Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Torrey to Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Torrey to Moab

Bericht door Isis »

LWHC wordt in 'photographing the Southwest' ook beschreven als echt de moeite waard en niet al te moeilijk.
De wandeling zelf staat blijkbaar omderweg verder niet aangegeven, klopt dat?
In de beschrijving staat dat je een soort droge waterval van2,6 m tegenkomt en aan de linkerkant omhoogmoet en dat je als je boven bent na kleine 200m (200 yards) goed moet opletten en links aanhouden (anders kom je in de Belle Canyon). De splitsing schijnt makkelijk te missen te zijn. Iemand ervaring??
Zijn er ook wandelkaartjes ter plekke (Goblin) of in Cap Reef te krijgen? Of een folder met wegwijzing.. of is dat niet nodig.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nee joh als je de beschrijving van Ontdek - Amerika erbij houdt en de aanwijzingen daar volgt kan het bijna niet missen. Er staan daar ook bordjes en aanwijzingen. Echt niet moeiijk. Even uitprinten van te voren en meenemen.
Die droge waterval is zeker 2,6 meter breed? Kan me niet voorstellen dat ik 2,5 meter geklommen heb :shock: Sta wel ergens afglijdend op m'n billen van een rots, maar die laat ik echt niet zien :oops:
Inderdaad is aan de andere kant de Belle Canyon, die hebben we ook nog een stukje gedaan om te kijken of die droger was, helaas, en lang zo mooi niet inderdaad. Je moet wel ergens klimmen om een rots heen, een soort omweggetje, maar dat gaat ook wel makkelijk.

Van de site van H&H : Bij de parkeerplaats staan toiletten. Het wandelpad dat je moet volgen is de droogstaande wash die achter de toiletgebouwen ligt. Na 10 tot 15 minuten lopen wordt de doorgang versperd door een heel stel rotsblokken, klim daar aan de linkerkant uit de wash en loop via een smalle richel om de versperring heen. Als je aan de achterzijde van de versperring weer omlaag bent geklommen, splitst de wash zich. Rechtdoor ga je naar Bell Canyon, rechtsaf loop je naar de ingang van Little Wild Horse Canyon. Let op dat je dit punt niet voorbij loopt! De ingang ligt op ongeveer 2 minuten lopen vanaf de splitsing.

Het is dus rechtsaf!! Je kunt trouwens een rondtour maken, dus door de Belle C terug, maar dan ben je pas 's nachts in Moab!!
http://www.climb-utah.com/SRS/Maps/LWHmap.JPG

http://www.americansouthwest.net/slot_c ... index.html
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

En als je goed oplet, zie je inderdaad een soort paal staan met daarop de namen van de 2 verschillende canyons en een pijl eronder. Deze paal staat op de splitsing (er is er maar één dus kan niet missen, staat wel achter een boompje dacht ik!). Hier moet je dus rechts. Als je weet dat je rechts moet, kun je m niet missen.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

nu je t zegt inderdaad, dat paaltje heb ik ook gezien. ( zie je wel die leeftijd gaat toch echt parten spelen :shock: :lol: )

het is gewoon niet zo moeilijk!
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Zie voor een beschrijving van onze wandeling;
http://members.virtualtourist.com/vt/tf ... /4/1ef668/

Nog meer info/foto's en een kaartje van het gebied: http://www.climb-utah.com/SRS/lwh.htm
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Die droge waterval klopt zeker wel; je kunt aan de linkerkant gewoon omhoog klauteren, niets bijzonders aan.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Als je er nu nu niet komt Isis weet ik het niet meer. :D
Alle info sites zijn nu wel genoemd ( en sommige zelfs dubbel).
Watervallen of rotsblokken, je moet ergens klauteren.
En wat voor de een niets bijzonders is , is voor een ander soms toch wel een aardige klim of waadpartij, maar komen kun je er :wink: .
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

HAHA dank allemaal *maakt buiging*
En wij kunnen ook nog es goed kaart lezen! ik was gewoon benieuwd na het lezen van de melding dat je goed op moet letten of het erg moeilijk te vinden is... Nou met al deze info vinden we het vast. Nu maar hopen dat er geen flashfloods in aantocht zijn.
Er wordt hier wat uitgeprint... beschrijvingen etc.

Iets minder on topic ... Meer "Bryce- Torrey"
Ik ben me ook aant verdiepen in de Devil's Garden bij Escalante. Maar als ik het goed begrijp moet je dan echt over een dirtroad?
Dit heb ik van de ontdek amerika website:
Vijf mijl ten oosten van Escalante, dicht bij mijlpaal 65, begint de onverharde Hole-in-the-Rock-Road. Na ruim 12 mijl ligt aan de rechterkant een zijweg (BLM 225). Die weg eindigt na een halve mijl bij de parkeerplaats voor Devils Garden. De Hole-in-the-Rock-Road en zijweg BLM 225 zijn bij normale weersomstandigheden geschikt voor alle auto's. Het wegoppervlak kan wel flink washboarded zijn.
Wel of niet met camper te doen???
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tot aan Devil's Garden is de Hole in the Rock road goed te doen met een camper, er voorbij richtiong Peek-a-Boo en Spooky slotcanyons wordt het een stuk minder.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik had Moturis ene mail gestuurd of we het stuk Hole-in-the-rock-road tot Devil's Garden en BLM 225 mogen rijden en ook het stuk van Blanding naar Mon. Valley via de UT-261 en UT-95. Ik kreeg een mail dat het eigenlijk niet mag vanwege risico's maarrrrr het mag wel maar alleen indien de omstandigheden het toelaten, er geen bord staat verboden voor Trucks/ Rv's en als we voorzichtig zijn.

Mooi in de mail: Omdat u zo specifiek vraagt voor bepaalde stukken heeft u er vast al goed over nagedacht... in die trant was het antwoord. Maar is goed te weten dat de weg tot DG nog te doen is. Als het niet gaat dan niet, maar we gaan het iig nu proberen voor elkaar te krijgen. Info inwinnen voor we gaan.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die informatie kan je halen bij het BLM visitorcenter in Escalante, je vindt het langs de UT-12 als je vanuit het dorp richting Hole in the Rock rijdt aan de rechterkant net buiten het dorp.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nou super Rob we zijn er helemaal klaar voor
jos 59
Amerika-ontdekker

Bericht door jos 59 »

Wij hebben zeer kort geleden nog die dirt road naar Devels garden gereden en behalve dat hij een beetje washborded
was heb ik er niets bijzonders aan gemerkt maar ik denk dat het ook afhangt van het moment en het weer.
Overigens reden we niet met een RV en ik denk dat je ten alle tijden ter plekke moet vragen of het mogelijk is.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

vtveen schreef:
Isis schreef:Op weg naar Mon Valley pakken we wel Newpaper rock mee ... is net weer wat anders.
Vanaf Newspaper Rock kun je binnendoor rijden - een normale geasfalteerde weg - naar Monticello en nog even bij Foy Lake stoppen. Een groene oase na alle (rode) rotsen.
( ... 054762958/)

Jaap
Ik kan het meer(tje) niet vinden op Google Maps, (op RandmcNally helemaal niet). Welke weg nu te berijden is kan ik eigenlijk ook niet goed zien. Misschien ben jij inde gelegenheid om dit te beantwoorden Jaap.. of iemand anders die weet waar het hierom gaat. Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan deze site?
Zou het de Harts Draw Road zijn?
Ik kan het op mijn Indian Country Guide Map niet vinden (toch wel een aanrader voor jullie, die kaart).

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je Marianne dat je weer info geeft... je bent soort lopende encyclopedie. :thumbup: :clap:

De link is een route vanaf Church Rock ofzo? Het lijkt er ingewikkeld uit te zien, maar dat valt wellicht mee als je er rijdt en er bent. Ik kan ook niet op een kaart meekijken waar het loopt dan heb ik geen houvast. (ik kan best goed kaartlezen al zeg ik het zelf). Ik heb het alvast geprint.. kan geen kwaad.

De harts Draw road lijkt een beetje de bergen in de gaan.. is dat te doen met camper?

Klik hier voor de routekaart.
Is dit de route?

De kaart zal ik eens naar kijken om die te kopen. Dat kan misschien al veel eerder. Als we net Utah inkomen. Heeft die kaart 1 versie van Utah of meerdere?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

De kaart heet 1 versie , het four corners gebied. Erg mooie kaart. Goed gedetailleerd.
Of die weg met een camper te doen is weet ik niet, Rob misschien, die is beter bekend met dat soort zaken. Durft ook meer :wink: ....wij durfden het iig niet 3 jaar geleden. En op streetview geeft ie niks aan. Lijkt me wel een erge bergweg.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ken die weg ook niet, maar als ik het zo bekijk denk ik dat je net zo vlug terug rijdt om de 191 weer op te pakken.
De aangegeven weg ziet er erg bochtig en niet snel te rijden uit.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja dat leek mij ook Rob en Thuul en die dag hebben we genoeg onderweg. Bovendien misschien zijn de kids de rotsen wel moe (en de oudjes ook). Of we de MokiDu...way doen moet ik ook nog es even goed bekijken. Als er regen dreigt (al is het in de verte) is het misschien niet zo'n goed idee. Maar goed dat zien we ter plekke.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer