Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper versus autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Als er veel vraag naar is dat volgen er vast wel meer. Dan zijn ze ook in America te krijgen :D . Denk je niet?

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien wel ja :lol: Ach, ik ben nog steeds een zeer 'happy camper'. Wat ik wél zou willen is dat je een auto achter de camper mocht hangen, zoals de Amerikanen dat doen. Ooit willen we nog een keer minstens 3 maanden trekken en dan zou dat perfect zijn!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Wat ik wél zou willen is dat je een auto achter de camper mocht hangen, zoals de Amerikanen dat doen. Ooit willen we nog een keer minstens 3 maanden trekken en dan zou dat perfect zijn!
Mogen wij dat dan niet? Ik heb mij dat nl. al eens afgevraagd. Zou reuze handig zijn, zo'n kleine auto erbij.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij zijn tot nu toe nog altijd voor de auto (SUV) gegaan omdat we het juist zo leuk vinden om al die onverharde wegen te rijden. Dat zou met een camper niet kunnen. Er gaat ook een tentje mee, want kamperen in mooie natuurparken, 's avonds lekker bbq-en en een vuurtje stoken vinden we super. Maar daar heb je dus geen camper voor nodig. De nachten op de campings wisselen we dan af met nachten in een motel/hotel/b&b (op leuke plaatsen hoor, niet op bedrijventerreinen) waar je meer luxe hebt. Juist die afwisseling vinden we leuk. Hoewel het dit jaar wel een beetje scheve verhouding is (10 nachten op een camping en 27 nachten in een motel/hotel/b&b) i.t.t. vorig jaar toen we grotendeel gekampeerd hebben.
Op zich zou ik het best leuk vinden om een keer een camper uit te proberen, maar naast dat het me wel aan m'n hart zou gaan dat we dan op 'gewone' wegen moeten blijven lijkt het me ook zo ingewikkeld. Wij zijn alle twee helemaal niet technisch en als er iets met zo'n camper aan de hand is... En dan moet je ook nog naar zo'n dumpstation (?) en water bijvullen en weet ik het niet wat. Of kun je dat ook als je geen verstand van auto's hebt?

Karin
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Coyote schreef:
nieuwenoord schreef:Wat ik wél zou willen is dat je een auto achter de camper mocht hangen, zoals de Amerikanen dat doen. Ooit willen we nog een keer minstens 3 maanden trekken en dan zou dat perfect zijn!
Mogen wij dat dan niet? Ik heb mij dat nl. al eens afgevraagd. Zou reuze handig zijn, zo'n kleine auto erbij.

Roland
Ik weet niet hoe El Monte of Cruise America dat doet, maar bij Road Bear is het verboden om een 'tow-vehicle' te gebruiken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Karin: onze lichamelijke conditie is in elk geval niet geschikt voor tentjes, dus op die manier kamperen zit er voor ons zeker niet in.

Dumpen doe je gewoon op de plek waar je camper staat, op bijna alle campings kan je gewoon je tanken legen op de eigen kampeerplek. Behalve als je alleen op stateparks staat zonder dumpmogelijkheid, zal je een keer ergens anders moeten dumpen. Kost ook geen vijf minuten en technisch stelt het niks voor.

De waterslang draai je gewoon op een koppeling, net als thuis aan het kraantje voor de tuinslang of zo. De techniek van een camper is door een kind te bedienen.

En ja, de dirt-roads en zo mis je. Marjan en Jan bijvoorbeeld kiezen dit jaar ook om deze reden weer bewust voor het tentje en ik kan dat heel goed begrijpen. Misschien dat wij dat ook zouden doen als we een andere conditie hadden.

Elk voordeel heb z'n nadeel toch? Het nadeel van de camper, de dirt roads niet kunnen rijden, lossen wij gedeeltelijk dus op door af en toe een auto te huren. Maar dan moet je even niet in kosten gaan denken :oops:
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Monique, als de techniek van een camper niet zo heel moeilijk is dan ga ik er toch eens over denken. We zouden het natuurlijk ook kunnen combineren. Een rondje met de camper en daarna verder met een gewone auto. Dat zou de kosten ook wat drukken, want wij kunnen alleen in het hoogseizoen gaan en ik wil toch wel graag 5 weken gaan. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat nu is met zo'n camper. Lekker hoog op de weg en je eigen huisje bij je. Misschien iets voor 2008 dus :wink:

Karin
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Je krijgt een uitgebreide uitleg bij het ophalen van je camper hoe alles werkt.
Het is echt ongelooflijk simpel, laat je daar echt niet van weerhouden om met een camper op stap te gaan.
Aankoppelen, afkoppelen, water bijvullen en dumpen zijn echt een fluitje van een cent en meestal niet meer werk dan een paar minuten.
Je mag ook best op gravelroads rijden mits ze maar een wegnummer hebben, en dus openbare wegen zijn.
Dat heb ik op de AA-forummeeting van Rob geleerd.
Wij deden het altijd al maar dachten eigenlijk dat het niet mocht.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wat betreft die gravel- en dirtroads, staat bij Road Bear duidelijk dat het niet mag. Als je al schade oploopt, staan zij nergens voor in:
Restrictions:
Pets: Pets are not allowed.
Smoking: Smoking is not allowed in any vehicle. A fee of US$250.00 for cleaning / deodorizing applies.
Mexico: Traveling into Mexico is not permitted
Death Valley: Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.
Alaska: Traveling within Alaska, Yukon and/or NWT is permitted. ROAD BEAR RV must be advised at the time of reservation.
Winterization: Vehicles are winterized between November 1st. and March 31st., depending on the pick-up location. It is not possible to use the water-/waste systems during this time or when outside temperatures are below freezing!
Other: Private-, gravel-, dirt- or logging roads and other non-public roads, beaches, etc. are prohibited.

ROAD BEAR RV will hold the customer fully responsible for accidents or mechanical breakdowns occurring in a travel restricted area!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

nieuwenoord schreef:Wat betreft die gravel- en dirtroads, staat bij Road Bear duidelijk dat het niet mag. Als je al schade oploopt, staan zij nergens voor in:
Restrictions:
Pets: Pets are not allowed.
Smoking: Smoking is not allowed in any vehicle. A fee of US$250.00 for cleaning / deodorizing applies.
Mexico: Traveling into Mexico is not permitted
Death Valley: Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.
Alaska: Traveling within Alaska, Yukon and/or NWT is permitted. ROAD BEAR RV must be advised at the time of reservation.
Winterization: Vehicles are winterized between November 1st. and March 31st., depending on the pick-up location. It is not possible to use the water-/waste systems during this time or when outside temperatures are below freezing!
Other: Private-, gravel-, dirt- or logging roads and other non-public roads, beaches, etc. are prohibited.

ROAD BEAR RV will hold the customer fully responsible for accidents or mechanical breakdowns occurring in a travel restricted area!
Ik wist het ook niet maar er zijn ook grijze wegen (soms gravel) op de RandmcNally atlas die hebben wegnummers en zijn dus gewoon public roads.
Je schijnt daar wel op te mogen heb ik me dus laten vertellen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik weet dat er bepaalde wegen zijn met een wegnummer. De Apache Trail bijvoorbeeld, is officieel gewoon Highway AZ 88. Ik persoonlijk zou hem nooit willen rijden met een beetje fatsoenlijke camper, ondanks dat wij er daar wel twee tegen zijn gekomen. De ene reed naar de campground bij Apache Lake en wij vragen ons nog af hoe hij dat steile pad fatsoenlijk heeft kunnen rijden, de andere was uit 1970 of zo :lol:

Dit staat er over op de site over America's Southwest
The Apache Trail, or AZ 88 as it is officially known, links Apache Junction at the edge of the Greater Phoenix area with Globe via Theodore Roosevelt Lake, through the Superstition Mountains and the Tonto National Forest; 40 miles of steep, winding and mostly unpaved road past magnificent scenery of twisted igneous mountains with dense forests of saguaro and ferocactus, and several deep blue lakes. Past the lakes, the trail continues in more traditional fashion to the former copper mining town of Globe, but it is the western half which is the most scenic and well-known; however caution is required when driving and it is not recommended for large RVs or caravans; the largest RV rental company in the US does not allow their vehicles do be taken on this route.
Ik denk dus dat je niet automatisch kan zeggen of het wel of niet mag, maar dat je er rekening mee moet houden dat je problemen kan krijgen als je zonder overleg met de verhuurmaatschappij over dit soort wegen rijdt en stukken krijgt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Pete.Z schreef: Prachtige combinatie,maar ik denk te duur als je ook een geschikte trekauto erbij moet huren. :(
Het bedrijf waar ik de trailer huurde bood er ook eventueel een auto bij om het te trekken (tegen betaling uiteraard). De auto's die hiervoor werden geboden waren veelal Ford Explorers. Overigens wat het slingeren betreft, de trailer had een koppelingssysteem met zijdelingse dempers, vandaar dat ze niet slingeren. En als je genoeg vermogen heb merk je nauwelijks dat je zo'n ding achter je aan hebt. Het benzine verbruik is echter een heel ander verhaal. Onze pickup die normaal al een slokje lust (15 Mpg) werd wel heel erg dorstig (9 Mpg). Verder moet je uitkijken met tolwegen die vaak een bedrag rekenen per as. Met een dergelijke combinatie zit je al gauw aan 4 assen en dat wordt fors doorberekend.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:
Coyote schreef: Mogen wij dat dan niet? Ik heb mij dat nl. al eens afgevraagd. Zou reuze handig zijn, zo'n kleine auto erbij.

Roland
Ik weet niet hoe El Monte of Cruise America dat doet, maar bij Road Bear is het verboden om een 'tow-vehicle' te gebruiken.
Vanmogen nog gehoord bij El-Monte, het is verboden.

Annie
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

He, Annie, live vanuit de States! Ben heel benieuwd hoe jullie camper is!!
Sprokkel
Amerika-ontdekker

Bericht door Sprokkel »

Bedankt allemaal voor de tips, reacties en adviezen.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Camper versus autohuur

Bericht door dimple »

Ik gooi dit topic weer even de hoogte in als dat mag.

Hoe zit met het met huisdieren e.d in campers? Wij hebben een zoontje die erg allergisch is voor dieren en ikzelf kan er ook wat van.
Kunnen ze die garantie geven?
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Weet ik eigenlijk niet, zou je in de regels bij de verhuurbedrijven kunnen lezen, denk ik.
Toen wij dit jaar de camper inleverde, kwam er ook net een camper terug, waar de mensen een hondje bij zich hadden.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Kunnen ze die garantie geven?

Ook al hebben ze die regels dan weten ze natuurlijk nooit wat mensen stiekem toch doen. Ook al geven ze de garantie dan is je vakantie toch wellicht verpest (heb geen idee hoe erg jullie ziekte is) als er toch een hond in heeft gebivakkeerd.

Als het echt zo heel belangrijk is zou je kunnen proberen te boeken wanneer er een nieuwe camper beschikbaar is.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Huisdieren hoeft niet eens stiekem, want hier mocht het dus wel.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Camperen heeft wel mijn voorkeur, eten en drinken altijd aan boord. Kiezen wat waar en wanneer je wilt eten. Of niet koken dat kan ook.
En .... Ja iedereen moet zijn zooi opruimen (in kastjes). Ik hecht eraan om niet altijd ergens te moeten gaan zitten om te eten. Gewoon in je bikini met t-shirt een BBQ-tje. In Europa zie ik het voordeel van camper dan weer wat minder , behalve in Noorwegen / Zweden misschien. In USA reis je meer, bijna elke dag een ander plekje.

Maar eerlijk is eerlijk een echte dirtroad kun je niet rijden. Dat staat wel op het lijstje dus het wordt een keer motels en auto, misschien een deel van de reis.

@Dimple
Dieren mogen vaak wel mee maar bij Moturis wordt extra schoonmaak-fee geheven. Of er dan ook extra schoongemaakt wordt zodat je er geen last van hebt..???? Hopelijk heb ik er geen last van; ben ook allergisch.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer