Wij hadden inderdaad voor normale omstandigheden voldoende water bij ons. Maar dit waren extreme omstandigheden en dan blijkt toch wel dat wij onervaren hikers zijn .
De dag daarvoor was het zwaarbewolkt geweest op veel plekken en dus niet zo heel heet en de voorspellingen waren hetzelfde. Toen we vertrokken was de lucht staal blauw maar de verwachtingen waren dat er thunderstorms zouden komen, dus onze enige zorg was eigenlijk of het niet hard zou gaan regenen en onweren.
Maar we hadden beter naar de lucht moeten kijken, en nog meer water mee moeten nemen. We hadden vrijwel geen water meer over hoor Roland, een klein bodempje maar. De rest hadden we opgebruikt.
En over de Fisher Towers; De meeste mensen die adviezen over deze hike geven hebben hem in het voorseizoen gelopen, dat waren dus hele andere omstandigheden dan die waaronder wij de route liepen.
Ik denk dat de hike onder normale omstandigheden prima te doen is. Zelfs onder deze "hete" omstandigheden hebben wij hem met veel plezier gelopen en er erg van genoten. Ik had helemaal geen pijn of vermoeidheid in mijn benen en heb de dag erna zelfs helemaal geen spierpijn gehad (Ger en Joyce wel

) Alleen het laatste stuk was voor mij (en ook voor Joyce ) erg zwaar door de extreme warmte. Als de omstandigheden normaal waren geweest hadden wij dan ook geen problemen gehad.
Maar als je de hike in juli of augustus loopt is een waarschuwing dus zeker op zijn plaats. Als ik het verhaal van RiverCola lees zijn wij niet de enigen die in de problemen zijn gekomen, zelfs ervaren hikers verkijken zich op de moordende zon.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik pas aan het einde van de route zo ziek geworden ben. Nu heb ik me nog op de één of andere manier naar boven weten te slepen. Maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als het eerder in de route gebeurd was.
Maar ter verglijking met de Delicate Arch: Ook de Delicate Arch hebben wij ook in een temperatuur van ruim 30 graden gelopen en Fisher Towers is echt wel een veel zwaardere hike.
Ten eerste is de lengte van de trail veel langer maar je klimt bij Fisher towers veel en veel meer. Bij de Delicate Arch klim je alleen in het begin heel steil, maar bij Fisher Towers klim je echt voordurend en daar zitten heel veel steile stukken bij. En wat verradelijk is vind ik het laatste stuk op de terugweg. Dan moet je echt heel steil omhoogklimmen naar de parkeerplaats en er is nergens schaduw te bekennen.
Een petje had ik nooit op want ik krijg daar een erg warm hoofd van (misschien hebben mannen met een kalende schedel hier iets minder last van? Er zal toch wel een reden zijn waarom je veel meer mannen dan vrouwen met petjes ziet lopen, wij hebben niet zo snel een verbrand achterhoofd

)
Als ik een petje of hoed draag krijg ik snel hoofdpijn, het is me te "broeierig" op mijn hoofd. Maar ik heb de les geleerdd en heb inmiddels een mooi petje in Moab gekocht.
We zitten inmiddels in Torrey en hebben gisteren de scenic drive in Capitol Reef gereden. Wonder boven wonder bleef het weer prima. Er werd onweer voorspeld en we werden gewaarschuwd dat we snel weg moesten wezen als het begon te regenen of bliksemen. De Grand Wash was zelfs afgesloten door Flash Floods en in de Caitol Gorge lag ook veel modder, die hadden ze net weer droog gemaakt volgens de ranger.
Maar toen wij er wandelden brak de zon door en werd het zelfs warm tussen de rotswanden.
We hebben overnacht in de Capitol Reef Inn en Café maar dat was een tegenvaller voor ons. Wat een oude zooi zeg! De deuren gaan alleen open en dicht als je je hele gewicht er tegenaan gooit, de badkamer is piep en piepklein en de airco stonk naar brand dus die hebben we vannacht maar uitgezet. Met onze pech vliegt de boel ook nog in de fik

De matrassen waren ook een drama dus we zijn krakkemikkig opgestaan. Dat was wel een tegnvaller na die heerlijke nachten in de Mayor's House. Maar ja, misschien verwachten we teveel voor $ 58
Maar de hamburgers en milkshakes bij Slackers waren inderdaad heerlijk Jacqueline!!
We gaan nu even ontbijten en gaan dan langzaam richting Zion waar we morgenavond aan moeten komen. ik denk dat we de snelle route gaan nemen en niet via Kolob Terrace road gaan.
We zijn het rijden en die "scenic" roads een beetje zat inmiddels en willen wat rust hebben. Vooral voor Joyce lijkt me dat nu even goed.
Natuurlijk gaan we wel via de UT 12, die moeten we toch wel een keer gezien hebben toch?
Groetjes van Marjon, Ger en Joyce.