Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Staat wel in het drop down menu bij de carriers hoor.
En de eerste signalen van ESTA integratie zijn er
. Vanaf nu hoef je voor intl. arrival in LAX geen I-94W meer in te vullen! De details zijn nog een beetje vaag, maar volgens flyertalk geld dit in ieder geval op vluchten van BA naar LAX. Ook zou er voor arrivals in Newark vanaf morgen geen I-94W meer nodig zijn.
Als het goed is weet de cabincrew of er nog een I-94W moet worden ingevuld of niet.
Press release van DHS:
Flyertalk
DHS website

Als het goed is weet de cabincrew of er nog een I-94W moet worden ingevuld of niet.
Press release van DHS:
Bronnen:Following a successful seven-month pilot program conducted with the support of the Government of New Zealand on Air New Zealand flights from Auckland to Los Angeles International Airport, the use of paper I-94W forms will be eliminated for VWP travelers with an approved Electronic System for Travel Authorization (ESTA) arriving in the United States at all airports by the end of this summer. CBP will activate automated processing for U.S. airports on a rolling basis over the next several months.
Flyertalk
DHS website
Er is ook al een topic over geopend 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Binnenkort ga ik op reis naar midden-amerika (Costa Rica enz).
Mijn heen- en terugvlucht gaan via de VS. Ik heb dus een aanvraag gedaan via de website van ESTA met de vluchtgegevens van m'n heenvlucht.
Moet ik een extra aanvraag doen voor m'n terugvlucht (die 30 dagen later is) of is de aanvraag geldig voor beide vluchten.
Kan niet direct duidelijke richtlijnen vinden hiervoor.
In ieder geval dank voor degene die mij kan helpen.
Frank
Mijn heen- en terugvlucht gaan via de VS. Ik heb dus een aanvraag gedaan via de website van ESTA met de vluchtgegevens van m'n heenvlucht.
Moet ik een extra aanvraag doen voor m'n terugvlucht (die 30 dagen later is) of is de aanvraag geldig voor beide vluchten.
Kan niet direct duidelijke richtlijnen vinden hiervoor.
In ieder geval dank voor degene die mij kan helpen.
Frank
Frank, je ESTA is een aantal maanden geldig, dus je hoeft het voor deze reis maar 1 keer in te vullen.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
ESTA is maar liefst twee jaar geldig. Alleen als je een nieuw paspoort moet aanschaffen, moet je ESTA opnieuw aanvragen. Je kunt voor elke reis je vlucht- c.q. overnachtingsgegevens updaten, maar dat is niet verplicht.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
ok, da's dan makkelijk ... was een beetje onduidelijk omdat ik de tweede keer vanuit een ander land (guatemala) zal vertrekken naar de VS.
Wij hoefden op onze vlucht ook geen Visa Waiver meer in te vullen.
Maar ik zou als je nog een keer de grens overgaat wel je ESTA uitprinten. Gisteren moesten wij het nl. laten zien op de grens tussen Canada en Detroit.
De rest van de controle viel gelukkig heel erg mee. De man keek even in de kofferbak, had wat vragen. En we moesten de papieren laten zien dus. En toen mochten we verder op onze lange reis naar Horn Lake.
Maar ik zou als je nog een keer de grens overgaat wel je ESTA uitprinten. Gisteren moesten wij het nl. laten zien op de grens tussen Canada en Detroit.
De rest van de controle viel gelukkig heel erg mee. De man keek even in de kofferbak, had wat vragen. En we moesten de papieren laten zien dus. En toen mochten we verder op onze lange reis naar Horn Lake.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Grens ? Detroit ? Ik dacht HUH ?
Ik was zeker dat dit fout was.
Ik heb het dus even nagekeken en tot mijn verbazing ligt sinds vanochtend Detroit aan de grens. Altijd weer leuk hoe dingen waar je zelf 100% zeker van was opeens toch anders blijken te zijn

Ik heb het dus even nagekeken en tot mijn verbazing ligt sinds vanochtend Detroit aan de grens. Altijd weer leuk hoe dingen waar je zelf 100% zeker van was opeens toch anders blijken te zijn

Hallo
Wij zitten de ESTA in te vullen en de discussie is al meer geweest maar we weten nu niet hoe het zit met de nullen en 0-en,
In het paspoortnummer staat de O of de 0, we kunnen er geen wijs uit en hebben tot overmaat van ramp er al 2 ingevuld totdat we bij onze zonen ineens bedachten of het nu de 0 of O is? Hier getypt is er een duidelijk verschil maar op het paspoort lijkt zelfs 01 maart op O1maart
Wat te doen, naar het gemeentehuis en navraag doen of is het geen probleem?
En stel dat het verkeerd is kunnen we de aanvraag dan nog wijzigen?
We hebben al 2 toestemmingen binnen, durven bij de zonen even niet meer aan totdat we het zeker weten,
pfff wat een gedoe
Wij zitten de ESTA in te vullen en de discussie is al meer geweest maar we weten nu niet hoe het zit met de nullen en 0-en,
In het paspoortnummer staat de O of de 0, we kunnen er geen wijs uit en hebben tot overmaat van ramp er al 2 ingevuld totdat we bij onze zonen ineens bedachten of het nu de 0 of O is? Hier getypt is er een duidelijk verschil maar op het paspoort lijkt zelfs 01 maart op O1maart

Wat te doen, naar het gemeentehuis en navraag doen of is het geen probleem?
En stel dat het verkeerd is kunnen we de aanvraag dan nog wijzigen?
We hebben al 2 toestemmingen binnen, durven bij de zonen even niet meer aan totdat we het zeker weten,
pfff wat een gedoe

Aks je de tijd hebt kun je ook gewoon morgen even met passpoort bij het politieburo langsgaan.
Waarom politieburo Bramster?
Zij kunnen in hun computer zo nakijken of het een 0 dan wel O is.
Als je gemeentehuis of stadsdeelkantoor open is kun je het ook daar navragen.
Als je gemeentehuis of stadsdeelkantoor open is kun je het ook daar navragen.
Super bedankt, ik las ergens op het internet dat het paspoortnummers nooit O-en bevatten alleen cijfer 0,
maar even checken bij gemeentehuis kan geen kwaad.
Stel dat er een verkeerd nummer ingevuld is kun je dan een nieuwe ESTA aanvragen?
maar even checken bij gemeentehuis kan geen kwaad.
Stel dat er een verkeerd nummer ingevuld is kun je dan een nieuwe ESTA aanvragen?
In dit forum zijn meldingen geweest van mensen met zowel een 0 als o in hun paspoort. Ik weet echter niet of dat om NL, BE, dan wel beiden ging.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je kunt volgens mij gewoon 2 Esta's aanvragen, 1 keer met de O en 1 keer met de 0, dan is er altijd wel 1 goed.
Belgisch passpoort bestaat uit 2 letter gevold door 6 cijfers. Dus geen problemen voor ons.
Vandaag bij gemeentehuis geweest: paspoort nummer bevat alleen 0-en dus geen hoofdletter O, duidelijk.
Kunnen we de rest van de ESTA in gaan vullen
Kunnen we de rest van de ESTA in gaan vullen

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is het normaal dat je bij je ESTA niet alle gegevens ziet staan die je ooit al ingevuld hebt?
Ik wou net nog wat gegevens aanvullen in mijn ESTA aanvraag, maar als ik nu inlog krijg ik maar een paar velden die ik kan updaten (oa e-mailadres, telefoonnr, vliegtuigmaatschappij,...). Als ik daar dan iets invul is het de volgende keer weer verdwenen. Bizar!
Ik wou net nog wat gegevens aanvullen in mijn ESTA aanvraag, maar als ik nu inlog krijg ik maar een paar velden die ik kan updaten (oa e-mailadres, telefoonnr, vliegtuigmaatschappij,...). Als ik daar dan iets invul is het de volgende keer weer verdwenen. Bizar!
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt alleen die velden die te wijzigen zijn komen op het scherm de andere velden krijg je niet te zien.
Als je in de andere velden iets wil/moet veranderen zal je een nieuwe ESTA in moeten vullen.
Als je in de andere velden iets wil/moet veranderen zal je een nieuwe ESTA in moeten vullen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19796 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties