Redneck,
Je hebt grotendeels gelijk met je opmerkingen betreft de uscis. Het is een enorme organisatie die enorm grote aantallen aanvragen moet verwerken, wat gewoon een hoop werk is.
En het klopt dat er veel fraude wordt gepleegd met schijnhuwelijken om zodoende toegang tot de VS te krijgen. Vooral hier in Zuid Florida schijnt het vaak voor te komen.
Daarnaast is het van onze kant ook gewoon lekker wat stoom afblazen....(volgens mij is dat een vooral nederlands gewoonte!

)
Maar het is bij VS altijd wel een kwestie van uiterste.
Voor 9/11 was het al een zooitje en heeft de INS grove fouten gemaakt. Het grootste gedeelte van de daders van 9/11 zijn het land binnen gekomen zonder visa of een incorrect visa, met een enkele reis, en zonder geld. Daarnaast hebben ze allemaal maanden nadat hun visa's waren verlopen in de VS kunnen blijven....allemaal criteria waarop hen de toegang geweigerd had moeten worden, of nadien gedeporteerd moeten worden
Na de aanslagen schieten ze gelijk in het uiterste en hebben ze een hoop nieuwe regels gemaakt of aangescherpt. Ik heb het idee dat het belangrijker wordt gevonden dat ze actie ondernemen, zonder te evalueren of die actie ook werkelijk zin heeft.
Vb.- De laatste twee keer dat mijn broers hier naar toe zijn gekomem hebben ze 2 en 2,5 uur moeten wachten voordat ze door immigration waren als toerist. En dit nadat ze net een vlucht van 10 uur achter de rug hebt. Oudere mensen in de rij stonden zowat te huilen van de vermoeidheid.....nu vraag ik je?
Voor een land dat bijna alles wat ze nu is te danken heeft aan immigranten, vind ik ze niet welkom voor huidige nieuwkomers....
Anyways...ik stop maar voordat ik volledig off-topic raak