toscabreeschoten schreef:Kun je wel naar de Yankees gaan, ook een ervaring opzich!
Wij zijn in Toronto naar de Blue Jays wezen kijken en mijn vrouw vond het werkelijk dodelijk vermoeiend; de wedtrijd ddurde dan ook 4 uur, waarin weinig spectakel; NAB vond ze daarentegen schitterend
De meningen verschillen daarover.. Wij reizen momenteel 4 weken door de USA en hebben 6 games gezien, waaronder ook een paar 'saaie' als je voor de thuisploeg bent ..
Maar ik heb het steeds onwijs naar m'n zin gehad en vind het jammer dat gisteren de laatste wedstrijd was voor ons!
(A-Rod heeft net vanmiddag z'n 600e homerun geslagen btw!)
Een game duurt inderdaad lang en is niet altijd even spannend, maar de sfeer, ht stadion, de mensen! Ik vind het geweldig en zou alleen daarom al mensen aanraden er een te bezoeken ook als het geen sportfans zijn!!
headhunterke schreef:Je bent overal heus geen 2 uur binnen hoor. Tenzij je natuurlijk elk hoekje wil gedaan hebben. Mag ik vragen wat jij in hemelsnaam 2 uur in een bibliotheek uitspookt? Lijkt me wel héél erg lang om daar zo'n tijd door te brengen.
Neem bijvoorbeeld ESB, daar hebben wij bijvoorbeeld al ruim anderhalf uur moeten wachten tot we uiteindelijk boven waren (lange wachtrijen), bij
NY Public Library kan je voor een rondleiding kiezen en tevens wil je in de Library rondneuzen...wat is dan 2 uur per attractie?
Als je zo'n lijstje van dag 2 in 1 dag moet afwerken dan moet alles snel snel en kan je de te bezoeken dingen niet op je gemak bekijken. Naar mijn mening is dat niet relaxed . Als je echt op je gemak dingen wilt zien moet er tijd voor uit trekken. Bovendien moet je niet vergeten dat je ook tijd verliest met het reizen van A naar B.
Ik dacht eerlijk gezegd dat al die dingen in een wandeling omvat zaten, omdat ze relatief dicht bij elkaar zitten in de buurt van 5th Avenue (en omliggende straten natuurlijk).
ESB is naar mijn mening de enige uitzondering op die 2 uur. Je kan overal wel een tour doen hoor, maar als je overal een tour gaat doen waar die beschikbaar is, dan ben je na een jaar nog steeds bezig. Neem het niet verkeerd op, maar zoals ik al zei, vind ik het aangenamer om de stad eerste te bewandelen en pas dan te beginnen aan het 'gedetailleerdere werk'.
En ja, tijd moet je uitrekken, maar op 4 dagen valt er niet erg veel tijd te nemen vrees ik.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
DVDGuy schreef:Rondvlucht met helicopter kan ik aanraden.
Jammer genoeg nog geen NBA, anders had je een wedstrijd van de Knicks kunnen meepakken.
Veel plezier in THE Big Apple
DVDGuy kan jij mij een tip geven waar ik een goede helicoptervlucht kan boeken?
Ik ben zelf (zonder reservering) naar Downtown Heliport Manhattan gegaan en heb ter plaatse een vluchtje geboekt. is op zeker de moeite waard, er hangt wel een prijskaartje aan $ 150,-- voor een vluchtje van ca 20 minuten moet je toch wel rekening mee houden
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
headhunterke schreef:Ik dacht eerlijk gezegd dat al die dingen in een wandeling omvat zaten, omdat ze relatief dicht bij elkaar zitten in de buurt van 5th Avenue (en omliggende straten natuurlijk).
ESB is naar mijn mening de enige uitzondering op die 2 uur. Je kan overal wel een tour doen hoor, maar als je overal een tour gaat doen waar die beschikbaar is, dan ben je na een jaar nog steeds bezig. Neem het niet verkeerd op, maar zoals ik al zei, vind ik het aangenamer om de stad eerste te bewandelen en pas dan te beginnen aan het 'gedetailleerdere werk'.
En ja, tijd moet je uitrekken, maar op 4 dagen valt er niet erg veel tijd te nemen vrees ik.
Inderdaad ESB, Vrijheidsbeeld .... zijn inderdaad sites die niet in 2 uur te doen zijn. Voor 4 dagen moet je inderdaad een strak tempo aanhouden wil je alles wat aangegeven is doen. Goede planning, wijk voor wijk zodat je inderdaad weinig tijd verliest. Metro pakken voor lange afstanden. Maar met 4 dagen NY kan je eigenlijk niet zeggen dat je NY gezien hebt. Er is zoveel te zien....gelukkig maar.
We willen ook niet 'krampachtig' alles zien en doen, maar omdat wij nou eenmaal niet bekend zijn in NY, wilde ik wel wat feedback op onze plannen. Het is toch lastig inschatten omdat de afstanden op zich wel te lopen zijn, maar hoeveel tijd de bezienswaardigheden kosten? We hebben volgens mij alles al aardig 'bij elkaar' ingedeeld en hebben gelukkig dag 5 nog open staan, dus als we eerder ergens niet aan toekomen kunnen we de laatste dag nog terug!
Overigens: Dag 2 wordt vooral lopen en natuurlijk wel wat meer tijd besteden aan Grand Central Terminal en de bedoeling was ook om vroeg naar Epire State Building te gaan. Misschien dat we die nu 's avonds een keer bezoeken en dag 2 starten met Top of the Rock en van daaruit verder naar 'beneden' wandelen.
We vertrekken in september, dus ik hoop dat de echte vakantiedrukte dan weer voorbij is!
Het is altijd "druk" in NY, de stad kent geen seizoenen. Voor wat betreft klimaat heb je in ieder geval de juiste periode gekozen. Kans op regen is wel groter als in de zomer uiteraard maar temperatuur is aangenamer.
john ny schreef:
Ik ben zelf (zonder reservering) naar Downtown Heliport Manhattan gegaan en heb ter plaatse een vluchtje geboekt. is op zeker de moeite waard, er hangt wel een prijskaartje aan $ 150,-- voor een vluchtje van ca 20 minuten moet je toch wel rekening mee houden
--MG-- schreef:...en de bedoeling was ook om vroeg naar Epire State Building te gaan. Misschien dat we die nu 's avonds een keer bezoeken en dag 2 starten met Top of the Rock en van daaruit verder naar 'beneden' wandelen.
Ik zou je aan willen raden om ESB 's morgens vroeg te gaan doen en minstens een uur voor opening aanwezig te zijn zodat je hopelijk niet lang hoeft te wachten. ESB is namelijk altijd druk. Wij hebben er 's avond ruim 1,5 uur moeten wachten tot we boven waren, top of the rock waren we overdag binnen een kwartier boven!
Tip: neem af en toe een taxi om snel van A naar B te komen...snel, handig en niet zo duur (vergeleken met Nederland).
rvd4always schreef:Ik zou je aan willen raden om ESB 's morgens vroeg te gaan doen en minstens een uur voor opening aanwezig te zijn zodat je hopelijk niet lang hoeft te wachten...
Ik ben nu 2 keer de ESB op geweest en beide keren om 8 uur 's ochtend (openingstijd) en kon beide keren zo doorlopen naar boven, dus om een uur van tevoren in de rij te gaan staan is in mijn ogen wat overdreven.
Persoonlijk vindt ik TOTR mooier om bovenop te staan. Mooier uitzicht op Central Park en uitzicht op ESB!
Bovendien de gehele dag weinig wachttijd, goedkoper en je kan een kaartje kopen waarmee overdag en s'avonds naar boven kan. Maar als je in New York bent moet je ook in de Empire zijn geweest!
Ik ben 14 juli op TOTR geweest en 15 juli 's avonds op ESB. Wij hadden een citypass dus moesten niet aanschuiven, maar anders zou het bij TOTR veel langer aanschuiven geweest zijn. Bij ESB moesten we enkel even wachten op de lift, maar een halfuur nadat we een stap in de hal zetten waren we al boven. Het hangt er dus echt vanaf. De dag voordien waren we ook al even binnen geweest, maar toen was het lichtjes bewolkt en toen stond er echt niemand. Als je een van de twee moet kiezen zou ik TOTR kiezen. Daar heb je ook een mooi zicht op ESB.
Willen nu 's ochtends naar TOTR, 's avonds naar ESB maar dat iig niet uitstellen tot de laatste dag ivm het weer. Zou zo jammer zijn als het dan bewolkt is!
We twijfelen nog over het wel of niet aanschaffen van de pas, even rekenen of het zinvol is! We hebben al wel berekend dat een helicoptervlucht erg veel geld is! Misschien dat we dat wel liever bij de Grand Canyon doen (waar we dus een week later zitten).
Tja MG dat is een lastige afweging... beide Helicopter vluchten zijn echt schitterend. Ik heb ze beide gedaan, ook die over de Niagara Falls overigens.
Echt schitterend, maar er hangt een aardig prijskaartje aan... Aan de andere kant een keertje uit de ban springen...hmmm
@ John: Zal je laten weten wat het wordt! Bij alles denken we: ach, die reis maak je ook niet ieder jaar... Maar om nu 2 helicoptervluchten in te plannen? Hmmm...Uiteraard volgt er een reisverslagje van onze trip!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.