Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

paardrijden bij de indianen !!??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
vneske
Amerika-newbie

paardrijden bij de indianen !!??

Bericht door vneske »

Wie heeft er paardrij ervaringen?
Wij gaan van LA naar SD naar palm sp., prescott ,kayenta ,mon.vall. ,Gr.Can.,Las V.,San F dan Santa B terug naar LA maar wie weet er adressen waar we kunnen paardrijden of waar je grote paarden ranches hebt waar je mee kan doen of rijden of kijken naar show's of wedstrijden??
Ik heb 2 dochters 8 en 6 jaar die weg zijn van paarden dus we zoeken voor hun leuke dingen op weg waar zij naar uit kunnen kijken.
ik hoor het graag!!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: paardrijden bij de indiaanen !!??

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Vanessa,
Misschien is het handig als je je route per dag even opschrijft, dan kunnen we ook zien waar de meeste ruimte zit om te gaan paardrijden. Je kunt in elk geval bij Monument Valley paardrijden, en ook bij Bryce, maar dat zie ik niet in je route. En hoe rij je van Las Vegas naar San Francisco?

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

je kan op heel veel plaatsen paardrijden, een paar voorbeelden :

- Los Angeles, in Griffith Park ( sunset ranch, dicht bij de HOLLYWOOD letters)
- omgeving Sedona ( prachtige omgeving )
- in Canyon de Chelly, met een indiaanse gids ( heel mooi + waden door de rivier )
-Yosemite
- omgeving Sequoia NP ( Three Rivers)

Misschien de route eens volledig geven

Jacques
vneske
Amerika-newbie

Bericht door vneske »

19-08 1 Do Aankomst LA LA verblijf hotel
20-08 2 Vr LA LA verblijf hotel
21-08 3 Za LA San Diego verblijf 129.2 mijl
22-08 4 Zo San Diego San Diego verblijf
23-08 5 Ma San Diego Palm Springs 123 mijl
24-08 6 Di Palm Springs Prescott 276 mijl
25-08 7 Wo Prescott Tuba City 173 mijl
26-08 8 Do Tuba City Canyon de Chelly 191 mijl
27-08 9 Vr Canyon de Chelly Kayenta (Moment Valley) verblijf 129 mijl
28-08 10 Za Moment Valley Monument Valley verblijf
29-08 11 Zo Moment Valley Grand Canyon 177 mijl
30-08 12 Ma Grand Canyon Las Vegas veblijf CIRCUS camp. 278 mijl
31-08 13 Di Las Vegas Las Vegas verblijf CIRCUS camp.
1-09 14 Wo Las Vegas Las Vegas verblijf CIRCUS camp.
2-09 15 Do Las Vegas Bakersfield (via calico) 146+141
3-09 16 Vr bakersfield San Francisco 283 mijl
4-09 17 Za San Francisco San Francisco verblijf
5-09 18 Zo San Francisco San Francisco verblijf
6-09 19 Ma San Francisco Santa Cruz 78.2 mijl
7-09 20 Di Santa Cruz Santa Barbara 292 mijl
8-09 21 Wo Santa Barbara Santa Barbara verblijf
9-09 22 Do Kamper inleveren LA LA shoppen en verblijf hotel 100 mijl
10-09 23 Vr LA DISNEY LAND !!!! LA verblijf hotel 34 mijl
11-09 24 za terug vlucht

dat is onze route !!
en bedankt voor de reactie's.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

paardrijden in canyon de chelly en/of monument valley ( wel duur), dus echt bij de indianen, kan in dit schema ingepast worden.
Ook in en rond Sedona kan je mooie tochten maken, maar jullie verblijven in Prescott.
In de heuvels rond San Francisco kan men ook paardrijden ( geen ervaring mee), waardoor er mooi om de week een tochtje zou gemaakt worden.

Van Prescott naar Tuba City rijdende zou je in Flagstaff Walnut Canyon NM kunnen bezoeken, de kids kunnen daar junior ranger worden ( met afleggen eed en al ).
En even voorbij Cameron heb je op de 160 de gekende dino-pootafdrukken, ook wel plezierig voor de kinderen. Voorbij Tuba City heb je net naast de 160 dan de enorme olifantenpoten, je moet het maar doen : in Arizona tussen olifantenpoten gaan staan.

Indien langs Sedona gereden wordt heb je daar ook de gekende wandeling door Oak Creeck Canyon, met ontelbare malen beekje oversteken ( weeral plezierig...)

Disneyland op de laatste dag, een formidabele afsluiter. Om 21u00 heb je er aan de vijvers de formidabele Fantasmic, onmiddellijk gevolgd door het vuurwerk ( dat je van daar ook kan bekijken). Om een goede plaats voor Fantasmic te veroveren moet er wel iemand zeker 2uur vooraf gaan postvatten ( toen wij er een maand geleden waren waren velen al 3 uur vooraf op post !).

Jacques
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Re: paardrijden bij de indianen !!??

Bericht door NadineUSA »

Hoi,

Mijn vriend en ik hebben 3 weken geleden paardgereden in Monument Valley en het was het hoogtepunt van onze vakantie. We waren maar met z'n 2e en een begeleidende indiaan dus dat was echt luxe. Allebei hadden we geen ervaring maar 1,5 uur later reden we toch behoorlijk hard door Monument Valley. Het was echt een geweldige ervaring en ik kan het iedereen aanraden. Je voelt je bijna een echte indiaan of cowboy ;)
We hebben geboekt bij Roy Blacks Tour, het is wat duurder dan een jeeptocht maar het geld dubbel en dwars waard.

Succes met zoeken.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Wij hebben een aantal dagen paardgereden bij Ruby's Horserides. We hadden er veel van verwacht en eigenlijk is het best meegevallen maar let op dat je niet IN Bryce Canyon zult rijden maar in Dixie National forest met zo een kleine blik op een aantal hoodoo's. Een groot verschil toch wel als je nadien in Bryce Canyon wandelt en daar de horse trails ziet lopen. *jaloers*

Tevens kun je in Monument Valley tijdens de self drive bij Fords Point gaan paard rijden. ik dacht dat de prijs iets van een 45$ was per persoon voor een uur.

groetjes uit Cameron Trading Post.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of julile overnachtingen al vastliggen, maar als dat zo is, dan zou ik zeker voor Monument Valley kiezen, want daar heb je meer dan genoeg tijd. Ik begrijp trouwens niet zo goed waarom je in Kayenta overnacht en niet bij Monument valley zelf (Goulding's Campground).

En mocht er nog iets te schuiven zijn, dan misschien een dag extra tussen Las Vegas en SF en een nacht in Sequoia NP kamperen?
Ik ben wel beneiuwd hoe jullie het met het vervoer in LA doen.

Marianne
vneske
Amerika-newbie

Bericht door vneske »

Dank je wel allemaal ik heb hier enorm veel aan.
Ik ben al gelijk aan het googlen geslagen.
Vooral omdat ik nu plaatsnamen heb kan ik echt aan de slag.
Verder staan er geen overnachtingen vast dus we kunnen nog alle kanten op.
Ik kan niet wachten nog 3 weekjes en dan ........ YES!!!!!!!!!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wij hebben een aantal dagen paardgereden bij Ruby's Horserides. We hadden er veel van verwacht en eigenlijk is het best meegevallen maar let op dat je niet IN Bryce Canyon zult rijden maar in Dixie National forest met zo een kleine blik op een aantal hoodoo's. Een groot verschil toch wel als je nadien in Bryce Canyon wandelt en daar de horse trails ziet lopen. *jaloers*
He dat was ook zo, dat zouden jullie gaan doen. Was het inderdaad erg anders? Vrienden van ons doen steeds voorkomen dat het niet veel zou uitmaken. Wij hebben indertijd die tocht door de canyon gemaakt. Paardrijden is het natuurlijk niet. Dit ging vrijwel stapsgewijs - gelukkig - op die smalle richeltjes :wink:

Maaar ik blijf erbij, een van de mooiste ervaringen van die vakantie!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de route nog helemaal open is, kijk dan ook eens naar plaatsen met wat meer water en groen. Denk er aan dat het erg heet is overal. Je zou Tuba City en Canyon de Chelly over kunnen slaan en bijvoorbeeld naar Zion kunnen gaan.
Of grote bomen en beren spotten in Sequoia.
En vergeet het Slide Rock SP bij Sedona niet.

Marianne
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

hoi thuul,

ja, het was toch helemaal anders of dat je echt IN Bryce Canyon gaat denk ik. Je rijdt gewoon door het bos achter elkaar en uiteindelijk kom je aan een viewpoint waar je enkele hoodoos ziet staan maar zoals gezegd, als je dan in Bryce zelf gaat wandelen en je ziet daar een bordje met 'horse trail', had je zeker en vast liever op die trail gereden...en tevens zou een privé rit veel leuker zijn maar ja. Als je af en toe wat trager gaat kun je op een drafje je voorligger weer inhalen, thats it:) Was wel al bij al een leuke ervaring.

we hebben trouwens ongepland op lake powell een jetski voor 2 uur gehuurd en dat was pas SUPER..een aanrader voor iedereen! ( +/- 220$, gas inbegrepen). Vond dat nog beter of het paardrijden. Dit eventjes terzijde.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dat laatste kan ik me wel iets bij voorstellen als je vriendin ook boven op de auto gaat liggen om te "genieten" van de CCR. :wink: .

De tocht in Bryce zelf weet ik dan ook niet of je het zo leuk had gevonden, dat was toch stapsgewijs achter elkaar gehobbel op een muilezel ipv op een paard een drafje uitvoeren. Het spannende zat in die enge richeltjes langs de canyon zelf. En natuurlijk wat krijgen we nu weer om dat hoekje te zien. En het schijnt dat je op de wandelingen een heel stuk van de horsetrail niet ziet. Deze gaat verder zeg maar.

Tja hier komt toch onze leeftijd om de hoek kijken vrees ik, mijn kinders vonden me jaren terug al bejaard :shock:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer