Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met Fiery Furnace in Arches

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
santalyd
Amerikafan

Re: Ervaring met Fiery Furnace in Arches

Bericht door santalyd »

Wij waren er eind juni en vonden 4 uur prima te doen. Het was inderdaad voornamelijk schaduw, zeker de plaatsen waar de ranger stopt om te vertellen worden hierop uitgekozen.
Ik was blij dat ik niet om 8.50 uur'op de parkeerplaats hoefde te zijn, want wij stonden niet in Arches op de camping en dan moet je toch wel erg vroeg weg ;-)
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Wij waren er in juli en hadden volgens de ranger veel geluk omdat het bewolkt was.
Als de zon schijnt haasten volgens hem de mensen zich om van schaduw naar schaduw te stappen ...

Zou dus zeker voor de ochtendtour kiezen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik zou altijd voor de ochtendtour gaan. Toen wij er in juni waren, was het ook bewolkt en toen was de warmte heel goed te doen, maar we zeiden nog tegen elkaar dat we blij waren dat we niet op het heetst van de dag daar waren. Je zal dan denk ik sowieso ook minder schaduw hebben, omdat de zon hoger staat en dus 'rechter' op de rotsen. En ach, negen uur is toch ook niet overkomelijk? Zeker als het maar één dagje is dat je zo vroeg de deur uit moet. Het is niet alsof je in het holst van de nacht je bed uit hoeft, vanuit Moab is het maar een heel kort ritje naar Arches, ik schat een minuutje of tien.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Klopt, vanaf Moab naar de ingang is maar een paar minuten. Daarna moet je nog wel even het park door naar de verzamelplek, dat is best te doen. Wij zaten alleen in Dead Horse Point SP, naast Canyonlands, dus dat was iets verder weg ;-)

Gewoon lekker doen wat het beste uitkomt met wat je verder nog wilt doen. Als je bv. nog naar Delicate Arch of Landscape Arch wilt lopen dan wil je dat waarschijnlijk ook 's ochtends of 's avonds doen gezien de temperaturen. Wij wilden 's ochtends niet teveel wandelen om uitgerust te zijn voor de middagtour, dus als je 's ochtends gaat kun je daarna bekijken wat je 's middags nog wilt doen. Voor beide is wat te zeggen, maar dat is meestal met een keuze :p De tour is in ieder geval sowieso erg leuk, geniet ervan!
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Dank allemaal! Overigens staat bij de reservering dat je je 1 uur van te voren moet melden bij het visitor centre? Ik begreep dat het dan nog wel een stukje rijden is maar 1 uur klinkt wel erg ver! Als ik het zo hoor is idd voor beiden wat te zeggen. Dat maakt de keuze niet makkelijker omdat die dus zo arbitrair is :wink:
Afbeelding
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Vanaf het visitor centre is het ongeveer 25 minuten rijden met de auto naar het beginpunt van Fiery Furnace. Wij hadden onze kaartjes om half negen opgehaald en waren net op tijd.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is inderdaad nog wel een even rijden vanaf het visitor center, zeker geen 'stukje'. Gewoon zorgen dat je ruimschoots op tijd bent. Heb je nog even tijd voor een bezoek aan het toilet vlak voordat je vertrekt vanaf de parkeerplaats (kan onderweg niet :wink: ).

Ik heb 'm nu 2x gelopen en beide keren stonden wij als eerste te wachten. :D

Ik zou ook de ochtendtour doen. Temperatuur is dan veel aangenamer wat het lopen veel makkelijker maakt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Heb hem ook met de Ranger gelopen, was interessant en mooi.

Hier mijn GPS track:

http://img190.imageshack.us/img190/2947 ... urnace.jpg

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:shock: :shock: hoe maak je nu weer zoiets leuks
:twisted: : ben te vroeg geboren
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Bij mij heeft dat de eerste keer ook een tijdje geduurd hoor :)

De draagbare GPS die ik altijd meeneem registreert de wandelingen.
Bij thuiskomst kun je elke wandeling en/of elk opgeslagen punt bekijken op bvb Google Maps.
In dit geval ligt ze bovenop de zeer gedetailleerde kaart van Garmin zelf, Mapsource genaamd.
Je ziet in deze track wel veel rechte lijnen, dat komt omdat in Fiery Furnace slechte ontvangst is door de hoge rotswanden rondom.
Maar het is inderdaad wel mooi om te zien hoe het rondje met de Ranger was.

Als er interesse zou zijn, zo heb ik ook Chesler Park (Needles), Spooky Canyon & Peek-a-Boo Canyon, Fisher Towers, ....

Luc
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

haha, nee hoor vriendelijk aangeboden. Ik heb nu eenmaal een tik voor kaartjes kijken, dus dit vind ik wel leuk, maar mijn plakboek word al dik genoeg :wink: .
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Reflecterend licht is het mooiste, geen zon of lucht erop.
Reflecterend licht is het mooiste, geen zon of lucht erop.
IMG_4626.jpg (14.02 KiB) 826 keer bekeken
De ochtend toer was super... wij kwamen in 7 min vanaf de campground Devil's Garden. In de ochtend heb je ook beter het reflecterende licht voor mooie platjes van de rotsen (geel/rood/ oranje). Ik zet deze foto hier vast op.. ben alleen vergeten te draaien... sorry. Later staat de zon midden op je kop (ook tussen de rotsen) en het wordt echt warm. Bij terugkomst (12.30 u) was het in de zon echt bloedje.
IMG_4542.jpg
IMG_4542.jpg (15.4 KiB) 826 keer bekeken
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Heb je doorgenummerd Isis?? IMG 4626, en dat pas bij Page.........?? :roll:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik had al een 'paar' foto's genomen thuis. Dus niet alles is van USA thuul! Maar ik ben nu zo'n beetje achter dat ik bij elkaar zo'n 4000 foto's heb. UIteraard moeten daar nog veel van verwijderd worden. In Sea World stond de camera op High speed dus klikklikklikklik 8x p s. vanwege de dolfijnen die springen enzo. Hetzelfde geldt op de walvissen tocht gewoon doorklikken. Toch valt het me mee ik maakte in Egypte 2000 foto's in 8 dagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohhh ik had 6000 vorig jaar op 1 toestel :oops:

Dit jaar weet ik gelukkig niet, heb heel veel dubbel door verkeerd opslaan.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb er maar 3062 dit jaar :D

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

keurig hoor,
zit nu albums uit het pre-digi tijdperk te bekijken ( 2005 voor ons nog net) erg weinig foto's, maar wel mooi.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

6000 da's wel een uitzoekwerk... ik ben er trouwens wel een stuk of 75 kwijt. Ahum.
Ik had in mijn doosje met kaartjes een systeem hoe ik ze erin legde. Met blanco kant naar boven als ze vol waren en nog op pc gezet moesten worden. Een ervan (gelukkig maar 2GB) had ik neergelgd alsof het een leeg kaartje was, dan wel geformateerd moest worden. Ik moest in GCNP ineens die elk fotograferen en toen zag ik ow die is vol. Nog wel even gekeken , ik dacht ach die staan er vast allang op... later ging ik twijfelen maar toen was het al te laat. Gelukkig zijn het er maar 75 oid.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

oh heb meteen een heleboel weggedaan, het jaar ervoor had ik ze onderweg al gewist, maar juist ook verkeerde, tja leesbrilletje voldeed niet meer :shock:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

tja.. ik had ook wat gewist.. verkeerde dus. Onderweg wissen doe ik in principe niet... pas thuis gooi ik wat weg. Onderweg ook geen tijd om rustig te kijken.. Ach ik ga nu bijna kwijlen foto's van ANtelope C zijn paar plaatjes bij en dat onbewrkt!!!
Maar goed ik vergeet het maar snel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer