Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Denise25: On the road..!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Denise25
Amerikafan

Re: Reis Denise25: Jackson-Salt Lake City-Moab (nog 1 maand!

Bericht door Denise25 »

Hello!
Over precies een maand zitten wij in het vliegtuig op naar de States, ein-de-lijk! Al het voorbereidingswerk zit er zo goed als op, het is nu alleen nog een kwestie van finetunen. Ik ben even 'lost' in het stuk van Jackson naar Salt Lake City, welke route kunnen wij het beste nemen? Is er onderweg iets wat we niet moeten missen? De routeplanner geeft de 89 aan, dit lijkt me ook de enige oplossing (of omrijden via de 189, maar ik heb geen idee of dat een betere route is). Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de route Salt Lake City naar Moab, kom ik op de 6 nog 'must sees' tegen? Wij rijden trouwens vanuit SLC naar Arches NP voor de Fiery Furnace walk.
Thanks!
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis Denise25: Nog 2,5 maand!

Bericht door Stan.Gobien »

Voor de route van Jackson naar SLC, hadden wij het advies opgevolg van iemand hier om via Bear lake te rijden. Scheelde volgens de GPS iets van 30 min ofzo, maar een leukere route om te rijden. Met een stuk in de heuvels en dan uitzicht op Bear Lake.
Dicht bij SLC hebben wij ook nog een stop gemaakt op Antelope Island SP (voor het Great Salt Lake).
Denise25
Amerikafan

Re: Reis Denise25: Jackson-SLC-Moab (nog 1 maandje!)

Bericht door Denise25 »

@ GoBien: Thanks, ik heb je reisverslag gelezen trouwens! Dan rijden we via Bear Lake, ben je nog andere fotostop-momenten tegengekomen?
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

BearLake inderdaad, wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan vanwege het weer ( erg veel regen en we dachten dat dit in de bergen erger zou zijn) maar heb nog steeds spijt. De andere route is vreselijk saai.
De route SLC naar Moab zou ik via de interstate 70 maken, via de San Rafaell Swell. Een prachtige route, een van de mooiste interstates, erg afwisselend met regelmatig stopplekken voor foto's. http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_70_in_Utah

Hoeveel tijd heb je hiervoor?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2008 de I70 naar Moab, dat is inderdaad een prachtige weg, zie ons reisverslag. Had ik al eerder geschreven zie ik.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Alleen toen er een hoop koeien de weg versperden (Open Range), gevolg door een cowboy op een paard die ze aan het leiden was :D
Als je Antelope Island wil bezoeken, spray dan anti-mug spray. Het zat er namelijk vol, al noemden ze daar Biting Gnats.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik lees de rest van het topic nu pas goed, heb het eigenlijk gemist omdat we in april/mei zelf in de USA zaten, waaronder 4 nachten Moab ( voor de derde keer) dus daar verveel je je echt niet.

Maar heb je al een antwoord op Cody? We waren daar in september 2009. Dan is er geen rodeo meer. Maar wat er wel is: een prachtig museum met voor elk wat wils; indianen geschiedenis, cowboys, geweren, kunst. Verder gewoon een leuke plaats met leuke winkeltjes, bv handgemaakt laarzen ( ook goedkope Uggs?!)

Hoe verloopt de reis van Rapid City naar Cody en verder? Gaan jullie via de Bighorn Mts, de 14a? Prachtige route. zeer aan te raden. Lange rijdag maar we hebben nog een flinke wandeling gemaakt bij het Medicine Wheel. ( we kwamen trouwens van Devils Tower) En vanaf Cody via de beartoothroute en Lamar vallei naar Yellowstone noord: wildspotten. Houd je rekening met wegwerkzaamheden bij yellowstone? Misschien kan Stan je daar meer over vertellen.
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

@ Thuul: Thanks, goed om te horen dat er nog een voorstander van de route via Bear Lake is. Op zich hebben we hier de hele dag de tijd voor: we vertrekken in de ochtend uit Jackson en in Salt Lake City heb ik aantal opties om te bezichtigen, maar dat kan ook in de namiddag. We zullen dan ook de I70 pakken van SLC naar Moab, is een uurtje om, dus valt nog mee! Wat betreft Cody hebben we het anders opgelost: mijn vriend heeft uiteindelijk toch nog een paar dagen in augustus vrij gekregen, dus wij zijn 29 augustus in Cody, een van de laatste dagen dat er nog rodeo's zijn. Ik vind Cody ineens nog aantrekkelijker vanwege de goedkope Uggs, haha! Over de route van Rapid City naar Cody heb ik nog niet echt nagedacht (heel eerlijk), ik heb me eigenlijk voorgenomen dat het een saaie rit wordt die we moeten opleuken met de nodige picknick-stops, maar verder niet eigenlijk. Ik heb wel van Cody naar Yellowstone de Beartooth Pass op de planning staan, maar ik twijfel of ik het omrijden echt de moeite waard vindt, klinkt misschien stom. Ik heb Grand Teton NP ook al behoorlijk onderschat heb ik begrepen!

@ Marianne: Altijd goed om te weten welke route jullie experts rijden, ik heb me teveel verdiept in 'wat te doen' i.p.v. 'hoe er naar toe'.

@ GoBien: Lijkt me helemaal leuk om ze in hun eigen natuur te zien.

Volgens mij zit de route nu aardig in elkaar, maar mochten jullie nog op- of aanmerkingen hebben, suggesties, tips, noem het maar op, dan hoor ik het uiteraard graag.

Groet!
Denise
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Oh wat slim voor die rodeo. Ik wil nog wel een keer terug voor de pow-wow in juni.
Hele leuke winkel hoor: Waynes Bootshop, schijnt erg beroemd te zijn en ze helpen je uitstekend. Ga niet in fout koffie te drinken bij het hotel daar op de hoek, binnen kijken is erg leuk, een echt Buffalo Bill geval genoemd naar zijn dochter: Irma. Maar de koffie is drap!

Van Cody naar Yellowstone is niet echt om via de noordroute, je kunt altijd een stukje van de 212 op en neer rijden om te proeven van de beartooth. De rest is ook mooi. Wanneer je de 120 en 296 pakt kom je in de Lamarvalley terecht, een van de mooie plekken om in die tijd van het jaar wild te spotten. En vandaar kun je naar beneden. Via de rechstreekse weg via de Sylvan Pass kom je bij het Lake uit en zul je als je niet alleen Old Faithfull en het Lake wil zien toch ook naar het noorden moeten rijden.

En van RC naar Cody dus de 14a.: een prachtige bergrit met het medicine wheel en de bighorn canyon

viewtopic.php?f=16&t=28993&p=474387&hilit=medicine+wheel#p474387

viewtopic.php?f=16&t=20697&p=326574&hilit=medicine+wheel#p326574

En tussen RC en Sheridan heb je Devils Tower natuurlijk ( maar dat is wel echt om op een dergelijke lange rijdag) en kun je als je een beetje van geschiedenis houdt in gedachten houden dat daar veel belangrijke indianenveldslagen zijn geweest, met een paar rake overwinningen door de indianen. Goed kijken en met wat verbeelding dan zie je vast nog wel ergens eentje rijden :wink:
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

Hi Thuul,

Thanks voor de tips weer. Ik zal inderdaad via de 14A rijden, ik heb ook al een enthousiaste reacties kunnen lezen in eerdere topics. Devils Tower laat ik denk ik voor wat het is, het is inderdaad een omweg en we hebben die dag al behoorlijk wat kilometers die wij moeten afleggen. Maar wellicht denk ik daar terplekke ineens anders over als we door het tijdsverschil nog steeds vroeg op zijn (lees: mijn vriend dan, ik ben altijd een vroege vogel!). Ik ben benieuwd naar de rodeo in Cody, ik hoop dat het echt een beetje het cowboy gevoel geeft wat ik verwacht!

Over 3,5 week vertrekken we! :D

Groet!
Denise
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

veel plezier :thumbup: en kijk uit voor beren ( niet gaan aaien!!) :wink:
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Denise we zijn net terug en hebben in Moab in Reds cliff lodge gelogeerd.
Fantastischs mooi.Ik weet niet of je van paardrijden houd?
zowel dan is dit een aanrader drie uur lang door de mooie omgeving
en ook een stuk van Arches.
Salt lake city hadden wij voor twee dagen gereseveerd maar naar een nacht zijn we weg gegaan.
Een stad zonder sfeer en chagerijnige mensen.
Alleen temple square vondt ik leuk.
Voor de rest veeel zwervers en de winkels sluiten om zes uur.
Antelope islands heb ik ook bezocht.
Dat vondt ik zo smerig.Overal muggen en zelfs na goed ingesmeerd te zijn
met deet hadden de steekvliegen ons toch nog te pakken.
In het salt lake heb ik tot mijn enkels in het water gestaan maar het water was
vol met muggen.
Je gaat een fantastische vakantie tegemoet veel plezier.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Cody is een ontzettend leuk plaatsje.
De rodeo vonden wij absoluut de moeite waard.
Ga een beetje bijtijds en pak de grote overdekte tribune
aan de overkant.Deze kant op wordt de show gegeven
en zie je veel meer dan de tribune waar je meteen langsloopt.
Uggs kun je ook heel goedkoop vinden in de grotere waren huizen.
Vergeleken met hier scheelt dat ontzettend veel geld.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Ik begrijp dat je wil wandelen in Arches?
Het is zo ontzettend heet daar neem goed water mee.
In het park zijn geen voorzieningen behalve toilets.
Het arches park ligt vlakbij de Reds cliff lodge
je rijdt zo heen, misschien kun je Arches beter
vroeg in de ochtend of later op de avond indelen?
Wij waren aardig moe naar de rit van Salt lake naar Moab.
En hebben bij de informatie balie in Moab ook nog na
moeten vragen waar de Reds cliff lodge lag.
Tom tom herkende het adres niet.
Als je Moab in rijd is het de weg na Arches park aan je linker hand.
Deze weg loopt langs de colorado en naar 14 mile ligt het hotel.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Reds cliff lodge ligt aan de UT-128 een van de mooiste scenic byway van Utah.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Aan die brug waar ze aan het werken zijn naar links :D

Delicate Arch tegen de avond lopen is echt zeer mooi en leuk.
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

@ Thuul: Dank je, ik hoop (net zoals iedereen) de beren tegen het lijf te lopen :wink:

@ Eric44051: Ik verwacht heel wat van Red Cliffs Lodge, heb een beetje een ideaal plaatje in mijn hoofd, dus ik ben benieuwd! Paardrijden zijn we van plan te gaan doen in Monument Valley, maar Moab is nog wel een optie. Ik heb een vermoeden dat mijn vriend niet naar Antelope Island wilt, hij begint al te piepen als er een mug in de buurt is :lol:. Bedankt voor de tip over de rodeo, ik wil natuurlijk wel goed zicht hebben! Water zal ik inderdaad genoeg meenemen, we hebben alleen tickets voor de fiery furnace walk om 14:00, het midden van de dag dus... Daar had ik wel even wat handiger over kunnen nadenken :( .

@ Eric44051, Rob en GoBien: ik ben donkerblond, maar heb regelmatig hoogblonde acties, dus als ik Red Cliffs Lodge nu nog niet kan vinden... :shock: :D

@ GoBien: Ja, Delicate Arch doen we in de avond, staat op de planning. Koelt het trouwens in de avonduren erg af? Ik ben 2 jaar geleden in maart geweest, dus weet niet hoe de temperatuur is tijdens de warme dagen/avonden. Dat het heet is, das in ieder geval duidelijk, maar in de avond?

Groet!
Denise
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Denise25 schreef: Water zal ik inderdaad genoeg meenemen, we hebben alleen tickets voor de fiery furnace walk om 14:00, het midden van de dag dus... Daar had ik wel even wat handiger over kunnen nadenken :( .
Wij hebben het 's ochtends gelopen, maar ik denk dat het 's middags nog wel meevalt want je loopt veel in de schaduw.

Marianne
Denise25
Amerikafan

Re: Reis Denise25: deze maand gaan we ein-de-lijk!

Bericht door Denise25 »

Oke, goed om te weten, dank Marianne!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: Reis Denise25: deze maand gaan we ein-de-lijk!

Delicate Arch is een steile lastige trail, maar gelukkig niet zo lang van duur. Wij liepen de trail rond 18h en waren terug rond 20h denk ik.
Het was 3 Juli, we liepen in t-shirt en hadden geen koud. Bij de wandeling naar Delicate Arch was ik mijn pet vergeten, maar ik heb geen last gehad. De zon was niet meer zo sterk dat ik last had.
Mijn vrouw struikelt altijd over alles en is een beetje nachtblind, daarom zijn wij voor zonsondergang al terug gekeerd naar de auto. Anders hadden we zeker gebleven tot zon onder samen met de +-100 anderen.
Vergeet Landscape Arch niet, die is zeer mooi, maar de zon zit in de namiddag wel slecht om foto's te trekken, wij liepen de trail net voor we Delicate Arch deden en de zon was net genoeg uit beeld.

http://reizen.gobien.be/index.php/blog/ ... arches-np/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer