Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veroordeeld voor kweken wiet en nu op vakantie VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Bart40 schreef:Hoe zien ze dat dan? Ik kan me niet voorstellen dat de computer bij de aankomsthallen in de VS in verbinding staat met justitie hier.
En de luchtvaartmaatschappijen kunnen volgens mij ook niet zomaar iemand's dossier laten zien.
Ik weet niet of er een rechtstreekse verbinding is, maar het periodiek updaten van databases is al genoeg. Al jarenlang worden dit soort gegevens onderling uitgewisseld en dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.

Denk niet dat het in Europa anders is. Een aantal jaren geleden, ik woonde toen nog in Nederland, heb ik een fotoreportage gemaakt over de luchthaven Zestienhoven. Voordat ik toestemming kreeg om op de platforms zelf te mogen fotograferen, moesten we naar de douane voor clearance. Mijn paspoortgegevens werden ingevoerd en voila daar was het scherm dat mijn criminele verleden had kunnen bevatten. Gelukkig was het scherm leeg. :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Nooit geweten maar gelukkig geen strafblad. Tja wat voor de 1 een misdaad is is voor de ander niet zo.
Een oud-collega van mij had ook een strafblad (rijbewijs permanent ingenomen) en vroeg ook een visum aan en dat lukte ook altijd.
Maar goed alles wat met drugs te maken heeft dat zal wel niet lukken.
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Bart40 schreef:Nooit geweten maar gelukkig geen strafblad. Tja wat voor de 1 een misdaad is is voor de ander niet zo.
Een oud-collega van mij had ook een strafblad (rijbewijs permanent ingenomen) en vroeg ook een visum aan en dat lukte ook altijd.
Maar goed alles wat met drugs te maken heeft dat zal wel niet lukken.
Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?
Verkeersovertredingen vallen niet onder de noemer misdaad.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?
Verkeersovertredingen vallen niet onder de noemer misdaad.[/quote]

Als je je rijbewijs voor altijd kwijt bent dan heb je wel wat op je kerfstok.
120 rijden waar je 50 mag ed en niet 1 keer uiteraard.
Misdadig dus.
misspoison
Amerika-newbie

Bericht door misspoison »

We hebben geinformeerd bij de visumdienst, usa embassy en wat blijkt m'n vriend heeft geen visum nodig. Ons werd verteld dat we het risico maar moeten nemen om NEE in te vullen op het formulier.
Tja wat is nou wijsheid..... :roll:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

misspoison schreef:We hebben geinformeerd bij de visumdienst, usa embassy en wat blijkt m'n vriend heeft geen visum nodig. Ons werd verteld dat we het risico maar moeten nemen om NEE in te vullen op het formulier.
Tja wat is nou wijsheid..... :roll:
Nou, dat vind ik een hele vreemde uitspraak van een officiele instantie.

Ik weet natuurlijk niet hoe ver je dit wil uitzoeken, en hoeveel tijd je nog hebt voordat jullie naar Florida gaan, maar als ik jou was zou ik een brief sturen, met diezelfde vraag en het verzoek om daar schriftelijk op te reageren.

Als ze dat doen heb je in ieder geval bewijs van het advies van een US Embassy, in het geval je problemen krijgt bij Immigration in de VS.

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik vrees dat ze dat niet op papier zullen zetten, PeeJay. Het is niet minder dan adviseren de hand te lichten met de regels. Vreemde reactie, als je het mij vraagt en misspoison schiet er niet veel mee op. :?

gr. Redneck
Georgia on My Mind
misspoison
Amerika-newbie

Ik vond het ook z'n vreemde reactie en heb dus meerdere malen gevraagd of een visum niet nodig is zo'n geval.
We gaan eind van het jaar in december dus heb nog tijd om het uit te zoeken. Het lijkt mij dat het ook afhankelijk is van het soort misdrijf dat iemand begaan heeft. Iemand die een moord pleegt bijv. komt amerika moeilijker binnen dan iemand die wietplantjes heeft geteelt. Of juist niet? Balen, waarschijnlijk kunnen we onze reis naar Florida maar afblazen.

:roll:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Alles wat hier met drugs te maken heeft, wordt je zwaar aangerekend en valt onder noemer "felony", een misdaad dus. Drugs worden ingedeeld in hetzelfde rijtje als moord, verkrachting en inbraak. Tel daarbij op dat het soepele Nederlandse drugsbeleid ook niet erg populair is en trek je conclusie.

Ik zou het toch met een visum proberen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
misspoison
Amerika-newbie

Bedankt Redneck!
We proberen het toch met 'n nisum, maar ik acht de kansl kein dat het gaat lukken.
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Bart40 schreef:Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?
Misdadig dus.[/quote]

Dat zou je inderdaad misdadig kunnen noemen, maar het ligt er maar net aan waar het onder valt volgens de wetgeving, en niet hoe we er persoonlijk over denken. Persoonlijk vind ik dat iemand die zo'n grove overtreding begaat zeer zeker een strafblad mag krijgen en natuurlijk nooit meer in aanmerking mag komen om weer een rijbewijs te krijgen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ronald schreef:
Bart40 schreef:Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?

Misdadig dus.
Dat zou je inderdaad misdadig kunnen noemen, maar het ligt er maar net aan waar het onder valt volgens de wetgeving, en niet hoe we er persoonlijk over denken. Persoonlijk vind ik dat iemand die zo'n grove overtreding begaat zeer zeker een strafblad mag krijgen en natuurlijk nooit meer in aanmerking mag komen om weer een rijbewijs te krijgen.
In NL heb je makkelijk praten, je pakt gewoon de fiets, bus, trein, etc.. maar hier in de VS is dat een beetje anders, waar ik woon ben je zonder auto/rijbewijs echt nergens! En als je hier een aantal malen over de 25 mijl te hard rijdt :oops: dan is dat reckless driving en kun je daar na een aantal malen echt een strafblad voor krijgen en het innemen van je rijbewijs (ja zelfs in Alabama). Ze hebben hier een punten systeem en eenmaal reckless driving is bv 6 punten, normaal over de snelheidslimiet is 2 punten. Met 12 punten kun je je al een keer gaan melden en met 24 ben je spul kwijt (soms incluis auto). Goed is hier wel dat na 2 jaar punten "verlopen" dus je kunt je leven beteren, maar het staat nog steeds op je rijbewijs. Afgezien van de straffen gaan ook de verzekeringen omhoog als je teveel punten haalt (je bent meer risico) en daar zijn ze zeer rap mee.

Richard
Laatst gewijzigd door rperre op 15 jun 2004, 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Ronald schreef:Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?
Ik heb dit jaar bij een bedrijf stage gelopen waar een 19 jarige jongen werkt,
die geflitst werd toen hij 42km/u te hard reed.
Hij kreeg toen een brief van de politie thuis gestuurd waarin met grote letters
stond 'U heeft een misdaad begaan'

Als je meer dan 40km/u te hard rijdt beschouwen ze dat als een misdaad.
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Gernand schreef:
Ronald schreef:Bart, een misdaad is een misdaad. Daar hebben we wetboeken voor toch?
Ik heb dit jaar bij een bedrijf stage gelopen waar een 19 jarige jongen werkt,
die geflitst werd toen hij 42km/u te hard reed.
Hij kreeg toen een brief van de politie thuis gestuurd waarin met grote letters
stond 'U heeft een misdaad begaan'

Als je meer dan 40km/u te hard rijdt beschouwen ze dat als een misdaad.
Oh, gelukkig maar eigenlijk. Sommige mensen beseffen niet dat ze een werkelijk gevaar zijn wanneer ze zich zo gedragen in het verkeer.
Ik vind het het systeem met punten wel goed, in Duitsland hebben ze dat ook, en volgens mij willen ze het in NL ook invoeren.
Maar goed, het wordt dus als misdaad gezien, compleet met strafblad dus.
Ik herinner mij nu ineens die gevangenis midden in de woestijn in Texas, waar grotendeels mensen een straf uitzitten wegens het rijden onder invloed en dergelijken, ze worden gruwelijk behandelt, maar ze zullen ook wel eens heel goed nadenken voordat ze ooit nog eens zo'n overtreding begaan lijkt mij zo.
Ik erger mij regelmatig aan het roekeloze en agressieve verkeersgedrag van Nederlanders, zulke mensen zijn het rijbewijs niet waard.
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Ronald schreef:Maar goed, het wordt dus als misdaad gezien, compleet met strafblad dus.
Ik heb het nog eens nagevraagd: Ze beschouwen het wel als een misdaad maar je krijgt er geen strafblad voor.

Zijn auto stond trouwens op zijn moeders naam, omdat hij jonger is dan 23 scheelt
dat enorm met de verzekeringskosten.
Zijn moeder kreeg daardoor de brief en was natuurlijk woedend, helemaal omdat hij dezelfde maand al 2 bekeuringen van hem had gekregen namelijk van 40 en 8km/u
te hard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer