Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA Meeting: evaluatie 2009 + organisatie 2010

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

AA Meeting: evaluatie 2009 + organisatie 2010

Bericht door Dennis »

Beste forumleden,

Naar aanleiding van een aantal vragen die Marjan (hekkie) en ik hebben ontvangen wil ik bij deze graag wat duidelijkheid geven over de AA-meetings van 2009 en 2010.

* Allereerst, de evaluatie van de meeting van 2009 heeft inmiddels plaatsgevonden. Het OT kwam in februari nog eenmaal bij elkaar om alles te bespreken en heeft mij naar aanleiding hiervan een uitgebreid overzicht van hun evaluatie gegeven. Al hun punten zullen meegenomen worden bij de opzet van de meeting voor 2010.

* Voor wat betreft de opzet van de meeting voor 2010: we zullen in ieder geval een (deels) nieuw OT nodig hebben voor deze meeting. Hoewel we nu nog niet actief op zoek zijn naar dit OT, is het misschien nuttig dat je eens bij jezelf gaat nadenken of je hierin misschien interesse hebt. Als je interesse hebt, mag je mij nu al een PB sturen, maar de officiële zoektocht naar het nieuwe OT gaat waarschijnlijk pas in april plaatsvinden. (Desondanks is het voor mij handig om nu al te weten wie er interesse heeft; een PB richting mij verplicht je tot niets.)

Meer informatie over de meeting 2010 volgt in de komende maanden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: AA Meeting: evaluatie 2009 + organisatie 2010

Bericht door gleuknie »

Als de meeting 2010 weer zo'n geweldige OT krijgt als de afgelopen keer, wordt het weer een geslaagde dag. :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Wij halen dit topic maar weer even omhoog. Zijn er al nieuwe ontwikkelingen bekend?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zoals jullie in de openingspost van dit topic hebben kunnen lezen heeft Dennis gevraagd per pb aan hem te melden als iemand in principe bereid is een steentje bij te willen dragen aan de organisatie van een eventuele volgende AllesAmerika meeting. Tot op heden heeft zich echter nog niemand gemeld en tja, dan wordt het moeilijk natuurlijk.

Persoonlijk hoop ik dan ook dat er zich alsnog forumleden melden die bereid zijn wat tijd en energie te willen steken in het organiseren van een grote AA-meeting of anderszins een bijdrage willen leveren. Een draaiboek/handleiding ligt klaar en kan als ruggesteun dienen voor een nieuw OT. Gezien mijn ervaringen met de organisatie van vorige AA-meetingen, ben ik graag bereid, indien nodig, als vraagbaak te dienen ter ondersteuning bij het organiseren.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry-Carla
Amerikafan

Bericht door Harry-Carla »

Tip: Misschien starten met een pb aan alle AA-Forumleden met de herinnering dat er OT-leden gezocht worden voor de AA-Meeting van dit jaar?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Of een mooi moment weer eens een nieuwsbrief te sturen naar alle leden (dus geen pb). Kan er gelijk een stuk bij over de hotel/motel/camping beoordelingen.

Op die manier wordt alles weer eens onder de aandacht gebracht bij iedereen. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Op zich zou het niet nodig moeten zijn om Forumleden hier attent op te maken. Dit soort meetings wordt in het algemeen georganiseerd door actieve leden. De meeting is elk jaar geweest dus het is niet nieuw.

De 90-9-1 regel gaat hier ook weer op.

Afbeelding
  • 90% of users are the “audience”, or lurkers. The people tend to read or observe, but don’t actively contribute.
  • 9% of users are “editors”, sometimes modifying content or adding to an existing thread, but rarely create content from scratch.
  • 1% of users are “creators”, driving large amounts of the social group’s activity. More often than not, these people are driving a vast percentage of the site’s new content, threads, and activity.
Het heeft dus weinig zin om alle 8000 leden een PB te gaan sturen. 8000 leden en 1% is 'creator'. Dat klopt ook wel een beetje met het bezoekersaantal van vorig jaar. Toen hadden we er 89. Het is dus veel belangrijker om die groep te bereiken dan met schroot te gaan schieten en hopen dat je iets raakt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Denk toch dat het niet verkeerd is een grote groep te 'prikkelen'. Een pb of nieuwsbrief is daarvoor een middel.

Het is ook leuk 'nieuwe' gezichten te zien en als je je alleen op de groep van vorig jaar richt bereik je die niet. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Een nobel streven Roland. Maar helaas werkt het niet zo.. Er zijn al diverse studies naar gedaan en alle grote communities zijn op deze manier verdeeld.
Ik zeg ook niet dat je je moet richten op de groep van vorig jaar. Maar een groep van 800 (9% + 1%) proberen te bereiken is efficienter dan een groep van 8000.

Maar goed, een Nieuwsbrief is altijd wel leuk. En niet geschoten is altijd mis :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik denk dat veel mensen misschien ook terughoudend zijn omdat ze zich geen beeld kunnen vormen wat deelname aan het OT exact inhoudt (met name de leden die in de laatste maanden nieuw en/of actief zijn geworden). En dan heel praktisch hoeveel tijd gaat er in de voorbereiding zitten. Hoe vaak komen jullie samen van te voren, wat wordt er precies verwacht? En worden de taken evenredig verdeeld of naar de mogelijkheden/beschikbaarheid van de leden. Dus als je niet al te veel tijd hebt, of je dan ook je steentje kan bijdragen in het OT. Misschien als daar wat info over gegeven kan worden, dat het duidelijker is..

Ik ben altijd voorstander geweest dat nieuwe mensen ook de kans moeten krijgen om zich te kunnen aanmelden voor het OT (niet zo'n vastgeroest OT waar geen voet tussen te krijgen is... en gelukkig geeft Dennis die mogelijkheid voor nieuwe mensen om zich aan te melden), maar ik vind het ook prima als het oude OT of een OT van het jaar daarvoor het weer organiseert. Want zij hebben het allemaal geweldig gedaan!

Wat betreft dat niemand zich nog opgegeven heeft, heeft denk ik meer te maken met onvoldoende aandacht aan dit topic. Dit topic is bijna een half jaar oud en begraven onder een hoop nieuwe topics, het zou eigenlijk een sticky moeten worden of af en toe een bump moeten krijgen. Of misschien een nieuw fris topic met een oproep. Ik was het ook alweer helemaal vergeten. Ook omdat de meeting van 2009 naar januari 2010 werd geschoven... ben je ook een beetje de datum kwijt. Maar ik neem aan dat jullie dit onderwerp wel weer onder de aandacht hadden gebracht ...

Heb wel ontzettend zin in een meeting :D
Sandy
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Ik denk dat veel mensen misschien ook terughoudend zijn omdat ze zich geen beeld kunnen vormen wat deelname aan het OT exact inhoudt (met name de leden die in de laatste maanden nieuw en/of actief zijn geworden). En dan heel praktisch hoeveel tijd gaat er in de voorbereiding zitten. Hoe vaak komen jullie samen van te voren, wat wordt er precies verwacht? En worden de taken evenredig verdeeld of naar de mogelijkheden/beschikbaarheid van de leden. Dus als je niet al te veel tijd hebt, of je dan ook je steentje kan bijdragen in het OT. Misschien als daar wat info over gegeven kan worden, dat het duidelijker is..
We zijn in totaal denk ik 5 keer fysiek samen geweest. Dit werd meestal gecombineerd met een hapje eten. Je bespreekt dan wel veel maar het was meer voor het groepsgevoel. Het belangrijkste was dat iedereen het eens was met de locatie (ook de nieuwe leden die de locatie nog niet kenden). Dat bezoek was dan ook erg zinvol.
Met een Forum heb je veel leden die geografisch ver uit elkaar liggen (bij ons Brabant, Noord-Holland, Friesland, Groningen). Het is dan echt niet te doen om heel vaak bij elkaar te komen. Dat haalt de snelheid ook uit de beslissingen.

Er was gedurende de tijd dat het OT actief was een apart subforum voor de OT leden (enkel zichtbaar voor OT-leden + beheerders. De moderators (behalve Marjan dan) konden dit forum ook niet inzien. Dit om bepaalde zaken nog als verrassing te kunnen houden). Dit subforum was echt een uitkomst om zaken te kunnen bespreken. Iedereen kon dan rustig zijn/haar zegje doen. De taakverdeling is is ook onderling besproken. Sommige OT leden hebben wat meer gedaan dan anderen maar dat is verder ook geen probleem. Zolang de communicatie maar goed is en je er open over kunt praten.
Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om virtueel samen te werken. We hadden diverse lijstjes op Google Docs (oa met de taakverdeling, planning etc). Daarin was de voortgang voor iedereen eenvoudig te volgen.
Sandy schreef:maar ik vind het ook prima als het oude OT of een OT van het jaar daarvoor het weer organiseert. Want zij hebben het allemaal geweldig gedaan!
De meeste OT leden van vorig jaar hebben bij de evaluatie aangegeven het dit jaar niet te willen doen (overigens wil dat niet zeggen dat we niet beschikbaar zijn voor advies). Dus meld je vooral aan ;)
Sandy schreef:Heb wel ontzettend zin in een meeting :D
ik ook :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt dat is duidelijke info, het zal vast ieder jaar anders gaan, maar even voor je beeldvorming ... :thumbup:
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Njit schreef:
Sandy schreef:Heb wel ontzettend zin in een meeting :D
ik ook :)

En ik ook :mrgreen:

Ik denk dat er beter een nieuw topic kan worden geopend met een oproep voor mensen die de 2010-meeting willen organiseren. En dan even sticky maken (net wat Sandy zegt).
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb zojuist een nieuw topic geopend (hier) met uitleg en een oproep om je aan te melden voor het OT als je interesse hebt.

Een nieuwsbrief vind ik een heel leuk idee (en ik heb er de laatste tijd ook al aan gedacht om deze weer eens nieuw leven in te blazen - heel vroeger was er immers eens een AA-nieuwsbrief! :-) ), maar is nu wegens tijdgebrek aan mijn kant even geen optie. Bovendien heb ik geen up-to-date e-maildb van leden die zich destijds hadden aangemeld.

Dus nu even kijken wat de reacties hierop zijn!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Njit schreef: De meeste OT leden van vorig jaar hebben bij de evaluatie aangegeven het dit jaar niet te willen doen (overigens wil dat niet zeggen dat we niet beschikbaar zijn voor advies). Dus meld je vooral aan ;)
Is er hier een speciale reden voor? Of heb ik die ergens gemist in één of ander topic? Of misschien is dat wel privé :oops:

Jullie hebben dat toch prima gedaan en iedereen was ook laaiend enthousiast over de meeting. Is dat geen stimulans om er opnieuw voor te gaan :wink:
Ik zou er persoonlijk absoluut geen bezwaar tegen hebben dat het OT van vorig jaar opnieuw de meeting organiseert

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dude schreef:Is er hier een speciale reden voor? Of heb ik die ergens gemist in één of ander topic? Of misschien is dat wel privé :oops:
Volgens mij is dat niet privé hoor, in ieder geval geldt dat niet voor mij :)

Mijn persoonlijke reden is in ieder geval dat ik aankomende meeting weer meetingdeelnemer wil zijn in plaats van organisator. Je mist toch wel een deel van de meeting omdat je tijdens de meeting ook nog gewoon bezig bent met regelen. Dit neemt niet weg dat ik het jaar daarop weer wél eventueel mee wil organiseren. Want ik vond het waanzinnig leuk om te doen. Maar om mezelf te "beschermen" dat ik straks alleen maar bezig ben achter de schermen in plaats van ook te genieten van het gezelschap op de meeting, denk ik dat ik voor mezelf een goede deal heb gemaakt om dat om-en-om te doen: het ene jaar organiseren en het andere jaar meetingdeelnemer. Bedoel, ik wil ook een keer mee doen aan een quiz of een fotowedstrijd :) Mits daarvoor natuurlijk de gelegenheid is. Wellicht dat er bij de volgende meeting (niet aankomende meeting, maar de meeting daarop) weer nieuwe mensen zich aanmelden... dan gaan zij natuurlijk voor!

Want dat is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden: als je deelneemt in het OT, zul je bepaalde dingen van de meeting zelf niet bewust meemaken en je wordt uitgesloten bij bepaalde activiteiten. Maar daar staat dan weer tegenover dat het organiseren daarvan, het brainstormen over activiteiten en het samenkomen (lekker eten!) erg leuk, gezellig en leerzaam is.

En daar komt bij dat er met nieuwe OT-leden weer frisse ideeën ontstaan.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

Dude schreef:Is er hier een speciale reden voor? Of heb ik die ergens gemist in één of ander topic? Of misschien is dat wel privé :oops:
Ik heb het organiseren van de AA Meeting erg leuk en leerzaam gevonden.
Ik heb net als Linda besloten om deze keer niet in het OT team te stappen omdat ik deze keer graag als deelnemer naar de meeting wil komen.
Hopelijk komt er weer een fotowedstrijd en een quiz.
Natuurlijk hoop ik dat er een top OT team komt die een top meeting organiseert.
Het is mij geen probleem als het nieuwe OT zonodig aan mijn mening vraagt over bepaalde zaken.

Volgend jaar kijk ik hoe de situatie is en kan het zo weer zijn dat ik evt me weer opgeef voor het OT team.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mijn reden is hetzelfde. Ik vond het onwijs leuk om met het OT de dag neer te zetten. We hebben er heel veel voorpret aan beleefd. Ik kon er ook veel creativiteit in kwijt. Maar ik wil graag een jaartje weer als deelnemer meemaken.
Dus de reden is niet dat ik het niet leuk vond maar juist dat ik het TE leuk vond :) En soms moet je dingen loslaten...
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Dude schreef: Is er hier een speciale reden voor? Of heb ik die ergens gemist in één of ander topic? Of misschien is dat wel privé :oops:

Bart
De reden dat ik dit jaar niet weer in het OT wil zitten is omdat ik zwanger ben (2 oktober is mijn uitgerekende datum).
En hoewel ik het organiseren heel leuk vond denk ik dat ik 't binnenkort te druk krijg en geen tijd heb voor andere dingen :wink: .
Maar stel dat ik niet zwanger zou zijn geweest dan zou ik mezelf ook niet hebben opgegeven om dezelfde redenen als Linda, Susie en Martijn.

Overigens, volgens mij vond iedereen alles aan de meeting van vorig jaar goed geregeld (locatie, eten, hotel etc.) en voor herhaling vatbaar dus waarom niet weer op dezelfde locatie (American Roadhouse in Zaltbommel)? Scheelt weer een stuk organiseren voor het volgende OT...
Laatst gewijzigd door J&W op 10 aug 2010, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

American Roadhouse is mij ook heel goed bevallen. En misschien blijven er dit keer nog wel meer mensen slapen :)
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer