Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE: Kan er nooit iets normaal gaan bij on

Bericht door Dento »

Een zonnesteek gaat vaak gepaard met, of wordt (mede) veroorzaakt door, te weinig water drinken in hoge temperaturen (uitdroging kan dezelfde symptomen veroorzaken). Het lichaam kan niet meer fatsoenlijk afkoelen doordat het niet genoeg vocht meer heeft om de warmte af te drijven. Het kan verergerd worden door langere tijd felle zon op het hoofd te krijgen (vandaar ook het advies om een hoofddeksel te dragen), maar het kan ook ontstaan zonder zon; als je bij 40 graden of meer in de schaduw zou lopen en niets drinkt kun je theoretisch ook een zonnesteek oplopen, ook al heb je geen straaltje zon op je gekregen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE: Kan er nooit iets normaal gaan bij on

Bericht door vana »

Vandaag zoals gewoonlijk weer een dag die anders liep dan 'gepland'
We de hele dag heel raar weer, het ene moment reden we in de zon en het volgende moment hadden we hele hevige regenbuien met zwaar onweer.
We reden de scenic UT 12 en gelukkig stopte het precies tussen Boulder en Escalante met regenen en hebben we dat stuk goed kunnen zien en ervan kunnen genieten, wat is het mooi daar! Daarna brak de hel los en hadden we hevige regen met grote bliksemflitsen en er ontstonden meteen overal mudslides op de weg waar we doorheen moesten rijden. Leuk hoor, die opspattende modder. Gelukkig had ik net mijn videocamera aanstaan dus dat was wel even kicken (behalve dan voor die motorrrijders die ons tegemoet kwamen)

Afbeelding

Afbeelding

De hele dag verder heeft er achter en naast ons een pikzwarte lucht gehangen maar we bleven er verder steeds tussen in rijden in het zonnetje. Maar we hebben een aantal dingen moeten overslaan, zoals gedeeltes van de Burr Trail en helaas ook Red Canyon. De kans dat we in noodweer terecht zouden komen was te groot.
Wel hebben we nog snel even in het zonnetje met af en toe donderslagen in de verte een stukje van de Mossey Cave Trail achter Bryce gelopen. Prachtig met die zwarte lucht achter de hoodoos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn vandaag dus ook een stuk verder doorgereden dan we van plan waren want we hadden geen zin om de hele middag en avond in een hotel te zitten in het noodweer. We zijn de zon achterna gegaan en zitten nu in Cedar City, dus al vlakbij Zion.
We zitten in de Crystal Inn, een prima hotel waar we meteen aan de balie al een korting van $ 18 op de normale AAA internetprijs kregen en daarna zelf nog een extra $10 van deze prijs af wisten te ritselen.
We hebben eind van de middag zelfs nog in het zwembad gezond en gezwommenge met aan de ene kant een blauwe lucht met zon en aan de andere kant een zwarte lucht.

Afbeelding

Morgen worden we in Zion verwacht. Of we daar ook heen gaan hangt van het weer af, ook al hebben we een reservering voor twee dagen in Springdale. De voorspellingen zijn slecht voor de komende week in zowel ZuidUtah als in Arizona (in Moab is het ook slecht nu) en we hebben geen zin om een week in slecht weer te zitten. Het kan dus zomaar gebeuren dat we richting las Vegas of californië gaan ofzo. De tijd zal het leren.

Wordt vervolgd.......

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE: ....Very Spooky Weather ........

Bericht door Annie »

Wel een vakantie met heel veel verschillende avonturen,jammer van het weer.
Hopelijk knapt het weer op en kunnen je naar Zion, maar Las Vegas is ook helemaal niet verkeerd. :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een weer zeg. Jullie maken inderdaad van alles mee. Wel geeft dit hele moie en spannende foto's en gelukkig hebben toch nog kunnen genieten van de UT 12.

Groot gelijk dat je je reis aanpast aan het weer. Dat is het voordeel van flexibel reizen. Dus op naar de zon!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat een noodweer zeg! Lijkt me ook best eng hoor.

Is het eigenlijk normaal zulk weer in deze tijd van het jaar?

Las dat er ook mensen 'weggespoeld' waren in Lower Antelope Canyon. Niet niks dus daar dat weer.

Hoop dat de zon jullie snel weer tegemoet schijnt!! :thumbup:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Volgens mij is het een El-Niño jaar, dan zijn er meestal extremen in het weer te vinden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

dimple schreef: Is het eigenlijk normaal zulk weer in deze tijd van het jaar?
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt, vorig jaar, in exact dezelfde periode. In Moab was het bloedheet en zonnig, maar er waren ook een aantal dagen met veel bewolking. We hebben foto's gemaakt bij Canyonlands waar je in de verte de buien ziet vallen terwijl wij in de zon stonden. Niet lang daarna barste het ook los boven ons (gelukkig zaten we toen weer in de auto).
Na Moab reden we in 1 dag naar Bryce en ook bij Bryce werder we geconfronteerd met noodweer. Toen we bovenaan de rim stonden zagen we de buien in de verte al hangen en dus besloten we om geen wandeling de canyon in te maken. Gelukkig maar want een uur later, toen we weer veilig in onze cabin in Topic zaten, brak het noodweer los. En zo heb ik het zeer zelden meegemaakt! Storm, loeiharde regen, onweer, pikzwarte luchten!!

Spectaculair was het wel. Eigenlijk hebben we onze hele reis last van veel bewolking gehad, eerst in New York, toen in de Rocky's, later in Moab en Bryce. We hadden het gevoel dat het ons bleef achtervolgen!!

Op de gestolen portemonnee na had onze reis toch wel enige overeenkomsten met die van jullie, Marjon! Ook ik ben een keer heel beroerd geworden, de dag dat we vanuit Denver naar Canon City reden. Langs een dokterspost gegaan waar men concludeerde dat het door de hoogte kwam icm te weinig water drinken.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

RiverCola schreef:dimple schreef:
Is het eigenlijk normaal zulk weer in deze tijd van het jaar?
paar weken geleden tussen Flagstaff en Phoenix op de I-17 ter hoogte van Sedona ook een paar waterhozen gehad; een auto haalde me in om vervolgens 50 meter verder een 360 te doen die eindigde op de vluchtstrook. Je zou er tegenaan knallen...zal zo'n vent je nog sue'en ook omdat je niet genoeg afstand had...Even bij een Mc het ergste uitgezeten (knalt de stroom daar uit na een flits.).Of het normaal is voor de tijd van het jaar, geen idee; maar als je erin zit denk je dit is niet normaal...wat een geweld en wat een waterlaag op het asfalt. Ben ik in het westen van Ned niet gewend..
Gr, Gerben
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Mooie foto van Joyce Marjon, die lucht tja niet leuk,maar voor een foto is het geweldig!!

Enne ik ga echt een cursus afdingen bij je volgen deze winter :lol:

Die El Ninjo doet inderdaad wel gek; in Moskou staat de boel in brand en bij jullie dus alles in de regen.... :shock:

Gerben; zo'n waterlaag ben ik ook wel eens in het westen van Nederland tegengekomen, echt. Hier komt het de laatste jaren soms ook met van die rare bakken tegelijk uit de hemel terwijl daarna weer gewoon droog is. Je komt net terug geloof ik, paar weken geleden nog hoor!!
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 03 aug 2010, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mooie plaatjes Marjon dat dankzij de prachtige wolken .. jammer dat er wat uitvalt.. hopelijk knapt het weer dan toch ook op. Eerst was het snikheet daar en nu heel veel water.
Eerlijk gezegd hoop ik dat het 'noodweer' zich straks (na vlg week) wel een beetje inhoudt. Voor jullie mag het vandaag al rustiger worden denk ik.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gerben Steeg
Amerikakenner

Bericht door Gerben Steeg »

Ja Thuul, begrijp wat je bedoelt, maar had daar een knaller die ik ondanks genoeg meters iig nog niet eerder heb mogen meemaken in Ned of elders… :mrgreen:
Gr, Gerben
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Isis schreef:Eerlijk gezegd hoop ik dat het 'noodweer' zich straks (na vlg week) wel een beetje inhoudt.
Dat hoop ik ook! Wij zitten er over .. welgeteld :wink: .. 25 dagen en hebben nogal veel tijd gepland voor Cap. Reef en diverse slotcanyons dus ik hoop dat 't snel gedaan is ermee!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik vind de foto's wel erg mooi Marjon :thumbup:
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

De foto's zijn mooi! Idd er gebeuren veel ongeplande dingen, maar uiteindelijk komt alles steeds weer goed. Geniet lekker van jullie vakantie!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat een prachtfoto's met die dramatische luchten! Heel mooi! En nu merk je ook wel het grote voordeel van het flexibel reizen: je kunt nog alle kanten op. Jammer van jullie plannen, maar ik zou me ook niet door het weer aan banden laten leggen hoor. Veel plezier nog! Enne: gewoon doen waar je zin in hebt!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie foto's, dat is wel een voordeel van die dreigende luchten.
Gewoon lekker richting Death Valley gaan nu, daar is het in ieder geval warm..... :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

We hebben nu toch het geluk eens aan onze kant. Toen we vanochtend opstonden was het stralend weer en de voorspellingen waren ook ineens een stuk beter, zijn we dus gewoon richting Zion vertrokken. We hebben met heel warm weer de Kolob Terrace Road gereden.
De Kolob terrace Road is een mooie route maar eerlijk gezegd vonden we hem niet zo enorm bijzonder. Als je al vaak in Zion geweest bent is het leuk om te doen, maar anders zou ik je tijd besteden aan het park zelf of Kolob Canyon.

Toen we in Zion aankwamen was het bloedheet. Ger en ik hebben eind van de middag samen nog even de trail bij Wheeping rock gelopen. Het was te warm voor iets anders, ik durfde het niet aan want op de één of andere manier heb ik opeens nog maar heel weinig energie.
Ik had erg last van de warmte terwijl ik toch echt mijn petje opgedaan had 8)

Stoer hè !
Afbeelding

Toen we net terug waren bij het visitorcentrum begon het hard te regenen, maar dat duurde maar zo'n 10 minuten en daarna is het de hele avond warm en benauwd gebleven. Morgenochtend willen we proberen de Narrows te doen. We gaan vroeg weg zodat de zon nog niet zo heet is.

Marjon

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 05 aug 2010, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Re: Reis Vana: UPDATE: ....we hebben weer mooi weer........

Bericht door Corry »

Fijn dat jullie beter weer hebben en die pet is inderdaad heel stoer!!! :clap:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Stoer die pet! En leuk dat je er even een fotootje van plaatst 8)
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gaan je echt de narrows in?
Die zal nu wel hoger staan door de regenval van de laatste dagen.
Have fun, het is erg leuk om door de narrows te lopen.

Pet staat je leuk, ik draag heel vaak een pet, maar ook in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer