Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw mooiste USA foto...

Bericht door LeenG »

wat een heerlijk topic is dit toch!

die van de vogels vind ik ook super!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

GoBieN schreef:Die racetrack had ik al gezien dankzij je laatste update, die is echt prachtig. Als we terug gaan naar DV dan gaan we daar zeker naartoe.
Zeker doen als je de kans krijgt, Stan. De Racetrack was hét hoogtepunt van onze laatste vakantie, een geweldige ervaring!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

geweldige inspiratie altijd deze plek!!

ik voltooi toch eerst even mijn cursus voor ik wat plaats :wink:

( of ik bewaar ze voor een wedstrijd :mrgreen: )
emporionelis
Amerika-ontdekker

Bericht door emporionelis »

Ik zat nog naar mijn foto's te kijken en nu dat de vogels zo populair zijn.
Het zou net zo goed in Rotterdam genomen kunnen zijn, maar dit is echt onderweg naar Ellis Island NY :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:thumbup:

maar nu even een vraag: je hebt daar links boven vogel een cirkeltje zitten. Wat is dat.
Ik herken het nl ook van een aantal foto's. Met tegenlicht te maken denk ik.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Die cirkels komen door de zon die net buiten beeld staat. In lenstermen heet dit Flare (http://en.wikipedia.org/wiki/Lens_flare.

Groothoeklenzen hebben hier (veel) meer last van dan telelenzen. Gebruik van een zonnekap is essentieël om flare tot een minimum te beperken.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Maar die had ik er wel op :?

Krijg je ze weg of hoeft dat niet?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Eventjes je hand boven de lens houden (wel zodat je hem niet in beeld ziet natuurlijk :wink: ) wil ook nog weleens helpen.

In Photoshop zou je het er best uit kunnen krijgen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

emporionelis schreef:Dit is natuurlijk NY, dit symboliseert voor mij alles waar NY voor staat.
Maar ik hou eenmaal van NY :love4: :notworthy:
Afbeelding
Time Square is inderdaad een van de toonaangevende punten van New York; ik heb een soortgelijke foto als achtergrond op mijn laptop :thumbup:
emporionelis
Amerika-ontdekker

Bericht door emporionelis »

martinenelsa schreef:Die cirkels komen door de zon die net buiten beeld staat. In lenstermen heet dit Flare (http://en.wikipedia.org/wiki/Lens_flare.

Groothoeklenzen hebben hier (veel) meer last van dan telelenzen. Gebruik van een zonnekap is essentieël om flare tot een minimum te beperken.

Martin
Klopt helemaal (ik had overigens ook mijn kap erop) , dit is ook gemaakt met een 18-55 lens
Dit kan je overigens goed fotoshoppen.
Ik vond het zelf wel iets hebben maar ik begrijp dat mensen dit "jammer"vinden
Laatst gewijzigd door emporionelis op 04 aug 2010, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vind het ook niet erg, zeker niet naast die vogel. Het viel me op omdat ik met een kritisch oog mijn foto's aan het doorlopen was voor een fotocursus in september. En ook die cirkels bleek te hebben. Kies toch maar een ander, want voordat ik dat photoshoppen onder de knie heb, is die cursus al lang begonnen ( of afgelopen :roll: )

Als voorbeeld eentje die vrijwel tegelijk ook door manlief gemaakt is met de oude powershot. Die heeft gewoon de hele zon maar meegenomen :lol:
En daar sta je dan met je spiegelreflex, met filter en zonnekap :?
pshotusa2010A 237.JPG
IMG_0106 (2).JPG
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Op die laatste (met de powershot veronderstel ik) is de zon wel net boven het beeld. Op de eerste er pal in. Dat scheelt natuurlijk enorm.
Meeste toestellen hebben wel een tegenlicht stand om te compenseren voor het overdadige licht. En anders je witbalans aanpassen en indien er mensen of een voorwerp dichtbij in beeld staan, flitsen !
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Bovenste is met de oude Powershot, onderste met de 450D. Allebei op een automatische stand, onbewerkt en vrij spontaan geschoten. Nl direct na uitstappen en diep onder de indruk.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

thuul schreef:En daar sta je dan met je spiegelreflex, met filter en zonnekap :?
Het is ook de fotograaf die de goede foto's neemt, niet de camera ;-) Een duurdere camera is natuurlijk nooit een garantie voor betere foto's.

Hoe vaak zie je niet van die mensen met een enorm kanon als camera maar die gewoon kiekjes staan te nemen. Die foto's worden echt niet beter dan van iemand met een wegwerpcamera en oog voor fotografie.

In dit geval zie je dat een dure of goedkopere camera dus soms niets uitmaakt.

Ik vind het trouwens wel erg mooie foto's (van beide camera's), en het is best een moeilijk shot zo met dat tegenlicht.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:D

die bovenste kan zo voor kerstkaart door zei iemand hier :roll:

Trouwens over kiekjes gesproken: dit advies kregen wij mee na de beginnerscursus:
Op vakantie schiet je kiekjes! Anders duurt het te lang en krijg je heisa met je mede vakantiegangers. Ga anders apart terug om specifieke foto's te maken......

Dus dat wordt een nieuwe reis! :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Een powershot is nu ook niet een goedkope camera! Eerder de high-end klasse van de compacts.
Maar ik vind de beide foto's goed, al zijn de wolken fotogenieker en is het kader iets beter op de eerste foto.
Maar de zon is dan net iets te fel, al zorgt het wel voor een speciaal effect.
Nabewerken zou veel kunnen doen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nou wie weet wat er uit komt tzt. Ik ga oefenen.

Die Powershot was onze eerste digi, nu vier jaar oud. Geloof dat het toen 220 euro was. In de aanbieding. Tot mijn stomme verbazing zag ik nu pas, nu ik die 450 heb, dat er ook allemaal fraaie mogelijkheden opzitten. :oops: :oops: Bovendien heb ik het idee dat de lens op zich beter is.
Ik heb wel oog voor mooie plaatjes vond men en daar moest ik meer mee doen. Toen ik dus 50 werd kreeg ik van een gezamenlijke groep een tweedehands Canon10D. Hoe iets dergelijks werkte vertelde men er niet bij :shock: Dus dat werd een beetje otteren en veel op de automaat. Vervolgens werd het ding na een jaar gestolen. Weer wat later heb ik toch maar een nieuwe speigelreflex gekocht vlak voor we naar de USA gingen. En dit voorjaar maar naar een cursus, vlak voor de volgende reis, want er moest toch meer mee te doen zijn dan op de automaat! Nou en straks het vervolg op die cursus.

Kreeg net deze toegestuurd van iemand uit Utah, genomen eind juli in Grand Teton;
DSC_0652.jpg
DSC_0653.jpg
DSC_0661.jpg
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Mack schreef:[Het is ook de fotograaf die de goede foto's neemt, niet de camera ;-) Een duurdere camera is natuurlijk nooit een garantie voor betere foto's.

Hoe vaak zie je niet van die mensen met een enorm kanon als camera maar die gewoon kiekjes staan te nemen. Die foto's worden echt niet beter dan van iemand met een wegwerpcamera en oog voor fotografie.

In dit geval zie je dat een dure of goedkopere camera dus soms niets uitmaakt.
Sterker nog: de foto's die worden genomen op de automaat-stand met een spiegelreflex zijn vaak veel slechter dan de foto's op automaat van een goede compact of hybride camera. Die camera's zijn ontwikkeld om op die stand goede foto's te nemen, de spiegelreflex moet andere dingen kunnen. Ik adviseer mensen alleen een spiegelreflex te kopen als ze er ook echt werk van willen maken en cursussen volgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nou zie hier, ik luister al vooraf :wink:

maar dat was me dus ook al opgevallen, vandaar mijn teleurstelling en vervolgens actie.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ach ik trek regelmatig op auto stand of scene-keuzes. Witbalans ga ik dan soms wel aanpassen. Maar voor landschappen diafragma voorkeur natuurlijk.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer