Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerdere DV winnaars help: heb ik een "case pending"?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
jaja5
Amerikakenner

eerdere DV winnaars help: heb ik een "case pending"?

Bericht door jaja5 »

Wie weet hier antwoord op:

Ik heb DV2010 sticker in mn paspoort en de 1e reis binnen 6 maanden nog niet gedaan (POE) dus die sticker is nu 6 maanden geldig en nog geen greencard.
Degene diens adres we gebruiken als ons US address verhuist VOOR we de 1e reis maken. Ik neem aan dat we dan meteen (of dus binnen 10 dagen) ons adres moeten wijzigen..

Nu staat bij de regels dat je je adres moet wijzigen en toen ik dat ging lezen zag ik dat als je een case pending hebt, je dat op 2 plekken moet doen.
Nu is mijn vraag heb ik een case pending of niet?

BRON: Change of Address

How Do I Report My Change of Address?

If you are not a U.S. citizen, changing your address for legal purposes does not change your address on any application or petition pending with USCIS and changing your address on a pending application or petition does not meet the legal requirements of informing USCIS of your change of address. You will need to do both. For most cases, you can now do both at the same time on our website using the "Online Change of Address" tool, available under "Related Links" to the right.

Hier staat ook nog meer informatie.

https://egov.uscis.gov/crisgwi/go?action=coa over het specifieke aanvragen Form AR-11
Als ik namelijk een case pending heb dan heb ik een nummer nodig (receipt number), en daardoor ben ik nu niet zeker wat of ik moet doen.

Heel fijn zou het zijn als iemand dit zelfde heeft meegemaakt en me kan vertellen hoe dat het makkelijkst gaat op die manier dat het ook juist is :-)

Bedankt!
jaja5
Amerikakenner

Re: eerdere DV winnaars help: heb ik een "case pending"?

Bericht door jaja5 »

ik heb even de titel veranderd omdat ik graag advies krijg...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou USCIS contacteren en hun om raad vragen. Dan ben je zeker.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ja dat kan pas morgen, ik hoopte al wat meer te weten te komen

er zullen toch wel anderen zijn die dit eens mee hebben gemaakt, of anders het wijzigen van het adres als ze bv bij eerst bij iemand anders ingeschreven stonden en dan bv bij PoE een 'eigen' (of ander) adres opgaven.

Elke ervaring is welkom!!!
Ik wil zeker zijn geen fouten te maken en ben graag voorbereid zodat als ik bel, ik al beetje weet wat 'normaal' is bepaalde situaties
Graag advies als je dit ooit hebt gedaan
Bedankt :-)
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

als je binnenkomt gewoon adres opgeven waar je gaat verblijven.....
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

dank je lwk, dat hoopte ik te doen, maar wat nou voor de (korte!) tussentijd dt zij daar niet wonen en ik nog niet veranderd heb?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer