Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slangen ed.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Slangen ed.

Bericht door Chi Sin X »

Wij zijn ook maar 2 keer een slang tegengekomen, en in beide gevallen heeft die slang de ontmoeting niet overleeft.

(2 keer een slang overreden, geheel per ongeluk.)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Gelukkig ben ik helemaal niet bang van slangen. Sterker nog, ik vind ze wel leuk. Heb als kind als vrijwilliger bij een goochelact geassisteerd met een slang.
In Kenia diverse ongevaarlijke slangen gezien. En bij een rest area in de Mojave een ratelslang(etje).
Op bezoek bij mijn familie in Canada een motorrijder aangesproken die een 4 meter lange python om zijn hals had. Ik vroeg of ik een foto van hem mocht maken. Dat mocht, maar toen stelde hij voor een foto van mij te maken met die python om mijn hals. Ik vond het prachtig, maar er had geluid bij die foto moeten zitten: mijn tante schreeuwde hysterisch: "ben je nou helemaal gék geworden, we moeten je nog levend naar je man en je ouders terugsturen". :lol:

Ik ben dus niet bang van slangen, hagedissen etc.
Maar ik heb een mottenfobie, terwijl dat van die mooie onschuldige diertjes zijn. Zo heeft iedereen wel wat :wink:
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Ook ik kan niet ontkennen dat ik bang ben voor slangen. En volgens mij weten ze het, want vrijwel iedere keer als ik in Amerika ben zie ik er wel 1. Een ratelslang in Sand Dunes NM in CO, nog 1 in SD. Een Cottonmouth in SC, die stak even het paadje over voor ons, een een grote ook. Ben nog nooit zo snel teruggerend naar de auto. :) Mijn vrouw is ook een keer gebeten door een slang in KY. Tijdens het wandelen voelde ze enorme pijn in haar enkel. Naief als we waren dachten we dat het ook een wespensteek ging maar bij de auto zagen we duidelijk 2 gaatjes. Gelukkig werd het alleen maar een beetje dik en verder had ze er geen last van. Zijn we goed weggekomen denk ik.... Sinds die tijd heb ik echte angst voor slangen gekregen en ik loop dan ook altijd lachwekkend door een bos of iets dergelijks. Bij ieder geritsel spring ik 3 meter de lucht in. :)
Ben benieuwd of ik er dit jaar weer 1 zie! :)
Georgia on my mind........
loekie
Amerika-ontdekker

Bericht door loekie »

Skipper schreef:Afgelopen juli in Zion werd het pad versperd door een "cruisende" ratelslang. Gelukkig stond er een parkranger bij die iedereen een beetje aan de kant hield tot het beestje het pad gepasseerd was.

In de shuttlebus in Zion NP werd nog vertelt dat er van alle 13 in Zion voorkomende slangen er maar 1 giftig was....
Wij zaten in Mei in Zion boven bij Observation Point lekker uit te rusten en van een picknick te genieten toen plotseling onder een grote steen vandaan een slang te voorschijn kwam op ongeveer 20 cm van ons vandaan. Onze dochter schrok er nog al van. Slang ritselde ook nog al met zijn staart. Bleek inderdaad de Western Rattlesnake te zijn (giftig).
Zelf worden we er niet zo gauw bang van.
Kans dat je eentje tegenkomt is altijd kleiner als wel eentje tegenkomen denk ik altijd maar.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

afgelopen juli toen we onze tent aan het opvouwen waren in kodachrome basin sp, kwam er doodleuk een bark scorpion vanonder het zeil gekropen. meteen enkele foto's genomen :)
best wel klein, zo'n schorpioen, je vraagt je af hoe daar zo'n sterk gif in kan zitten.
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

Evelien. schreef:Oke , misschien een raar onderwerp maar het zit dus zo!
Ik heb echt een temenese fobie voor slangen, maar vermits eig over heel de wereld slangen leven houdt dat me niet tegen.
Maar nu vroeg ik mij dus wel af hoe vaak je ze in west amerika tegekomt. Welke soort er leeft en of deze gevaarlijk zijn.
Als je ze tegekomt, doen ze dan niks en ligge ze daar maar te liggen of kan je je aan een beet verwachten?
Heeft iedereen onder jullie wel al eens een slang tege gekomen of is dit eerder uitzonderlijk?
Dus , maw een beetje meer 'uitleg' van jullie is altijd welkom, zodat ik (hopelijk) toch met iets of wat gerust hart kan vertrekken :wink:

groetjes!
in het westen zit het vol met slangen, de kans dat jij er geen tegenkomt is onbestaande eens je een beetje de natuur in trekt!
echter is de kans dat jij er een ziet heel klein, zij zien/voelen jou aankomen nog voor dat jij hen ziet en gaan dan rustig uit de weg om zich te verstoppen (schuwe beestjes)
een slang zal jou nooit aanvallen!!!! tenzij je er eentje oppakt of er op trapt.
de kans dat je op een slang trapt is suuuuuper klein, omdat slangen niet graag in aanraking komen met mensen. tenzij je van het pad af door struiken begint te rennen, dat is een ander verhaal.
dan wordt de kans ietsjes groter (nogaltijd steeds zeeer klein)
Ikzelf heb spijtig genoeg nog geen slang tegengekomen, kzou het wel eens willen. en moest je er een tegenkomen, speel op veilig en ga er vanuit dat ze giftig is en laat het beestje met rust!

Beetje hetzelfde met schorpioenen, als je in de grand canyon wandeld bij nacht met een UV lamp zie je overal schorpioenen (die oplichten onder UV) maar ze doen jou nix zolang jij hen met rust laat.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik had wel wat meer fotos'verwacht bij dit onderwerp :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dat gebeurt vast niet omdat je dan dit soort reacties krijgt :
door thuul » feb 21, 10, 13:18

Om met Marjon te spreken....haal die SPIN weg :shock: :twisted: :shock: :twisted:
Evelien leest dit topic vast niet meer, het wordt steeds enger, straks gaat ze niet meer naar de USA :shock:
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Wij hebben in mei op de Cedar Mesa deze slang getroffen:

Afbeelding

Wij hebben niet geweten, of de slang gevaarlijk is of niet en wij waren een beetje bang! :shock: Maar nu weten wij, dat dit een niet-giftige Garter Snake is.
Groetjes, Thomas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

mooi printje heeft dat beest :wink:

veel mooier dan een "Garten" slange
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Natuurlijk zijn er slangen, het is nou eenmaal een land met veel "wildlife". Ik ben zelfs weleens slangen (al waren ze maar heel klein) tegengekomen in mijn eigen achtertuin. En ik woon midden in een grote stad, dus ik bedoel maar. Maar het is wel waar: ga uit de weg als je ze ziet en ze zijn inderdaad banger voor jou dan andersom.
"Keep Georgia On Your Mind"
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik mag dan aan de oostkust wonen maar om de een of andere reden zie ik gewoon ontzettend veel slangen. :? En het suffe is dat ik ze vooral zie als ik bezoek heb ... mijn arme ouders presenteerden het om er drie op 1 te vinden haha.

Nou wonen we bij een meer en dat trekt ze natuurlijk wel aan, maar ik zie ze ook regelmatig als ik met mijn paard er op ben of als we ergens anders aan het wandelen zijn. Voordat ik hier woonde was ik ook best bang voor slangen, maar als je gewoon je verstand gebruikt hoef je je nergens zorgen om te maken ... zij vinden jou inderdaad veel enger dan jij hen. Mijn vriendin stuift altijd gelijk weg als ik een slang aanwijs en het leuke is dat de slang dan net zo hard in de andere richting wegglibbert. :lol:

Iemand vroeg om foto's, dus bij deze een mooie foto van een slangetje dat ik in de voortuin vond.
Bijlagen
PICT0244 - Copy.JPG
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Opvallend weinig slangen dit jaar gezien, denk een stuk of 6, meeste chicken snakes. Bij giftige slangen is het zo, hoe kleiner, hoe gevaarlijker omdat ze hun gif nog niet goed kunnen doseren. We hadden een paar maanden geleden familie op bezoek en we hadden niet over wilde beesten en op moment besloten 2 slangen te gaan paren, nog geen 5 meter verderop en beiden waren langer dan 2 meter, mooi gezicht en helaas geen foto's. Was laats wel wat onderdelen achter de garage aan het fotograferen en kwamen deze jongen tegen, voor ons een standaard slang :clap:

Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Haha ik lees het hier nog hoor :wink:
Maar toch met al de schrik op het hart, de foto's bekijk ik maar met een half oog, want idd zelfs van een slang op foto heb ik schrik, zelfs al van een pluche slang :oops: tzit echt diep!

Maar dus in feite gaan ze niet rap iets doen, maar toch als dat beest opeens daar een spurtje weg trekt dan schreeuw ik nog heel Amerika bijeen denk ik. Gewoon ze al zien bewegen vind ik super beangstigend. Ben deze zomer in Rodos een slang tege gekome, kdenk dat heel het eiland me gehoord heeft :D

Kdenk dat ik misschien toch eens ga zoeken achter zo een cursus 'hoe overwin ik mijn fobie'. Kwestie van toch niet half te sterven alsk zo eentje tegenkom.

Maar als zo een slang je bijt, wat dan? stel een ratelslang, die zijn toch super giftig, of niet? Moet je dan niet onmiddellijk een dokter zoeken ofzo?
Naart schijnt bestaan er zo een soort beenbeschermers tegen slangenbeten, miss moet ik mij dat ook maar aanschaffen tegen dan :D
Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2731
Rustig blijven is dus erg belangrijk.
dus toch maar zo'n fobie behandeling?!
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Goede bericht, maar waarom dit hier:
Voor de behandelende arts is het zeer belangrijk te weten welke soort slang gebeten heeft. Dit omdat het dan makkelijk is het juiste serum te kunnen toedienen. Daarom is het van belang de grootte, kleur, tekening en de vorm van de kop in te prenten. Wat nog beter is, is de eventuele dode slang in kwestie meenemen.
Waarom nog tijd verlieren, om de slang te killen of lange te bekijken, om zich haar details in het geheugen te prenten? Snel een digitale foto van de slang, dan kun de arts de slang ook snel en zeker identificeren.
Laatst gewijzigd door buur op 12 aug 2010, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Thomas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

oude (rwetse) opsteller bericht :roll:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

be2712 schreef: de kans dat je op een slang trapt is suuuuuper klein, omdat slangen niet graag in aanraking komen met mensen. tenzij je van het pad af door struiken begint te rennen, dat is een ander verhaal.
dan wordt de kans ietsjes groter (nogaltijd steeds zeeer klein)
Ikzelf heb spijtig genoeg nog geen slang tegengekomen, kzou het wel eens willen. en moest je er een tegenkomen, speel op veilig en ga er vanuit dat ze giftig is en laat het beestje met rust!

Beetje hetzelfde met schorpioenen, als je in de grand canyon wandeld bij nacht met een UV lamp zie je overal schorpioenen (die oplichten onder UV) maar ze doen jou nix zolang jij hen met rust laat.
Ik heb juist het idee dat slangen graag mensen voor de voeten glibberen. En ik ben dus wel een keer op een slang gestapt, yuck! Met blote voeten nog wel.En ik rende echt niet door de struiken, ik stapte de woonkamer in.

En mijn ervaring met schorpioenen is dat ze op je af rennen! Rotbeesten!
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij zijn gisteren aangekomen in een villa in Sandy Ridge (Davenport,FL) en toen we buiten 's avonds zaten te eten op het terras hoorden allerlei geluiden uit de bosjes komen achter het huis. Het meeste geluid klonk zoals een krekel maar waar ik de daver van op mijn lijf kreeg was telkens die "PSSSST" :shock: Net zoals Evelien heb ik ook van kindsbeen af al een slangenfobie dus dan kan je je voostellen dat het geen relaxed avondje was. :(
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Ow das wel vies Nati, en is er dan ook een slang tevoorschijn gekomen?
Kheb dus schrik dat als ik op vakantie ga gaan dat ik gewoon geen seconde gerust ga zijn. Dat ik altijd en overal met schrik ga rondlopen.
En ik ken men eige, ook al wil ik die beestjes nie zien, dan begin ik er nog achter te zoeke. Kwestie van te weten of ze er zijn of niet.
En uit mijn ervaring, van die beesten komen precies ook altijd op mij af, dus kzie het al gebeuren dat ze in plaats van weg te vluchten gewoon fijn op mij af gaan kruipen..
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer