net als Loek, lijkt mij het wereldburgerschap erg mooi. Maar sinds het moeilijker reizen is, zo zonder papieren, ga ik gewoon verschillende nationaliteiten verzamelen. Ik heb er nu twee

Ik dacht dat het in 2013 slechts zo was dat de wet opnieuw geëvalueerd wordt, zoals met meer wetten elke 10 jaar. Wat dus kan betekenen dat het af loopt, of dat het voor 10 jaar vernieuwd wordt. Dat is iig wat ik van Petra begreep een tijd geleden.Bennogr schreef:
Doe die hele papierwinkel wel vlug, voor zover ik weet loopt het terugkrijgen van je Nederlandserschap voor mensen in jouw situatie in 2013 af.
Mijn zuster werkte hier in de US voor 8 jaren en 6 jaren in Engeland en woont nu in Nederland.avanv schreef:Waar ik nog niet achter ben, is wat er precies gebeurt als je met pensioen gaat en social security gaat ontvangen. Als niet-Amerikaan in de USA maakt het geloof ik niet uit maar als je je pensioen buiten de USA door wilt brengen, dan zijn er wel gevolgen. Als iemand een antwoord weet of me ergens naar toe kan verwijzen, dan graag.
Adriaan
dat zou mooi zijn, dan hoeven wij al die extra rompslomp niet door om dat behoud-nederlanderschap-papiertje te krijgen. Ik vond het makkelijker amerikaan te worden, dan nederlander te blijven.Petra/VS schreef:Een paspoort alleen is geen bewijs van Nederlanderschap