Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gevaarlijke buurten in LA?
-
- Amerika-ontdekker
Gevaarlijke buurten in LA?
Weet iemand wat de wijken zijn in Los Angeles waar ik weg moet blijven?
mn oom zei dat San Fernando gevaarlijk is, maar ik neem niet aan dat dat de enige is in zo een grote stad?
mn oom zei dat San Fernando gevaarlijk is, maar ik neem niet aan dat dat de enige is in zo een grote stad?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi Goliath,
Ons werd ontraden om de wijk Torrance te betreden. Maar,.... wat heb je eigenlijk ook te zoeken in die wijk? De toeristische plekken liggen allemaal ver van de "verkeerde" gebieden.
De "echt" slechte gebieden bevinden zich overigens best verspreid over LA, maar bovenal midden in de oudere woonwijken, waar, geloof me, je toch echt niets te zoeken hebt.
Wij bivakeerden in Anaheim op een aardige plek vlak bij Disney. Dieper Anaheim in, moest je echter ook niet zijn, vanwege de ellende. Maar ja, ik zou dan ook niet weten wat we er hadden moeten zoeken.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met Amsterdam. Dit heeft een slechte naam qua criminaliteit. In het centrum heb ik zelden wat gemerkt. In de Bijlmer daarentegen (wordt niet voor niets gesloopt) kwam ik niet. Waarom ook wel??
Ik hoop je een beetje te hebben geholpen.
Groeten René
Ons werd ontraden om de wijk Torrance te betreden. Maar,.... wat heb je eigenlijk ook te zoeken in die wijk? De toeristische plekken liggen allemaal ver van de "verkeerde" gebieden.
De "echt" slechte gebieden bevinden zich overigens best verspreid over LA, maar bovenal midden in de oudere woonwijken, waar, geloof me, je toch echt niets te zoeken hebt.
Wij bivakeerden in Anaheim op een aardige plek vlak bij Disney. Dieper Anaheim in, moest je echter ook niet zijn, vanwege de ellende. Maar ja, ik zou dan ook niet weten wat we er hadden moeten zoeken.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met Amsterdam. Dit heeft een slechte naam qua criminaliteit. In het centrum heb ik zelden wat gemerkt. In de Bijlmer daarentegen (wordt niet voor niets gesloopt) kwam ik niet. Waarom ook wel??
Ik hoop je een beetje te hebben geholpen.
Groeten René
Hoi,
zoals in ieder grote stad zijn er probleemwijken en dient er enige argwaan te zijn.
In Los Angeles heb je enkele gevaarlijke wijken. Vooral Compton en Watts District zijn heel gevaarlijk en te mijden als je er echt niet nodig bent!
Wat San Fernando betreft, heb ik daar tot nog toe geen problemen ondervonden.
Een veilige reis toegewenst.
zoals in ieder grote stad zijn er probleemwijken en dient er enige argwaan te zijn.
In Los Angeles heb je enkele gevaarlijke wijken. Vooral Compton en Watts District zijn heel gevaarlijk en te mijden als je er echt niet nodig bent!
Wat San Fernando betreft, heb ik daar tot nog toe geen problemen ondervonden.
Een veilige reis toegewenst.
Ik neem altijd als stelregel, dat als ik me niet lekker begin te voelen als ik ergens een wijk in ga, dan ga ik meteen terug.
Goede hints zijn bv oude "pimp" auto's, auto's op kratjes (wielen eraf), groepen mensen die gewoon wat rond staan te hangen, mensen die voor buiten hun deur zitten!
Als het niet lekker voelt, ga dan ook niet door! Ik zeg niet dat er altijd wat gaat gebeuren dan, maar ik zou het niet uit willen proberen.
Zoek meer de plekken op in de stad waar meerdere mensen rondlopen enz... (de toeristen plekjes meestal)
Richard
Goede hints zijn bv oude "pimp" auto's, auto's op kratjes (wielen eraf), groepen mensen die gewoon wat rond staan te hangen, mensen die voor buiten hun deur zitten!
Als het niet lekker voelt, ga dan ook niet door! Ik zeg niet dat er altijd wat gaat gebeuren dan, maar ik zou het niet uit willen proberen.
Zoek meer de plekken op in de stad waar meerdere mensen rondlopen enz... (de toeristen plekjes meestal)
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wij zijn s'avonds verdwaald geweest in compton !!! toen we een paar politie auto's zagen staan hadden we de weg gevraagd.
Het bleek dat ze ergens me bezig waren, een inval of iets dergelijks dat ze ons snel globaal de richting hadden gewezen en ons advies gaven om er snel weg te gaan.
Overdag zie je ook van die ongure gasten naar je loeren als je bij het stoplicht staat.
Daarom houd ik altijd bij het stoplicht afstand tot mijn voorganger zodat ik nog kan "proberen" weg te rijden
Het bleek dat ze ergens me bezig waren, een inval of iets dergelijks dat ze ons snel globaal de richting hadden gewezen en ons advies gaven om er snel weg te gaan.

Overdag zie je ook van die ongure gasten naar je loeren als je bij het stoplicht staat.
Daarom houd ik altijd bij het stoplicht afstand tot mijn voorganger zodat ik nog kan "proberen" weg te rijden
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Gernand, Harlem ligt in New York City, niet in Los Angeles en het is er absoluut niet zo gevaarlijk als dat, je moet er misschien 's avonds niet komen, maar 50% kans, pfff, volgens mij is dat nergens in Amerika het geval.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
jullie hebben vast wel gelijkt (Petra & PeeJay) maar ik dacht altijd dat NYC maar 5 wijken had namelijk: Manhattan, Brooklyn, Staten island, The Bronx en Queens.Petra/VS schreef:Gernand, Harlem ligt in New York City, niet in Los Angeles
Laatst gewijzigd door Gernand op 09 jun 2004, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waar jij het over hebt zijn "boroughs" geen wijken. Wijken (neighborhoods) zijn er veel meer, in Manhattan alleen al (onder anderen) Greenwich Village, SoHo, Tribeca, Financial district, Chinatown en Harlem. Harlem is vooral bekend vanwege zijn gospel kerken en de Harlem Globetrotters, die met basketbals kunsten uithalen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Een URL naar de New York Department Of City Planning, waar je meer kunt vinden over boroughs, community districts en neighborhoods: Klik hier!
gr. Redneck
gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3297 Weergaves
-