Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Berenaanval op campground bij Yellowstone
-
- Amerikakenner
Berenaanval op campground bij Yellowstone
Niet om paniek in de zaal te brengen (dit soort dingen komen immers hoogst zelden voor) maar toch, ter info:
http://rvnewsservice.com/?p=445
http://www.huffingtonpost.com/2010/07/2 ... 62828.html
http://rvnewsservice.com/?p=445
http://www.huffingtonpost.com/2010/07/2 ... 62828.html
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Beren aanval op campground bij Yellowstone
Het komt gelukkig niet vaak voor, maar het is wel een akelig idee dat het blijkbaar niet te voorkomen is door alle voorzorgsmaatregelen. Iedereen had zijn etenwaren goed opgeborgen, dus je begrijpt niet wat zo'n beest bezield heeft. Of frustratie dat er geen voedsel te vinden was?
Het filmpje over de bison attack (ander bericht in de onderste link) is dan weer iets anders; een dame wilde de bizon van dichterbij bekijken en zo te zien werd er iets wits naar de bizon gegooid (hoe dom kun je zijn!). Ze zien er zo sloom en onschuldig uit, maar dit wil je niet meemaken.
Marianne
Het filmpje over de bison attack (ander bericht in de onderste link) is dan weer iets anders; een dame wilde de bizon van dichterbij bekijken en zo te zien werd er iets wits naar de bizon gegooid (hoe dom kun je zijn!). Ze zien er zo sloom en onschuldig uit, maar dit wil je niet meemaken.
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Las het net in de Telegraaf
Wat erg, ik vind het altijd best eng om in gebieden waar beren zitten te slapen en dan slaap ik nog niet eens in een tent, maar een camper is ook zo opengebroken.
Wat erg, ik vind het altijd best eng om in gebieden waar beren zitten te slapen en dan slaap ik nog niet eens in een tent, maar een camper is ook zo opengebroken.
Marianne, er zat al reeds iets op zijn horens en toen hij met zijn hoofd schudde vloog dat omhoog en landde terug op zijn rug waardoor hij schrok. Het is niet zo dat er iemand iets op hem gegooid had. De link van de vertraagde beelden staat ergens in het topic over de bizon aanval hier op het forum.Martin & Marianne schreef:
Marianne
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Hier de link naar dat filmpje http://connect2utah.com/news-story?nxd_id=100745
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie het, het zat er inderdaad al. Maar hoe kwam het daar?
Anyway, ze waren wel erg dichtbij.
Wij zijn trouwens wel eens dichterbij geweest, volkomen onbedoeld, toen een bizon onze camping op kwam wandelen. Dan doe je niet zo veel! Maar op zo'n moment zal hij zich ook niet door jou bedreigd voelen.
Marianne
Anyway, ze waren wel erg dichtbij.
Wij zijn trouwens wel eens dichterbij geweest, volkomen onbedoeld, toen een bizon onze camping op kwam wandelen. Dan doe je niet zo veel! Maar op zo'n moment zal hij zich ook niet door jou bedreigd voelen.
Marianne
was al een link over: viewtopic.php?f=21&t=29264&p=479585&hilit=bizon+aanval#p478779
maar getsie , daar zaten we echt vlak in de buurt afgelopen september op zo'n National Forrest Campground. In een camper gelukkig. Maar toch.
Manlief zegt nu dan ook : ik ga echt niet met een tentje naar de USA
maar getsie , daar zaten we echt vlak in de buurt afgelopen september op zo'n National Forrest Campground. In een camper gelukkig. Maar toch.

Ik stap dagelijks op mijn fietsje, zit in de auto en dan rij ik ook nog paard. De kans dat ik daarmee een (dodelijk) ongeluk krijg is vele malen groter dan dat ik een beer in de tent vind. Dus ja, wij kamperen (vorig jaar nog) in bear Country.
Laatst gewijzigd door yarrah op 29 jul 2010, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aha zie het al Groningse nuchterheid die nog klopt ook
weet ik altijd erg goed voor een ander, maar ja, ben kennelijk toch niet zo avontuurlijk als ik wil lijken.
Hier zegt er eentje naast me ( echt waar hoor) ze heeft helemaal gelijk maar ik doe graag aan risicospreiding ( wilde dan ook eigenlijk niet op dat paard in Bryce)

weet ik altijd erg goed voor een ander, maar ja, ben kennelijk toch niet zo avontuurlijk als ik wil lijken.

Hier zegt er eentje naast me ( echt waar hoor) ze heeft helemaal gelijk maar ik doe graag aan risicospreiding ( wilde dan ook eigenlijk niet op dat paard in Bryce)

- john ny
- Amerikakenner
Re: Berenaanval op campground bij Yellowstone
De kans is inderdaad niet groot dat je een beer of bizon tegenkomt, ik heb wel eens gehoord dat het in Florida wel regelmatig(er) voorkomt dat je een alligator in de tuin of erger nog zwembad aantref... lijkt mij ook niet echt een leuke suprise als je s'morgens vroeg met je duffe hoofd even een baantje wil trekken... 

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach bij Marjan keek er een beer in de camper, is in de tent nog nooit gebeurd.Thuul schreef:

-
- Amerika-ontdekker
Gelukig kramperen wij nooit ,elke dag ff relax in de douche en een goed bed heb ik echt nodig ! .
En dan die Amerikaanse TV met het Nieuws zo zie je het nergens is ook beetje cultuur toch ? .
Het zal je maar gebeuren lig je te slapen komt er een beer je tent in en sleept je aan je voet naar buiten als lekker maaltje ! .
Kamperen heeft zo ook zijn voordelen dat weet ik ook wel ! maar niet voor ons .
En dan die Amerikaanse TV met het Nieuws zo zie je het nergens is ook beetje cultuur toch ? .
Het zal je maar gebeuren lig je te slapen komt er een beer je tent in en sleept je aan je voet naar buiten als lekker maaltje ! .
Kamperen heeft zo ook zijn voordelen dat weet ik ook wel ! maar niet voor ons .
Oke oke, we gaan gewoon met z'n allen in een tentje in de toekomst, in zo'n pioneerskring met een kampvuur in het middenAch bij Marjan keek er een beer in de camper, is in de tent nog nooit gebeurd.

-
- Amerikakenner
Ik las een tijdje geleden iets over een beer in Yellowstone die het leuk vond om zich op tenten te storten en die plat te trappelen. Het was een jong dier en waarschijnlijk nog speels en hij had er nooit enige schade mee aangericht (ok, behalve die verpletterde tenten dan
). Je zal maar lekker in je tentje liggen en opeens stort zich 200 kilo aan Bruintje de beer bovenop je! 

Groetjes, Ilona
Tijdens onze backpack-vakantie waren de berensporen op onze camping wel erg vers. Later kwam er nog 2 amerikaanse vrouwen bij, Lois en Katie (die namen vergeet je nooit meer). Waarvan Lois tegen me zei: Vertel Katie alsjeblieft niets over die verse berensporen. Toen een brutale Mule deer aan de rugzak van Lois begon te knabbelen. Heb ik hem moeten wegjagen.... Ik was zoooo dapper volgens die 2. Ze hadden nog een flinke tocht voor boeg (van Waterton naar Kintla Lake in Glacier) en dan vraag je je af "Wat doen die hier???".
Toen de volgende dag het weer vreselijk verslechterde hebben we nog vaak aan ze moeten denken.... nog steeds eigenlijk.
Toen de volgende dag het weer vreselijk verslechterde hebben we nog vaak aan ze moeten denken.... nog steeds eigenlijk.
Go T@bbing!!!!
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
De grizzlybeer is gevangen en zal worden afgemaakt.
Bron
Bron
ach en waarom vind ik dat nou ook weer zielig, drie van die beestjes zonder ma die ze wilde beschermen 

-
- Amerikakenner
Ja dat vind ik nou helemaal geen leuke ontwikkeling!
BAH!

Groetjes, Ilona
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
oo wat erg dat die beer wordt afgemaakt
Kunnen ze die nier verplaatsen naar een meer afgelegen gebied?

Dat heb ik in 2006 in canada gelezen. Ook een jonge grizly beer die overlast veroorzaakte op een golfbaan. Men had hem gevangen en 150 km verop los gelaten hij was gewoon weer terug gewandelt alleen kwam hij toen 2 vrouwen tegen die aan het joggen waren er klom er 1 in een boom alleen de beer kon dat ook gevolg 1 dode vrouw en een dode beer. Een beer die echt mensen aanvalt kan je alleen maar afmaken hoe ziellig het ook is.LeenG schreef:oo wat erg dat die beer wordt afgemaaktKunnen ze die nier verplaatsen naar een meer afgelegen gebied?
Andre