Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een taalcursus in de Verenigde Staten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
boeffie
Amerikakenner

Re: Een taalcursus in de Verenigde Staten

Bericht door boeffie »

headhunterke schreef:Dat spreekt me ook heel erg aan :-)
Maar het liefst van al zou ik een jaar naar ginder gaan als au-pair, en daar dan echt meedraaien in een gezin.
Ik ken wel verschillende mensen die positief waren over Amerikaanse au-pairs.

Maar zo'n taalcursus lijkt me ook heel leerrijk (en leuk voor op je cv later ;-) )
Dat kun je toch beiden doen? Ik heb een jaar (vrijwilligers)werk gecombineerd met een studie ESL (English as a Second Language), en dat was prima te doen, en in veel steden kun je ze volgen.
Greci
Amerika-ontdekker

Bericht door Greci »

Persoonlijk zou ik voor SD gaan. Het weer is aangenamer en de sfeer is veel relaxter dan in SF. Daarbij komt nog dat ik SD 'Amerikaanser' vind dan SF.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Wellicht vind je een taalcursus in Berkeley dan ook leuk, vooral vanwege het aanwezige studentenleven daar
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Leuk dit! Ik moet in Augustus m'n minor doen (Doe een IT gerelateerde opleiding) en wil graag iets doen in de VS. Ik ga komende week gelijk eens informeren of dit niet tot een van de mogelijkheden behoort :D
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Zo.. ik heb me even een tijd weer op andere dingen geconsentreerd maar de taalreis is de hele tijd in mijn hoofd gebleven! Mijn ouders zijn voor drie weken San Francisco, ik ben voor vier weken. Ik moet als het goed is zelf mijn ticket betalen en ga natuurlijk proberen om die vierde week erbij te krijgen ;)
Nu is het punt dat StudyTravel mij heeft gezegd dat wanneer ik vóór oktober 2010 boek ik de prijzen van 2010 kan krijgen, daarna krijgt men de prijzen van 2011. Wat lijkt jullie het gunstigste om te doen en wanneer kan men het beste vliegtickets boeken? Dat moet namelijk ook gebeuren als ze beschikbaar zijn.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

3 Weken lijkt me ook wel wat om te doen. Ik ben inmiddels 2 jaar werkzaam maar kan wel 3 weken vakantie nemen. Misschien iets voor volgend jaar. Neem aan dat iedereen zich kan aanmelden op de cursussen of moet je student zijn?
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

He Grandu,

ik kan je geen advies geven over de taalcursus maar het lijkt mij een heel leuke ervaring, dus als je kan, zeker doen!

Voor de rest wou ik nog zeggen dat ik het knap vind dat je zo ondernemend bent en je toekomst zo goed voorbereid. Ik heb hier ergens gelezen dat je ook schoolreizen plant en organiseert, ik zie je meepraten over politieke thema's,... (Oude) Mensen klagen soms over de jeugd van tegenwoordig maar naar mijn ervaring is het merendeel van die jeugd net heel volwassen en verantwoordelijk bezig. Ik heb daar echt respect voor! Hier in Gent zouden we zeggen "goe bezig!" :wink:

Succes met het plannen!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Leuk om te horen, LeenG! Dan ben ik gelukkig geen vervelende hangjeugd zonder toekomstvisie :D

---Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wacht maar tot je gaat studeren... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Dento schreef:Wacht maar tot je gaat studeren... :wink: :lol:
daar dient het studentenleven toch voor, to get it out of your system :lol: :wink:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ondertussen ben ik nog steeds bezig met alle plannen. Mijn moeder is voor drie weken San Francisco, ik voor vier, mijn vader vind beide oké. Na het starten van de planning heb ik natuurlijk niet stilgezeten en alledrie zijn we positief over een heel ander idee. Drie weken San Francisco en een week oostkust. Het zou dan, geinspireerd door de reis van Christvs, iets worden als:

- Vlucht AMS-SFO (Omdat ik het vliegen (nog:)) geweldig vind heb ik graag niet de non-stop vlucht van KLM maar heb ik zitten kijken naar American Airlines, via LHR en LAX. Lijkt me een leuke route! Voor alsnog kan ik natuurlijk nog niets zeggen omdat de tickets nog niet beschikbaar zijn)

- Drie weken doorbrengen in San Francisco, in een gastgezin. 's Ochtends les en 's middags vrij, in het weekend zijn er allerlei activiteiten (bijv. een weekend naar Yosemite of Los Angeles)

- Na drie weken vliegen SFO-IAD

- In Washington D.C. 2 of 3 dagen verblijven

- De trein nemen naar Philadelphia en daar een dag verblijven

- De trein nemen naar New York Penn Station en daar 3 of 4 dagen verblijven

- Vliegen NYC-AMS

Het lijkt me een mooie planning om zo vier steden te zien in plaats van één. Ik zou dan ongeveer vier weken alleen van huis weg zijn.
Ik ben op het moment aan het kijken naar een kostenoverzicht voor als ik iets dergelijks déze zomer al zou doen. Ik ben, puur uit interesse, zonder dat ik ook maar iets zeker kan weten over de zomer van 2011, al aan het kijken naar hostels in DC, Philly en NYC en naar vluchten die er gaan.

Maar nu komt de vraag, hoe boek je AMS-SFO, SFO-IAD en NYC-AMS. Boek je alles als multi-city, neem je een America Pass of boek je een vlucht AMS-NYC en NYC-SFO-IAD apart?????? Kan iemand me hierbij helpen?

Alle tips en suggesties zijn welkom!

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou, gebaseerd om mijn eigen ervaring van afgelopen zomer, een vlucht Amsterdam - SF en NY-Amsterdam boeken en dan een losse binnenlandse vlucht van SF naar Washington. Ik betaalde destijds ongeveer 125 euro voor de losse vlucht (geboekt via connections.be) en zo'n 600 euro voor de internationale vlucht (ook connections). Echter, zoals je zelf weet, zijn de vluchtprijzen aan forse veranderingen onderheving dus wat de prijs betreft weet je het nooit zeker.

Wel een super leuk plan!! Ga voor die 4 weken want of je nou 3 of 4 weken blijft, je ticketprijs veranderd er niet door en dan kun je maar beter het maximale eruit halen toch :wink:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

In ieder geval moet je geen losse tickets boeken voor NL-US en US-NL. Je mag namelijk zonder return ticket niet op het VWP naar Amerika vliegen. Kijk op een aantal sites wat het je kost als je het boekt als een multi-city trip en wat je kwijt zou zijn aan een retour met verschillende vertrekpunten + een los ticket en boek de goedkoopste optie.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het wordt weer eens tijd om dit topic up-to-date te houden. Ik ben over naar de 6e (veel is er in de laatste week niet meer te verpesten), wat ook niet anders kon. Ik heb nog een jaar om geld bij elkaar te krijgen voor Amerika maar ik ben al aardig op weg. Het plan dat ik nu heb is als volgt:

- Vlucht naar San Francisco (via Londen of Parijs?)
- Verblijf in San Francisco voor 3 of 4 weken
- Ochtendvlucht naar Los Angeles (Virgin America)
- Een nacht verblijven in Los Angeles en in de middag naar Venice Beach, Monica Beach of een ander toeristische plek gaan wat goed te bereiken is vanaf LAX
- De dag erna de ochtendvlucht naar Washington (American Airlines Boeing 757, omdat ik dit altijd al heb willen vliegen)
- Drie nachten in Washington daarna
- Treinrit naar Philadelphia
- Eén nacht verblijven in Philadelphia daarna
- Treinrit naar New York
- Vier nachten verblijven in New York daarna
- Vlucht naar Amsterdam (via Londen of Parijs?)

Ik heb nu alle tickets al bij elkaar en hopelijk ook al wat hostelovernachtingen voor de laatste week maar ik weet niet wat ik als budget moet hebben.. Kunnen jullie mij een schatting aanraden om rekening mee te houden?

---Mark Twain
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Grandu schreef:
- Vlucht naar San Francisco (via Londen of Parijs?)
Waarom wil je via London of Parijs? Is het goedkoper vanuit daar? Brussel is ook eentje om in de gaten te houden. Heb vorig jaar in het hoogseizoen (juli) gevlogen voor €650 naar SF. Bedenk ook of je liever een directe vlucht hebt of een overstap vlucht op een grote hub zoals Washington/Detroit/Chicago etc. Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel lekker om over te stappen omdat het de vlucht een beetje breekt. Meestal is het dan 6 uur naar de eerste USA stop, je gaat dan al door immigration dus let op genoeg overstap tijd en dan nog eens 5 a 6 uur op een domestic flight. Het geeft mij altijd net even wat extra rust ook al is het eigenlijk extra stress. Even de benen strekken, even naar de wc, even een hamburger eten en alvast Amerika proeven.

Je reis klinkt verder veelbelovend! Bedenk je dat je wel veel losse vluchten doet zo, dus dat worden wel veel kosten met tax enzo. Maar goed, daar valt natuurlijk voor te sparen.

Wat je verder aan budget nodig hebt..tja. dat vind ik heel moeilijk. Je bent wel veel onderweg en veel op reis dus je moet overal eten, dat tikt toch wel aan, denk aan zeker zo'n 20 a 30 dollar per dag. Dan heb je even een dure dag, de dag daarna kan je weer wat goedkoper doen. Hoe doe je het qua overnachting in Washington en NY? In een hotel? Dat is toch ook wel 150 dollar per nacht. Ik denk dat je eens in Word een documentje moet maken met alle dingen die je wilt gaan doen en dan daar alle kosten ongeveer bij berekenen. En dan nog kijken wat je nodig zou hebben aan eten. En daarna eventueel nog aan andere uitgaven, want ik neem aan dat je ook wel iets wilt kopen of zien. Maar verbaas je niet, je zal al snel op 1000 a 2000 denk ik.

De meeste USA reizen die ik heb gedaan waren relatief lowcost (verblijf bij mensen thuis) en ik had meestal zo'n 1000 euro mee aan 'zakgeld' voor eten en andere dingen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Voor de laatste week lijken hostels me het goedkoopste. Hi Hostels ziet er erg goed uit en zo heb je ook waarschijnlijk wat meer contact met andere mensen die ''backpacken''. Ik heb Londen en Parijs neergezet omdat vanaf daar vluchten zijn naar San Francisco met boeing 747s en die wil ik heel erg graag vliegen op mijn reis! Een stop in Amerika is misschien ook nog een optie, de United vlucht met een 777 naar Chicago en vanaf daar een 747 naar San Francisco klinkt ook goed (voor mij is het vliegtuigtype ook belangrijk) :)

---Mark Twain
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Wat een ontzettend leuk idee! Moet je zeker doen!

Ik heb 2 jaar terug een taalcursus via Studytravel gedaan voor 4 weken in San Diego en het was geweldig. Heel goed geregeld allemaal en de cursus ging erg goed. Wij Nederlanders scoren over het algemeen erg goed bij de instap test :wink:. Voor je het weet is de tijd voorbij. Ik vond de tijd erg voorbij vliegen en raad dan ook eigenlijk 4 weken aan.

Ik volgend jaar zomer (2011) ook weer terug. Dan ga ik voor de TOEFL. Voor mij was het korte leven in america echt als thuis komen en dus wil ik proberen om na de TOEFL en alle cursussen/ examens die ik moet doen om als verpleegkundige daar te mogen werken een baan te vinden en daar voor een periode van minimaal 1 jaar te gaan werken.

Heel veel succes met het plannen van de reis!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Steffanie, het is goed om te horen dat Studytravel goed is bevallen! Ik hoop dat je je plannen kunt realiseren.

Ik ga morgen de taalcursus boeken bij Studytravel, 4 weken San Francisco. Voor de zekerheid laat ik eerst nog even mijn reisschema ten ogen van de deskundigen komen.

---
10 juli 2011 Vertrek naar San Francisco (British Airways)
BA0427 08:30 – 08:50 (1:20) Amsterdam Schiphol – London Heathrow (waarschijnlijk wordt deze verlaat)
BA0287 13:55 – 16:40 (10:45) London Heathrow – San Francisco Int’l
Vervolgens naar gastgezin.

11 juli 2011 Aanvang taalcursus, ma t/m vr van 9:00 t/m 13:00

5 augustus 2011 Laatste dag taalcursus
6 augustus 2011 Vertrek naar Los Angeles (Virgin America)
VX334 07:55 – 09:15 (1:20) San Francisco Int’l – Los Angeles Int’l
Overnachting in hotel op LAX (Priceline)

7 augustus 2011 Vertrek naar Washington D.C. (American Airlines)
AA76 09:15 – 17:70 (4:55) Los Angeles Int’l – Dulles Int’l
Vervolgens naar downtown.
Overnachting in Hi Hostel (www.hiwashingtondc.org)???

10 augustus 2011 Vertrek naar Philadelphia (Amtrak)
188NR 19:10 – 21:04 (1:54) Washington Union St. – Philadelphia 30th Str. St.
Vervolgens naar downtown.
Overnachting in hostel of hotel (Priceline)

11 augustus 2011 Vertrek naar New York (Amtrak)
138NR 20:00 – 21:29 (1:29) Philadelphia 30th Str. St. – New York Penn St.
Overnachting in hostel?????

15 augustus 2011 Vertrek naar Amsterdam (British Airways)
BA0114 21:35 – 09:35 (7:00) John F. Kennedy Int’l – London Heathrow
BA0434 12:00 – 14:10 (1:10) London Heathrow – Amsterdam Schiphol
---

Ik ben van plan om, als de prijzen gunstig staan, in september-oktober de meeste reistickets al vast te leggen. Wat denken jullie ervan? :)

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb zojuist 4 weken intensieve ochtendlessen Engels aan het St. Giles College te San Francisco geboekt, aanvang 11 juli 2011. Het gaat om 20 uur per week, er is les van 9:00 t/m 13:00, de rest van de tijd ben je vrij en kun je aan activiteiten meedoen. Ik verblijf van 10 juli 2011 t/m de zaterdag ná de laatste lesdag bij een gastgezin, éénpersoonskamer op basis van halfpension. Op de zaterdag van vertrek vlieg ik met Virgin American naar LAX.
Ik wacht op een bevestiging van Studytravel en hoop volgende maand mijn vliegtickets te kunnen boeken. BA had afgelopen week voor begin hoogseizoen vroegboekkorting: €650 voor AMS-SFO + JFK-AMS!

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Spannend hoor Grandu!

Ik begrijp dat je uiteindelijk toch voor 4 weken gekozen hebt ipv 3. Dat extra weekje lijkt me wel welkom om de stad nog beter te leren kennen en om nóg meer ondergedompeld te worden in het dagelijks leven in een Amerikaanse stad.

Super :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer