Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vingerafdrukken bij aankomst

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Vingerafdrukken bij aankomst

Bericht door Clint »

Heeft mijns inziens weinig met veiligheidsregels te maken. Tis meer dat mensen die echt behoorlijk meer betaald hebben om in B of F te zitten, niet zitten te wachten op alle mensen uit Y die de hele tijd langs komen lopen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Heeft mijns inziens weinig met veiligheidsregels te maken.

De airlines zeggen zelf dat het om veiligheids redenen is. Zelfs als er twee economy cabins zijn mag je geen rondje door die 2 cabines lopen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Dan toch wel bij United, er is zelfs geen onderscheid tussen economy plus en economy, zoals tussen business en E+
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Tuurlijk gooien ze het nu op veiligheid, maar het was daarvoor ook niet de bedoeling dat jij als Y passagier lekker in B gaat hangen. Ze gaan natuurlijk niet zeggen dat jij vee bent en de mensen in B en F veel belangrijker zijn dan jij bent.

Bij BA ook geen onderscheid tussen Y en Y+, net als bij KLM volgens mij.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Tja, Feit is dat ik vroeger een rondje mocht lopen en nu niet meer en dat de cabincrew zegt dat veligheid de reden is.

Kan me dat goed voorstellen. Maakt het werk van de airmarshalls een stuk makkelijker.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Een feit is volgens mij iets objectiever ;)

Op mijn laatste vluchten is er helemaal niets van gezegd als ik een stukje ging lopen en ik heb er in mijn omgeving ook nooit van gehoord. Je moet natuurlijk niet het hele vliegtuig door gaan dat zal niet gewaardeerd worden maar dat werd vroeger ook niet gewaardeerd.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Blijkbaar verschilt het dan per airline (whats new :D ). Mijn ervaring is dat bij verschillenden je de cabine niet meer mag verlaten.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

De cabine verlaten lijkt me ook niet verstandig ;)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

LOL, een vliegtuig heeft toch meerder cabins ?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ken het niet als uitdrukking. Cabin is volgens mij het geheel.
Zal mijn broertje eens vragen die is piloot.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

headhunterke schreef:Ik heb er geen probleem mee, maar zoals je zegt, hier kunnen we een gans forum vol over schrijven.
Net als iedereen hier denk ik, heb ook ik niets te verbergen, en wat mij betreft, men kan niet streng genoeg controleren.
Het is tenslotte voor je eigen veiligheid ook he.
Ik snap dan eerlijk gezegd ook niet goed waarom mensen altijd maar klagen over die controles, zowel voor als na het vliegen.

zo'n systeem doet zichzelf uiteindelijk toch de das om. Hoe meer informatie men verzamelt, hoe meer informatie er verwerkt moet worden... Op de duur heb je zoveel informatie dat je die niet meer verwerkt kan worden. Net zoals een poging om alle e-mail, sms en GSM- verkeer te controleren... Wat doe je met zoveel informatie? Teveel info maakt het hele systeem even zinloos en onveilig als geen info, me dunkt.

Veiligheid, ja controles moeten er zijn.
Maar anderzijds moeten we onszelf geen illusies maken dat je altijd alles kan controleren of voorzien. Terrorisme heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Het is een huizenhoog cliché maar "the only thing to fear is fear itself". Als je je leven laat beheersen door angst, hebben terroristen ook gewonnen.
Je hebt statistisch nog altijd véél meer kans om in het verkeer om te komen en toch is er niemand die er aan denkt om auto's te verbieden of om niet meer aan het verkeer deel te nemen ...
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Afgelopen maand in 4 verschillende vluchten gezeten en overall mocht je gewoon lopen, ook naar de andere cabine (laten we het zo nog maar even noemen) van dezelfde klasse.
Voor die andere zat een groot deel van de tijd een gordijntje.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

thebruins schreef:
Overigens heb ik er totaal geen problemen mee, ik heb niets te verbergen.
Da's een zin waar je uren over kunt discusieren. :) Ik heb ook niets te verbergen maar vind dat sommige zaken zoals vingerafdrukken en foto nemen bij binnenkomst, veel te ver gaan. De maatregel staat in geen verhouding tot wat het dan ook is dat de maatregel probeert te voorkomen.
Voor de mensen die vinden dat dit veels te ver gaat, gewoon niet naar Amerika gaan en je hebt er geen last van.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Voor de mensen die vinden dat dit veels te ver gaat, gewoon niet naar Amerika gaan en je hebt er geen last van.
lekker simpel :?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Voor de mensen die vinden dat dit veels te ver gaat, gewoon
> niet naar Amerika gaan en je hebt er geen last van.

Maar als je niet naar de USA gaat dan blijft je mening toch hetzelfde ?

Niet naar de USA gaan maakt de consequenties van de mening alleen maar groter !

Lekkere simpele niet werkende oplossing !
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Bericht door saskia & ron »

Mijn rechterhand is normaal, de linker heeft alleen een duim. Nu kon ik dus geen linker wijsvingerafdruk geven en mocht daarvoor in de plaats de rechter middelvingerafdruk geven (iedere keer weer grappig, ik steek dan mijn rechter middelvinger op naar de douanier ter plaatse en vraag "this one?", de medereizigers die niet zien dat ik gehandicapt ben denken dan vast "die is gek, steekt zo maar haar middelvinger op, da's lef hebben"). De douaniers kunnen er altijd hartelijk om lachen!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Kan me voorstellen dat je daar lol om hebt :lol:
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

thebruins schreef:Ik heb ook niets te verbergen maar vind dat sommige zaken zoals vingerafdrukken en foto nemen bij binnenkomst, veel te ver gaan.
Ik kan mij wel voorstellen dat je je aangetast voelt in je privacy maar het is denk ik ook voor onze veiligheid. Let wel, tegenwoordig worden er ook al vingerafdrukken voor je nieuwe Nederlandse paspoort gevraagd. Da's toch ook inbreuk op privacy?
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Dat is het zeker. Wat ik eerder schreef: veiligheid hoeft niet ten koste te gaan van alles. De discussie gaat in mijn ogen over hoeveel van je vrijheden en privacy je wilt opgeven voor (een gevoel van) veiligheid. Het afnemen van vingerafdrukken en maken van foto's zal vast heel nuttig zijn in de ogen van diegene die ze afnemen (zowel hier in NL bij het aanvragen van je paspoort als bij de grens in de US), maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen omdat je niet weet wat er met je gegevens gebeurt en niet weet wat er in de toekomst mee gaat gebeuren. De kans is gewoonweg te groot dat dit soort nieuwe technologieen tegen je gebruikt gaan worden op een bepaald moment. Wat is immers het eindstation: allemaal een chipje in onze arm bij binnenkomst in de US/Europa omdat dat lekker makkelijk volgen is voor de autoriteiten? ;-) Dit heeft dan niets meer met veiligheid te maken.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

thebruins schreef:maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen omdat je niet weet wat er met je gegevens gebeurt en niet weet wat er in de toekomst mee gaat gebeuren. De kans is gewoonweg te groot dat dit soort nieuwe technologieen tegen je gebruikt gaan worden op een bepaald moment. Wat is immers het eindstation: allemaal een chipje in onze arm bij binnenkomst in de US/Europa omdat dat lekker makkelijk volgen is voor de autoriteiten? ;-) Dit heeft dan niets meer met veiligheid te maken.
Helemaal mee eens. Maar ja, wat kunnen we eraan doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer