Het is een open deur, maar toch: Doe de zwaarste zaken in je carry on, zorg dat je 2 stuks carry on heb en dat je carry on koffer aan de grote kant is, trek die zware jas met volle zakken of schoenen aan, gooi alle verpakkingen weg, gooi je toilet artikelen die weg kunnen gewoon weg (fles shampoo, scheerschuim, tandpasta) neem een paar kilo exrtra carry-on mee in een plastic tasje (als je koffer wat overgewicht heeft bied United je zelfs vaak een plastik tasje aan).
Voor je het weet heb je zo weer 15 Kg "gevonden".
In de laatste 10 jaar is voor zover ik me kan herinneren maar 1 keer op maat (niet gewicht) van mijn carry on gelet. Dat was kort na een aanslag op Heathrow. Carry on die op Schiphol ok was bleek in London niet door de beugel te kunnen.
>Die 23kg grens heeft met regels die het personeel beschermen te maken
> (kan even niet op het goede woord komen) dus daarom zijn die zo keihard.
Gaat nmm gewoon om geld verdienen. Een kilo die een tourist gebruikt hebben ze veel liever ter beschikking voor luchtvracht. Als een tas te zwaar is mogen ze hem niet alleen tillen, vandaar dat er een label opgaat "heavy". Is hij te zwaar zonder label dan laten ze hem op sommige vliegvelden (o.a. London) gewoon staan. Verder is die beschermende personeels regel opeens verdwenen als je bijbetaalt voor het overgewicht. Want dan tillen ze hem met z'n tweeen, maar hoe vaak ik al niet door mijn raampje heb gezien dat ze het toch stieken alleen doen
Ook mogen frequentflyers vaak meer dan 23kg per koffer meenemen. Zie onderstaande afbeelding van de United Airlihnes website:
Voor zover ik weet heeft United Airlines geen regels tussen USA / Europa voor het gewicht van je carry on. Wel regels vwb de afmetingen.