Nieuw op deze pagina's dan wel, maar niet nieuw in de USA.
Even voorstellen ik ben Rob inmiddels 53 jaren jong en dit jaar 30 jaar getrouwd met een hele lieve vrouw.
Als hobby kweek ik cactussen en rotstuinplanten, en om deze eenkeer in hun natuurlijke omgeving te zien

zijn we in 1999 voor de 1ste keer naar de USA geweest.
In 2001 en 2003 zijn we weer geweest en ik moet zeggen het werkt wel verslavend
Om iedereen een idee te geven van onze reizen zal ik van alle 3 een route geven, we doen deze reizen altijd met een camper om maar zoveel mogelijk vrijheid te hebben.
23-9 / 22-10 1999:
LA, San Francisco, Yosemite NP, via Tioga Pass, Death Valley NP, Las Vegas, Valley of Fire SP, Zion NP, Bryce Canyon NP, Capiton Reef NP, Arches NP, Dead Horse Point SP

, Canyonlands NP(Island in the Sky), Mesa Verde NP, Four Corners, Canyon de Chelly NP, Monument Valley NM, Grand Canyon NP South rim,Oak Creek Canyon, Slide Rock SP, Phoenix, Boyce Thompson Arboretum SP, Tucson, Saguaro NP oost en west, Tombstone, Organ Pipe NM, Joshua Tree NP, San Diego, LA.
16-4 / 15-5 2001:
LA, Joshua Tree NP, Organ Pipe NM , Saguaro NP, west, Chiricahua NM, Boyce Thompson Arboretum SP, Cottonwood, Gerome, Sedona, Verde Canyon met een trein

, Grand Canyon NP south rim, Bryce Canyon NP, Zion NP, Death Valley NP , via Lake Isabella naar Sequoia and Kings Canyon NP, Yosemite NP ook het Hetch Hetchy deel , San Francisco, Highway 1, Anza Borrego SP

, LA.
9-9 /15-10 2003:
Las Vegas, Bear Lake, Grand Teton NP, Yellowstone NP , Cody, Bighorn Canyon NRA, Medicine Wheel, Devils Tower NM, Wall , Badlands NP, Rocky Mountain NP, Black Canyon of the Gunnison NP, Moab, Arches NP, 4X4 rit en boottocht op de Colorado een aanrader

, Death Horse Point

helemaal verpest ten behoevevan het toerisme, Canyonlands NP (needles), Page, Glen Canyon NRA, Lees Ferry, Grand Canyon NP north rim , Pipe Spring NM, Valley of Fire SP

,Lake Mead NRA, Red Rock Canyon NCA , Las Vegas.
Dus al heel wat gezien, wat willen we nog dit jaar misschien een korte trip naar New York 1 week en in 2005 weer met een camper waarschijnlijk van LA naar Dallas.
En als we niet meer naar de baas moeten een camper kopen en minimaal een half maar liever een heel jaar door de USA trekken en dan als een snowbird achter de zon aan.
Zo genoeg info denk ik vragen zijn welkom zeker over het vakantie houden met een camper want daar zie ik weinig over,