Jammer dat ze niet meteen een paar ton boete moeten betalen, dat is het enige waarvoor oneerlijke zakenmensen gevoelig zijn !
Inmiddels heeft World Ticket Center aangekondigd voortaan te melden hoe hoog de bijkomende vaste kosten minimaal zijn, zodra de beschikbare tarieven voor de aangeboden vliegtickets worden getoond.
Minimale bedrag ? Waarom niet ook het maximale bedrag ?
Mijn eerst gedachte is dat dit minimale bedrag waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen hoger zal uitpakken.
Goh, nu weet ik meteen weer waarom ik meestal bij Ebookers uitkom. Vaak twee tientjes of zo duurder voor de vlucht, maar niet dergelijke verrassingen achteraf. En ik maar denken dat er een wet was die het verplicht stelde onvermijdbare kosten te duidelijk vermelden.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Voor onze komende trip naar Florida heb ik tickets via budgetair.com geboekt. Ongeveer een maand geleden kreeg ik een mail dat er een aanpassing in de vliegtijden kwam. Onze vlucht met KLM/Delta van vanuit Amsterdam zou 10 minuten eerder vertrekken en de vlucht van Atlanta naar Orlando van 4.55 uur zou komen te vervallen waardoor we met de vlucht van 3.55 uur zouden gaan.
Totale overstaptijd zou dan 80 minuten worden. Leek me erg krap gezien de wachttijden die we normaal bij immigrations zien maar goed Budgetair gaf aan dat dit geen probleem zal opleveren.
Bij het inloggen op de site van KLM en Delta bleef ik de afgelopen weken maar beide vluchten van Atlanta naar Orlando zien staan. Stoelen reserveren lukte alleen nog steeds niet (van geen enkele vlucht) terwijl we toch al binnen 90 dagen voor vertrek zitten. Gisteren daarom toch maar eens naar Delta gebeld. Vriendelijke dame aan de lijn gekregen die alles heeft uitgezocht. De oorspronkelijke vlucht blijkt gewoon te gaan!?! Dus gewoon een fatsoenlijke tijd om over te stappen.
Iemand een idee waarom Budgetair eerder heeft aangegeven dat een vlucht gecanceld zou zijn en daarom ge-rescheduled heeft?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
volgend jaar gaan m'n vriend en ik samen met m'n ouders een rondreis maken in het Westen. Ik ben zelf al meerdere malen geweest.
Nu heb ik gisteren van mijn ouders begrepen dat ze het liefste rechtstreeks willen vliegen, dan wordt de keuze uiteraard beperkt (volgens mij alleen KLM/Northwest op SFO/LAX).
Ik heb al op de website van KLM gekeken en daar kan ik voor onze periode (eind mei/begin juni) tickets krijgen (AMS-LAX heen en SFO-AMS terug) voor 800 euro per ticket.
Ik was zelf eigenlijk pas van plan om zo rond oktober iets te boeken, maar mijn vraag is nu kan ik het risico nemen? 800 euro vind ik nog wel redelijk te doen voor een rechtstreekse vlucht. Wat is jullie ervaring?
800 euro vind ik best veel voor mei/juni. Zelfs wanneer het om rechtstreeks gaat (dat is meestal wel duurder).
Wacht tot er aanbiedingen t/m volgend jaar zomer komen. Zodra je een mooie prijs ziet, direct boeken!
Johan
Dit jaar in juni zijn we, via Connections, voor nog geen 400 euro heen en terug, vanuit Brussel op Las Vegas kunnen vliegen
Ben nu aan het zoeken naar vluchten voor volgend jaar begin juni, heen op Denver en terug uit Las Vegas.
De prijzen liggen echter allemaal rond de 700 euro.
Heeft er iemand een idee wat deze vluchten dit jaar gekost hebben (en waar je ze dan best kon boeken) ?
Mijn man heeft dit jaar 5 juni gevlogen op Denver met Delta voor € 400, geboekt ergens vorig jaar september bij Connections, ik heb zelf in mei gevlogen op LAX ook voor € 400 met BA/AA, in januari geboekt bij Supersaver.
IK zou nog even wachten op een eventuele aktie van connections, zij hebben vaak ieder jaar om dezelfde tijd akties.
Maar ik ben bang dat het deze keer wel duurder dan 400 euro zal zijn, overal liggen de prijzen hoger.
johan1973 schreef:800 euro vind ik best veel voor mei/juni. Zelfs wanneer het om rechtstreeks gaat (dat is meestal wel duurder).
Wacht tot er aanbiedingen t/m volgend jaar zomer komen. Zodra je een mooie prijs ziet, direct boeken!
Johan
Is het echt heel duur 800 euro als je op een andere luchthaven aankomt dan waar vandaan je weer vertrekt? En dan voor een rechtstreekse vlucht?
Als er aanbiedingen zijn, zijn die er dan ook voor dit soort tickets of alleen voor tickets met aankomst/vertrek luchthaven hetzelfde.
Ik wil best wachten op een aanbieding, maar vraag me af hoeveel dat zou kunnen opleveren. Als dit bijvoorbeeld om 150 euro per ticket gaat dan is het het wachten waard, maar gaat het om 50 euro dan weet ik niet of we het risico moeten nemen. Heb ook geen idee hoe lang de "goedkope" plekken beschikbaar blijven. Ligt natuurlijk ook helemaal aan hoe de verkoop gaat. Het liefste wacht ik zelf ook nog wat, maar ik wil geen risico dat ik straks alleen nog maar tickets bij KLM voor 1000 euro per stuk hebt.
Het is gewoon balen dat m'n ouders een overstap echt niet zien zitten
ik zet zelf te denken om in te zetten op "onder de 800 direct boeken", maar dat is dan wel sky-high hoogseizoen. I.p. is het plan om rond 8 augustus te gaan, maar ik zou ook nog kunnen proberen om dit te vervroegen naar ~18 juli. Zou dat voordeliger kunnen zijn? Lijkt me niet, omdat dan zowel begin als einddatum in het hoogseizoen vallen, terwijl bij vertrek op 8 augustus en terugkomst rond 1 september dat minder het geval is. Is lager dan 800 dan eigenlijk wel een goede deal?
NB we zijn met 5 > 12 jr en gaan ~25 dgn bij voorkeur naar heen op San Diego (alternatief is LAX) en terug vanaf Las Vegas. Luchthaven Düsseldorf heeft de voorkeur, maar die zie ik maar zelden in het aanbod terugkomen. Brussel klinkt altijd voordeliger dan Schiphol en heeft om die reden de voorkeur.
Wij vliegen half augustus naar Las Vegas en terug begin sept vanaf San Diego, met United Airlines, 1 stopover in Chicago. We vertrekken en komen terug op Brussel, maar A'dam was net zo duur in die aanbieding toen.
Half aug is net hoogseizoen af...
in nov '09 geboekt bij Exit,
prijs 2 volw en 2 kinderen jonger dan 12: 2115 euro, vonden we een mooie prijs.
jokaluma schreef:kayak.com kun je ook dusseldorf opgeven,maar jouw data kunje nog niet opgeven.Verder vliegt vanuit dusseldorf air berlin naar LA
OK, dank je. kayak houd ik inderdaad in de gaten, air Berlin nog niet gezien. Viel me wel op dat het vaak 2 x overstappen is naar San Diego.
barbamama schreef:Wij vliegen half augustus naar Las Vegas en terug begin sept vanaf San Diego, met United Airlines, 1 stopover in Chicago. We vertrekken en komen terug op Brussel, maar A'dam was net zo duur in die aanbieding toen. Half aug is net hoogseizoen af... in nov '09 geboekt bij Exit,
prijs 2 volw en 2 kinderen jonger dan 12: 2115 euro, vonden we een mooie prijs.
gr Brigitte
Klinkt goed. Het omgekeerde rondje zou toch niet veel verschil moeten maken
Kan ik voor kinderen < 12 jr uitgaan van de halve prijs van een volledige ticket en was de prijs voor jullie dus ~700 p.p. Inderdaad mooie prijs!
las vegas vanuit dussledorf ( via frankfurt) of anders om kan ook met de maatschappij condor ! Als je van al de vliegmaatschappijen lid maakt van de nieuwsbrief krijg je aanbiedingen binnen.Condor maar ook air berlin heeft vaak super acties ( waar je dan natuurlijk zeer snel bij moet zijn)
hot hot hot !!
zit zelf nog te kijken of ik in nov. naar New York kan en kwam bij WTC in Amsterdam en retourtje tegen naar New York voor 250 euro !! 2 nov. heen 12 nov. retour van uit Brussel dacht dat moet ik even kwijt !!
Yep ik zie het al...."Prijzen zijn gemiddeld p.p. incl. alle belastingen, excl. toeslagen en dossierkosten" ik heb op 2 volwassenen en 1 kind gezocht en kwam op 750 euro dus dat was het gemiddelde pp nou ga maar weer door met zoeken dan.....
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.