Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor hele reis !

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Janhanssen
Amerika-newbie

Tips voor hele reis !

Bericht door Janhanssen »

Ik weet dat het nog eve duurt maar in 2011 juli / Augustus gaan we 3 halve week een rondreis maken met de auto. Na een rondreis Florida willen we nu de andere kant ontdekken. alle grote national parks van LA, Francisco en vegas. Hele route volgt later!

Is het wel veilig met z'n 2 te gaan rondreisen? in Los Angelos of San francisco?( Miami viel mee als toerist moet je bij de toeristen blijven )
Waar kun je goedkoop(tegen goede voorwaarde ) een auto huren? Als net afgestuderde een beperkt budget
Na Hawai vliegen is dit duur en het ook waard om er na toe te gaan?
WElke bezienwaardigenheden moet je zien of waar hoef je niet naar toe te gaan?

Later zullen er nog vragen volgen. Ik vind dit Forum geweldig je kunt veel info eruit halen. Misschien zijn links en rechts al paar vragen beantwoord maar als nieuweling heb ik nog niet alles gelezen :clap:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips voor hele reis !

Bericht door dimple »

Ik denk dat het slim is om dit forum even goed uit te pluizen, dan kom je genoeg tegen. Zeker in het Zuidwesten topic staan genoeg tips en truuks.

Wat betreft het reizen. Dat kan je zeeeeeeeer veilig doen in het Westen. Zover ik weet heb je daar veel minder als in Miami de ´slechte buurten´. LA heeft dan eerder een slechte buurt dan SF.

Autohuren kan je goed doen bij usareisen.de En afhankelijk van welke size je kiest kan je zoveel geld uitgeven als je wilt.

Hawaii zou ik voor de eerste trip naar Zuidwesten persoonlijk overslaan. Er zijn zoveel dingen te zien en te doen dat je die tijd heel goed kan gebruiken. Het scheelt gewoon geld aan een ticket die je weer aan andere dingen kan uitgeven tijdens je rondreis.

Ik weet niet hoe oud je bent als ´pas afgestudeerde´ maar hou er rekening mee dat ze onder bepaalde leeftijden een extra toeslag vragen bij het huren van een auto.

Er staan op het forum ook allerlei routekaartjes en weblogs waar je vast genoeg ideeen van kunt opdoen.

Veel succes met de voorbereiding. Dat is een van de leukste onderdelen van de reis :lol:
:thumbup:
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij zijn van San Francisco naar Hawaii gevlogen en op Los Angeles terug gekomen, zéér goed te doen.
San Francisco vond ik een veilige stad, maar alles verandert natuurlijk

Als je veel parken in het Zuidwesten wil doen zou ik dat toch persoonlijk opsplitsen in meer dan 1 reis.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hoe lang wil je gaan? En waar hou je van? Wil je veel wandelen of wil je vooral steden? Ik vind het moeilijk je te zeggen wat je wel en niet moet zien, zonder je voorkeuren te kennen. Trouwens zo vroeg ben je niet, hoe vroeger je je route weet, hoe meer keus je hebt qua accomodatie IN de parken (en dat is toch echt te prefereren). Op www.nps.gov kun je per park opzoeken wat er te doen is en waar je rekening mee moet houden. Hawaii en het zuidwesten in een reis kan wel, maar dan zou ik minstens 4 weken vakantie nemen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

het is wel veilig hoor, in het westen
het is natuurlijk zoals overal een beetje, je hebt altijd buurten waar het minder veilig is dan andere

wij (mijn moeder en ik) zijn net terug van drie weken en we hebben ons eigenlijk geen enkele keer echt onveilig gevoeld (behalve dan mss in het spitsverkeer in LA :lol: )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Janhanssen schreef:Ik weet dat het nog eve duurt maar in 2011 juli / Augustus gaan we 3 halve week een rondreis maken met de auto. Na een rondreis Florida willen we nu de andere kant ontdekken. alle grote national parks van LA, Francisco en vegas. Hele route volgt later!
Wat zijn 3 halve weken? :wink:
Als je 3 en een halve week hebt, kun je een mooie rondreis maken, met zowel steden als nationale parken, maar Hawaii zou ik dan vergeten, dat lijkt me wat veel worden. Zeker als je een beperkt budget hebt, kun je je beter beperken tot het zuidwesten.
Ik weet trouwens niet wat je verstaat onder een beperkt budget; als je het als student al kunt veroorloven om naar Florida te gaan, dan valt het wel mee met dat budget! :wink: Ik kwam als student niet verder dan met een tentje door Europa trekken.
Janhanssen schreef: WElke bezienwaardigenheden moet je zien of waar hoef je niet naar toe te gaan?
Er zijn natuurlijk erg veel plaatsen waar je niet naar toe hoeft te gaan. Wat je wel moet zien hangt van je route af; kijk eerst zelf eens wat je onderveer wilt doen. Het lezen van reisverslagen kan goed helpen om een keuze te maken. En kijk voor de parken inderdaad eens op de NPS-site. En op www.ontdek-amerika.nl .

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer