Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE:Colorado, met stip gestegen naar nr. 1

Bericht door haroldenbianca »

Hallo,

Waauuuwwww, krijg heimwee als ik zo jullie foto's bekijk.
Was ramada Limited in Durango goed bevallen?
Jullie hebben al veel dingen gedaan en bezocht wat wij in mei hebben gedaan, het is in 1 woord schitterend.
Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, ga zo door!

Groetjes Bianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Corry schreef:Ik ben toch wel benieuwd HOE hij die zweepslag in zijn arm heeft gekregen. :lol: :lol: Mag zeker weer niet, helaas..........
Jan had er ook al een verklaring voor gevonden, maar ja die kan ik hier niet hardop neerzetten..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nog een mysterie :lol:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat een leuke update Marjon en ook prachtige foto's! Wij vonden Colorado ook héél erg mooi en ga zo door met genieten dan genieten wij een beetje mee ;)

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Gaan jullie in Moab ook de jetboattour van Canyonlands by Night doen? Wij vonden dat geweldig, ook al is het vrij prijzig. Maar alleen al het supergrappige commentaar van onze gids, Rory, maakte het de moeite waard. Wij hadden wel de dagtour, dus niet echt 'by night'. Overigens werkt er bij de VVV in Moab een man die oorspronkelijk uit Nederland komt, dat was ook wel apart.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eindelijk even tijd om bij te lezen. Wat een mooie reis en prachtige foto's. Nog veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Ey Marjon,

bijgaand de info zoals op de parkeerplaats bij Fisher T op het bord staat.

Gr, Gerben
Bijlagen
Fisher T info
Fisher T info
Gr, Gerben
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Vervolg van onze reis:

Donderdag 27 juli We vertrokken vroeg van ons hotel In Boulder C0. We hadden hier best nog wat langer willen blijven, Boulder is een heel leuk plaatsje.
We reden via Nederland naar het zuiden en namen toenn de I 70 naar het westen. Vandaag was het een rijdag om de lange trip naar Moab te overbuggen.
De I 70 is echt een prachtige route. De weg slingert zich tussen de bergen door en stijgt wel tot 11.000 feet. Je hebt schitterende uitzichten op de omringende bergen, het is een genot om hier te rijden.
Vooral het gedeelte na Glenwood Springs is zeer indrukwekkend. Je rijdt hier in de Glenwood Canyon tussen gigantisch hoge rotswanden door, echt heel mooi.

Afbeelding

Onze magen knorden inmiddels. Ik had iets gelezen over Rifle Falls SP en we omdat we daar vlakbij waren besloten daar te gaan picknicken. De afstand vanaf de weg naar het park viel nog tegen, het was zo'n 14 miles. Eerst kwam je nog langs Rifles Gap, dat is een groot recreatiemeer en dan moest je nog een stuk door.
Bij Rifle Falls zetten we de auto op de parking en aten onze lunch aan een picknickbank waar aardig wat rode mieren rondliepen, voetjes omhoog dus! Het was inmiddels ook weer aardig warm geworden; 95 F
Daarna liepen we even het kleine parkje in. Er zijn hier drie watervallen naast elkaar, een heel mooi gezicht. Er werd hier gezwommen in het kleine poeltje(het water was ijskoud) en gedreven in rubber banden. Je kunt ook omhoog lopen achter de waterval. Ook is er een grot waar je in kunt gaan en er zijn een paar korte hikes. Ik denk dat dit een hele leuke plek is om met je tentje of camper te staan, het is een kleine camping maar wel met overal electriciteit volgens mij. Maar als je alleen even wilt kijken hier vind ik het de lange trip niet waard eerlijk gezegd.

Afbeelding[/URL]

we reden weer verder door het mooie landschap. Vlakbij Grand Junction leek het wel of we door de Badlands reden.

Vanuit de auto genomen

Afbeelding

Bij Grand Junction zijn we gestopt en hebben een kamer genomen bij het Super 8 motel. Een niet zo grote kamer maar de prijs was maar $ 61,99 ex tax, dus klagen deden we niet. We hebben weer heerlijk gegeten bij Applebees aan de overkant en natuurlijk hebben we de desert shooters niet overgeslagen.

Afbeelding

Woensdag 28 juli.

Lekker uitgeslpaen en pas om een uur of elf vertrokken uit Grand junction. Ons eerste doel was Coloradoa NM . Het was stralend weer, een strakke blauwe lucht met maar een paar wolkjes en nu al 90 F.

Tja, wat kan ik zeggen over Colorado NM?
Waanzinnig, prachtig, breathtaking, buitenaards, mooi, mooi, mooi!!!!!!!!!!!
Dit is één van de mooiste parken die wij op al onze vier reizen gezien hebben. Ik begrijp niet waarom het hier zo rustig was je kijkt echt je ogen uit. Het is een park dat je heel goed met de auto kunt doen, vrijwel alle viewpoints liggen dicht aan de weg.
We zijn bij alle 17 !! viewpoints gestopt en de één was nog mooier dan de andere. De hele drive is maar ongeveer 20 miles maar we reden pas 3 1/2 uur later het park weer uit. Een absolute aanrader dit park, zet het alsjeblieft op je lijstje als je in de buurt komt, je zult er geen spijt van krijgen.

Ute Canyon Overlook
Afbeelding

Artist Point
Afbeelding

Artist point
Afbeelding

Red canyon Overlook
Afbeelding

Coke Ovens
Afbeelding

Afbeelding

Grandview Point
Afbeelding

Afbeelding

Independence Monument
Afbeelding

Fruita Canyon View
Afbeelding

West Entrance
Afbeelding

Helaas liet Joyce bij het laatste viewpoint mijn kleine Luminix cameraatje vallen. Ook helaas had ze hem net aangezet dus stond de zoomlens naar buiten. De gevolgen laten zich raden; de lens is helemaal krom en het toestel is niet meer te gebruiken. Het is wel onze pechvakantie inmiddels hoor! Maar gelukkig waren alle foto's tot gisteren op de laptop gezet en de foto's van deze dag kunnen we vast nog wel via het geheugen kaartje terughalen.
Snel vergeten en lekker verder gaan is ons motto van deze vakantie.

We reden even later Utah binnen.
Ger wilde even de tank volgooien bijCisco maar dat wilde niet erg lukken, die pomp deed een beetje moeilijk.

Afbeelding

We reden de 128 op, wat is die weg toch prachtig. we hebben hem in 2006 al eens gereden maar toen de andere kant op. Ik heb het ide dat eht mooier is in deze richting.
We stopten even bij Dewey Bridge. 4 jaar geleden hebben we daar nog overheen gelopen, nu was deze historische brug helemaal vernietigd door brand.
Eeuwig zonde.

Afbeelding

Scenic 128
Afbeelding

In Moab aangekomen checkten we in bij de Mayor's House B&B. Deze B&B is heel ruim en gezellig. Wij hebben de Master suite en die is heel groot met een eigen zitje op het balkon. ik plaats morgen wel wat foto's.
's Avonds hebben we Cleo en haar "kersverse" echtgenoot ontmoet (Cléo1986) en even met ze gekletst. Zij verblijven ook een paar dagen in het Mayor's House. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij Pasta Jay's en traditioneel wat leuke hoedjes gepast in de winkeltjes op Mainstreet.

Afbeelding

Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten. Een grote pul met vers fruit, een heerlijke Lemon Poppyseed Muffin en een warme guiche. Het ontbijt is wel erg vroeg, het begint om half 8 maar we hebben heel ghezellig gekletst met een Amertikaanse familie (die Belgen lagen nog op bed, foei Cleo :nono: :wink: ) Daarna heeft Ger een stuk hardgelopen en hebben Joyce en ik lekker geluierd op het balkon en heb ik dit verslag gescheven.
Nu is het 12 uur en we gaan maar eens wat doen. Het is drukkend warm, de voorspellinhgen zijn 95 F en onweer. We gaan denk ik eerst de Onion Creek Road rijden en daarna misschien ergens een korte hike. We kijken wel waar we op dat moment zin in hebben.

Groetjes Marjon, Ger en Joyce
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Vana: UPDATE:Colorado NM, het meest onderschatte pa

Bericht door Mrs.Bean »

ha vakantievierders, wat genieten jullie heerlijk daarginder. het spat er van af, prachtige foto's! krijg heimwee.

Dat Colorado NM heeft wel iets van Canyon de Chelly heb ik zo het idee dat ik van de foto;s krijg, ook zo mooi.

Enne wij schoven altijd pas om 8.15 uur als bijna laatste aan tafel.........scheelt weer driekwartier!
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 29 jul 2010, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wat een mooie foto's en jammer van de camera, gelukkig zijn de foto's wel gered.

Dit plaatsen is wel heel erg. :shock: :shock:
vana schreef:Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat een prachtige foto's weer!!! Vooral van Colorado NM..
Mede door jou foto's van Rocky Mountain NP hebben wij onze route voor straks iets aangepast, met 1 extra dag RMNP :mrgreen: We hadden de ruimte er nog voor.
Rifle falls sp staat ook bij ons op het lijstje dus ook leuk om daar wat over te lezen en te zien.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij vonden (in 2007) Colorado NM ook een prachtig en zeer onderschat park wat veel meer aandacht verdient, aan de andere kant is die rust ook wel lekker :wink:
@ Thuul,
Het lijkt niet op CdC hoor dit park heeft veel mooie vergezichten en ook veel meer hike mogelijkheden, wel zwaar want alle trails beginnen op de rim en dus moet je ook weer naar boven :)
Marjon als je veel van de toetjes eet moet je nog een keer gaan winkelen voor het eind van de vakantie :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Prachtige update weer Marjon, dat zet me aan het denken voor onze trip van volgend jaar om meer Colorado op het programma te zetten.
Bij de foto's van Colorado NM dacht ik net als Thuul ook meteen aan CdC
Natuurlijk enorm spijtig van je camera, maar toch de goede ingesteldheid om lekker verder te gaan met jullie heerlijke vakantie :thumbup:

En leuk dat de B&B in Moab in de smaak valt, want ik was toch één van de mensen die hem jullie heeft aangeraden, altijd een risico'tje want niet iedereen heeft dezelfde mening. Maar het valt dus reuze mee.
Heerlijke ontbijten hebben ze inderdaad. Doe David de groetjes van ons al zal hij ons misschien niet meer kennen (misschien wel als je ons 'berenverhaal' verteld van vorig jaar op de La Sal Mountain Loop)

Veel plezier verder in Moab
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik ben blij dat je dat zegt Marjon over Colorado NM, ik had het vorig jaar ook al op de weblog geschreven dat dit park één van de mooiste is en het jammer vind dat het vaak overgeslagen wordt.

Wij hebben ook al geprobeerd te tanken vorig jaar in Cisco maar ook toen was de benzine al op. :wink:

Fijn dat jullie je nog zo vermaken, wel zonde van je camera.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marjon, jullie gaan lekker en genieten nog steeds volop, zo te lezen en te zien.
Dank voor jouw verslag en foto's. Veel plezier verder!
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk om te lezen weer en mooie foto's. Wat een pech van de camera, maar inderdaad, "gewoon" weer verder. Ik moest lachen om de foto bij het "benzinestation". Jullie maken weer mooie herinneringen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuk verslag en bdankt voor het plaatsen. Colorado NM komt er nu ook bij, voor onze reis in uhhhh... 2012? :mrgreen:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Vanmiddag hebben we een stukje van de Onion Creek Road gereden.
Makkie hoor, Ger reed het met losse handen en de ogen dicht 8)

Afbeelding

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:Was de Outlet in Castle Rock nu ook nog zo rustig? Bij ons kon je er een kogel doorheen schieten en dat vonden wij zeer verontrustend.
Nou bij ons was de situatie heel anders. Wij kwamen om even voor elven aan, vlak voor de outlet openging. er stond al een rij mensen voor de deur.
Toen hij openging was het al snel heel druk in de winkels. Joyce kocht kleren bij Aeropostale (leuke winkel) en zowel bij de paskamers als bij de kassa moest ze in de rij staan.
Wij waren ook verbaasd over de drukte maar het bleek de eerste dag van de "Back to School" kortingen te zijn. Alles was inderdaad heel goedkoop, bij Aeropostale alles met 50 % korting en andere winkels ook minimaal 30 % eraf.
hekkie schreef:ammer dat Ger last van z'n arm heeft, maar volgens mij vind jij het niet heel erg dat hij de Shäfertrail niet kan rijden... :wink:
Ik vind het wel jammer hoor . Ik had me erg op de trail verheugd. Maar het is niet anders, we zien genoeg andere mooie dingen toch?
hekkie schreef:
Jan had er ook al een verklaring voor gevonden, maar ja die kan ik hier niet hardop neerzetten..... :wink:
Pb-tje?
haroldenbianca schreef: Waauuuwwww, krijg heimwee als ik zo jullie foto's bekijk.
Was ramada Limited in Durango goed bevallen?
Ja prima. We hadden een hele grote kamer met 2 queen beds. We hadden Tempur Pedic Beds, geen idee wat dat is maar we wilden de matrassen het liefst mee naar huis nemen :lol De gratis Transit bus naar Old Town stopt aan de overkant maar met de auto is het ook maar een paar minuutjes rijden.

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ha ha, die laatste foto is erg leuk bij het verhaal!

De foto's zijn weer erg mooi, Colorado is echt wel prachtig zeg! Wat leuk om te lezen dat jullie nog steeds zo genieten en plezier hebben. Balen van je camera, maar misschien kun je die weer declareren bij je reiserzekering? Wij hebben zelf ook een kostbaarhedenverzekering die dat soort dingen vergoedt.

Die watervallen vind ik trouwens ook erg leuk! Die had ik ook wel graag willen zien, ik ben dol op watervallen.....

Nu nog veel plezier in Utah! Jammer van de shafertrail, maar zonder die route is Canyonlands ook een heel mooi park. Ik zou zeker ook naar Mesa Arch lopen, niet zo ver en een prachtig uitzicht daar!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer