Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vinden jullie van deze route?
Wat vinden jullie van deze route?
hoi,
wij plannen een reis met z'n tweetjes of met z'n vieren (dat weten we nog niet zeker) in het westen
het is onze eerste keer, en we willen graag veel zien, maar wel de tijd hebben om een beetje rond te kijken
we gaan vooral voor de natuur,
wat vinden jullie van deze route?
hebben jullie tips of opmerkingen?
Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley – Mesa Verde/ Cortez
Dag 7: Cortez - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab – Bryce Canyon National Park
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion/St George – Death Valley
Dag 13: Death Valley – Sequoia
Dag 14: Sequoia – Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16: Yosemite – San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco – Brussel
wij plannen een reis met z'n tweetjes of met z'n vieren (dat weten we nog niet zeker) in het westen
het is onze eerste keer, en we willen graag veel zien, maar wel de tijd hebben om een beetje rond te kijken
Dag 2: Las Vegas – Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley – Mesa Verde/ Cortez
Dag 7: Cortez - Moab
Dag 9: Moab – Bryce Canyon National Park
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion/St George – Death Valley
Dag 13: Death Valley – Sequoia
Dag 14: Sequoia – Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16: Yosemite – San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco – Brussel
of omgekeerd?
nu was ik aan het denken:
we kunnen de route ook omgekeerd doen, wat is aan te raden in mei/juni volgens jullie?
ik heb het eventjes aangepast:
Dag 1: Brussel – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco – Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite – Sequoia
Dag 6: Sequoia – Death Valley
Dag 7: Death Valley – Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon – Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab – Cortez
Dag 12: Cortez – Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon – Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas – Brussel
Dag 17: aankomst Brussel
ik heb hier nu ook een dag meer Las Vegas en wat minder grand canyon.
Wel moeilijk hoor! ik ben ondertussen al tien keer van route veranderd, op de duur geraak ik er niet meer uit!
zou dit te doen zijn? hebben jullie nog tips wat anders/ beter kan?
alvast bedankt!
we kunnen de route ook omgekeerd doen, wat is aan te raden in mei/juni volgens jullie?
ik heb het eventjes aangepast:
Dag 1: Brussel – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco – Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite – Sequoia
Dag 6: Sequoia – Death Valley
Dag 7: Death Valley – Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon – Moab
Dag 11: Moab – Cortez
Dag 12: Cortez – Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon – Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas – Brussel
Dag 17: aankomst Brussel
ik heb hier nu ook een dag meer Las Vegas en wat minder grand canyon.
Wel moeilijk hoor! ik ben ondertussen al tien keer van route veranderd, op de duur geraak ik er niet meer uit!

zou dit te doen zijn? hebben jullie nog tips wat anders/ beter kan?
alvast bedankt!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Wat vinden jullie van deze route?
Hoi Heideke,Heideke schreef:het is onze eerste keer, en we willen graag veel zien, maar wel de tijd hebben om een beetje rond te kijken
Allereerst van harte welkom op dit forum. Als je hier een beetje rondkijkt en misschien de zoekfunctie wat gebruikt, zul je veel tips kunnen vinden die betrekking hebben op jullie route.
Ik vind de route heel mooi zoals je die nu gepland hebt, met voldoende ruimte en rust voor de natuur. Er is over nagedacht, kun je zien....

Een paar opmerkingen mijnerzijds:
Van Las Vegas zul je weinig kunnen zien. Je komt (meestal) 's avonds aan in die stad en de volgende dag vertrek je al weer. Persoonlijk vind ik het jammer (ook al ga je voor de natuur) om niet even "kennis te maken" met de Strip incl. de attracties die daar te zien zijn. Je kijkt je de ogen uit in deze bruisende stad.
Dag 9 is een goed gevulde reisdag, met een heleboel natuurschoon onderweg. Je komt door het Capitol Reef N.P. en daarna rijd je over de SR 12, één van de mooiste scenic ways van Utah. Veel tijd voor Bryce heb je die dag dus niet meer. Bryce is persoonlijk mijn favoriete park. Je kunt met de auto of shuttlebus de parkroute rijden en bij de diverse viewpoints stoppen om van het uitzicht te genieten. Maar wat ik je zeker kan aanbevelen is om onderin deze prachtige canyon een van de trails te lopen. De Queens Garden trail is de meeste bekende en die is ook te combineren met de Navajo Loop trail. 's Morgens heel vroeg heb je het mooiste licht en komende de kleuren prachtig uit. Ook is het dan niet zo warm om te lopen. Je bent hier ongeveer minimaal 2 uur voor kwijt, zodat je hierna nog naar Zion zou kunnen rijden.
Kun je nog wat meer vertellen over jullie plannen? Bijv. wanneer jullie gaan en of je met een auto of camper op pad gaat en van welke overnachtingsmogelijkheden je gebruik wilt maken. Onze tips kunnen dan hier op aangepast worden.
Veel plezier met de verdere voorbereiding en vraag maar gerust....
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Heideke,
Route 1 aanhouden, als je het inomgekeerde volgorde doet heb je goed kans dat je in Yosemite NP en Sequoia 7 Kings Canyon NP nog veel last van sneeuw kan hebben waardoor niet alle punten bereikbaar zijn.
Verder een mooie route met naar mijn gevoel net iets te weinig tijd voor de omgeving van Moab waar je een paar schitterende parken hebt.
Van Bryce naar Zion is maar een paar uur rijden dus kan je hier mogelijk een dag winnen om wat langer in Moab te blijven.
Rob
Route 1 aanhouden, als je het inomgekeerde volgorde doet heb je goed kans dat je in Yosemite NP en Sequoia 7 Kings Canyon NP nog veel last van sneeuw kan hebben waardoor niet alle punten bereikbaar zijn.
Verder een mooie route met naar mijn gevoel net iets te weinig tijd voor de omgeving van Moab waar je een paar schitterende parken hebt.
Van Bryce naar Zion is maar een paar uur rijden dus kan je hier mogelijk een dag winnen om wat langer in Moab te blijven.
Rob
Marjan,
alvast bedankt voor de tips!
ik moet zeggen: ik heb lang zitten dubben of we nu langer in Zion moeten blijven of in Bryce? ik ben er nu nog steeds niet helemaal uit! ik heb hier op het forum ook al heel wat afgelezen, en de meningen over welke van de twee parken het mooiste zijn, zijn blijkbaar verdeeld
we hebben ook geen extra vakantiedagen die we nog kunnen inplannen, dit is echt het maximum
zoals je ziet, heb ik ook de route een keertje omgekeerd, ik weet niet wat er de beste optie is (ik heb wel eventjes een dag verkeerd geteld, het zijn er dus 18 en geen 17)
we gaan met de auto en zouden in motels willen overnachten, reisperiode zal hoogstwaarschijnlijk eind mei zijn
moeten we in die periode rekening houden met koud weer?
alvast bedankt voor de tips!
ik moet zeggen: ik heb lang zitten dubben of we nu langer in Zion moeten blijven of in Bryce? ik ben er nu nog steeds niet helemaal uit! ik heb hier op het forum ook al heel wat afgelezen, en de meningen over welke van de twee parken het mooiste zijn, zijn blijkbaar verdeeld
we hebben ook geen extra vakantiedagen die we nog kunnen inplannen, dit is echt het maximum
zoals je ziet, heb ik ook de route een keertje omgekeerd, ik weet niet wat er de beste optie is (ik heb wel eventjes een dag verkeerd geteld, het zijn er dus 18 en geen 17)
we gaan met de auto en zouden in motels willen overnachten, reisperiode zal hoogstwaarschijnlijk eind mei zijn
moeten we in die periode rekening houden met koud weer?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoi Heideke,
je moet er in ieder geval ernstig rekening mee houden dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn tot halverwege juni (soms zelfs langer). Met de 2e route "omzeil" je de Tioga Pass.
Bovendien eindig je dan in Las Vegas. Lijkt mij een mooi einde van je vakantie. Kun je nog een paar dagen "uitrusten".
Mijn persoonlijke voorkeur zou dus uitgaan naar je 2e route.
Roland
je moet er in ieder geval ernstig rekening mee houden dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn tot halverwege juni (soms zelfs langer). Met de 2e route "omzeil" je de Tioga Pass.
Bovendien eindig je dan in Las Vegas. Lijkt mij een mooi einde van je vakantie. Kun je nog een paar dagen "uitrusten".

Mijn persoonlijke voorkeur zou dus uitgaan naar je 2e route.
Roland
sneeuw wil ik liefst zo veel mogelijk vermijden, dus wat dat betreft dan liever route 1Rob schreef:Hoi Heideke,
Rob
ik overweeg een dag langer moab en besparen op Zion/Bryce, maar het is moelijk in te schatten wat je allemaal kan zien en in welke tijdsspanne
wat mogen we absoluut niet missen in Moab? en als ik Zion/Bryce inkort, is dit dan nog goed te doen?
Coyote schreef:Hoi Heideke,
Roland
hoe zit dat nu precies met die pass? hoe kunnen we deze pass best vermijden (ook als we route 1 nemen)? qua tijd van het jaar zal deze waarschijnlijk nog gesloten zijn?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Heideke,
Ook met route 1 kom je niet bij Tiogepass want je geeft aan Death Valley NP, Sequoia NP, Yosemite NP dat kan alleen via de westroute want Sequoia NP is alleen via de westkant toegankelijk, voor Tioga moet je de oost route hebben.
Voor Moab heb je 1 dag nodig voor Arches NP en 1 dag voor Canyonlands NP het Island in the Sky gedeelte eventueel gecombineerd met een kort bezoek aan Death Horse Point SP.
Sparen op Bryce/Zion door tegen de avond van dag 9 al richting Zion te rijden je kan dan net door het park in Springdale overnachten.
Rob
Ook met route 1 kom je niet bij Tiogepass want je geeft aan Death Valley NP, Sequoia NP, Yosemite NP dat kan alleen via de westroute want Sequoia NP is alleen via de westkant toegankelijk, voor Tioga moet je de oost route hebben.
Voor Moab heb je 1 dag nodig voor Arches NP en 1 dag voor Canyonlands NP het Island in the Sky gedeelte eventueel gecombineerd met een kort bezoek aan Death Horse Point SP.
Sparen op Bryce/Zion door tegen de avond van dag 9 al richting Zion te rijden je kan dan net door het park in Springdale overnachten.
Rob
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zie nu dat je ook via de 1e route deze pass eenvoudig kunt vermijden.Heideke schreef:hoe zit dat nu precies met die pass? hoe kunnen we deze pass best vermijden (ook als we route 1 nemen)? qua tijd van het jaar zal deze waarschijnlijk nog gesloten zijn?
Op deze site kun je zien op welke data de Tioga Pass de afgelopen jaren open ging. Lang niet altijd halverwege juni maar het kan dus best. Vorig jaar ging de weg pas 24 juni open.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Heideke,
In beide opties heb je geen last van de Tioga-pass; deze pas is de oostingang, en als jullie via Sequoia NP gaan heb je de zuidwest-ingang (zie voor een kaartje http://www.nps.gov/yose).
Je kunt Yosemite inderdaad het beste zo laat mogelijk in de route opnemen.
Als je Sequoia NP onderweg van Death Valley naar Yosemite meeneemt zul je er niet veel van kunnen zien. Als het je alleen om de bomen gaat kun je die ook in Yosemite zien; geeft je ook de kans om daar wat meer tijd rond te brengen want dit is een zeer mooi park met veel afwisseling. De watervallen zijn in mei/juni zeer indrukwekkend.
Marianne
In beide opties heb je geen last van de Tioga-pass; deze pas is de oostingang, en als jullie via Sequoia NP gaan heb je de zuidwest-ingang (zie voor een kaartje http://www.nps.gov/yose).
Je kunt Yosemite inderdaad het beste zo laat mogelijk in de route opnemen.
Als je Sequoia NP onderweg van Death Valley naar Yosemite meeneemt zul je er niet veel van kunnen zien. Als het je alleen om de bomen gaat kun je die ook in Yosemite zien; geeft je ook de kans om daar wat meer tijd rond te brengen want dit is een zeer mooi park met veel afwisseling. De watervallen zijn in mei/juni zeer indrukwekkend.
Marianne
ok, oef! ik was al helemaal in de war, want was niet van plan om de pass in de route op te nemen, maar het was dus toch zoals ik aanvankelijk dacht!Rob schreef:Hoi Heideke,
Rob
ik ben hier ondertussen nog wat aan het puzzelen voor de definitieve route
Marianne,Martin & Marianne schreef:Hallo Heideke,
Marianne
bedoel je dan in 1 keer van Death Valley naar Yosemite rijden? Is dat niet wat lang?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Precies Heideke. Dat is te lang als je onderlangs gaat zoals we het er hierboven over hebben. Daar moet een overnachting tussen in de buurt van het Sequoiapark.Heideke schreef:bedoel je dan in 1 keer van Death Valley naar Yosemite rijden? Is dat niet wat lang?
Ga je van Death Valley over de Tioga Pass, dan is het wel in 1 dag te doen, maar ik heb begrepen dat dat niet de bedoeling is.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hoi,
ik heb nog even aan de route gesleuteld, rekening houdende met jullie opmerkingen en dit zou de definitieve route worden:
( heb er dan toch nog een extra dagje aan toegevoegd, kon het niet laten
)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas – Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley – Mesa Verde/ Cortez
Dag 8: Cortez - Moab/Arches National Park
Dag 9: Moab
Dag 11: Moab – Bryce Canyon National Park
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion/St George – Death Valley
Dag 14: Death Valley – Sequoia
Dag 15: Sequoia – Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite – San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco – Brussel
wat denken jullie? gaan we nu wel voldoende tijd hebben voor Bryce / Zion of komen we hier nu tekort? indien ja, hoe los ik dit best op?
ik heb nog even aan de route gesleuteld, rekening houdende met jullie opmerkingen en dit zou de definitieve route worden:
( heb er dan toch nog een extra dagje aan toegevoegd, kon het niet laten

Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas – Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley – Mesa Verde/ Cortez
Dag 8: Cortez - Moab/Arches National Park
Dag 9: Moab
Dag 11: Moab – Bryce Canyon National Park
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion/St George – Death Valley
Dag 14: Death Valley – Sequoia
wat denken jullie? gaan we nu wel voldoende tijd hebben voor Bryce / Zion of komen we hier nu tekort? indien ja, hoe los ik dit best op?
-
- Amerika-expert
allo,
je gaat weinig tijd hebben voor bryce, zion en sequoia.
een mogelijkheid is het volgende :
Dag 2: Las Vegas -Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon Monument Valley
Dag 5: M Valley - Mesa Verde
Dag 6: MS - Moab
Dag 7: Moab
Dag 9: Moab -Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce -Zion - Las Vegas
Dag 12: LV - Death Valley
Dag 13: DV -Sequoia
Dag 14: Sequoia
je hebt dan toch 2 avonden Las Vegas, een hele dag Bryce en Sequoia, meer dan een halve dag Zion.
jacques
je gaat weinig tijd hebben voor bryce, zion en sequoia.
een mogelijkheid is het volgende :
Dag 2: Las Vegas -Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon Monument Valley
Dag 5: M Valley - Mesa Verde
Dag 6: MS - Moab
Dag 7: Moab
Dag 9: Moab -Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce -Zion - Las Vegas
Dag 12: LV - Death Valley
Dag 13: DV -Sequoia
Dag 14: Sequoia
je hebt dan toch 2 avonden Las Vegas, een hele dag Bryce en Sequoia, meer dan een halve dag Zion.
jacques
-
- Amerika-expert
allo,
lelie schreef
jacques
lelie schreef
een dagje zion in plaats van sequoia is natuurlijk een mogelijkheid. zeker voor wie wat langere wandelingen wil doen is 1 dag in beide parken een absoluut minimum. zion is bijzonder mooi en door zijn hoogteverschillen spectaculair, sequoia heeft zijn bomen, de wandelingen naar de watervallen, moro rock en het afgelegen mineral king. bestuderen en dan kiezen....Persoonlijk zou ik liever een dag extra Zion hebben dan Sequoia.
Ik vond een paar uurtjes Seqouia meer dan genoeg.
jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1692 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-