Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegticke
Ik zou WTC gewoon negeren. Vorige week haalden ze weer de krant wegens hun oneerlijke en tegen de regels ingaande praktijken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik wacht nog steeds op iemand die mij exact kan uitleggen wat deze zogn. 'Customer Service Charge' is. Lijkt mij weer een verkapte prijsverhoging zonder dat je weet waar het voor is. Komt meer en meer voor bij tickets.
Roland
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op de site van Tros Radar kun je uitleg vinden v.w.b. Customer Facility Charge en dan met name wat de praktijken betreft van World Ticket Center. In Radar is dit onderwerp al diverse malen aan de orde geweest.
Op het forum van Trosradar.nl vond ik de volgende uitleg:
Vanwege de vernieuwde commissiestructuren van de luchtvaartmaatschappijen wordt er een Customer Service Charge in rekening gebracht. Het is een vervanging van de commissie die voorheen over het vliegtarief berekend werd. Het exacte bedrag is afhankelijk van de gekozen maatschappij, bestemming en vlucht
Marjan
Op het forum van Trosradar.nl vond ik de volgende uitleg:
Vanwege de vernieuwde commissiestructuren van de luchtvaartmaatschappijen wordt er een Customer Service Charge in rekening gebracht. Het is een vervanging van de commissie die voorheen over het vliegtarief berekend werd. Het exacte bedrag is afhankelijk van de gekozen maatschappij, bestemming en vlucht
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
>Komt meer en meer voor bij tickets.
Daar is nmm niets mis mee, iedereen mag van mij geld verdienen. Maar wat bij sommigen, waaronder WTC, zo onfatsoenlijk (nmm riekt het meet naar oplichting) maakt is dat ze je dit pas op het allerlaatst vertellen. Ze moeten het gewoon vanaf de eerste ticketprijs een totaalprijs vermelden. Want dat staat tegenwoordig ook in de NL regels, en volgens mij opereert WTC in NL.
Daar is nmm niets mis mee, iedereen mag van mij geld verdienen. Maar wat bij sommigen, waaronder WTC, zo onfatsoenlijk (nmm riekt het meet naar oplichting) maakt is dat ze je dit pas op het allerlaatst vertellen. Ze moeten het gewoon vanaf de eerste ticketprijs een totaalprijs vermelden. Want dat staat tegenwoordig ook in de NL regels, en volgens mij opereert WTC in NL.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is ook zo Bramster. Prima als ze kosten in rekening brengen maar dan wel gelijk in eerste scherm bij de ticketprijs. Kun je gelijk afhaken... 

Hi,
Ik werk bij een vliegtickets internetbedrijf, hoe eerder je boekt hoe goedkoper je zowieso bent. En elke aanbieder werkt met hetzelfde systeem (wereldwijd reserveringssysteem), het kan alleen zijn dat de ene website sneller geupload word als de ander (zodat de prijzen daardoor wat kunnen verschillen). tevens kan het te maken hebben met de reserveringskosten of ticketfee's die de tussenpersonen of luchtvaartmaatschappijen vragen, dit kan ook verschillen, en daar kan je goed opletten door deze eerst na te kijken.

gr lisa
Ik werk bij een vliegtickets internetbedrijf, hoe eerder je boekt hoe goedkoper je zowieso bent. En elke aanbieder werkt met hetzelfde systeem (wereldwijd reserveringssysteem), het kan alleen zijn dat de ene website sneller geupload word als de ander (zodat de prijzen daardoor wat kunnen verschillen). tevens kan het te maken hebben met de reserveringskosten of ticketfee's die de tussenpersonen of luchtvaartmaatschappijen vragen, dit kan ook verschillen, en daar kan je goed opletten door deze eerst na te kijken.

gr lisa
ps niet bij wtc hoor hihi
ps: op tickets zit bijna als wel geen commissie meer op, vandaar dat internetbedrijven nog extra kosten moeten berkenen om staande te blijven, maar inderdaad het moet al inclusief in de prijs vind ik ook en niet achteraf!
>Ik werk bij een vliegtickets internetbedrijf, hoe eerder je boekt hoe goedkoper je zowieso bent
Ik heb wel eens maanden lang de prijs van een ticket naar de USA gevolgt en heb niet kunnen concluderen "des te vroeger boeken des te goedkoper". Soms wel, soms niet.
Zo waren bv van de 2 tickets die ik vorige week kocht eentje 100$ goedkoper als 3 weken geleden en eentje 100$ duurder.
Reken je bij jouw stelregel in Dollars of Euros ?
Ik heb wel eens maanden lang de prijs van een ticket naar de USA gevolgt en heb niet kunnen concluderen "des te vroeger boeken des te goedkoper". Soms wel, soms niet.
Zo waren bv van de 2 tickets die ik vorige week kocht eentje 100$ goedkoper als 3 weken geleden en eentje 100$ duurder.
Reken je bij jouw stelregel in Dollars of Euros ?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Soms verschillen de prijzen per dag, ik zie de laatste dagen steeds verschillende prijzen langs komen, bij dezelfde maatschappij en dat scheelt soms wel 125-150 euro.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Vroeger boeken is echt geen garantie voor goedkoper. Wij hadden voor onze laatste reis twee maanden later geboekt dan mijn vader maar waren per persoon bijna €60 minder kwijt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Het enige waarvoor ik wel denk dat 'vroeger boeken is goedkoper' geldt, is in der zomervakantie. Dat heb ik al zo vaak moeten boeken, en dat is nooit goedkoper geworden, alleen in het ene extreme jaar waar Connections ineens op januari 2009 met onwaarschijnlijke aanbiedingen kwam van United voor de zomervakantie. Toen zijn we voor 540 euro naar Seattle gevlogen en vanaf Denver terug, midden in de zomervakantie, terwijl in de periode daarvoor de prijzen rond de EUR 900 - 1.000 lagen. Toevallig had ik toen niet vroeg geboekt, dus dat was mazzeltje ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is toch echt al een paar keer voorgekomen, dat specifieke reisbureau's goedkopere tickets hadden dan diegene die verder op alle andere sites publiekelijk beschikbaar waren. Exit-reizen had vorig jaar voor de februari periode vliegtickets die EUR 50 p.p. goedkoper waren dan dat ik op welke andere site dan maar kon vinden. En ik heb best wel wat ervaring met zoeken hoorLisab21 schreef:En elke aanbieder werkt met hetzelfde systeem (wereldwijd reserveringssysteem), het kan alleen zijn dat de ene website sneller geupload word als de ander (zodat de prijzen daardoor wat kunnen verschillen).

Datzelfde geldt overigens voor connections, met die stuntprijzen, die kon je echt nergens anders boeken. Dus het is zeker niet zo dat prijzen over hetzelfde zijn; goed zoeken loont zeker

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Klopt ook wij via Exit bij United een scherpe prijs, kon ik verder nergens vinden op het www 

- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Rene !
Overigens, bij Kayak kan je heel veel dingen invoeren (bijvoorbeeld in 1 zoekopdracht, vliegen vanaf AMS, BRU en DUS; doe ik altijd) en kan je je aanmelden op een soort email-update op jouw favoriete route. Je kan er echt veel mee.
In ieder geval voor omgekeerde rondje zal de prijs niet zoveel uitmaken, vermoed ik. Overigens, wij gaan wsl volgend jaar zomer ook zoiets dergelijks doen, als ik een mooie prijs zie, zal ik het zeker even melden
!
Volgens mij staat Air Berlin niet op kayak, dus houd die even specifiek in de gaten. Die vliegen dus rechtstreeks op LA. Er is overigens geen enkele maatschappij die bij ons in de buurt rechtstreeks op San Diego vliegt. Dus als je rechtstreeks wil vliegen, zal je voor KLM/AF moeten gaan vanaf Adam, of Air Berlin vanaf Dusseldorf. San Diego moet echt wel met 1 keer overstappen lukken hoor. Overigens is het 'slechts' 2 uurtjes rijden vanaf LA naar San Diego, dus als je mooie prijs ziet naar LA, zou ik niet te lang twijfelen.IngeRene schreef: OK, dank je. kayak houd ik inderdaad in de gaten, air Berlin nog niet gezien. Viel me wel op dat het vaak 2 x overstappen is naar San Diego.
Overigens, bij Kayak kan je heel veel dingen invoeren (bijvoorbeeld in 1 zoekopdracht, vliegen vanaf AMS, BRU en DUS; doe ik altijd) en kan je je aanmelden op een soort email-update op jouw favoriete route. Je kan er echt veel mee.
Let op, 15 augustus is NET buiten hoogseizoen dit jaar. Voor tickets in het hoogseizoen kan je wel uitgaan van 750euro minimaal, schat ik zo in. En kinderen <12 krijgen hooguit 30% korting. En ik vermoed (maar zit er zelf niet meer zo in), dat dit alleen over ticketprijs gaat en niet over taxes, kosten, etc ...IngeRene schreef:Klinkt goed. Het omgekeerde rondje zou toch niet veel verschil moeten makenbarbamama schreef:Wij vliegen half augustus naar Las Vegas en terug begin sept vanaf San Diego, met United Airlines, 1 stopover in Chicago. We vertrekken en komen terug op Brussel, maar A'dam was net zo duur in die aanbieding toen. Half aug is net hoogseizoen af... in nov '09 geboekt bij Exit,
prijs 2 volw en 2 kinderen jonger dan 12: 2115 euro, vonden we een mooie prijs.
gr Brigitte
Kan ik voor kinderen < 12 jr uitgaan van de halve prijs van een volledige ticket en was de prijs voor jullie dus ~700 p.p. Inderdaad mooie prijs!

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Op het ogenblik geven veel sites dezelfde prijzen, of je nu in dollars of ponden of euro wilt betalen.
Ik blijf gewoon wachten op een leuke aanbieding, heb nog de tijd
Ik blijf gewoon wachten op een leuke aanbieding, heb nog de tijd
Ik vind het goedkoopste ticket altijd via http://www.bookingbuddy.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nog ter informatie.
AIR BERLIN vliegt nu trouwens ook rechtstreeks naar San francisco.
Vanuit dusseldorf kunnen je semi rechtstreeks naar Las Vegas met CONDOR. ( dat is dan via frankfurt)
off topic In 2008 zijn wij met air berlin naar LA gevlogen en aangezien het een relatief vroege aankomst was zijn we toen meteen naar san diego doorgereden.Er hoeft niet opnieuw hier een discussie te ontstaan of dit wel verantwoord is of niet ,maar ons is dit super bevallen.Hierdoor zijn we 3 dagen in san diego geweest,dat vonden we fijner dan een tussenovernachting ergens in LA en dan toch 's morgens in alle vroegte weer weg door de jetlag.He teea is in onderstaand verslag te lezen bij de eerste 3 dagen.Het leuke herinner ik me nog was het eerste usa ontbijt in old town bij een mexicaan......
AIR BERLIN vliegt nu trouwens ook rechtstreeks naar San francisco.
Vanuit dusseldorf kunnen je semi rechtstreeks naar Las Vegas met CONDOR. ( dat is dan via frankfurt)
off topic In 2008 zijn wij met air berlin naar LA gevlogen en aangezien het een relatief vroege aankomst was zijn we toen meteen naar san diego doorgereden.Er hoeft niet opnieuw hier een discussie te ontstaan of dit wel verantwoord is of niet ,maar ons is dit super bevallen.Hierdoor zijn we 3 dagen in san diego geweest,dat vonden we fijner dan een tussenovernachting ergens in LA en dan toch 's morgens in alle vroegte weer weg door de jetlag.He teea is in onderstaand verslag te lezen bij de eerste 3 dagen.Het leuke herinner ik me nog was het eerste usa ontbijt in old town bij een mexicaan......
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijden na een lange vliegreis is volgens mij te doen zolang het nog licht is, als het namelijk donker is gaan je hersenen de stof melatonine aanmaken en dat zorgt ervoor dat je slaperig wordt..
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Klopt is idd net na hoogseizoen, maar de prijs van 2115 is all-inn, taxes etc incl.MattRob schreef:Let op, 15 augustus is NET buiten hoogseizoen dit jaar. Voor tickets in het hoogseizoen kan je wel uitgaan van 750euro minimaal, schat ik zo in. En kinderen <12 krijgen hooguit 30% korting. En ik vermoed (maar zit er zelf niet meer zo in), dat dit alleen over ticketprijs gaat en niet over taxes, kosten, etc ...IngeRene schreef: Klinkt goed. Het omgekeerde rondje zou toch niet veel verschil moeten maken
Kan ik voor kinderen < 12 jr uitgaan van de halve prijs van een volledige ticket en was de prijs voor jullie dus ~700 p.p. Inderdaad mooie prijs!In ieder geval voor omgekeerde rondje zal de prijs niet zoveel uitmaken, vermoed ik. Overigens, wij gaan wsl volgend jaar zomer ook zoiets dergelijks doen, als ik een mooie prijs zie, zal ik het zeker even melden
!
Als we een week eerder waren gevlogen was het een flink stuk duurder geworden!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2886 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-
- 16 Reacties