle behalve de combi's) zijn reeds omgebouwd?
Elke zetel heeft dan zijn eigen entertainment system?

Als ik de boekingsengine bekijk voor april, geeft hij alternerend een 747-400 of een 747-400 combi aan (bv voor een vlucht op vrijdag een combi, op zaterdag een full passenger)..
Dat is dan nog maar indicatief?
Of ligt dit al wel vast voor april 2011 (valt dit onder zomer?)?

Op dit gebied ben ik een leek, dus als ik domme vragen stel :wink:

groetjes,
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het zomerschema wat van 1 april tot 31 oktober loopt is pas definitief ergens begin februari 2011, tot die tijd is alles maar voorlopig, nou vliegt de KLM sinds jaar en dag naar LA met de 747 combi, maar dat kan zomaar veranderen, als er meer capaciteit nodig is kan de 747 full passenger ingezet worden of de 777-300 (daar gaan er nog 10 meer in dan in de KLM 747).

Het moet trouwens raar lopen als nog niet alle 747's in april volgend jaar aangepast zijn hoor, er is nog 1 KLM asia 747 combi die op dit moment omgebouwd is tot full passenger, en die zal zo'n beetje als laatste bij de ombouw weer naar combi voorzien worden van IFE, maar die vliegt normaal gesproken alleen maar naar Azië.

En domme vragen zijn er niet hoor.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik weet niet hoe het bij de KLM is, maar toen ik vorig jaar met United terugvloog van NL naar de US zou dat volgens de dienstregeling met een 777 gaan. Pas bij het boarden zag ik dat het een 767 was; klein geen eigen entertainment systems en het achterste deel cargo. Op mijn vraag waarom een 767 in plaats van een 777 zei het personeel: "Fewer than expected passengers today, last minute equipment change." Ik vond het ook vreemd dat dit toestel alleen maar van die centrale monitors had en geen beeldschermpjes in de stoelleuning. Ik dacht dat alle moderne toestellen dit inmiddels hadden.

Niet dat het veel uitmaakte voor mij. Vliegtuigen zijn voor mij net bussen; puur vervoer en zo gauw de wielen los zijn slaap ik als een roos.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

8 juli met een 777 naar SF gevlogen. Dit was een paar maanden eerder in de KLM planning nog een 747-400. Ook onze terugvlucht is veranderd. Van een 747 naar een 777 (NY-Amsterdam) Je kan er dus nooit vanuit gaan dat het toestel wat bij boeking wordt genoemd ook daadwerkelijk vliegt.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Harry schreef: Het moet trouwens raar lopen als nog niet alle 747's in april volgend jaar aangepast zijn hoor, er is nog 1 KLM asia 747 combi die op dit moment omgebouwd is tot full passenger, en die zal zo'n beetje als laatste bij de ombouw weer naar combi voorzien worden van IFE, maar die vliegt normaal gesproken alleen maar naar Azië.
Wij vliegen in januari met KLM met een 747 combi naar Thailand. Volgens Seatguru moet die dan aangepast zijn als ik het zo lees:

All World Business Class seats feature personal in-seat video screens with 12 video channels. KLM is in the process of updated economy class with the in-seat entertainment system. By October 2010, all 22 Boeing 747-400 Combi aircraft will be retrofitted. On the aircraft that have not yet been updated, there are overhead video screens throughout the cabin.

Marjon
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

wij hadden op onze heenreis 2 stoelen naast elkaar, dit was bijna helemaal achterin het voordeel was dat je niet helemaal tegen het raam aanzat dus je kan zowel links als rechts lekker je benen (schuin) strekken. Verder voor niemand opstaan best lekker.
Nadeel was dat in amsterdam je wel 2 sluizen had waar je in kon alleen in la niet dus het hele vliegtuig moest eruit voordat wij konden en dan duurt het bij de immigratie langer
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

lianne88 schreef:wij hadden op onze heenreis 2 stoelen naast elkaar, dit was bijna helemaal achterin het voordeel was dat je niet helemaal tegen het raam aanzat dus je kan zowel links als rechts lekker je benen (schuin) strekken. Verder voor niemand opstaan best lekker.
Nadeel was dat in amsterdam je wel 2 sluizen had waar je in kon alleen in la niet dus het hele vliegtuig moest eruit voordat wij konden en dan duurt het bij de immigratie langer
Dit zijn bij KLM wel zitplaatsen waar je extra voor moet betalen, dacht 25 euro per stoel voor een enkele reis! Als je geluk hebt krijg je deze bij het inchecken gratis.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op de vlucht 601 KLM van Adam naar Lax staat op 5 aug we vliegen met een 747-400 athans zo ziet het er nu uit. Maar ik lees niks over persoonlijk systeem... alleen dit:
KLM added several rows of Economy Plus seats. Platinum Flying Blue members and passengers with fully flexible Economy tickets pay nothing extra for an Economy Comfort seat. Flying Blue Gold members receive a 50% discount and Flying Blue Silver members pay 25% less.

KLM is in the process of updating the World Business section of their 747 aircraft with new lie-flat seats and outfitting all seats with Audio and Video On Demand and AC power.
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KL ... e=20100805
Als je op een stoel klikt.. zie je dat ze alleen overhead video hebben en geen power.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Vrienden die naar New York vlogen met KLM hebben de 777 heen gevlogen, MET IFE en de 747 terug, ZONDER IFE. Ik heb zelf heen en terug de 777-200ER gevlogen en was erg tevreden met de IFE aan boord. De stoelen zaten voor mij erg comfortabel!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

schellie schreef:
lianne88 schreef:wij hadden op onze heenreis 2 stoelen naast elkaar, dit was bijna helemaal achterin het voordeel was dat je niet helemaal tegen het raam aanzat dus je kan zowel links als rechts lekker je benen (schuin) strekken. Verder voor niemand opstaan best lekker.
Dit zijn bij KLM wel zitplaatsen waar je extra voor moet betalen, dacht 25 euro per stoel voor een enkele reis! Als je geluk hebt krijg je deze bij het inchecken gratis.
Dat moet dan haast wel, ze gaf deze aan ons omdat we niet naast elkaar konden zitten anders!
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
anne44
Amerika-newbie

Personal entertainment syteem in economy class KLM

Bericht door anne44 »

Hoi,

Is iemand recent nog met KLM naar Los Angeles gevlogen. Ik heb vernomen dat alle Boeings 747 dit jaar worden uitgerust met een Personal entertainment systeem, zo'n eigen tv scherm in de stoelen. Wilde even weten of dit al zo is, of vliegen er nog steeds kisten waar het nog niet is aangepast.

Wij vliegen op 19 september richting Los Angeles en was gewoon benieuwd.

groet Anne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Re: Personal entertainment syteem in economy class KLM

Bericht door Njit »

Exact dezelfde vraag is hier al gesteld: viewtopic.php?f=10&t=29186

Note mod (Marjan):
Om genoemde reden zijn deze topics nu samengevoegd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bramster
Amerika-expert

Re: Personal entertainment syteem in economy class KLM

Bericht door Bramster »

Bij seatguru.com staat er nog steeds "overhead TV" vermeld. Maar ik weet echter niet hoe actueel seatguru is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer