Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door dimple »

Ik ben dat antwoord ook aan het zoeken, maar zover ik weet moet je dat zelf regelen.

Kreeg in een ander topic wel de tip om voor in de camper te kijken naar de Kiwi Traveler en Deryan travelcot. Onze dochter is dan 1,5 jaar oud. Ben benieuwd of ze daar dan nog in past want het is nu met 8 maanden al een flinke dame. :lol:

Iemand hier ervaring in het reizen met camper en campings in tegenstelling tot auto en hotels? Dat laatste hebben wij tot op heden alleen nog maar gedaan dus ben benieuwd naar andere ervaringen.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

;-) Ik ga ook weer verder in dit topic... de kiwi traveller past wel. Onze zoon was ruim 2 (en flink aan de maat!) toen hij er nog in paste. De travelcot van deryan vind ik leuk, maar heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat hij erin zou gaan staan en dan met tentje en al om zou kukelen... geen idee of dat ook kan, want dat hebben we dus niet uitgeprobeert :mrgreen:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nou, je haalt me de woorden uit de mond! :lol:
Ik dacht dus ook hetzelfde........wat als ze gaat staan? Ik zie ze zo hupsend voorbij komen met cot en al want zo'n pretletter is het wel. :lol:

Die Kiwi is dus goed stevig?
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

:lol: :lol:

dat hupsen gaat met de kiwi in ieder geval niet ;-) Hij is door de tentstokken redelijk stabiel. In je andere topic ga ik ook nog weer even reageren :roll:
PieterB
Amerika-newbie

Bericht door PieterB »

hm ok, ziet er meer een alternatieve optie uit... had meer gehoopt op een "echt" bed.
toch bedankt voor de uitleg (ik ken geen één van die mogelijkheden. ziet er interessant uit, maar meer voor enkele dagen ipv 2 weken)

zal toch vliegen worden en ter plaatse auto huren
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hou oud is jullie zoon-dochter als jullie gaan Pieter?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben zo'n Deryan Travelcot, en zijn daar heel tevreden over. Vorige week hebben we het nog een week gebruikt met onze zoon van ondertussen 15 maanden in Frankrijk. Hij is ook groot voor zijn leeftijd, en is best nogal wild ;). Plaats heeft hij er zeker nog meer dan genoeg in.

Hij wordt altijd rustig in zijn eigen tentje, en slaapt er graag in. Als het tentje overdag gewoon openstaat, doet hij ook niet liever dan er ook in spelen. We hadden eerst ook een normaal kinderbedje gekocht, maar dat gebruiken we helemaal niet meer sinds we dit hebben. Dit is veel minder gesleur en is een stuk sneller opgezet en afgebroken.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dan denk ik dat ik snel maar eens ga kijken of ze ze nog hebben bij Kruidvat voor volgend jaar..........

Bedankt voor je post!
PieterB
Amerika-newbie

Bericht door PieterB »

dimple schreef:Hou oud is jullie zoon-dochter als jullie gaan Pieter?
We hebben 2 dochters, de oudste zal 5,5 zijn en de jongste tegen dan 1,5...
Ze zijn alle2 nogal levendig, dus lang stilzitten is niet echt een optie (schrap de auto voor de lange afstanden, dus schiet een rv of het vliegtuig over).
Waarschijnlijk gaan we ergens (Florida?) een huisje huren en vandaaruit uitstapjes doen
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat kan je uiteraard doen, maar je zou ook heel goed een rondreis kunnen maken, maar dan elke dag maar kleine stukjes. Dat valt ook prima te plannen.

Genoeg te doen in ieder geval hoor, je hoeft je niet te vervelen. :wink:

Zijn de meiden ook niet rustig te houden in het vliegtuig met DVD speler oid? De jongste dochter gaat op schoot?
PieterB
Amerika-newbie

Bericht door PieterB »

Wel, mijn schoonzus woont voor 3 jaar in Washington, dus daar gaan we zowiezo heen. Denk dat we daar een goeie week zullen verblijven en Washington zelf grondig zullen bezoeken :thumbup: . vandaaruit dan mss naar florida (huisje huren), alles moet nog gepland worden

die draagbare dvd speler hebben we al een paar jaar, en dat is toch een wonderding. denk dat we die wel meenemen
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

dimple schreef:Kreeg in een ander topic wel de tip om voor in de camper te kijken naar de Kiwi Traveler en Deryan travelcot. Onze dochter is dan 1,5 jaar oud. Ben benieuwd of ze daar dan nog in past want het is nu met 8 maanden al een flinke dame. :lol:

Iemand hier ervaring in het reizen met camper en campings in tegenstelling tot auto en hotels? Dat laatste hebben wij tot op heden alleen nog maar gedaan dus ben benieuwd naar andere ervaringen.
De Deryan heb je in verschillende maten. De peutervariant die wij hebben, is ongeveer zo groot als een ledikantje; dat moet dus zeker groot genoeg zijn. Over dat omrollen heb ik me toen ook wel zorgen gemaakt. Maar goed, uiteindelijk vond ze het hartstikke leuk om erin te spelen, maar slapen ho maar. Ik vond uiteindelijk gewoon het ombouwen van de zithoek dus het beste. Ze lag daar goed op en dat kussen was een stevig matrasje. Je hebt zowieso alleen in het zitgedeelte genoeg ruimte om een bedje op te zetten. Al was dat natuurlijk ook niet altijd even handig. Ik heb ook wel eens een verslag gelezen van mensen die de Deryantentjes op het bed achterin de camper deden vastsjorren en dan zelf in de cabover gingen slapen.
(Nu speelt ze er wel vaak in, maar omgerold is 'ie nog nooit en ze slaapt er af en toe wel thuis eens in. Ze is inmiddels ruim 3 en heeft nog ruimte zat. Maar dan is het dus voor de leuk. Als ze niet meer wil, kan ze zo haar eigen bed in.)

Voordat onze dochter geboren was, zijn we 2 keer met de auto door Amerika rondgereisd. Het heeft allebei voor- en nadelen die op dit forum al vaker aangehaald zijn. Maar persoonlijk kan ik me toch niet voorstellen dat we met kinderen met een auto rond zouden willen reizen. Het lijkt mij veel lastiger, maar jij hebt daar andere ervaringen mee. Het grote nadeel van een camper is de grootte. Het is toch echt wel moeilijker manoeuvreren dan met een auto en je legt afstanden wat trager af; en voor een eventuele volgende keer zullen we ook smalle wegen vermijden. Verder moet je ook wat meer rekening houden met wanneer je boodschappen doet of gaat uiteten, want eenmaal geïnstalleerd op de camping ga je niet zomaar meer even weg. Maar op de plaats van bestemming en bij stops onderweg is het weer heerlijk. Alles bij de hand en alles heeft z'n eigen plekje. Niet steeds alles in en uitpakken (al moet je de camper natuurlijk ook wel steeds opruimen voor vertrek zodat er geen losliggende spullen meer rondslingeren). En dan natuurlijk het buitengevoel. Dat misten wij erg bij het reizen met een auto.

Verder ligt het natuurlijk ook erg aan wat je van plan bent. Wij hebben meestal niet zo'n behoefte aan steden, waardoor we daar nooit veel langer dan een dag ofzo blijven. Als je veel of vaak steden wilt bezoeken, lijkt een camper mij ook niet handig.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Even een vraagje over die tentjes: die dingen staan op de grond? Hoe zit dat dan met schorpioenen enzo? Klimmen die krengen dan niet gewoon erop? Lijkt me een beetje eng, stel dat zo'n beest je kind door het gaas aanvalt... :(
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Die tentjes zijn bedoeld om gewoon in een camper of hotelkamer te installeren. Het is niet geheel onmogelijk dat daar ook een schorpioen zou kunnen zitten, maar ze zijn best zeldzaam ;).

Ik moet zeggen dat we dat we dat tentje ook thuis hebben proefgedraaid, zodat we zelf het systeem goed kennen, en dat ons zoontje er zich ook al prima in thuis voelt.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Wij hebben een deryan.... maar slapen ho maar........ Jaydin gebruikt hem als speeltent... het is een prima tentje, stevig en valt absoluut niet snel om...kan helemaal afgesloten worden ( gaas) en dan heb je geen last van beesten e.d. Oh ja en ze zijn groot genoeg!
Maar als je kindje er niet vanaf het begin in heeft geslapen dan kan het best lastig worden om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Wij wisten dit niet ( anders hadden we hem niet gekocht) maar dit is de gemiddelde ervaring.
Wij hebben vorige jaar dus gewoon het campingbedje meegenomen in een koffer met ene matras ( die we achter hebben gelaten). Wij sliepen wel inhotels dus ik weet niet ofdat dit een optie is voor een camper..... misschien te weinig ruimte :? .
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Wellicht een tip voor ouders die op zien tegen de vlucht.....

Wij hebben dit jaar voor het eerst gevlogen met ons zoontje van nog geen 2 jaar. Ook wij hadden natuurlijk de verhalen van gillende kinderen tijdens de hele vlucht gehoord, dus dat hebben we geprobeerd zoveel mogelijk te voorkomen. Hoewel het nu 'maar' een vlucht van 2,5 uur was, hebben we hem van tevoren duidelijk gemaakt wat hem te wachten stond.

- Hij heeft een vliegtuig van Duplo gekregen. Daarmee hebben we hem duidelijk gemaakt wat er ging gebeuren. We hebben voor de vakantie dus al de nodige rondjes door de kamer gelopen omdat het vliegtuig moest vliegen!
- We zijn met hem bij de luchthaven gaan kijken hoe het er in het 'echt' uitziet; hoe zien vliegtuigen er van dichtbij uit, hoe gaat het opstijgen en landen (incl. de herrie).
Resultaat: In het vliegtuig wist hij precies dat de koffers in het vliegtuig gingen. En toen we gingen opstijgen zat hij al vol overgave ' rijden, rijden...omhoog' te roepen.
- Oh ja, we hebben hem ook maar even ervoor verteld dat we midden in de nacht op zouden worden gehaald. Hij werd wakker toen we hem in de auto zette, hij wist meteen waar we naartoe gingen. Pas vlak voor de landing totdat we stil stonden heeft hij geslapen. Ondanks de vermoeidheid vond hij het allemaal geweldig.

Het is ons goed bevallen, we hebben echt een probleemloze vlucht gehad. Natuurlijk was het stilzitten af en toe wat lastig voor hem, maar hij heeft zich prima gehouden.
Volgend jaar gaan we dan ook maar voor de ultieme uitdaging, een vlucht naar het zuidwesten van de VS! En we hopen dan ook maar dat hij met de jetlag net zo makkelijk omgaat als met het slaaptekort van de eerste nacht.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij zijn ook op Schiphol wezen kijken en alles van te voren duidelijk verteld. Onze zoon vond het fantastisch, je hebt er geen kind aan.

Onze dochter had daar meer moeite mee, heeft zowiezo wat meer onrust in de billen :mrgreen: Daarbij was ze ziek (koorts) toen we op Schiphol aankwamen.

Het verschilt gewoon heel erg per kind hoe ze reageren. 2,5 uur is toch wat anders dan 10 uur. Het punt is dat jezelf ook te maken hebt met vroeg opstaan, vermoeidheid, jetlag etc. Daarbij moet je je moppie bezig houden en in de gaten houden. Zelf ben je het na 5 uur vliegen ook wel zat, of wil je graag even je ogen dicht doen. Dat is het grote verschil met korte en lange vluchten.

Dat vond ik het meest vermoeiende van de vlucht. In 2009 waren we met 4 volwassenen en ons zoontje. Dit jaar met 2 volwassen en 2 kleine kinderen. Dat scheelt gewoon heel erg.

Begrijp me niet verkeerd, we gaan volgend jaar gewoon weer hoor, maar de vlucht staat niet als favoriet bovenaan mijn lijstje :wink:

Stel je er gewoon op in, je gaat 10 uur vliegen, en dat is pittig, maar op 3 weken vakantie is die 10 uur natuurlijk niks :thumbup:

Veel plezier met plannen van de vakantie!
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Het verschilt gewoon heel erg per kind hoe ze reageren. 2,5 uur is toch wat anders dan 10 uur. Het punt is dat jezelf ook te maken hebt met vroeg opstaan, vermoeidheid, jetlag etc. Daarbij moet je je moppie bezig houden en in de gaten houden. Zelf ben je het na 5 uur vliegen ook wel zat, of wil je graag even je ogen dicht doen. Dat is het grote verschil met korte en lange vluchten.
Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde ook niet dat dit het ei van Columbus was, maar ik zag nu ook genoeg kinderen die helemaal overstuur en angstig waren voor het opstijgen. Het zal er uiteraard ook vanaf hangen of ze hun dag hebben, maar je kind voorbereiden op wat komen gaat is volgens mij altijd handig! En natuurlijk zelf (proberen) de rust zelve te blijven :lol:

Pfff, een kind met koorts en dat in de wetenschap dat je een vlucht van 10 uur voor de boeg hebt.....dan zakt de moed je in de schoenen.

De voorpret gaat trouwens prima!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Even een schopje, want wij gaan over iets minder dan drie maanden ook de grote plas oversteken met onze dan 19 maanden oude dochter. We gaan tweeënhalve week naar Florida en hebben alle accommodaties (4 nachten hotel in Miami, 2 nachten B&B in Key West en 12 nachten townhouse in Orlando) al geboekt.

Ik zit nog met de volgende twijfels.

* Wel of niet meenemen van een autostoel. We hebben geen eigen stoel voor onze dochter geboekt, dus de stoel zou dan ingecheckt moeten worden. Heeft iemand dit al eens gedaan? En hoe pak je zo'n stoel dan in?
* Meenemen van een eenvoudige buggy of de bugaboo kinderwagen. Voordeel van de buggy is dat hij mee naar de gate mag en dat ik 'm makkelijker 'overal' durf neer te zetten. Nadeel is dat hij natuurlijk minder comfortabel is dan de kinderwagen.

Wat is wijsheid? Als iemand er iets zinnigs over te zeggen heeft: graag! :mrgreen:
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Beste Marjol,

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Wij hebben nooit autostoeltjes meegenomen (met uitzondering van maxi cosi bakje). Huurden deze bij de auto erbij (Alamo) en dat ging prima.
Buggy of Bugaboo..tja. Allebei wel eens meegenomen. Als jullie dochter gemakkelijk slaapt in de buggy zou ik de buggy meenemen. Weet je nu al dat ze dan niet kan slapen of tot rust kan komen dan de bugaboo inpakken en als bagagestuk meenemen. Eventueel kun je dan een kleine buggy ook meenemen voor op het vliegveld of misschien in rugdrager?

Denk dat het heel persoonlijk is waar jij je goed bij voelt maar misschien heb je er iets aan.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer