Dento schreef:Onze nieuwe laptops op het werk hebben ook een vingerafdruklezer... hoef je niet meer Ctrl+Alt+Del te doen, en dan je wachtwoord in te geven, maar je vinger over de lezer halen volstaat...
Dat werd geïntroduceerd toen jij werd aangenomen Dennis??
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
Valt me op dat veschillende mensen het over een irisscan hebben. Ik ben via een aantal verschillende vliegvelden vele keren de USA binnengekomen en heb nooit een irisscan hoeven af te geven.
Zijn jullie lid van een speciaal reizigersprogramma of is een irisscan op sommige vliegveleden wel degelijk normaal ?
Je hebt alle drie de keren gewoon een digitale gelaatsfoto laten maken door naar de camera te kijken, voor een irisscan moet je een van je ogen vlakbij/tegen een lens houden, ik heb op al onze reizen nog nergens op de Amerikaanse luchthavens een irisscanapparaat zien staan
Ik wilde in principe hetzelfde schrijven als Rob. Naar mijn weten ook alleen foto camera's. De VS gebruikt wel irisscans op de NEXUS terminals, maar die kunnen en mogen Nederlanders en Belgen niet gebruiken. Daarnaast staan de terminals wat betreft airports volgens mij alleen in Canada. In de VS alleen op landgrenzen met Canada.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Afgelopen 19 juli alle vingerafdrukken af moeten staan bij aankomst op Newark Liberty Airport plus een gelaatsfoto. In 2008 was dat nog 2 vingerafdrukken en gelaatsfoto. Tijden veranderen. Tja, USA moet wel want ze hebben nu éénmaal een hoop vijanden hé... Overigens heb ik er totaal geen problemen mee, ik heb niets te verbergen.
Overigens heb ik er totaal geen problemen mee, ik heb niets te verbergen.
Da's een zin waar je uren over kunt discusieren. Ik heb ook niets te verbergen maar vind dat sommige zaken zoals vingerafdrukken en foto nemen bij binnenkomst, veel te ver gaan. De maatregel staat in geen verhouding tot wat het dan ook is dat de maatregel probeert te voorkomen.
Ik heb er geen probleem mee, maar zoals je zegt, hier kunnen we een gans forum vol over schrijven.
Net als iedereen hier denk ik, heb ook ik niets te verbergen, en wat mij betreft, men kan niet streng genoeg controleren.
Het is tenslotte voor je eigen veiligheid ook he.
Ik snap dan eerlijk gezegd ook niet goed waarom mensen altijd maar klagen over die controles, zowel voor als na het vliegen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Dat is in mijn ogen juist de kern van de discussie: hoeveel vrijheid/privacy wil je inruilen voor veiligheid door bepaalde zaken te verplichten? Schijnbaar wil ik er minder veel van inruilen dan jij en vind ik die controles dus overdreven. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat er geen controles hoeven te zijn, maar een soberdere vorm kan ook en zal de veiligheid lang niet zo erg doen verminderen als sommigen het willen doen voorkomen. Veiligheid hoeft niet elke prijs te hebben.
We zijn weer terug en het was inderdaad geen enkel probleem met het nemen van de vingerafdrukken. (werden genomen van alle vingers van beide handen) Wij vonden de medewerker van immigrations , in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, bijzonder vriendelijk. Geen lange ondervraging. De enige vraag die hij ons stelde, was hoe de (hollandse) naam van onze dochter uitgesproken moest worden.
In San Francisco waren we in een half uurtje door de douane heen. Vriendelijk geholpen en hoefden niet meer te wachten op de koffers, want die zijn in die zelfde tijd ook aanwezig. Zo is ook mijn ervaring van de vorige keren dat ik in Amerika was. Het valt dus best mee.
We werden zelfs in het Nederlands bedankt voor de appels die toch niet in het vliegtuig op zijn gegaan .
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
> men kan niet streng genoeg controleren. Het is tenslotte voor je eigen veiligheid ook he.
> Ik snap dan eerlijk gezegd ook niet goed waarom mensen altijd maar klagen over die controles
> zowel voor als na het vliegen.
Als je mensen iedere keer inwendig onderzoekt, ze een half uur aan de leugen detector legt, eerste een huiszoeking doet voor je in mag stappen, verdachte mensen zonder opgaaf van reden weigert mee te nemen, mensen vast zet in hun stoel zodat ze er niet uit kunnen, hand baggage verbied ................ dan word het vliegen ook veiliger........................................... veel plezier !
"Als je niets te verbergen heb heb je niets te vrezen", is dat niet wat elk extreme regime zegt ?
Ik denk dat jij het nu een beetje in het belachelijke trekt.
De manier waarop jij het nogal extreem voorstelt, lijkt het me dan beter om vliegen af te schaffen.
Maar als er dan een keertje iets gebeurd, wat is er dan het eerste waar men kritiek op heeft? Juist, de veiligheid.
Dus naar mijn oordeel is het ook een vorm van zelfbescherming.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Je schreef je zelf " men kan niet streng genoeg controleren."
Vergeet niet dat de USA een NATO partner is en dat wij als Nederlanders geacht worden indien nodig te sterven voor de Amerikaanse grondwet.
Als je 20 jaar geleden had vertelt dat we in 2010 de volgende regels hadden om naar de USA te gaan:
- Verboden bij de piloot te kijken
- Geen flesje lenzen vloeistof meenemen
- Vinger afdrukken
- Foto
- Mni ondervraging voor het instappen
- Verboden rondje te lopen in het vliegtuig
- Schoenen uittrekken
- "Rontgenfoto" van je hele lijf
- Toestemming vragen (en betalen) om in de richting van de USA te moeten vliegen
- Etcetera
Dan had men gevraagd of NL in oorlog was met de USA.
Dat zijn nou niet echt regels om naar de VS te gaan, meeste van die regels gelden in de algehele luchtvaartsector.
-Dat vloeistof gebeuren wordt momenteel voornamelijk door de EU voortgezet. De VS is al een tijd bezig met het testen van nieuwe apparatuur, terwijl de EU er helemaal niet aan wil.
-Rondlopen in het vliegtuig was slechts even 'verboden' op eigen inzicht van het cabinepersoneel, boven de VS na een poging tot aanslag.
-Die x-ray foto is iets dat ook in andere landen wordt ingevoerd ten behoeve van de veiligheid door terrorisme.
- ESTA.. tja in andere landen moet je een 'visum' kopen bij binnenkomst. Kost vaak iets van 10 euro en slaat naar mijn mening nergens op.
Heeft vrij weinig te maken met de relatie VS-NL.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.