Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Vana: UPDATE: Back to the Netherlands!

Bericht door Mrs.Bean »

Goede reis terug Marjon, hoop dat het een beetje voorspoedig verloopt en dat Joyce naast jullie kan zitten, en anders af en toe roulette. ( geen russische hoor!).

succes en tot horens/lees

thuul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een goede en voorspoedige vlucht gewenst!

Marianne
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Goeie reis :angel8:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Een hele goede reis terug en hopelijk kan er nog wat gewisseld worden in het vliegtuig.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, een veilige vlucht en het "paradijs" wacht weer! 21C en af en toe een bui ;)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ook van ons, een hele goede terugreis gewenst ! Leuk dat je steeds een update hebt gegeven hier, we wachten je laatste update van de (terug)reis zelf nog even af dan :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bedankt voor het leuke verslag!
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Goede reis terug!
groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Vandaag alles doorgelezen: Leuk!!!
Ik ben net terug uit Italië , ook dat is een leuk land!
Hele goede terugreis!
Groetjes!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Goeie reis terug naar huis en fijne vlucht!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Goede reis en welkom thuis. We zien jullie wellicht in Noorwegen volgende zomer? Wij gaan volgend jaar na China denken we, eventjes een paar jaar pause, maar niet op dit forum hoor ;-)
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Goede reis terug naar Nederland!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Goede reis naar huis Marjon.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Have a safe journey! Ik heb de updates ook gevolgd, erg leuk!
Afbeelding
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Jullie zullen nu al wel terug thuis zijn zeker ? :thumbup:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja hoor, we zijn woensdagochtend thuisgekomen.
De terugreis verliep heel goed, ik heb voor het eerst een tijd kunnen slapen in het vliegtuig (dankzij een aangeschaft nekkussen)
En we kwamen zelfs drie kwartier eerder op Schiphol aan dan gepland. Maar we hebben allemaal wel enorm last van jetlag. Normaal kan ik een week niet slapen na een vakantie naar Amerika, nu kan ik niet meer ophouden met slapen. We zijn allemaal ongelooflijk moe, en hebben ook hoofdpijn.Heel vreemd.

Al met al was het een leuke maar ook af en toe vervelende reis. We hebben heel veel moois gezien. Maar helaas hebben we ook een aantal dingen niet kunnen doen door allerlei omstandigheden.

De dingen die we niet hebben kunnen doen:

- Kasha Katuwe Tentrocks omdat het gesloten was.

- Fiery Furnace omdat ik een zonnesteek had opgelopen de dag daarvoor en het niet aandurfde. We hebben ook helemaal geen bezoek aan Arches en Canyonlands gebracht oa. door de hitte en omdat ik me nog niet goed voelde. Beetje jammer wel.

- De Shäfertrail konden we niet rijden omdat Ger een spierscheuring in zijn arm had opgelopen vlak voor de vakantie.

- Red Canyon hebben we laten schieten omdat het noodweer was toen we er langs reden. We hebben ook een stukje van het mooie uitzicht op de UT 12 gemist wegens hoosbuien en mudslides.

- Calf Creek was afgesloten wegens werkzaamheden.

- Lower Antelope Canyon was gesloten wegens Flash Floods.

-Coal Mine Canyon hebben we maar een paar minuutjes kunnen bezoeken door onweer en regen, dus helaas hebben we niet een stuk langs de rand kunnen lopen.

- De route Durango Silverton hebben we in de regen en met veel bewolking gereden, dus het uitzicht was een stuk minder mooi dan gehoopt.

- In Zion hebben we de Narrows niet gedaan door allerlei omstandigheden.

- Sedona hebben we laten vallen omdat het de hele dag zou regenen en het koud was.

Ja, we hadden veel geluk deze vakantie :roll:
Oh ja, en we zijn ook nog bestolen, daardoor heb ik vandaag de hele dag verzekeringspapieren in moeten vullen, bezoeken aan de bank moeten brengen en afspraken moeten maken om een nieuw rijbewijs aan te vragen :evil:

Maar verder hebben we natuurlijk ook veel mooie dingen gezien en gedaan.
En het lijkt net of we heel veel regen gehad hebben maar eigenlijk hebben we alleen in Prescott, bij Cola Mine Canyon, tussen Durango en Silverton en een klein stukje op de UT 12 regen gehad (wel net de wegen met de mooiste uitzichten helaas) Verder zijn we steeds nèt voor de regen uitgereden of kwamen we nèt na de regen aan. We hebben vrijwel de hele vakantie prachtig weer met temperaturen van ruim boven de 30 graden gehad, zelfs met uitlopers naar de 45 graden. De lange broeken en vesten hebben we dus de hele vakantie in de koffers kunnen laten. Heerlijk vonden we dat.

Colorado was prachtig en we willen hier graag ooit nog eens wat meer tijd besteden.
Manitou Springs is een heel leuk plaatsje met hele vreemde mensen en Garden of the Gods en vooral de rit naar de top van Pikes Peak vonden we heel mooi. Colorado NM was een hele prettige verrassing voor ons, wat is het daar mooi.
Ik zou graag ooit eens een week een huis huren in Colorado en dan van daaruit allerlei mooie plekken bekijken.

White Sands was prachtig, helaas te heet om lang rond te lopen. Verder vonden we New Mexico leuk om eens gezien te hebben maar niet een staat waar we nog eens naar terug willen. We waren er niet zo van onder de indruk het was allemaal een beetje te dor en we hebben echt hele stukken gereden waar niets te beleven was. De honkbal wedstrijd die we bijwoonden in Albuquerque was wel een enorm leuke ervaring.

Utah was natuurlijk weer erg mooi.
We hebben een hele leuke tijd gehad in het Mayor's House B&B, en ook erg moeten lachen om de eigenaardigheden van David en Gary. De hike naar Fisher Towers was één van de hoogtepunten van onze vakantie. We hebben erg genoten van deze wandeling ondanks de wat minder leuke afloop. We hadden het echt niet willen missen.
Ook van de Pa'rus Trail in Zion heb ik genoten, een hele makkelijke, ontspannen wandeling in het prachtige brede gedeelte van de vallei, waar we verder vrijwel niemand tegenkwamen.
Prescott is een leuke plaats waar we helaas maar heel weinig van hebben kunnen zien, maar waar we in een hele mooie suite in het Marriot hotel hebben overnacht.

Al met al was het een hele enerverende vakantie die we niet snel zullen vergeten.
Hoewel ik hier natuurlijk al veel verteld heb ben ik van plan binnenkort nog een weblog van de reis te maken. Dit natuurlijk vooral voor onszelf (ik heb wel een uitgebreid dagboek bijgehouden, maar het is veel leuker om het later compleet met foto's terug te kunnen lezen)
Maar wie verder nog geínteresseerd is mag het natuurlijk ook lezen.
Ik zal het hier melden als het klaar is.

Allemaal bedankt voor het volgen van mij en mijn gezin tijdens de reis. Het was erg leuk om elke keer jullie commentaar te lezen en ook jullie troostende en opbeurende woorden als er weer eens iets mis ging waren fijn om te lezen

De eerstkomende jaren zit een reis naar Amerika er niet in waarschijnlijk.
Maar dat vinden we niet zo heel erg, want ik heb ook heel eerlijk gezegd voorlopig even genoeg gezien van Amerika.
Natuurlijk gaan we eerst in januari nog naar Thailand voor het huwelijk van mijn broer. Maar daarna gaan we maar eens wat meer van Europa bekijken de komende jaren, daar hebben we echt zin in (en het is een heel stuk goedkoper natuurlijk :wink: )

Marjon
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Toch altijd weer fijn om (veilig) thuis te zijn, he Marjon?
Jullie hebben veel mee gemaakt maar inderdaad ook een aantal minder prettige dingen.
Die verdwijnen ongetwijfeld straks naar de achtergrond waardoor de mooie dingen overblijven.

Uiteraard kijk ik uit naar jouw "officiële verslag". Ik denk dat ik voor 2011 wat meer in Colorado ga plannen dan in New Mexico (dat gevoel had ik op voorhand al!).

Dank je wel dat we een beetje hebben kunnen meereizen.

Groetjes en sterkte met de jetlag en hoofdpijn.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Welkom thuis Marjon, Ger en Joyce. Als je 't zo op een rijtje bij elkaar ziet staan, is er echt wel veel mis gegaan tijdens jullie reis. Hartstikke jammer... Gelukkig maar dat er ook nog veel mooie ervaringen in jullie reisverslag staan. En over een half jaartje naar Thailand, dat is wel een heel mooi vooruitzicht toch!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

FIjn dat jullie thuis zijn Marjon, jammer dat jullie je niet echt lekker voelen.

Ik snap wel dat jullie voorlopig niet meer naar Amerika gaan, ook wij gaan onze centjes na de komende reis anders besteden en willen ook meer van Europa gaan zien. Ik merk dat mijn onbedwingbare Amerikalust een beetje bevredigd begint te raken :wink:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Reis Vana: UPDATE: Terugblik

Bericht door MattRob »

Welkom thuis; hopelijk komen jullie toch snel uit de jetlag. En wij hebben dit jaar ook voor het eerst eens bedacht, waarom we niet een mooi rondje door Europa maken, daar is ook zoveel moois te zien. En in de US rijden we gigantische afstanden en hier doen we alsof het 'te ver' is. Maar toch, wij zijn zeker nog niet USA moe, en ik denk dat we daar nog wel even te vinden zijn, voordat we iets anders doen. Maar goed, dat is uiteraard voor iedereen anders :wink: !

In ieder geval leuk dat je ons tussentijds van alle leuke en minder leuke dingen op de hoogte hield. Ben zeker wel benieuwd naar je verslag hoor, dus kom maar op :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer